abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128887340
Kansloosheid ten top, maar helaas heb ik verder niemand waarmee ik dit probleem kan bespreken, dus moet het interweb maar uitkomst bieden.

Het volgende; Ik, twintiger, heb een relatie en woon samen met een fantastische vent. Hij is lief, knap, intelligent, undsoweiter undsoweiter, en er is dan ook geen enkele reden voor trouble in paradise. Je voelt de wending al aankomen; het addertje onder het gras, en wel in de vorm van de persoon die ik beschouw als mijn beste vriendin, laten we haar X noemen voor het gemak.
Aan deze vriendschap gaat een wat bijzonder verhaal vooraf, het is namelijk zo dat ik voor ik mijn huidige vriend ontmoette altijd overtuigd lesbisch ben geweest. Zo begon ook de verhouding tussen mij en X niet platonisch, toen we elkaar een aantal jaar terug ontmoetten trapten we af als ordinaire fuckbuddies, ik omdat ik net uit een lange relatie kwam met exvriendin en verlangde naar vers meisjesvlees, zij omdat ze vermoedde dat er ergens een lesbienne in haar school en die vermoedens eens wilde uitpluizen door middel van seks met een meisje.
Na een paar maand ontmoette zij een jongen en klopte mijn exvriendin bij me aan, dus gingen we, in wederzijdse overeenstemming, over tot een platonische vriendschap. Ik moet er bij zeggen dat dat niet helemaal naar mijn zin ging, ik had destijds al wel gevoelens voor 'r en was graag overgegaan tot een vaste relatie, maar haar twijfels omtrent geaardheid en niet al te stabiele geestelijke gesteldheid lieten dit niet toe, dus daar heb ik me bij moeten neerleggen. Tot voor kort had ik de situatie voor m'n gevoel ook geaccepteerd, natuurlijk viel het me af en toe wel eens zwaar, oude liefde roest niet, zegt men, maar ik was uitstekend in staat om dit alles in goede banen te lijden, zonder hartzeer en zonder het onderwerp aan te hoeven snijden: Dikke vriendjes zonder bijbedoelingen.

Nu heeft ze een tijdje terug te kennen gegeven dat ze wel eens spijt heeft dat ze destijds geen stappen heeft ondernomen en me heeft laten gaan. Naar eigen zeggen kijkt ze nu wel eens met lede ogen toe dat ik nu met m'n vriend ben. Door deze bekentenissen laaiden bij mij, tot m'n grote frustratie, de gevoelens weer op en zit ik nu al een maand of 3 met een slepend gevoel van frustratie. Ik ben namelijk stapelgek op m'n vriend en wil hem absoluut niet kwijt, maar hetzelfde geldt nu eigenlijk voor m'n beste vriendin; ik betrap mezelf wel eens vaker op heimelijke gevoelens, die ik overigens absoluut niet uitspreek, ik heb na haar bekentenissen gezegd: "We moeten ons er maar gewoon overheen zetten, ik ben met m'n vriend en een relatie zit er voor ons toch niet in".
Nu blijkt dit, helaas, makkelijker gezegd dan gedaan, want ik voel me af en toe behoorlijk verscheurd: Ik ben verliefd op m'n vriend, maar koester tegelijkertijd gevoelens voor m'n beste vriendin. Ik wil beiden voor geen goud kwijt, maar ik voel me schuldig naar beiden dat die gevoelens er zijn.

Heeft iemand hier misschien iets zinnigs aan toe te voegen? Ik voel de "je bent een verraderlijke slet en je verdient je vriend"-comments al aankomen, maar oprecht kan ik zeggen: Zo zit het niet.
pi_128887522
Probeer eens out of the box te denken, wat is er mis met twee partners?
Waarschijnlijk zou je vriend het ook prachtig vinden als ze bij jullie in zou trekken. _O_
pindazakje
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:29:22 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128887549
Wat een geluk heeft die vriend.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_128887560
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Probeer eens out of the box te denken, wat is er mis met twee partners?
Waarschijnlijk zou je vriend het ook prachtig vinden als ze bij jullie in zou trekken. _O_
Zoiets ja. Vrouwen zijn geen bedreiging voor een man, dus heel erg zal hij het niet vinden, als ik even voor mezelf spreek, als jij een nacht met haar wil doorbrengen op regelmatige basis.
Ron Paul 2012
pi_128887637
Notificatie: Vriend en beste vriendin zijn als water en vuur. De verhouding tussen hen is behoorlijk waardeloos. Als het aan mij zou liggen zou een open relatie zeker een optie zijn op den duur, alleen is rotsvast vertrouwen daarvoor vereist en verliefdheid op twee mensen is geen goede basis voor een open relatie. Een driehoeksverhouding zit er dus ook niet in.
pi_128887775
Niet iedereen is hetzelfde hé! Er bestaat een tamelijk reeële kans dat de vriend van TS de relatie verbreekt of erg jaloers wordt.
Wat TS natuurlijk altijd kan doen is voorzichtig peilen hoe zijn opvattingen zijn over minder conventionele seksuele betrekkingen.

Ik vind het zelf overigens wel belangrijk om eerst te praten en dan pas te doen.

Als ik de vriend van TS zou zijn dan zou ik het ook best moeilijk hebben met een dergelijke bekentenis, maar ik zou het zelf wel accepteren als ik mee mag doen :)
pi_128887827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef Vrouwmensch het volgende:
Notificatie: Vriend en beste vriendin zijn als water en vuur.
Waarom is dat zo? Weet of vermoed je vriend al iets? Zijn het niet matchende persoonlijkheden? Of maken jullie allemaal graag van muggen olifanten?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:48:24 #8
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_128888326
Zulke dingen moet je niet al te moeilijk maken... De keuzes zijn redelijk beperkt, lijkt me.
Eens zien...

1 Je verlaat je vriend en gaat opnieuw een relatie aan met je ex-vriendin
2 Je blijft bij je vriend en neemt de frustraties van een liefde die nooit zal zijn voor lief
3 Je blijft bij je vriend en neemt haar ( inclusief alle complicaties en ongetwijfeld nare consequenties ) er stiekem bij
4 Je verlaat het land en probeert elders een volstrekt nieuw leven op te bouwen

Ja, dat zijn ze wel ongeveer...
Nu, wat zegt je hart, Vrouwmensch? Vooral niet te lang nadenken. Da's belangrijk.

Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat de derde optie zomaar zou kunnen resulteren in een enorm drama waarbij uiteindelijk iedereen met lege handen en een gebroken hart komt te staan. Daar zijn boeken vol van geschreven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_128888329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:29 schreef Supersoep het volgende:
Zoiets ja. Vrouwen zijn geen bedreiging voor een man, dus heel erg zal hij het niet vinden, als ik even voor mezelf spreek, als jij een nacht met haar wil doorbrengen op regelmatige basis.
Zou wel eens een misvatting kunnen zijn *)
pi_128888518
Ik heb vriend in het begin van de relatie eerlijk verteld dat er ooit meer was tussen mij en m'n beste vriendin, dat is ook een reden waarom 'ie niet zo gek op haar is, want zoals jaha al vermoedde: Vriend is inderdaad een tamelijk jaloerse knul en het idee dat ik met man óf vrouw het bed zou delen doet 'm onmiddellijk in een stuip schieten.

Een trio of driehoeksverhouding is, zoals gezegd, geen optie, aangezien mijn beste vriendin m'n vriend alles behalve aantrekkelijk vindt.

Ik vrees dat er überhaupt niet veel opties zijn en ik mezelf al een beetje klem heb gezet (optie 3 van DO2 is waarschijnlijk het meest voor de hand liggend), want ik heb de kwestie zelf ook al tot in den treure overdacht.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:58:35 #11
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_128888726
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:53 schreef Vrouwmensch het volgende:

... (optie 3 van DO2 is waarschijnlijk het meest voor de hand liggend) ...

Nee joh, da's nu juist de slechtste keuze die erbij staat! Ik dacht toch dat ik dat er duidelijk bij had vermeld.
We leren het ook nooit, he! :(.

Nu ja, het zij zo. Het hart heeft gesproken, ;).
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_128888865
Gewoon lekker stiekem doen. Moet die vriend van je maar niet zo jaloers zijn :P
pi_128888988
Optie drie is uiteindelijk de optie waar bijna iedereen voor kiest hé. Leer mij de wereld kennen ;)

Persoonlijk zou ik voor vier gaan. Breken met je huidige partners en iemand vinden waarmee je wel een persoonlijke en seksuele klik hebt en die toelaat dat je actief biseksueel bent. Je kunt pas een nieuw schip bevaren als je je oude achter je verbrandt hebt en het is ook beter voor de gemoedsrust en je kwetst er de minste mensen mee. :)

1 en 2 zijn eigenlijk geen reeële opties, want dat wil TS niet. Dan kun je er wel voor kiezen maar dan blijft het toch kriebelen.
pi_128889270
Excuus, ik vergiste me hierboven, ik wil juist niet stiekem te werk gaan. Optie 2, bedoelde ik dus:

2 Je blijft bij je vriend en neemt de frustraties van een liefde die nooit zal zijn voor lief

Er zit toekomst in deze relatie, en er zit geen toekomst in een liefdesrelatie met m'n beste vriendin (de vrouw weet niet wat ze wil, heeft het al meer dan druk genoeg met zichzelf en geestelijk niet zo stabiel). Het punt is dat ik verliefd ben op beiden; waarom zou ik dan beiden in de steek laten en naar iemand anders gaan zoeken?
Ik heb het punt 'open relatie' aangesneden, daar staat vriendlief huiverig tegenover, maar niet geheel afkeurend. Punt is dat een open relatie meestal betekent: Partner krijgt de liefde, maar daarbuiten kan ik mijn seksuele lusten botvieren. Dat is niet zozeer wat ik wil met beste vriendin, ik voel gewoon wat voor 'r, het is niet puur seksueel (was dat het maar, dan was de hele zaak betrekkelijk eenvoudig).
pi_128889394
Maar dat is de situatie waar je nu ook al in zit en die je niet gelukkig maakt dus ;)
pi_128889608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:16 schreef jaha het volgende:
Maar dat is de situatie waar je nu ook al in zit en die je niet gelukkig maakt dus ;)
True :( ..
pi_128889760
Nou ja, dat blijft zo voorlopig. Tijd kan wonden wel helen. Maar dan moet je iemand echt uit je systeem halen.
pi_128889803
Seven, ben jij dit?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_128889972
Ik houdt niet van opties.
pi_128890044
Overigens ook raar dat je voor je huidige vriend overtuigd lesbienne was. Wat zorgde voor het keerpunt?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_128890176
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:34 schreef Fascination het volgende:
Overigens ook raar dat je voor je huidige vriend overtuigd lesbienne was. Wat zorgde voor het keerpunt?
Haar viend denk ik :+
pi_128890511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Haar viend denk ik :+
Indeed :3 .. We ontmoetten elkaar, hij startte een charme-offensief en ik werd verliefd op 'm. Voor mij was het ook een hele verrassing, ik dacht dat ik er destijds wel een keer over uit was dat ik meer tot de vrouwenliefde behoorde, maar het bleek anders.
pi_128890606
Hoe is seks met een meisje? :@
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_128890661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:45 schreef Vrouwmensch het volgende:

[..]

Indeed :3 .. We ontmoetten elkaar, hij startte een charme-offensief en ik werd verliefd op 'm. Voor mij was het ook een hele verrassing, ik dacht dat ik er destijds wel een keer over uit was dat ik meer tot de vrouwenliefde behoorde, maar het bleek anders.
Tja, ik kan je ook verder geen raad geven ben ik bang :@ ik denk dat je dan toch zal moeten kiezen
als een relatie met zijn drieën er niet inzit. :'(
pi_128890730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:47 schreef Brummetje_ het volgende:
Hoe is seks met een meisje? :@
Matig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')