abonnement Unibet Coolblue
pi_129280322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Mooie plaatjes, ik vind je badkuip erg leuk!

Ik heb ook een rondje gedaan...
Mijn OIDKersch, de andere is mogelijk nog uitbundiger, niet op foto :

[ afbeelding ]

Naam weer eens kwijt (het is géén kattenstaart dat weet ik nog) begint lekker uit te komen :
[ afbeelding ]

Appie Oranjebovenplantje :
[ afbeelding ]

Doethetookgoedplantje :
[ afbeelding ]

De SolariumXX :
[ afbeelding ]

Zelfopgekweekte zinnia's zojuist in grotere potten gezet :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Poesplant (is een schaduwsoort :P )
[ afbeelding ]
Leuk tuintje :) ^O^
Een kat van mij ligt vaak onder de framboos te schuilen, maar die staat dan wel in de volle zon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 24-07-2013 08:43:26 ]
pi_129280334
*O* de eerste tegels liggen *O*
pi_129280674
Toen ik uurtje terug de tuin in keek werd ik hier mee begroet :D gisteren was ze er nog niet, slechts een paarsachtig knopje.. En nu wat een pracht!


De knoppen van de Clematis zijn vannacht ook open gegaan.


De Leeuwenbekjes willen nog niet zo maar werden vanochtend vergezeld door deze mooie Windebloem.


Das nog eens waker worden!? :7
pi_129280777
Leuk die windebloem!
Bij ons in de moestuin is de winde de ergste vijand die we hebben. Wat een rotspul. Het windt :') zich binnen no time om alle planten heen en verstikt ze. :{
(ik denk tenminste dat het hetzelfde spul is aan het blad te zien alleen hebben de onze witte bloemen, of zijn er ook beschaafde soorten :P )
pi_129280832
winde is nooit beschaafd helaas.. het is wel een erg leuke bloem O+
  † In Memoriam † woensdag 24 juli 2013 @ 09:00:19 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129280916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:18 schreef Bluezz het volgende:
Hortensia's begin ik niet meer aan.
Als je geluk hebt hier in de tuin met die monsterslakken hou je net 1 half aangevreten blad over van een hele grote plant.

Aan de Zinnia begonnen ze ook al te knagen 8)7
ik heb dit jaar nauwelijks slakken gezien in de tuin
wij hebben een grote dikke egel in dienst genomen
pi_129280944
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:49 schreef YogaLove het volgende:
Leuk die windebloem!
Bij ons in de moestuin is de winde de ergste vijand die we hebben. Wat een rotspul. Het windt :') zich binnen no time om alle planten heen en verstikt ze. :{
(ik denk tenminste dat het hetzelfde spul is aan het blad te zien alleen hebben de onze witte bloemen, of zijn er ook beschaafde soorten :P )
Die jij bedoeld is de Haagwinde en hoewel ze best een aardige bloem heeft is ze echt de horror voor elke tuinier.. Ik heb 'm ook in overvloed :( maar die houd je dus enkel in toom door consequent te verwijderen. Wanneer je die eenmaal hebt kom je er nooit meer vanaf, dagelijks werk heb je eraan anders gaat het snel fout. Deze winde heb ik zelf gezaaid.. :)
pi_129281097
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:01 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Die jij bedoeld is de Haagwinde en hoewel ze best een aardige bloem heeft is ze echt de horror voor elke tuinier.. Ik heb 'm ook in overvloed :( maar die houd je dus enkel in toom door consequent te verwijderen. Wanneer je die eenmaal hebt kom je er nooit meer vanaf, dagelijks werk heb je eraan anders gaat het snel fout. Deze winde heb ik zelf gezaaid.. :)
ja wij gaan een paar keer per week als we tijd hebben met een schepje de wortels te lijf. Ieder miniscuul stukje dat blijft zitten, groeit weer aan.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:24:11 #184
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129281317
Hier ook een verschrikkelijke last van haagwinde in de moestuin, de vorige eigenaar hielt blijkbaar van een wilde tuin dus het zat overal. 3 jaar later ben ik er nog steeds mee bezig maar wel aan winnende hand.
Juist door niet te scheppen, daarmee vermeerder je hem alleen maar mee, gewoon ieder plantje wat de kop opsteekt in de kiem smoren en hem er voorzichtig uittrekken, zo heb je het hele stuk wortel wat erbij hoort in één keer eruit.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:28:36 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_129281408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb dit jaar nauwelijks slakken gezien in de tuin
wij hebben een grote dikke egel in dienst genomen
Waar kan je die kopen? :P .
Ik kan ook wel een dikke egel gebruiken ;) .
  † In Memoriam † woensdag 24 juli 2013 @ 09:33:00 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129281493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waar kan je die kopen? :P .
Ik kan ook wel een dikke egel gebruiken ;) .
ik kwam hem toevallig tegen in de tuin.
wat maakt zo'n beest een herrie zeg :o
ik dacht dat mijn kat klem zat, maar dat bleek dus een egel _O-
pi_129281788
O+ egeltjes! Wij hadden in het najaar ook een in de tuin O+
Alleen hebben we hier niet zo veel slakken voor ze te eten.
pi_129282555
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Hier ook een verschrikkelijke last van haagwinde in de moestuin, de vorige eigenaar hielt blijkbaar van een wilde tuin dus het zat overal. 3 jaar later ben ik er nog steeds mee bezig maar wel aan winnende hand.
Juist door niet te scheppen, daarmee vermeerder je hem alleen maar mee, gewoon ieder plantje wat de kop opsteekt in de kiem smoren en hem er voorzichtig uittrekken, zo heb je het hele stuk wortel wat erbij hoort in één keer eruit.
vaak breekt ie dan af, is onze ervaring. Daarom nemen we een schepje erbij om de grond dan los te maken voorzichtig. Ongetwijfeld dat er dan wat afbreekt. :{
pi_129283410
Even een vraag: mijn eerste bloemen uit mn clematis zijn uitgebloeid. Moet ik ze eruit knippen of maakt dat geen verschil voor de rest van de bloemvorming?
pi_129286766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:55 schreef Ooi86 het volgende:
Even een vraag: mijn eerste bloemen uit mn clematis zijn uitgebloeid. Moet ik ze eruit knippen of maakt dat geen verschil voor de rest van de bloemvorming?
Hier vind je alles wat je over de clematis weten moet. :)
http://www.tuinfo.nl/Arti(...)matis/declematis.htm

quote:
Zomersnoei en uitgebloeide bloemen verwijderen
Sommige clematiskwekers halen uitgebloeide bloemen liever weg om doorbloeien te bevorderen, vooral bij de vroege, grootbloemige, enkele, gevulde en halfgevulde clematisplanten.
Het is zeker waar dat het verwijderen van oude bloemen met een stuk stengel van 2-3 mm, nieuwe scheuten doet ontstaan die later ook zullen gaan bloeien.
Het is belangrijk om de clematis te voorzien van voldoende water en voedsel.
Het enige nadeel is dat de mooie zaadhoofdjes verloren gaan. Een oplossing kan zijn om slechts de helft van de uitgebloeide bloemen weg te halen, zodat de rest zich kan ontwikkelen tot pluizige zaadhoofdjes, die ook belangrijk zijn.
Dit is vooral aan te bevelen voor clematissen die in bakken staan.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:16:18 #191
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_129294819
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:21 schreef Watuntrik het volgende:
Kleine greep uit mijn tuintje :)

Oost Indisch dove kers.. :9~
[ afbeelding ]

Moeras Gladiool..
[ afbeelding ]

Slaapbol :Z
[ afbeelding ]

Lavendel met klavertje
[ afbeelding ]

Dat ik 't even niet weetje :')
[ afbeelding ]

Moeras vergeetmenietje
[ afbeelding ]

Geen idee (zakje japanse bloemenmix)
[ afbeelding ]

Die groene tegen het hek is de Zwarte Doornloze Braam, die lange rode is de Scharlaken Lobelia (gaat nu pas bloeien). Daarvoor die lila bloempje is de tradescantia swallowtail, daarvoor staat de vleesetend trompetterplantje. En daarnaast de Gele Maskerbloem.
[ afbeelding ]

Boven al eens gepost (naam even kwijt)
[ afbeelding ]

Ook uit de zak japanse bloemenmix..
[ afbeelding ]

Kan nog wel even doorgaan maar heb er nog geen foto's van en heel veel staat nog niet in de bloei. :P
Wat een mooie tuin! O+
Die "geen idee" uit je bloemenmix is slangenkruid. Ik heb het ook. Tip: als je dit zaait, let dan op dat je gewoon slangenkruid hebt en geen reuzenslangenkruid, zoals mijn vriendin ooit overkwam. Dat wordt ongeveer anderhalve meter hoog 8)7
:{w P.S. Die lavendel van jou is eigenlijk stiekem salvia, als ik 't op de foto goed zie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:15 schreef Bluezz het volgende:
Naam weer eens kwijt (het is géén kattenstaart dat weet ik nog) begint lekker uit te komen :
[ afbeelding ]
Ehm, volgens mij is dat wel kattenstaart? :P
Ook bekend als Lythrum

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je poesplant, wat is het? Wij hebben er vorig jaar een uit een pot getrokken en in de volle grond gezet, gaat ALS EEN GEK. Mijn vriend denkt dat het een appelboomstruik is. We snoeien er nu een boomvorm in.
Appeltje is het niet, de nerven op het blad lopen anders. Judasboom en sporkeboom hebben ook de nerven zo, maar die ken ik niet als struikje. Dit blijft dus nog even een zoekplaatje! ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:55 schreef AnneX het volgende:

Overigens bewater ik álles: gras - struiken- potten om de twee dagen de afgelopen weken.
Wat doen jullie?
Zoals Gwywen :?
Af en aan lopen met gieters, om eerlijk te zijn. Elke dag, op hete dagen 2 x. Het viel me van de week ineens op wat een spierbal er aan mijn rechter arm zit, komende tijd dus maar eens wat meer gietertjes met links dragen. :P
Maar goed, ik begiet alleen potten, manden en pasgezaaid spul. De borders begiet ik alleen als ik dingen slap zie hangen en het gras zoekt het zelf maar uit. :P
pi_129295587
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:46 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Hier vind je alles wat je over de clematis weten moet. :)
http://www.tuinfo.nl/Arti(...)matis/declematis.htm

[..]

Dank u very much :)
pi_129297755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:16 schreef Gwywen het volgende:


Appeltje is het niet, de nerven op het blad lopen anders. Judasboom en sporkeboom hebben ook de nerven zo, maar die ken ik niet als struikje. Dit blijft dus nog even een zoekplaatje! ;)

Het is een Sering (stond er onder)

Oh toch kattenstaart? Iemand zei dat ooit tegen me dat ie er op leek maar het niet was :?
pi_129298059
*O* ik kan met het echte tuinierwerk gaan beginnen *O*
Terras waar de eettafel komt te staan:


Terras waar een loungebank komt en een pergola en gezellig en zo O+


Vrijdag gras leggen, morgen begin maken met de beplanting hier en daar. En als het gras ligt dan gaan we het pad en overal waar worteldoek ligt opvullen met halfverharding en dan is het aanleggen wat dat betreft écht klaar :s)
pi_129300445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat een mooie tuin! O+
Die "geen idee" uit je bloemenmix is slangenkruid. Ik heb het ook. Tip: als je dit zaait, let dan op dat je gewoon slangenkruid hebt en geen reuzenslangenkruid, zoals mijn vriendin ooit overkwam. Dat wordt ongeveer anderhalve meter hoog 8)7
:{w P.S. Die lavendel van jou is eigenlijk stiekem salvia, als ik 't op de foto goed zie.
Dankjewel O+ En inderdaad :D je hebt gelijk het is ook Salvia.. Ik was het helemaal kwijt, die staat al jaren (meer dan 5) in dezelfde pot en komt elk jaar keihard terug doe er niks aan (De gastheer klaver heeft zich dit jaar vanzelf erbij genesteld). Geen idee waarom ik steeds Lavendel en Salvia door elkaar haal. :{

Reuze Slangenkruid?, interessant die ga ik eens zoeken voor volgend jaar. Deze van de fotot zal geen reus worden is echt iniemini plantje, moet 3 x kijken om haar te zien... Maar geweldig mooi..
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:20:34 #196
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_129300823
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:01 schreef Sunnythesun het volgende:
*O* ik kan met het echte tuinierwerk gaan beginnen *O*
Terras waar de eettafel komt te staan:
[ afbeelding ]

Terras waar een loungebank komt en een pergola en gezellig en zo O+
[ afbeelding ]

Vrijdag gras leggen, morgen begin maken met de beplanting hier en daar. En als het gras ligt dan gaan we het pad en overal waar worteldoek ligt opvullen met halfverharding en dan is het aanleggen wat dat betreft écht klaar :s)
Mooi!

Chinees hardsteen was het toch? Dat kan je beter vegen met een 'zachte' bezem (tegen krassen), niet met zo'n groene straatborstel van de Intratuin. :P
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_129300902
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:20 schreef Xebber het volgende:

[..]

Mooi!

Chinees hardsteen was het toch? Dat kan je beter vegen met een 'zachte' bezem (tegen krassen), niet met zo'n groene straatborstel van de Intratuin. :P
hehe ik heb een zachte bezem gekocht ja. Ging nu ff snel er overheen, er zat wat zand vast. Maar het is niet nodig om een harde te gebruiken ook, het is zo glad dat alles er zo af floept. ^O^
pi_129301024
Hier kun je goed zien dat het geen reus is :) dat kleine lila frotje helemaal onderin. O+


Weet iemand btw wat dit voor prachtige klimmer is?

Ook uit een zakje zaad getoverd doet het geweldig en geen idee wat het is. :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:22:31 #199
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129305804
Vraagje aan de kenners: ik heb oostindische kers gezaaid in een hangend bloembakje, doet het prima daar niet van, alleen worden de bladeren steeds geel. Is dat normaal? Of geef ik 'm teveel of te weinig water?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:26 schreef Watuntrik het volgende:
Weet iemand btw wat dit voor prachtige klimmer is?
[ afbeelding ]
Ook uit een zakje zaad getoverd doet het geweldig en geen idee wat het is. :D
Volgens mij is dat een lathyrus?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129306360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Vraagje aan de kenners: ik heb oostindische kers gezaaid in een hangend bloembakje, doet het prima daar niet van, alleen worden de bladeren steeds geel. Is dat normaal? Of geef ik 'm teveel of te weinig water?

[..]

Volgens mij is dat een lathyrus?
Nee das niet de lathyrus, die staat er wel bij en groeien samen.. Bloemetje lijkt er ietsje op maar het blad is totaal afwijkend. Dat grote 3 lobbige blad in beeld hoort bij dat plantje. Is toch al een 2 meter geklommen. Dit is haar eerste bloem tot nog toe..

Wat je kers betreft zou het kunnen dat ie of te droog staat of te weinig voeding krijgt.. In in hangpot kan dat gemakkelijk vooral nu je veel water moet geven. Loopt de pot door (sijpelt het water onder eruit tijdens wateren) dan ben je grond eigenlijk aan het uitspoelen. Dus beetje oplosbare snelwerkende mest in het gietwater doen. bv zoiets als Miracle Grow, wordt snel opgenomen en is ook weer snel uitgewerkt. Loopt de pot niet door staat ze misschien te nat.. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')