abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:07:23 #151
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014038
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Of uberhaupt het idee dat er één schuld had..
Ik spreek niet graag van schuld aangezien er waarschijnlijk geen sprake was van opzet, ik spreek liever van causaliteit en hoe het voorkomen had kunnen worden. Daarmee maak je dit ongeluk niet ongedaan maar we kunnen er wel met zijn allen van leren en zodoende het aantal toekomstige slachtoffers wat beperken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:08:31 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:07 schreef SuicideErrorist het volgende:
Nou, de discussie ging er een aantal pagina's geleden over en ik ken de kruising dus vandaar dat ik het post. En het maakt het ongeluk niet minder tragisch maar ik vind dat het wel degelijk uitmaakt wie er voorrang had als er notabene op een forum over een ongeluk gesproken wordt.
Ik had me nog niet gemengd in de voorrangsdiscussie wegens een gebrek aan foto's.
Aangezien jij dat kruispunt kent. Is het kruispunt zo overzichtelijk als dat op de foto lijkt?
Zo ja, heeft die automobilist dan niet te veel zijn voorrang genomen in plaats van voldoende af te rermmen voor het geval dat...
Je moet daar toch zo veel mogelijk van uit gaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:09:02 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik spreek niet graag van schuld aangezien er waarschijnlijk geen sprake was van opzet, ik spreek liever van causaliteit en hoe het voorkomen had kunnen worden. Daarmee maak je dit ongeluk niet ongedaan maar we kunnen er wel met zijn allen van leren en zodoende het aantal toekomstige slachtoffers wat beperken.
Men rijdt elkaar immers niet voor de lol dood, ook al had het voorkomen kunnen worden, zo is het nou eenmaal..
pi_129014338
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had me nog niet gemengd in de voorrangsdiscussie wegens een gebrek aan foto's.
Aangezien jij dat kruispunt kent. Is het kruispunt zo overzichtelijk als dat op de foto lijkt?
Zo ja, heeft die automobilist dan niet te veel zijn voorrang genomen in plaats van voldoende af te rermmen voor het geval dat...
Je moet daar toch zo veel mogelijk van uit gaan.
Het is niet een kruispunt dat meteen in één oogopslag te overzien is maar als je stopt (zoals iedere fietser zou moeten bij dat kruispunt) en even een aantal sec de tijd neemt om goed links en rechts te kijken dan kun je bijna niet de fout ingaan.

Misschien dat de jongen de fout maakte door te denken dat het wel in één oogopslag te overzien was en het risico nam. Maar toen ik zaterdagavond van het ongeluk hoorde was wel meteen één van de de eerste gedachtes bij mij dat de jongen waarschijnlijk niet goed uit heeft gekeken of de auto verkeerd inschatte (mocht 'ie 'm gezien hebben) want ik ben al ontelbare keren over die kruising gereden en ik ben daar nog nooit plotseling overgestoken omdat je de situatie pas goed kunt inschatten als je bij de haaientanden staat, maar dan is het allemaal goed te overzien. Dus als hij zich aan de regels had gehouden had dit niet hoeven gebeuren, tenminste in mijn optiek en door mijn ervaring met het kruispunt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:18:45 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:15 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het is niet een kruispunt dat meteen in één oogopslag te overzien is maar als je stopt (zoals iedere fietser zou moeten bij dat kruispunt) en even een aantal sec de tijd neemt om goed links en rechts te kijken dan kun je bijna niet de fout ingaan.
Ook elke automotibilist moet daar dan even stoppen! Als deze automobilist dat had gedaan dan zou die aanrijding daar niet hebben plaatsgevonden. Een mooie les voor de mensen die wel nog leven. ;)
Zelf steek ik als fietser niet over zonder te weten of dat het veilig kan, dat moet een automobilist ook doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129014490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook elke automotibilist moet daar even stoppen!
Niet als je daar van Duizel richting Vessem rijdt, wat het geval moet zijn geweest als ik zo de foto's bekijk.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:21:24 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014531
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook elke automotibilist moet daar dan even stoppen! Als deze automobilist dat had gedaan dan zou die aanrijding daar niet hebben plaatsgevonden. Een mooie les voor de mensen die wel nog leven. ;)
Zelf steek ik als fietser niet over zonder te weten of dat het veilig kan, dat moet een automobilist ook doen.
_O_

soms is het antwoord ZO simpel
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:21:57 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:20 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Niet als je daar van Duizel richting Vessem rijdt, wat het geval moet zijn geweest als ik zo de foto's bekijk.
Hoezo? Omdat je op een voorrangsweg rijdt? Geen goede reden, tenzij je in een rij auto's zit en juist gevaar veroorzaakt door af te remmen. Maar ja, welke fietser steekt zo maar even over bij zo'n druk bereden weg. Als je daar in je uppie rijdt dan moet je minstens flink vertragen. Je mag er in het verkeer nooit van uitgaan dat je voorrang krijgt. Het zou fijn zijn als het zel zou kunnen maar zo is het helaas niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:23:59 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat je op een voorrangsweg rijdt? Geen goede reden, tenzij je in een rij auto's zit en juist gevaar veroorzaakt door af te remmen. Maar ja, welke fietser steekt zo maar even over bij zo'n druk bereden weg. Als je daar in je uppie rijdt dan moet je minstens flink vertragen.
Opzich zou iedere auto van 'boven' moeten stoppen voor fietsers van rechts, dat doen ze 100% zeker wete niet, volgens mij kun je in een middagje dat hele kruigpunt een stuk veiliger maken door wat gras weg te halen
pi_129014643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat je op een voorrangsweg rijdt? Geen goede reden, tenzij je in een rij auto's zit en juist gevaar veroorzaakt door af te remmen. Maar ja, welke fietser steekt zo maar even over bij zo'n druk bereden weg. Als je daar in je uppie rijdt dan moet je minstens flink vertragen.
Ik rem daar ook altijd wel een beetje af maar in principe zat de bestuurder niet fout door niet af te remmen. Ik ben het verder wel eens met je redenering hoor, daar niet van :) En ik wil het ook niet voor de bestuurder van de auto opnemen oid maar als de jongen goed had uitgekeken en/of zich aan de geldende regels had gehouden was dit niet gebeurd. That's all I'm saying.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:28:20 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Opzich zou iedere auto van 'boven' moeten stoppen voor fietsers van rechts, dat doen ze 100% zeker wete niet, volgens mij kun je in een middagje dat hele kruigpunt een stuk veiliger maken door wat gras weg te halen
Bij mij in de buurt is er een nieuwe rotonde waar je al snel met 30 km/uur op fietst aangezien vlak daarvoor je bergaf fietst (na een viaduct). Zelfs als ik niet trap fiets ik heel wat sneller dan 20 km/uur. Daar staan haaietanden langs de rotonde, fietsers hebben daar dus voorrang op heel de rotonde. Helaas blijken veel automobilisten zich hier niet aan te houden of zelfs het fietspad te blokkeren. Ik vind het elke keer als fietser weer irritant dat ik daar moet afremmen naar 15 km/uur of iets dergelijks omdat je nooit weet of dat je met een automobilist of een asomobilist te maken hebt. ;)
Hoe dan ook, daar gaat in de toekomst nog iemand verongelukken gezien de situatie. Daar kan je vergif op innemen. Ze hebben er daar ook nog eens voor gezorgd dat je als fietser 2 keer extra moet oversteken omdat je links moet fietsen terwijl je in de oude situatie rechts kon fietsen. Een verkeersingreep die het verkeer onveiliger maakt. :N
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:28:41 #162
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:25 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ik rem daar ook altijd wel een beetje af maar in principe zat de bestuurder niet fout door niet af te remmen. Ik ben het verder wel eens met je redenering hoor, daar niet van :)
De rest van de users weer niet: fietser moet in alle gevallen remmen/opletten maar in de auto, dat ton zware stalen object waar je een rijvaardigheidsopleiding voor hebt gehad (dus in staat zijn en de plicht hebben goed en veilig te rijden) mag gewoon met 80 het kruispunt over?

Ik zal als motorrijden NOOIT een kruizing oversteken, zelfs met groen, zonder 100% te zijn dat het overige verkeer stilstaat/mij niet aan kan rijden, vorige zomer op kruispunt hiernaast oudere in personenauto zichzelf kapot gereden tegen een vrachtwagen, groen is niet automagisch veilig ;(
pi_129014788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet interessant wie er voorrang had als iemand overlijdt t.g.v. een verkeersongeluk.
Op basis van de foto heb ik de indruk dat zo'n aanrijding prima te voorkomen is voor de automobilist die defensief/anticiperend rijdt en die niet automatisch zijn voorrang neemt.[ afbeelding ]
:') omgekeerde wereld dit.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:30:11 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129014792
Bij mijn universiteit ook een onveilige situatie. Daar moeten dagelijks enorm veel jongeren oversteken in een groep 's ochtends vroeg terwijl er veel verkeer rijdt. Geen verkeerslicht, stopbord, haaietanden etc.
De eerste dag dat ik daar fietste werd ik gewaarschuwd door een docent die daar ook overstak om voorzichtig te zijn (ik was van plan om over te steken maar ik zag net op tijd dat het niet kon (snelle beweging zonder te vertrekken) en ja hoor, een paar dagen later lag daar een studenten roerloos op het wegdek. Het idiote, vele automobilisten rijden daar veel te hard. Een paar honderd meter later moeten ze toch stilstaan voor een rood licht. :N
Ik zou daar als automobilist dan ook rustig uitbollen.

Voetangers zijn trouwens niet veel beter, de plaatselijke HBO-leeringen steken daar over en trekken zich er niets van aan dat er fietser aankomen. Ik ben al een paar keer door zo'n groep heen gereden waarbij wat leerlingen schrokken (wel op zo'n manier dat ik zeker niet tegen een van hen zou aanrijden) op het moment dat hun medeleerlingen hen er op attent maakten dat er ook nog fietsers bestaan. :)
Kuddegedrag. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:30:59 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt is er een nieuwe rotonde waar je al snel met 30 km/uur op fietst aangezien vlak daarvoor je bergaf fietst (na een viaduct). Zelfs als ik niet trap fiets ik heel wat sneller dan 20 km/uur. Daar staan haaietanden langs de rotonde, fietsers hebben daar dus voorrang op heel de rotonde. Helaas blijken veel automobilisten zich hier niet aan te houden of zelfs het fietspad te blokkeren. Ik vind het elke keer als fietser weer irritant dat ik daar moet afremmen naar 15 km/uur of iets dergelijks omdat je nooit weet of dat je met een automobilist of een asomobilist te maken hebt. ;)
Hoe dan ook, daar gaat in de toekomst nog iemand verongelukken gezien de situatie. Daar kan je vergif op innemen. Ze hebben er daar ook nog eens voor gezorgd dat je als fietser 2 keer extra moet oversteken omdat je links moet fietsen terwijl je in de oude situatie rechts kon fietsen. Een verkeersingreep die het verkeer onveiliger maakt. :N
oh breek mij de bek niet open, hier hebben na 2 rotondes maar 'fietsvrij' gemaakt zodat er stelmatig te hard gereden werd en met 'regelmaat' iemand dood werd gereden, zelfs door bussen :{

dus de oplossing; haal het fietspad weg (en laat de fietsers dan maar gewoon jaywalken, want die mensen moeten toch naar de overkant) en vooral niet de situatie veilig maken :{ 8)7
pi_129014834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

De rest van de users weer niet: fietser moet in alle gevallen remmen/opletten maar in de auto, dat ton zware stalen object waar je een rijvaardigheidsopleiding voor hebt gehad (dus in staat zijn en de plicht hebben goed en veilig te rijden) mag gewoon met 80 het kruispunt over?

Ik zal als motorrijden NOOIT een kruizing oversteken, zelfs met groen, zonder 100% te zijn dat het overige verkeer stilstaat/mij niet aan kan rijden, vorige zomer op kruispunt hiernaast oudere in personenauto zichzelf kapot gereden tegen een vrachtwagen, groen is niet automagisch veilig ;(
Als fietser heb je geen kreukelzone, dus waarom zou je dan in hemelsnaam maar vertrouwen op de rest van Nederland om jou een beetje te ontzien tijdens je dollemansrit op je fietsje?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:32 #167
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014836
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') omgekeerde wereld dit.
de wet zegt dat je voorrang neemt of moet krijgen?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:31:51 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014848
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als fietser heb je geen kreukelzone, dus waarom zou je dan in hemelsnaam maar vertrouwen op de rest van Nederland om jou een beetje te ontzien tijdens je dollemansrit op je fietsje?
Omdat 5km/u zo saai is

Ik leef nog, dus je kan onmogelijk gelijk hebben ;)
pi_129014873
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

De rest van de users weer niet: fietser moet in alle gevallen remmen/opletten maar in de auto, dat ton zware stalen object waar je een rijvaardigheidsopleiding voor hebt gehad (dus in staat zijn en de plicht hebben goed en veilig te rijden) mag gewoon met 80 het kruispunt over?

Ik zal als motorrijden NOOIT een kruizing oversteken, zelfs met groen, zonder 100% te zijn dat het overige verkeer stilstaat/mij niet aan kan rijden, vorige zomer op kruispunt hiernaast oudere in personenauto zichzelf kapot gereden tegen een vrachtwagen, groen is niet automagisch veilig ;(
Het is een provinciale weg en de bestuurders op die weg hebben voorrang op zowel verkeer van links als rechts (normale landwegen van Hoogeloon richting Knegsel) dus een automobilist is niet verplicht om daar te stoppen.
pi_129014915
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

de wet zegt dat je voorrang neemt of moet krijgen?
De wet zegt dat je op de hoogte moet zijn van de verkeersregels. Bij elk kruispunt of weggetje vol op je rem gaan staan als automobilist zijnde 'omdat er misschien iets aan zou kunnen komen einz1!' is wat mij betreft reden om per direct het rijbewijs in te vorderen voor een artikeltje 5.
pi_129014944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het is een provinciale weg en de bestuurders op die weg hebben voorrang op zowel verkeer van links als rechts (normale landwegen van Hoogeloon richting Knegsel) dus een automobilist is niet verplicht om daar te stoppen.
Dat dus. Ken je verkeersregels, en nee, daar op je rem gaan staan getuigt van een idioterie van ongekende proportie.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:34:40 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het is een provinciale weg en de bestuurders op die weg hebben voorrang op zowel verkeer van links als rechts (normale landwegen van Hoogeloon richting Knegsel) dus een automobilist is niet verplicht om daar te stoppen.
Het fietspad linksonder is een gelijkwaardige kruizing, is dat altijd al zo geweest, jij bent er bekend mee daar?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:35:41 #173
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129014970
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De wet zegt dat je op de hoogte moet zijn van de verkeersregels. Bij elk kruispunt of weggetje vol op je rem gaan staan als automobilist zijnde 'omdat er misschien iets aan zou kunnen komen einz1!' is wat mij betreft reden om per direct het rijbewijs in te vorderen voor een artikeltje 5.
En DUS geen voorrang mag nemen, maar het moet ontvangen, dat is de volgorde, niet andersom.

als je de wet wilt gebruiken moet je hem volledig gebruiken, niet hoe jij hem leest
pi_129015072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het fietspad linksonder is een gelijkwaardige kruizing, is dat altijd al zo geweest, jij bent er bekend mee daar?
Voor zo lang ik me kan herinneren heeft het verkeer op de provinciale weg altijd voorrang gehad op zowel fietsers als automobilisten die van beide richtingen komen (Hoogeloon - Knegsel) en staan daar Stop-borden dus is in feite iedereen die op de normale landweg rijdt wettelijk verplicht om te stoppen. En ik zeg niet dat dit betekent dat iedereen daar maar als een matte overheen moet scheuren omdat ze voorrang hebben maar wettelijk gezien zit de bestuurder in zo'n situatie niet fout.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:41:16 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129015145
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:38 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Voor zo lang ik me kan herinneren heeft het verkeer op de provinciale weg altijd voorrang gehad op zowel fietsers als automobilisten die van beide richtingen komen (Hoogeloon - Knegsel) en staan daar Stop-borden dus is in feite iedereen die op de normale landweg rijdt wettelijk verplicht om te stoppen. En ik zeg niet dat dit betekent dat iedereen daar maar als een matte overheen moet scheuren omdat ze voorrang hebben maar wettelijk gezien zit de bestuurder in zo'n situatie niet fout.
maar het fietspad links heeft geen haaientanden en ik zie aan de linkerkant niets van voorrangsborden (rechts weer wel) dus het zou mij niets verbazen dat er evt onduidelijkheid bestaat maar ik weet niet of er verder borden staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')