abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:28:04 #276
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129055869
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:24 schreef IrCute het volgende:

[..]

De kortzichtigheid :')
:P betekent dat ik een geintje maak. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:30:42 #277
187510 IrCute
Americunt
pi_129055961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

:P betekent dat ik een geintje maak. ;)
Ok dan ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:35:15 #278
323439 HetKlusKonijn
pi_129056134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 19:30 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ok dan ;)
No prob. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_129057126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

5% ex inflatie en belasting is onmogelijk
Ga ergens wonen waar er geen meerwaardebelasting is, huurinkomsten amper belast worden, en er bovendien ook nog geen belasting is op kapitaal. Hint: Je zuiderburen ;)

Waar denk je dat de SWR regel vandaan komt? ;)
Ik kan het mij eigenlijk erg moeilijk inbeelden dat je, indien je assumpties niet correct waren, je geen geld kan bijverdienen met de skills die je opgedaan hebt toen je geen job had.
pi_129057878
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:11 schreef From het volgende:

[..]

Heel fijn voor je maar ik zou dr niks aan vinden om als 30 plusser een huisgenoot te nemen tegen je eenzaamheid..je praat ook heel makkelijk over even een baantje zoeken
Mijn eenzaamheid, wat een fijne vooringenomen jongen ben je toch. Huisgenoten zijn vaak vrienden die (nog/weer) studeren. Die ergens seizoenswerk doen en dan weer op zoek gaan naar een baan hier waar ze wonen. Die uit elkaar gaan en even geen huis hebben. Supergezellig!
Ik heb al jaaaren een (gelijkgestemde) vriendin en een heel erg fijn sociaal leven. Op kunnen bouwen omdat ik niet 40 uur/week in een triest pand werk en 'savonds sociaal wenselijk hersenloos achter een TV zit. Nog al een voordeel van lage lasten omdat je niet veel hoeft te werken maar veel kan socializen en vrijwilligeren: HEEL VEEL SOCIALE CONTACTEN! :)
Een baantje is wel te vinden. Een goed sociaal netwerk hebben, heet dat. Maar, als je voldoende geld achter de hand hebt, maakt het ook helemaal niet uit dat je een jaar niet hoeft (of kan) werken. Dan doe je lekker vrijwilligerswerk. Heerlijk, lekker (gratis) naar Oerol, festivals, ITGWO, Filmfestivals. Super feestjes en interessante mensen kom je dan tegen. Verder kan je wat freelanceklusjes doen waar je anders niet van rond kan komen (websites maken, fotografie, reisleider).

[ Bericht 12% gewijzigd door kabelmannetje op 17-07-2013 20:29:42 ]
pi_129058164

[ Bericht 100% gewijzigd door kabelmannetje op 17-07-2013 20:26:07 ]
pi_129062203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:17 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Mijn eenzaamheid, wat een fijne vooringenomen jongen ben je toch. Huisgenoten zijn vaak vrienden die (nog/weer) studeren. Die ergens seizoenswerk doen en dan weer op zoek gaan naar een baan hier waar ze wonen. Die uit elkaar gaan en even geen huis hebben. Supergezellig!
Ik heb al jaaaren een (gelijkgestemde) vriendin en een heel erg fijn sociaal leven. Op kunnen bouwen omdat ik niet 40 uur/week in een triest pand werk en 'savonds sociaal wenselijk hersenloos achter een TV zit. Nog al een voordeel van lage lasten omdat je niet veel hoeft te werken maar veel kan socializen en vrijwilligeren: HEEL VEEL SOCIALE CONTACTEN! :)
Een baantje is wel te vinden. Een goed sociaal netwerk hebben, heet dat. Maar, als je voldoende geld achter de hand hebt, maakt het ook helemaal niet uit dat je een jaar niet hoeft (of kan) werken. Dan doe je lekker vrijwilligerswerk. Heerlijk, lekker (gratis) naar Oerol, festivals, ITGWO, Filmfestivals. Super feestjes en interessante mensen kom je dan tegen. Verder kan je wat freelanceklusjes doen waar je anders niet van rond kan komen (websites maken, fotografie, reisleider).

Niets voor ingenomen aan. De levensstijl die jij hebt en waar jij vol lof over praat is er een waar ik me totaal ongelukkig in zou voelen. Ik ga met veel plezier naar mijn werk die inhoudelijk veelzijdig en soms pittig is maar waar ik wel mijn ei in kwijt kan.
pi_129062957
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:53 schreef From het volgende:

[..]

Niets voor ingenomen aan. De levensstijl die jij hebt en waar jij vol lof over praat is er een waar ik me totaal ongelukkig in zou voelen. Ik ga met veel plezier naar mijn werk die inhoudelijk veelzijdig en soms pittig is maar waar ik wel mijn ei in kwijt kan.
Jullie zijn ongetwijfeld beide zeer gelukkig, maar jouw reactie was inderdaad behoorlijk vooringenomen. In hou ook van hard werken, maar dat maakt andermans levensstijl niet "eenzaam".
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_129063492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:17 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Jullie doen beiden precies hetzelfde.
pi_129070153
quote:
13s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jullie doen beiden precies hetzelfde.
Klopt, sneer op sneer. :) Terug naar het onderwerp!
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:47:25 #286
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129072988
quote:
Ik vind mijn werk ook te leuk, Kabelmannetje's negatieve ervaringen in de IT deel ik niet. Toch kijk ik met enige bewondering naar zijn vrijheid.

Het valt mij op dat hij, en Koen321 in staat zijn om hun uitgaven te halveren ten opzichte van mij. Nou snap ik wel dat dat ten koste gaat van wat luxe, maar het valt me al met al best mee. Ze hebben genoeg plezier en ze vreten goed. Dat vind ik toch wel fascinerend.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:51:22 #287
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129079606
1. Zo'n ¤13.000,-
2. 24 jaar
3. Vanaf mijn 13e gewerkt en steeds als ik wat over had, dit naar mijn spaarrekening gestort.
Is intussen wel een auto vanaf gegaan, anders was het meer.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129080084
8 eurocent :(
pi_129088929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik vind mijn werk ook te leuk, Kabelmannetje's negatieve ervaringen in de IT deel ik niet. Toch kijk ik met enige bewondering naar zijn vrijheid.

Het valt mij op dat hij, en Koen321 in staat zijn om hun uitgaven te halveren ten opzichte van mij. Nou snap ik wel dat dat ten koste gaat van wat luxe, maar het valt me al met al best mee. Ze hebben genoeg plezier en ze vreten goed. Dat vind ik toch wel fascinerend.
Hallmark, bij mij is het juist andersom. Ik verbaas mij soms over de maandelijkse lasten die anderen hebben.
Mijn uitgaven zien er zo uit:

IN /maand (127)
Zorgtoeslag: 40 (ja!) ;)
Rente/aandelen: 30
Terug belasting: 32
Terug switch jaarlijks energieleverancier: 25

UIT/maand (455)
Hypotheek: 0
Ziekenfonds 72
Bieb/Bank/Reisverzekering/Krant: 20
Mobiel: 12
Waterschap/Gem. bel: 60
Motorrijtuigenbel+verz: 30
Voedsel: 135
GWL: 90
Verz. huis+inboedel: 20
Internet: 20 (mijn 65+ buuf deelt haar 100mbit glas) ;)

Dus minimum ongeveer 350 euro per maand nodig.
Voor de leuk erbij in de zomer: 50 euro benzine, 150 concert/festival/stappen/uit eten. Totaal 500 e/maand.

Je ziet, met of zonder een huisgenoot, leef ik praktisch gratis.
Mijn huis verhuur ik aaneengesloten voor 6 maanden, dat 400/maand oplevert. Gedurende deze maanden ben ik deels op reis en deels reisleider. Ik wil voldoende overhouden om het halve jaar in de zomer thuis (zonder huisgenoot) mee te overbruggen. Dan doe ik af en toe wat leuke freelance klusjes; websites maken en fotografie. Per uur gerekend levert dit niet veel op. Maar, leuk en tijd zat! Hiervan gaat dan een deel naar de spaarrekening en de rest naar Apple, leuke dingen, onderhoud van mijn huis en motor. :) Jaarlijks probeer ik wel altijd om een paar duizend meer op de bank te hebben dan het jaar ervoor. Voor het geval dat! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kabelmannetje op 18-07-2013 16:42:00 ]
pi_129095733
1. 6250
2. 32
3. sparen. jaartje zuinig geleefd.
  donderdag 18 juli 2013 @ 19:39:31 #291
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129096151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:27 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Hallmark, bij mij is het juist andersom. Ik verbaas mij soms over de maandelijkse lasten die anderen hebben.
Mijn uitgaven zien er zo uit:
Mooi geregeld ... ! Mijn lastenlijst is helaas zwaarder:

Huur: 438
GWL: 120
CZ: 110
Boodschappen: 120
TV + Internet: 44
Overig (gem. belastingen, verzekeringen): 50
Autolasten alles inclusief: 330

Subtotaal: 1212

Huurtoeslag: 145
Zorgtoeslag: 70

Subtotaal: 215

Netto vaste lasten: 997

Niet ideaal en valt weinig bij te schaven. Nouja, auto misschien maar mobiliteit grotendeels verliezen is ook wat extreem.
pi_129096650
1: Zo'n kleine 20.000,-
2: 36
3: Werken, werken, werken en elk jaar maximaal (10%) op mijn hypotheek aflossen. Daar krijg ik tenminste WEL een fatsoenlijke rente op mijn spaargeld.
60 HRC
pi_129096853
1) 500 euro
2) 36
3) door alles uit te geven.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 00:51:31 #294
323439 HetKlusKonijn
pi_129108670
quote:
Dat moet iedereen toch zelf weten?

Het stikt van de mensen die dag-in-dag-uit geestdodend, stupide werk doen, en als die mensen er via sparen op wat voor manier dan ook, aan weten te ontkomen om dat tot hun pensioen te moeten doen... daar lijkt me niks mis mee.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 08:47:17 #295
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_129111976
quote:
11s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Mooi geregeld ... ! Mijn lastenlijst is helaas zwaarder:
Er valt wel ietsje bij te schaven, hoor. TV kan er uit, internet voor een tientje. Ik mis trouwens een mobiel, en waterschap? Heb je die auto nodig voor je werk? Wel eens GreenWheels overwogen?

(N.B. ik vind het hele mooie vaste lasten hoor -- lager dan die van mij, dus als je niks wilt schaven, dan prima).

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 19:57 schreef HardMetal het volgende:
elk jaar maximaal (10%) op mijn hypotheek aflossen
Wow... respect.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_129112121
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat moet iedereen toch zelf weten?

Dat is dan ook geloof ik de essentie van die post.

Ze doen/deden beiden vooringenomen. Alsof er één levensstijl is die per definitie uitstijgt boven de rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')