abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129335063
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juli 2013 03:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als ik stukjes lees in de metro, waar een deel van de bevolking een verbod eist op roken weet ik hoe laat het is. Vijf voor twaalf en een verbod op roken zou het begin van het einde zijn.
Want dan gaat het niet bij roken blijven. Dat is dan nog maar het begin.
Waar baseer jij het op dat er nu meer dan vroeger wordt gepleit voor het verbieden van van alles en nog wat? Het lijkt mij waarschijnlijker dat het nu meer de media haalt, we leven in een lobbytijdperk. Daarnaast had je vroeger geen games, echter werd er toen der tijd wel hevig gediscussiëerd over de schadelijke invloed van de televisie, de radio en ja, zelfs de telefoon (minderwaardig t.o.v. het persoonlijke contact).
Laten we per kwestie beslissen wat het gepaste beleid is in plaats van helemaal geen beleid te voeren. Het is duidelijk dat iedereen er baat bij heeft om op meer plaatsen en in meer omstandigheden het roken te verbieden, je beschermt bovendien de meerderheid ten opzichte van de kleine minderheid die rookt.

quote:
Volgens mij studeren teveel mensen onzin studies die zich aan het werk willen houden door mensen dagelijks bullshit binnen te lepelen mat grafieken, spreadsheets, onderzoeken etc.
Daar twijfel ik niet eens aan. Het kan best dat er hierdoor wat sneller geluiden komen om iets te verbieden maar het is de samenleving die bepaalt wat er wel en niet wordt verboden, niet een of andere naar fondsen smachtende psycholoog of socioloog die een statistisch 'onderzoekje' uitvoert. ;)
Case and point: in verreweg de meeste landen worden er geen games verboden, slechts een enkel spel is in een enkel land verboden en dat spel bemachtigen de liefhebbers wel op een andere manier (de meeste mensen komen jaarlijks in het buitenland en zo'n spel kan gelukkig ook nog worden gedownload waar het verboden is om dat spel te kopen. Of het wordt gewoon online besteld bij een buitenlandse winkel.

Ik zie trouwens wel een ander probleem: de toenemende juridisering van de maatschappij en de hierdoor doorgeslagen betutteling m.b.t. zaken waarmee je anderen geen kwaad doet. Zo verbaas ik me over plassen water waarin je niet voorbij een lijn mag (niemand, onfhankelijk van de zwemvaardigheid) omwille van aansprakelijkheidszever.
Het is totaal aan het doorschieten.

quote:
Je hebt nog niet eens een overheid nodig om de mens te controleren. Dat doen we onderling wel door allerlei verboden op te gaan leggen.
Wij doen dat alleen maar vrijwillig als wij het eens zijn met die verboden. Zie de drooglegging die mislukte.

quote:
Een kind een aai over de bol geven staat gelijk aan pedofilie.
Op dat punt zijn wij inderdaad doorgeslagen maar de ontwikkelde Nederlanders kunnen echt wel het verschil maken en zullen niet direct aan pedofilie denken als je een kind een aai over de bol geeft.

quote:
Het uiteindelijke gevolg zal zijn. Criminaliteit zal stijgen en het aantal Wajongers zal gigantisch toenemen.
Ik zie dat niet gebeuren. Wat de Wajongers er mee te maken hebben is voor mij een raadsel.

quote:
Ik weet hoe het was in de jaren 60-70. Daar kon je rustig uit een boom vallen zonder dat een boer zich zorgen hoefde te maken over een schadeclaim.
Precies mijn punt: de toegenomen juridisering is een reële bedreiging (zonde van het geld, de tijd en de energie bij dit soort zaken).
quote:
Dat je rustig je patat met mayo kon vreten zonder die achterlijke voorlichting wat wel en niet gezond is.
Wat niet weet wat niet deert maar als die kennis eenmaal bekend is...
De meeste voedingsdeskundigen raden trouwens niet af om een frietje met mayonaise te eten. Het gaat er om welk deel van de totale voeding het uitmaakt in een langere periode. ;)
Daarover gesproken, ons Voedingscentrum lijkt een lobby-organisatie voor boeren te zijn. Hun advies is nogal achterhaald en dat weten de medewerkers maar al te goed, het traditionele Japanse eten is veel gezonder dan ons dieet van brood, zuivel en aardappelen. Met als gevolg dat bijv. zeewier, wat erg gezond is, veel duurder is dan dat het zou kunnen zijn (schaalkwestie).

quote:
En zelfs die generatie kon behoorlijk oud worden.
Dit is een nonargument. Het gaat om kansrekening en het gaat er om hoe je oud wordt, niet hoe oude je wordt.

quote:
Hooikoorts en allerlei andere allergieën nog nooit van gehoord in die tijd
Ik garandeer je dat ook toen veel mensen hier last van hadden, echter was er toen geen inzicht in de pathologie van deze aandoeningen. Er zijn wel aanwijzingen dat het percentage mensen wat een allergie of asthma heeft is toegenomen, een populaire theorie is dat kinderen te weinig in contact komen met allergenen doordat we te hygiënisch zijn gaan leven. Dat doet er in deze discussie niet toe, het is nu eenmaal zo dat minstens 10% van de mensen beduidende, forse of zeer forse medische klachten krijgt van het meeroken en dit terwijl slechts een minderheid van de mensen rookt, het roken nergens voor nodig is en zelfs de roker er niets aan heeft, het is immers niet meer dan een slechte gewoonte die geen genot oplevert (het onderdrukken van ontwenningsverschijnselen mag dan tijdelijk als genot worden ervaren, als je eenmaal stopt heb je meer genot aangezien je geen last meer hebt van ontwenningsverschijnselen) maar wel veel nadelen oplevert.

quote:
En als laatste nog een opmerking over het roken. Er word gesteld dat rokers minder hard werken door hun rookpauzes. Dit is totale nonsens. Roken is ook een stukje sociaal samen zijn waar steeds werkoverleg plaats vind. Uiteindelijk is een roker nog effectiever ook dan iemand die 8 uur op zijn stoel blijft zitten en als een eenling door het bedrijf gaat.
Dit sleep je er wel heel erg bij de haren bij. ;)
Werkoverleg kan op veel manieren plaatsvinden. Het grootste deel van de tijd zijn rokers hier niet mee bezig tijdens hun rookpauzes, niet-rokers en rokers kunnen ook prima tijdens een gewone pauze of tijdens het werken zelf overleggen. De meeste niet-rokers gaan niet als eenling door het bedrijf en sommige rokers wel, op dat vlak is er geen verschil tussen rokers en niet-rokers. Rookpauzes kosten netto geld aangezien er meer werktijd verloren gaat. Wat mij betreft gaat de werkgever hiermee om door ofwel extra pauzes te verbieden, dus ook voor de rokers, ofwel de uren te compenseren (later naar huis gaan wegens die extra pauzes). Dit geldt dan voor zowel de rokers als de niet-rokers. Het is geen cruciaal probleem, zeker niet bij een hoger functieniveau maar als je er over begint dan wil ik wel even mijn gedachte hierover uitspreken.

quote:
Het klinkt gek maar ik vind mijn ontspanning in de tuin, terras, etc ,genietend van een sigaretje met een bak koffie(ook niet gezond) en zo nu een dan een biertje.
Dat klinkt niet gek.
quote:
En dat laat ik me niet afnemen.
Dit wel, dat betekent namelijk dat jij egoïstisch handelt m.b.t. deze kwestie. Jij houdt geen rekening met jouw terrasgenoten. Als ik moet kiezen tussen jouw belang om die zinloze verslaving in stand te houden en het belang van de meerderheid van de mensen om schone (minder vervuilde) lucht in te ademen dan heb ik zeer snel die keuze gemaakt zonder enige twijfel. Voor steeds meer politici gelden hetzelfde om de eerder aangehaalde reden (weinig jongere (in dit geval mag je van 40- spreken) hogeropgeleiden roken en politici, zeker de staatssecretarissen) zijn in het algemeen hogeropgeleid. Ik verwacht dan ook dat onder meer omstandigheden en op meer plaatsen het roken zal worden gaan verboden in de komende decennia.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129335734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:54 schreef arjan1212 het volgende:
Tussen 1970 en 1980 daalde het aantal mannelijke rokers van 90% naar 50%, omdat toen bleek dat er gezondheidsrisico's aan roken kleefden.

Daarna begon de overheid een repressief beleid te voeren met verboden en prijsverhogingen.
Vervolgens daalde het aantal rokers van 50% naar 25%, gedwongen door repressie van de de overheid.

Mijn punt het was een vrije keuze van 50% van de bevolking om te roken , de enige reden dat de helft daarvan gestopt is , is repressie van de overheid

Daarom stel ik voor om die repressie te stoppen. Als de helft van de bevolking wil roken, dan is dat hun vrije keuze en moeten ze niet worden gedwongen om te leven zoals de overheid wil, in plaats van hoe ze zelf willen.
Geen reakties van Bram_van_Loon
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:50:15 #203
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129353309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[quote]Waar baseer jij het op dat er nu meer dan vroeger wordt gepleit voor het verbieden van van alles en nog wat? Het lijkt mij waarschijnlijker dat het nu meer de media haalt, we leven in een lobbytijdperk. Daarnaast had je vroeger geen games, echter werd er toen der tijd wel hevig gediscussiëerd over de schadelijke invloed van de televisie, de radio en ja, zelfs de telefoon (minderwaardig t.o.v. het persoonlijke contact).
Laten we per kwestie beslissen wat het gepaste beleid is in plaats van helemaal geen beleid te voeren. Het is duidelijk dat iedereen er baat bij heeft om op meer plaatsen en in meer omstandigheden het roken te verbieden, je beschermt bovendien de meerderheid ten opzichte van de kleine minderheid die rookt.
Alles heeft er mee te maken dat dit soort idiote lobby's zorgt voor polarisatie. En dan krijg je verboden. Niet de overheid maar de mensen zelf zorgen dat er dan verboden ingevoerd worden met behulp van de overheid. En wie beschermt mij dan als ik in de minderheid ben? En als je per kwestie alles gaat bekijken word de polarisatie alsmaar uitgebreid. Dan zijn we nog verder van huis.
Juist door minder regels in het verleden was de sociale omgang stukken beter.

De criminaliteit zal alsmaar toenemen ,want alles gaat dan ondergronds bij een verbod. Gevolg totaal geen controle meer. De drooglegging heeft dat destijds al laten zien. De hennepteelt laat dit nota bene al zien.

quote:
Ik zie dat niet gebeuren. Wat de Wajongers er mee te maken hebben is voor mij een raadsel.
Reeds uitgelegd(bovenstaand). En Wajongers hebben betrekking op de maakbare maatschappij waar iedereen gedegen moet zijn opgeleid. HBO. En helaas aan die eis kan nooit worden voldaan, tenzij je de opleiding zo simpel maakt dat hij het niveau niet meer waardig is.
Waarom stijgt dit aantal nu zo gestaagd?

quote:
Wat niet weet wat niet deert maar als die kennis eenmaal bekend is...
De meeste voedingsdeskundigen raden trouwens niet af om een frietje met mayonaise te eten. Het gaat er om welk deel van de totale voeding het uitmaakt in een langere periode. ;)
Daarover gesproken, ons Voedingscentrum lijkt een lobby-organisatie voor boeren te zijn. Hun advies is nogal achterhaald en dat weten de medewerkers maar al te goed, het traditionele Japanse eten is veel gezonder dan ons dieet van brood, zuivel en aardappelen. Met als gevolg dat bijv. zeewier, wat erg gezond is, veel duurder is dan dat het zou kunnen zijn (schaalkwestie).
Maar de lobby is wel zo opgezet dat iets te dik al gauw leid tot een discussie of men wel gezond bezig is. Ook dit leid vaak tot zeer heftige discussies tussen twee groepen. Iets wat nog niet zolang gelden geen ruk uitmaakte word nu al een probleem. Maatwerk gewenst.

quote:
Dit is een nonargument. Het gaat om kansrekening en het gaat er om hoe je oud wordt, niet hoe oude je wordt.
Een kansberekening die dus gaat stellen dat roken ongezond is waar je aan overlijd op jongere leeftijd. En hoe je oud word is wel van meer factoren afhankelijk dan het roken alleen. Arbeid speelt een nog grotere rol. Maar arbeid is natuurlijk nodig dus laten we dat achterwege in deze discussie net zoals een auto, drank, diverse andere verslavingen.
En hoe je oud word dat kun je nooit inschatten. Ook daar spelen wel meer factoren een rol dan roken alleen.
Een zaak is zeker en dat is dat roken een hoop stress voorkomt. Maar dat word weggewuifd door de anti-roker als zijnde een smoes. En het gekke is dat bij een moeilijk moment in het leven je het eerste gevraagd word door een arts of je rookt. Het antwoord is dan hilarisch. Rook een sig.dan hoef je tenminste geen chemische troep te slikken.

quote:
Ik garandeer je dat ook toen veel mensen hier last van hadden, echter was er toen geen inzicht in de pathologie van deze aandoeningen. Er zijn wel aanwijzingen dat het percentage mensen wat een allergie of asthma heeft is toegenomen, een populaire theorie is dat kinderen te weinig in contact komen met allergenen doordat we te hygiënisch zijn gaan leven. Dat doet er in deze discussie niet toe, het is nu eenmaal zo dat minstens 10% van de mensen beduidende, forse of zeer forse medische klachten krijgt van het meeroken en dit terwijl slechts een minderheid van de mensen rookt, het roken nergens voor nodig is en zelfs de roker er niets aan heeft, het is immers niet meer dan een slechte gewoonte die geen genot oplevert (het onderdrukken van ontwenningsverschijnselen mag dan tijdelijk als genot worden ervaren, als je eenmaal stopt heb je meer genot aangezien je geen last meer hebt van ontwenningsverschijnselen) maar wel veel nadelen oplevert.
Precies mijn punt. De betuttelende maatschappij. De roker in deze weet dat het een verslaving is en dus zijn keuze. Dat moet je dus niet in deze discussie benoemen. Het meeroken is een punt maar daarom is rekening houden met meer dan voldoende. Maar geen verbod. Het valt mij op dat in de winter de roker gedwongen word buiten te roken. Daar heeft bijna geen enkele roker problemen mee. Maar nu is het zomer en plots moeten we weer een andere plek zoeken. Die is er niet. En in de VS is het al zo dat je zelfs in sommige delen van het land niet eens in je eigen huis mag roken. Mogelijk mag een jointje wel.

quote:
Dit sleep je er wel heel erg bij de haren bij. ;)
Werkoverleg kan op veel manieren plaatsvinden. Het grootste deel van de tijd zijn rokers hier niet mee bezig tijdens hun rookpauzes, niet-rokers en rokers kunnen ook prima tijdens een gewone pauze of tijdens het werken zelf overleggen. De meeste niet-rokers gaan niet als eenling door het bedrijf en sommige rokers wel, op dat vlak is er geen verschil tussen rokers en niet-rokers. Rookpauzes kosten netto geld aangezien er meer werktijd verloren gaat. Wat mij betreft gaat de werkgever hiermee om door ofwel extra pauzes te verbieden, dus ook voor de rokers, ofwel de uren te compenseren (later naar huis gaan wegens die extra pauzes). Dit geldt dan voor zowel de rokers als de niet-rokers. Het is geen cruciaal probleem, zeker niet bij een hoger functieniveau maar als je er over begint dan wil ik wel even mijn gedachte hierover uitspreken.
Nee, oneens.
http://www.intermediair.n(...)nd-vooral-op-kantoor
En dit deel ik ook door mijn eerdere ervaringen op de werkvloer.
De boog kan niet 8 uur effectief gespannen staan(dagelijks). Dat is onmogelijk. De niet roker gaat mogelijk zijn heil zoeken op het net. En handelt privé zaakjes af in de baas zijn tijd.
Maar ik haalde dit punt aan, omdat het ook vaak een issue is. Een argument dat de niet roker vaak gebruikt alsof hij zoveel effectiever is en minder pauzes neemt. En dat is Onzin. Sterker nog velen halen uit een sig. inspiratie. Maar dat is persoonlijk en zo heb ik het beleefd.
Maar goed dit zal niet waar zijn want het is geen officieel onderzoek afgenomen door een WOer Dus is het onzin.

quote:
Dit wel, dat betekent namelijk dat jij egoïstisch handelt m.b.t. deze kwestie. Jij houdt geen rekening met jouw terrasgenoten. Als ik moet kiezen tussen jouw belang om die zinloze verslaving in stand te houden en het belang van de meerderheid van de mensen om schone (minder vervuilde) lucht in te ademen dan heb ik zeer snel die keuze gemaakt zonder enige twijfel. Voor steeds meer politici gelden hetzelfde om de eerder aangehaalde reden (weinig jongere (in dit geval mag je van 40- spreken) hogeropgeleiden roken en politici, zeker de staatssecretarissen) zijn in het algemeen hogeropgeleid. Ik verwacht dan ook dat onder meer omstandigheden en op meer plaatsen het roken zal worden gaan verboden in de komende decennia.
Als ik al egoïstisch handel dan kun je iedereen wel een egoïst noemen in deze moderne tijd. Met mij houd ook niemand rekening en vele andere met mij die met diensten werken. Van de andere kant is dat maar goed ook want anders lag vaak het leven overdag stil. Dan is er dus maar een oplossing voor mij. Een andere baan zoeken. Maar ik pas me wel aan. Het hoort er nu eenmaal bij.
Hiermee wil ik dus zeggen dat het nemen en geven is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129357458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dit wel, dat betekent namelijk dat jij egoïstisch handelt m.b.t. deze kwestie. Jij houdt geen rekening met jouw terrasgenoten. Als ik moet kiezen tussen jouw belang om die zinloze verslaving in stand te houden en het belang van de meerderheid van de mensen om schone (minder vervuilde) lucht in te ademen dan heb ik zeer snel die keuze gemaakt zonder enige twijfel.
Jij laat anderen hun eigen belang niet eens bepalen en komt er meteen met je bedilzucht doorheen door het als zinloos te kwalificeren. Dat is pas egoistisch.

Als mensen opkomen voor hun eigen belang dan respecteer ik dat, dan kun je kijken waar die belangen eventueel botsen en daar oplossingen voor zoeken. Ik ben het dan ook eens met het uitgangspunt van de rookvrije werkplek en rookvrije openbare voorzieningen. Maar met mensen die andermans belang niet kunnen accepteren valt zo'n oplossing niet te vinden.

Als ik graag naakt loop en andere mensen willen van de aanblik van naakte lichamen verschoond blijven dan is er vanuit de erkenning van beider belangen een oplossing te vinden. Maar als die anderen het zondig vinden om naakt te lopen en willen voorkomen dat ik hoe dan ook naakt loop, dan gaan we er niet uitkomen omdat zij te egoistisch zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129360068
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij laat anderen hun eigen belang niet eens bepalen en komt er meteen met je bedilzucht doorheen door het als zinloos te kwalificeren. Dat is pas egoistisch.

Als mensen opkomen voor hun eigen belang dan respecteer ik dat, dan kun je kijken waar die belangen eventueel botsen en daar oplossingen voor zoeken. Ik ben het dan ook eens met het uitgangspunt van de rookvrije werkplek en rookvrije openbare voorzieningen. Maar met mensen die andermans belang niet kunnen accepteren valt zo'n oplossing niet te vinden.

Als ik graag naakt loop en andere mensen willen van de aanblik van naakte lichamen verschoond blijven dan is er vanuit de erkenning van beider belangen een oplossing te vinden. Maar als die anderen het zondig vinden om naakt te lopen en willen voorkomen dat ik hoe dan ook naakt loop, dan gaan we er niet uitkomen omdat zij te egoistisch zijn.
Het belang van anderen is erg belangrijk alleen heb je bij roken het probleem dat het zelfs in belang van de roker is dat hij/zij dat niet doet, al zullen veel verstokte rokers dat niet willen bevestigen. Alleen de tabaksindustrie en handel heeft belang bij het roken maar dat gaat ten koste van alle andere mensen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:46:01 #206
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_129360337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het belang van anderen is erg belangrijk alleen heb je bij roken het probleem dat het zelfs in belang van de roker is dat hij/zij dat niet doet, al zullen veel verstokte rokers dat niet willen bevestigen. Alleen de tabaksindustrie en handel heeft belang bij het roken maar dat gaat ten koste van alle andere mensen.
dat is precies het probleem, dat niet-rokes denken dat verboden in het belang van de roker zijn. waar bemoei je je mee. als ik wil stoppen, dan doe ik dat, als ik wil roken, dan doe ik dat ook gewoon.
en dan hebben niet rokers zich daar niet mee te bemoeien of te denken dat ze weten wat goed voor mij is.
en zelfs al zou het zo zijn, dan maak je het mensen die verslaafd aan iets zijn, het veel moeilijker. dat alleen al is gewoon gemeen.
pi_129360595
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het belang van anderen is erg belangrijk alleen heb je bij roken het probleem dat het zelfs in belang van de roker is dat hij/zij dat niet doet, al zullen veel verstokte rokers dat niet willen bevestigen. [quote]
Het botvieren van je ziekelijke bedilzucht is geen legitiem eigenbelang van jou waar ik rekening mee kan houden.

[quote]Alleen de tabaksindustrie en handel heeft belang bij het roken maar dat gaat ten koste van alle andere mensen.
Het gaat helemaal niet om 'het roken', het gaat om de mogelijkheid om te roken op een strand. Daar heb ik belang bij. Gewoon omdat ik het zeg, het gaat namelijk over mijn belang en ik ben de autoriteit op dat gebied.

Dat jij graag betuttelt en preekt is blijkbaar jouw belang, dat mag, neem kinderen of ga op een kansel staan, maar ga niet doen alsof je beter mijn belang kunt bepalen dan ik zelf. Daarvoor heb je sowieso al teveel schaamteloos egoisme geetaleerd.
pi_129361490
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is precies het probleem, dat niet-rokes denken dat verboden in het belang van de roker zijn. waar bemoei je je mee. als ik wil stoppen, dan doe ik dat, als ik wil roken, dan doe ik dat ook gewoon.
en dan hebben niet rokers zich daar niet mee te bemoeien of te denken dat ze weten wat goed voor mij is.
en zelfs al zou het zo zijn, dan maak je het mensen die verslaafd aan iets zijn, het veel moeilijker. dat alleen al is gewoon gemeen.
Ik wil het rokers niet nodeloos moeilijk maken ik ben voor het vergoeden van afkick middelen maar als het gaat om een belangen afweging tussen rokers en niet-rokers dan moet helaas voor de rokers objectief de balans ver doorslaan richting de belangen van de niet-rokers en is ook de constatering dat het zorgen dat er niet wordt gerookt ook in belang van de rokers is. Dat men daar door de verslaving anders overdenkt is niet vreemd, junks hebben hun dosis nodig.
pi_129361593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om 'het roken', het gaat om de mogelijkheid om te roken op een strand. Daar heb ik belang bij. Gewoon omdat ik het zeg, het gaat namelijk over mijn belang en ik ben de autoriteit op dat gebied.

Dat jij graag betuttelt en preekt is blijkbaar jouw belang, dat mag, neem kinderen of ga op een kansel staan, maar ga niet doen alsof je beter mijn belang kunt bepalen dan ik zelf. Daarvoor heb je sowieso al teveel schaamteloos egoisme geetaleerd.
Helaas geldt voor de verstokte rokers dat ze niet objectief tegen hun verslaving kunnen aankijken het is een gevolg van die verslaving. Desondanks kan het instellen van rookverboden wel helpen te voorkomen dat mensen verslaafd raken, door roken in de praktijk steeds moeilijker te maken zullen minder mensen beginnen te roken. Daarom zou men roken in het openbaar totaal moeten verbieden.
pi_129361774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Helaas geldt voor de verstokte rokers dat ze niet objectief tegen hun verslaving kunnen aankijken het is een gevolg van die verslaving. Desondanks kan het instellen van rookverboden wel helpen te voorkomen dat mensen verslaafd raken, door roken in de praktijk steeds moeilijker te maken zullen minder mensen beginnen te roken. Daarom zou men roken in het openbaar totaal moeten verbieden.
Ik wil niet in een land leven waarin mensen hun persoonlijke overtuiging opleggen aan anderen. Het is niet dat jij beter kunt beoordelen wat mijn belang is dan ik zelf, die pretentie kan alleen maar uit domheid in combinatie met een of meer slechte karaktertrekken voortkomen.
pi_129361921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet in een land leven waarin mensen hun persoonlijke overtuiging opleggen aan anderen. Het is niet dat jij beter kunt beoordelen wat mijn belang is dan ik zelf, die pretentie kan alleen maar uit domheid in combinatie met een of meer slechte karaktertrekken voortkomen.
Er is gewoon objectief vast te stellen wat de effecten van roken zijn, het gaat dus niet om een persoonlijke overtuiging maar om wetenschappelijk vastgestelde effecten.
pi_129362051
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is gewoon objectief vast te stellen wat de effecten van roken zijn, het gaat dus niet om een persoonlijke overtuiging maar om wetenschappelijk vastgestelde effecten.
Ja, hoewel met de wetenschap wel wat gesjoemeld is in het geval van de effecten van meeroken, maar dat terzijde.

Wat niet wetenschappelijk is vastgesteld, is wat het beste voor mij is. Daar is namelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan, en een toegenomen kans om het verpleeghuis niet te halen is daar slechts een onderdeel van.
pi_129362263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, hoewel met de wetenschap wel wat gesjoemeld is in het geval van de effecten van meeroken, maar dat terzijde.

Wat niet wetenschappelijk is vastgesteld, is wat het beste voor mij is. Daar is namelijk helemaal geen onderzoek naar gedaan, en een toegenomen kans om het verpleeghuis niet te halen is daar slechts een onderdeel van.
Door roken neemt de kans om eerder in een verpleeghuis te komen alleen maar toe, door COPD en/of emfyseem neemt de zelfredzaamheid alleen maar af en zal men ook minder makkelijk op mantelzorg kunnen vertrouwen. Al rook ik niet kom ik wel vaak op longafdelingen van ziekenhuizen en daar stikt het van de oud rokers. Als roker ga je misschien eerder dood maar je bent ook eerder hulpbehoevend.
pi_129368021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:42 schreef Wespensteek het volgende:

Als roker ga je misschien eerder dood maar je bent misschien ook eerder hulpbehoevend.
Het zijn allemaal maar kansen, die vaak ook nog een flinke genetische factor hebben. Daarnaast verkleint het ook weer kansen op andere gebreken.

Maar het punt is dat artsen en wetenschappers helemaal niet deskundig zijn in de vraag wat goed voor mij is. Ze kunnen hooguit iets zeggen over wat kanstechnisch goed of minder goed is voor mijn lichaam.
pi_129369151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn allemaal maar kansen, die vaak ook nog een flinke genetische factor hebben. Daarnaast verkleint het ook weer kansen op andere gebreken.

Maar het punt is dat artsen en wetenschappers helemaal niet deskundig zijn in de vraag wat goed voor mij is. Ze kunnen hooguit iets zeggen over wat kanstechnisch goed of minder goed is voor mijn lichaam.
Al heeft nicotine bij zeer zeldzame aandoeningen een positieve werking dan nog is roken per definitie ongezond door de vele andere toevoegingen. Als jij, bij hoge uitzondering, toevallig gevoelig zou zijn voor zo'n zeldzame aandoening dan is het nog veel beter om niet te roken maar bijvoorbeeld nicotinepleisters te gebruiken.
pi_129369299
quote:

[..]

Dan moet je emigreren naar Oostenrijk, het enige land in Europa waar de rechten van de roker worden gerespecteerd
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:23:16 #217
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_129375774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik wil het rokers niet nodeloos moeilijk maken ik ben voor het vergoeden van afkick middelen maar als het gaat om een belangen afweging tussen rokers en niet-rokers dan moet helaas voor de rokers objectief de balans ver doorslaan richting de belangen van de niet-rokers en is ook de constatering dat het zorgen dat er niet wordt gerookt ook in belang van de rokers is. Dat men daar door de verslaving anders overdenkt is niet vreemd, junks hebben hun dosis nodig.
doe dan wat aan de jeugd, maar laat de volwassenen met rust. hulp is altijd goed, maar dwang gaat te ver. je kan als overheid niet burgers als kleuters gaan behandelen.
pi_129375870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

doe dan wat aan de jeugd, maar laat de volwassenen met rust. hulp is altijd goed, maar dwang gaat te ver. je kan als overheid niet burgers als kleuters gaan behandelen.
Dat kan wel hoor, moet je eens kijken wat je allemaal niet mag. Naakt rondlopen, pissen in de bosjes op zondag lawaai maken bij de kerk, op zondag de winkel opendoen op verkeerde momenten. Als het gaat om betutteling zijn er heel veel andere dingen om je druk om te maken, allemaal zaken waarbij je de gezondheid niet schaadt.
pi_129377171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Al heeft nicotine bij zeer zeldzame aandoeningen een positieve werking dan nog is roken per definitie ongezond door de vele andere toevoegingen. Als jij, bij hoge uitzondering, toevallig gevoelig zou zijn voor zo'n zeldzame aandoening dan is het nog veel beter om niet te roken maar bijvoorbeeld nicotinepleisters te gebruiken.
Nogmaals, jij gaat niet over wat beter voor mij is. Daar gaan artsen ook niet over, dat is hun expertise helemaal niet. Als die mensen en bemoeizieken buiten die expertise conclusies gaan trekken dan krijg je toestanden als dat ze het beter voor opa van 99 vinden om ineens buiten bij de deur van een verpleeghuis in hun pyama een sigaret te roken.
pi_129377274
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nogmaals, jij gaat niet over wat beter voor mij is. Daar gaan artsen ook niet over, dat is hun expertise helemaal niet. Als die mensen en bemoeizieken buiten die expertise conclusies gaan trekken dan krijg je toestanden als dat ze het beter voor opa van 99 vinden om ineens buiten bij de deur van een verpleeghuis in hun pyama een sigaret te roken.
Beleid maak je niet voor jou of voor mij maar voor de Nederlandse bevolking en dat roken de gezondheid van de Nederlandse bevolking schaadt is wel duidelijk.
pi_129377301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beleid maak je niet voor jou of voor mij maar voor de Nederlandse bevolking en dat roken de gezondheid van de Nederlandse bevolking schaadt is wel duidelijk.
Ja, maar dat is het issue helemaal niet.
pi_129378760
quote:

[..]

Ik wil niet in een land leven waarin mensen hun persoonlijke overtuiging opleggen aan anderen.
Anarchie werkt in de praktijk zelden.
pi_129378875
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Anarchie werkt in de praktijk zelden.
:')
pi_129382959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar dat is het issue helemaal niet.
Eigenlijk is het geen issue wat voor jou en mij persoonlijk van belang is want het gaat over beleid en is het juist een issue wat voor Nederland van belang is.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:00:41 #225
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_129386955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor, moet je eens kijken wat je allemaal niet mag. Naakt rondlopen, pissen in de bosjes op zondag lawaai maken bij de kerk, op zondag de winkel opendoen op verkeerde momenten. Als het gaat om betutteling zijn er heel veel andere dingen om je druk om te maken, allemaal zaken waarbij je de gezondheid niet schaadt.
we hebben het over roken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')