Het probleem is dat het hier niet gaat om mensen die puur voor zichzelf iets beslissen dat geen consequenties voor anderen heeft. Deze ouders beslissen iets op basis van hun geloof of om andere redenen, dat mogelijk zeer ernstige gevolgen kan hebben voor een ander: hun kind(eren).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:52 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan begrijp jij dat niet, als die mensen er nu zo mee om willen gaan. Ik zie het probleem niet. Ik zie enkel een probleem dat anderen er weer van maken. Leef je eigen leven en laat anderen hun eigen leven met hun eigen overtuigingen leiden. Waarom moet het zo zijn zoals jij het graag zou zien? Ben jij degene die beslist of iemand leeft of sterft?
De kinderen die complicaties oplopen door mazelen of erger, die kiezen er NIET zelf voor!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:52 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan begrijp jij dat niet, als die mensen er nu zo mee om willen gaan. Ik zie het probleem niet. Ik zie enkel een probleem dat anderen er weer van maken. Leef je eigen leven en laat anderen hun eigen leven met hun eigen overtuigingen leiden. Waarom moet het zo zijn zoals jij het graag zou zien? Ben jij degene die beslist of iemand leeft of sterft?
Erger nog; doordat die kinderen de mazelen hebben kunnen ze baby's die nog niet gevaccineerd zijn en zwangere vrouwen besmetten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
De kinderen die complicaties oplopen door mazelen of erger, die kiezen er NIET zelf voor!!
Dat is mijn zoon van 10 maanden dus welquote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn kind onder de leeftijd van de BMR-vaccinatie was dan had ik Schubbekutteveen nu echt even links laten liggen.
Hoe kan jouw kind besmet raken als je die hebt laten inenten? En hoeveel kinderen om jou heen zijn overleden toen jij en waarschijnlijk ook veel andere kinderen de mazelen hadden?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 07:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het probleem is dat het hier niet gaat om mensen die puur voor zichzelf iets beslissen dat geen consequenties voor anderen heeft. Deze ouders beslissen iets op basis van hun geloof of om andere redenen, dat mogelijk zeer ernstige gevolgen kan hebben voor een ander: hun kind(eren).
Het heeft niets te maken met 'leven en laten leven' of dat ik iets wil hebben zoals ik het graag zie. Het gaat erom dat ouders hierbij niet in het belang van hun kind handelen. Dat is ook zo in het geval dat ik aanhaalde. Ik vind dat je als ouder de plicht hebt om het belang van je kind voorop te stellen.
En daarbij kijk ik nog naar de gevolgen voor mogelijk andere kinderen in de buurt. Wat als mijn buren hun kind om geloofsredenen niet inenten, en mijn kind daardoor besmet raakt? Ik heb zelf de mazelen gehad voordat ik de inenting kon krijgen. Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen, maar het kan ook zo zijn dat een kind overlijdt dat besmet is geraakt doordat kinderen in de omgeving niet ingeënt zijn. Dat vind ik onaanvaardbaar.
Kinderen worden pas met 14 maanden ingeënt, terwijl ze vanaf 6 maanden vatbaar zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:04 schreef Samson het volgende:
[..]
Hoe kan jouw kind besmet raken als je die hebt laten inenten? En hoeveel kinderen om jou heen zijn overleden toen jij en waarschijnlijk ook veel andere kinderen de mazelen hadden?
Dan moeten de pro-vaccinatie personen zich daar toch nu ook ontzettend druk om gaan maken lijkt me. zijn er al kamervragen gesteld waarom dat niet al vanaf 6 maanden gebeurt?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:08 schreef alors het volgende:
[..]
Kinderen worden pas met 14 maanden ingeënt, terwijl ze vanaf 6 maanden vatbaar zijn.
Je hebt het nieuws gemist dat ze de BMR vanwege deze uitbraak vanaf 6 maanden gaan aanbieden?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:39 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan moeten de pro-vaccinatie personen zich daar toch nu ook ontzettend druk om gaan maken lijkt me. zijn er al kamervragen gesteld waarom dat niet al vanaf 6 maanden gebeurt?
Met andere woorden: er moeten nu kinderen eigenlijk al te jong worden gevaccineerd omdat ze gevaar lopen door de oudere kinderen die niet gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:08 schreef DeToffifee het volgende:
Start extra vaccinatie tegen mazelen
12/07/13, 22:33 − bron: ANP
© ANP.
UPDATE Komende week krijgen 6000 kinderen van 6 tot 14 maanden een uitnodiging voor een extra vaccinatie tegen mazelen. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) heeft dat besloten vanwege de mazelenepidemie in regio's met een lage vaccinatiegraad. Dat is vrijdag bekendgemaakt door het RIVM.
© ANP.
Normaal krijgen kinderen als ze 14 maanden zijn de BMR-vaccinatie aangeboden - tegen bof, mazelen en rodehond. De extra BMR-vaccinatie wordt nu dus eerder, vanaf de leeftijd van 6 maanden, aangeboden.
Het gaat om kinderen in gemeenten waar minder dan 90 procent van de kinderen tegen mazelen is ingeënt. Zij krijgen een uitnodiging thuisgestuurd. Het aantal meldingen van mensen die besmet zijn met de mazelen, is inmiddels gestegen tot boven de 320.
Bible belt
De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten bible belt. Daar wonen veel mensen van reformatorische gezindte die vanwege hun geloof vaak afzien van vaccinatie. Bijna alle mensen die besmet zijn - vooral kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud - zijn niet gevaccineerd tegen de ziekte, meldde het RIVM al donderdag.
Ook kinderen die om welke reden dan ook niet zijn ingeënt, kunnen de vaccinatie alsnog halen. Kinderen tussen de 6 en 14 maanden die horen tot de reformatorische gezindte kunnen, waar ze ook wonen, ook de inenting krijgen, bij consultatiebureau of GGD.
Bron: volkskrant.nl
Belangrijkste vraag blijft nog steeds staan. Hoe groot is dit gevaar dan helemaal? Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op mijn voorgaande vraag over hoeveel kinderen er om user PPP nu daadwerkelijk overleden zijn toen ze zelf de mazelen had. Ik had trouwens dat nieuws omtrent de leeftijd idd even gemist.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws gemist dat ze de BMR vanwege deze uitbraak vanaf 6 maanden gaan aanbieden?
[..]
Met andere woorden: er moeten nu kinderen eigenlijk al te jong worden gevaccineerd omdat ze gevaar lopen door de oudere kinderen die niet gevaccineerd zijn.
Want anders was deze hele uitbraak geen uitbraak geweest, die bestaat immers alleen maar omdat er mensen zijn die niet laten vaccineren, daarom heerst het ook vooral in de bible belt.
Het gaat niet om het overlijden, maar de ernstige complicaties die de mazelen kunnen veroorzaken, zoals bv hersenvliesontsteking en blindheid. Of is dat niet zo erg, als je kind hersenschade overhoudt of blindheid? Is dood gaan pas erg?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag blijft nog steeds staan. Hoe groot is dit gevaar dan helemaal? Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op mijn voorgaande vraag over hoeveel kinderen er om user PPP nu daadwerkelijk overleden zijn toen ze zelf de mazelen had. Ik had trouwens dat nieuws omtrent de leeftijd idd even gemist.
quote:Bij mazelen kunnen zich ernstige complicaties voordoen, zoals oorontsteking met blijvende doofheid of een levensbedreigende longontsteking. Die laatste wordt dan veroorzaakt door het mazelenvirus zelf, al dan niet met daarbovenop een bacteriële infectie. Zo’n combinatie komt in circa 10% van de gevallen voor. Een andere gevreesde complicatie is de acute hersenontsteking met vaak blijvende hersenschade. Dit gebeurt bij circa 1 op de 1.000 ziektegevallen. Bij 1-2 per 1.000 gevallen van mazelen is sprake van een dodelijke afloop. Het zeldzame SSPE (subacute scleroserende panencefalitis) wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie van de hersenen. Jaren na een ogenschijnlijk normaal verlopen mazelenvirusinfectie ontstaan toenemende gedragsafwijkingen. De patiënt raakt in een vegetatieve toestand en overlijdt na maanden tot jaren.
Het gevaar is wat mij betreft groot genoeg om werkelijk gedurende de uitbraak niet naar mijn huis in S'veen te gaan als mijn kind de BMR-prik nog niet gehad zou hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Belangrijkste vraag blijft nog steeds staan. Hoe groot is dit gevaar dan helemaal? Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op mijn voorgaande vraag over hoeveel kinderen er om user PPP nu daadwerkelijk overleden zijn toen ze zelf de mazelen had. Ik had trouwens dat nieuws omtrent de leeftijd idd even gemist.
Nee, en als jouw baby dan de mazelen krijgt omdat je gereformeerde buurkind niet ingeënt is dan is dat geen probleem?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:35 schreef theunderdog het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem van dit alles?
Als ouders hun kinderen niet willen inenten, dan doen ze dat toch lekker niet?
Als ik mijn kinderen laat inenten dan kan mijn kind toch geen mazelen meer krijgen? En als mijn kind dan toch nog mazelen krijgt, dan laat ik daar direct iets aan doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, en als jouw baby dan de mazelen krijgt omdat je gereformeerde buurkind niet ingeënt is dan is dat geen probleem?
Of als jouw zwangere vrouw je ongeboren kind besmet omdat je buurkind niet ingeënt is dan boeit dat ook niet?
Denk dat er ergens in de wereld ook ouders zitten te huilen omdat hun kind dood is gegaan door een vaccinatie. en we praten over de mazelen geen dodelijk ziekte dus niet inenten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Dit topic wordt langzaamaan steeds minder leesbaar.
Mijns inziens gaat het hier nog steeds om, op dit moment, 13 kinderlevens (het meisje uit de blog is overigens weer thuis gelukkig). 13 kinderlevens die onnodig in gevaar zijn - 13 paar ouders en wie weet hoeveel broertjes en zusjes die nu in angst zitten. Zowel die angst als het gevaar had voorkomen kunnen worden door gewoon in te laten enten.
Ik wil dit niet persoonlijk maken - maar ik heb van zeer dichtbij helaas meegemaakt dat er vele ziektes zijn die niet te voorkomen zijn en waardoor kinderen helaas komen te overlijden. Deze ziekte is wél te voorkomen en hoeft geen sterfgevallen op te leveren. Doe dat dan ook.
Ik ben overigens helemaal voor kritisch denken, maar in dit geval levert het afwegen van voor- en nadelen gewoon een zeer duidelijke doorslag richting het wél inenten op.
Oke dus vanaf nu laten we ons inenten tegen elke ziekte waar in Nederland minstens 1 persoon dood gaat. Hoe dom zijn we laten we ons ook nog contine wakker houden want in de slapen overlijden ook een heleboel mensen. Je kunt niet van elke probleem ene olifant maken. De mazelen is geen dodelijk ziekte en dat er een paar kinderen aan overlijden is niet ons probleem.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Klopt trouwens niet, mazelen veroorzaken geen blindheid maar kunnen doofheid veroorzaken:
Mazelen gaat gepaard met ernstige complicaties
[..]
Tot het jouw kind is wat overlijdt of zwaar gehandicapt raakt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke dus vanaf nu laten we ons inenten tegen elke ziekte waar in Nederland minstens 1 persoon dood gaat. Hoe dom zijn we laten we ons ook nog contine wakker houden want in de slapen overlijden ook een heleboel mensen. Je kunt niet van elke probleem ene olifant maken. De mazelen is geen dodelijk ziekte en dat er een paar kinderen aan overlijden is niet ons probleem.
Kun je niet gewoon even geen commentaar geven?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke dus vanaf nu laten we ons inenten tegen elke ziekte waar in Nederland minstens 1 persoon dood gaat. Hoe dom zijn we laten we ons ook nog contine wakker houden want in de slapen overlijden ook een heleboel mensen. Je kunt niet van elke probleem ene olifant maken. De mazelen is geen dodelijk ziekte en dat er een paar kinderen aan overlijden is niet ons probleem.
Ja dat komt omdat we van een mug een olifant maken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet. Je bent nu correlatie en oorzaak gelijk aan elkaar aan het stellen. Iemand kan best binnen 60 dagen aan iets totaal ongerelateerd overlijden. Verkeersongeluk of zo. Dat dit vooral voorkomt bij mensen op hoge leeftijd zou je eigenlijk genoeg moeten zeggen
Dat is dan mijn probleem niet die van jouw.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tot het jouw kind is wat overlijdt of zwaar gehandicapt raakt.
En dan niet eens omdat jij je kinderen niet hebt laten inenten, maar omdat je kind daar nog te jong voor is en je buren hun kinderen niet hebben laten inenten en jouw baby daardoor besmet is.
Wat?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
De mazelen is geen dodelijk ziekte en dat er een paar kinderen aan overlijden is niet ons probleem.
De ironie, het doet pijn aan mijn ogen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:11 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dat komt omdat we van een mug een olifant maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |