da's een hyena geloof ikquote:
Zijn hyena's geen wilde honden en vice versa?quote:
Hier had mijn geest ook wat moeite mee!quote:
Ze zijn evolutionair gezien zelfs relatief ver verwijderd van hyena's (die vallen namelijk niet eens onder de hondachtigen)..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zijn hyena's geen wilde honden en vice versa?
http://www.africa-explorer.com/nl/wildehond.htm
En zo leer je steeds weer wat bij!
Is gewoon de soortsnaam, kan die dierentuin weinig aan doenquote:
Klopt, hyena's vormen een familie op zichzelf en zijn nauwer verwant aan katten en mangoesten dan aan honden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zijn evolutionair gezien zelfs relatief ver verwijderd van hyena's (die vallen namelijk niet eens onder de hondachtigen)..
[ afbeelding ]
grappig dat wist ik niet, maar ook ik dacht even dat is een hyenaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klopt, hyena's vormen een familie op zichzelf en zijn nauwer verwant aan katten en mangoesten dan aan honden.
is dat niet de definitie van een puppie? dat ze schattige koppies hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:30 schreef Nowyrok het volgende:
Wat een schattige kopjes hebben die puppies![]()
Niet elke puppie heeft een lieve kopiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
is dat niet de definitie van een puppie? dat ze schattige koppies hebben![]()
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:06 schreef Molurus het volgende:
En voor wie dat niet weet: wilde honden zijn ondanks hun naam en uiterlijk niet heel direct verwant aan honden en wolven. Het is de enige nog levende soort in het geslacht Lycaon. (Honden en wolven vallen in het geslacht Canis.)
Het is een voorbeeld van convergente evolutie.
Ze horen wel allebei bij dezelfde familie, die van de hondachtigen. Alle soorten binnen die familie (hond, vos, wolf, jakhals) lijken best op elkaar, ik zou dan eerder de hyena aanwijzen als voorbeeld van convergente evolutie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:06 schreef Molurus het volgende:
En voor wie dat niet weet: wilde honden zijn ondanks hun naam en uiterlijk niet heel direct verwant aan honden en wolven. Het is de enige nog levende soort in het geslacht Lycaon. (Honden en wolven vallen in het geslacht Canis.)
Het is een voorbeeld van convergente evolutie.
Voor de oplettende kijker: de foto in mijn avatar is gemaakt op hetzelfde moment en dezelfde locatie. Ongeveer op 2 minuut 30.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:44 schreef Perrin het volgende:
Dit filmpje van wilde honden heb ik zelf gemaakt.. Ik vind ze een van de mooiste beesten die er zijn!
En wat is een Dingo dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:39 schreef Molurus het volgende:
Op deze unieke beelden van BBC Planet Earth is goed te zien hoe deze roofdieren te werk gaan. In totale stilte splitsen ze zich op en vormen een soort vangnet. Tegen de tijd dat de prooi doorheeft dat er iets aan de hand is zijn ze volledig omsingeld. (Op ongeveer 30-50 seconden is dat heel goed te zien.)
Deze dieren.
Wat ook heel apart is is dat zo'n groep niet 1 leider heeft maar twee. Een mannetje en een vrouwtje leiden samen de groep. Ik ken eigenlijk geen andere dieren waarbij dat zo werkt.
Een verwilderde hond, een subsoort binnen Canis Lupus, net als wolfen en honden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |