quote:
Ok danquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]betekent dat ik een geintje maak.
No prob.quote:
Ga ergens wonen waar er geen meerwaardebelasting is, huurinkomsten amper belast worden, en er bovendien ook nog geen belasting is op kapitaal. Hint: Je zuiderburenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
5% ex inflatie en belasting is onmogelijk
Mijn eenzaamheid, wat een fijne vooringenomen jongen ben je toch. Huisgenoten zijn vaak vrienden die (nog/weer) studeren. Die ergens seizoenswerk doen en dan weer op zoek gaan naar een baan hier waar ze wonen. Die uit elkaar gaan en even geen huis hebben. Supergezellig!quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:11 schreef From het volgende:
[..]
Heel fijn voor je maar ik zou dr niks aan vinden om als 30 plusser een huisgenoot te nemen tegen je eenzaamheid..je praat ook heel makkelijk over even een baantje zoeken
Niets voor ingenomen aan. De levensstijl die jij hebt en waar jij vol lof over praat is er een waar ik me totaal ongelukkig in zou voelen. Ik ga met veel plezier naar mijn werk die inhoudelijk veelzijdig en soms pittig is maar waar ik wel mijn ei in kwijt kan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:17 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Mijn eenzaamheid, wat een fijne vooringenomen jongen ben je toch. Huisgenoten zijn vaak vrienden die (nog/weer) studeren. Die ergens seizoenswerk doen en dan weer op zoek gaan naar een baan hier waar ze wonen. Die uit elkaar gaan en even geen huis hebben. Supergezellig!
Ik heb al jaaaren een (gelijkgestemde) vriendin en een heel erg fijn sociaal leven. Op kunnen bouwen omdat ik niet 40 uur/week in een triest pand werk en 'savonds sociaal wenselijk hersenloos achter een TV zit. Nog al een voordeel van lage lasten omdat je niet veel hoeft te werken maar veel kan socializen en vrijwilligeren: HEEL VEEL SOCIALE CONTACTEN!
Een baantje is wel te vinden. Een goed sociaal netwerk hebben, heet dat. Maar, als je voldoende geld achter de hand hebt, maakt het ook helemaal niet uit dat je een jaar niet hoeft (of kan) werken. Dan doe je lekker vrijwilligerswerk. Heerlijk, lekker (gratis) naar Oerol, festivals, ITGWO, Filmfestivals. Super feestjes en interessante mensen kom je dan tegen. Verder kan je wat freelanceklusjes doen waar je anders niet van rond kan komen (websites maken, fotografie, reisleider).
Jullie zijn ongetwijfeld beide zeer gelukkig, maar jouw reactie was inderdaad behoorlijk vooringenomen. In hou ook van hard werken, maar dat maakt andermans levensstijl niet "eenzaam".quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:53 schreef From het volgende:
[..]
Niets voor ingenomen aan. De levensstijl die jij hebt en waar jij vol lof over praat is er een waar ik me totaal ongelukkig in zou voelen. Ik ga met veel plezier naar mijn werk die inhoudelijk veelzijdig en soms pittig is maar waar ik wel mijn ei in kwijt kan.
Jullie doen beiden precies hetzelfde.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:17 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Mijn eenzaamheid, wat een fijne vooringenomen jongen ben je toch. Huisgenoten zijn vaak vrienden die (nog/weer) studeren. Die ergens seizoenswerk doen en dan weer op zoek gaan naar een baan hier waar ze wonen. Die uit elkaar gaan en even geen huis hebben. Supergezellig!
Ik heb al jaaaren een (gelijkgestemde) vriendin en een heel erg fijn sociaal leven. Op kunnen bouwen omdat ik niet 40 uur/week in een triest pand werk en 'savonds sociaal wenselijk hersenloos achter een TV zit. Nog al een voordeel van lage lasten omdat je niet veel hoeft te werken maar veel kan socializen en vrijwilligeren: HEEL VEEL SOCIALE CONTACTEN!
Een baantje is wel te vinden. Een goed sociaal netwerk hebben, heet dat. Maar, als je voldoende geld achter de hand hebt, maakt het ook helemaal niet uit dat je een jaar niet hoeft (of kan) werken. Dan doe je lekker vrijwilligerswerk. Heerlijk, lekker (gratis) naar Oerol, festivals, ITGWO, Filmfestivals. Super feestjes en interessante mensen kom je dan tegen. Verder kan je wat freelanceklusjes doen waar je anders niet van rond kan komen (websites maken, fotografie, reisleider).
Klopt, sneer op sneer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jullie doen beiden precies hetzelfde.
Ik vind mijn werk ook te leuk, Kabelmannetje's negatieve ervaringen in de IT deel ik niet. Toch kijk ik met enige bewondering naar zijn vrijheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:53 schreef From het volgende:
Niets voor ingenomen aan. De levensstijl die jij hebt en waar jij vol lof over praat is er een waar ik me totaal ongelukkig in zou voelen. Ik ga met veel plezier naar mijn werk die inhoudelijk veelzijdig en soms pittig is maar waar ik wel mijn ei in kwijt kan.
Hallmark, bij mij is het juist andersom. Ik verbaas mij soms over de maandelijkse lasten die anderen hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind mijn werk ook te leuk, Kabelmannetje's negatieve ervaringen in de IT deel ik niet. Toch kijk ik met enige bewondering naar zijn vrijheid.
Het valt mij op dat hij, en Koen321 in staat zijn om hun uitgaven te halveren ten opzichte van mij. Nou snap ik wel dat dat ten koste gaat van wat luxe, maar het valt me al met al best mee. Ze hebben genoeg plezier en ze vreten goed. Dat vind ik toch wel fascinerend.
Mooi geregeld ... ! Mijn lastenlijst is helaas zwaarder:quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:27 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Hallmark, bij mij is het juist andersom. Ik verbaas mij soms over de maandelijkse lasten die anderen hebben.
Mijn uitgaven zien er zo uit:
Dat moet iedereen toch zelf weten?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:53 schreef From het volgende:
Er valt wel ietsje bij te schaven, hoor. TV kan er uit, internet voor een tientje. Ik mis trouwens een mobiel, en waterschap? Heb je die auto nodig voor je werk? Wel eens GreenWheels overwogen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Mooi geregeld ... ! Mijn lastenlijst is helaas zwaarder:
Wow... respect.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:57 schreef HardMetal het volgende:
elk jaar maximaal (10%) op mijn hypotheek aflossen
Dat is dan ook geloof ik de essentie van die post.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat moet iedereen toch zelf weten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |