abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128944304
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_128944339
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:18:04 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944360
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
pi_128944414
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:20:58 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944471
Dan kan het nog steeds gebeuren dat de praktijk anders uitpakt dan gepland, of dat er iets fout is gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:20:59 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944472
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944496
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef icloud het volgende:

[..]

jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
Dat is waarschijnlijk maar 50 keer gebeurd, dan heb je daarop namelijk al 50% bespaard! ^O^
pi_128944557
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:26:20 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944647
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
dat kun je niet zomaar concluderen. Mooi voorbeeldje is een brug waar onderhoud aan gepleegd wordt en plots een onderdeel stuk gaat waardoor deze niet meer dicht kan. Soms moet je enkele dagen wachten voordat een onderdeel geleverd kan worden, waardoor het verkeer omgeleid moet worden.

Je hebt gewoon niet alles in de hand en dat moet je niet willen ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944671
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat is te simpel gezegd. Ook in mijn vakgebied pakken dingen anders uit. Ook al heb je het tot in den treuren geoefend. Dingen gaan niet altijd zoals gepland.
pi_128947709
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
pi_128947785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Wat denk je dat het kost als zo busboer in het hele land bussen moet hebben?
pi_128948373
Wat denk je dat dat uurtje factuurtje van die busboeren nu kost? En dat terwijl ze bij busdiensten waar heel veel reizigers zijn ze er altijd een puinhoop van maken.

Volgend weekend wordt het ook weer een puinhoop trouwens. Onsamenwerkende instanties hebben ervoor gezorgd dat de metrotunnel in Amsterdam en de treinsporen tussen Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Centraal tegelijkertijd buiten dienst zijn 8)7
pi_128949997
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
pi_128950281
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
pi_128950399
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Ik heb het vorige week kunnen zien. Het werd een enorme chaos op Schiphol. En die lui hoefden slechts te pendelen tussen Schiphol en Muiderpoort. :') Het busvervoer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch was wel goed geregeld.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:41 #292
256146 b2py
Beton!
pi_128950730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:52 schreef James1988 het volgende:
Persconferentie SNCF:

- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:
[ afbeelding ]
- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.

Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER

Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).

[..]

Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
Amai, de ES-Las..
pi_128950736
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
Stel dat je een minimaal een dienst snelheid aanhoud van 200/250 en max 300, dan moet 10 treinen per uur haalbaar zijn toch?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:46:11 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128950764
quote:
Bij AH kunt u van 15 t/m 28 juli 2013 een NS Dagkaart kopen voor 17.00 euro ipv. 49.20 euro. Met een e-ticket Dagkaart van NS reist u 1 dag onbeperkt met de trein van o.a. NS door heel Nederland.
Actievoorwaarden en dergelijke op www.ah.nl/ns
  zondag 14 juli 2013 @ 21:47:41 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128950839
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
pi_128950937
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
hmm ik was aan de hsl oost aan het denken, met 9 treinen per uur, hmm.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:52:20 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951094
Het versnellen en afremmen zijn de grootste capaciteitsvreters, bij het oprijden van een HSL kun je al beter een hoge snelheid hebben. Op Franse LGV's rijdt soms iedere 3 minuten een TGV.
pi_128951209
Het afremmen zou je kunnen oplossen door scheidend verkeer vroegtijdig af te splitsen van doorgaand verkeer, zoals in breda maar dan langer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 22:03:29 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128951815
en mochten de treinen onderweg wel op dezelfde stations halteren dan is het raadzaam om per rijrichting meerdere perrons beschikbaar te hebben, zodat bij binnenkomst van de ene trein er meteen een rijweg naar het station voor de andere ingesteld kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 juli 2013 @ 22:04:11 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951855
Dat klopt, maar dan moet het snelheidsverschil tussen 'rechtdoor' en 'afslaan' niet te groot zijn, anders moet de trein te vroeg gaan remmen wat weer de nodige capaciteit vraagt.

Op de HSL zou je van 250 naar 140 moeten afremmen, dat verschil is erg groot. Beter zou zijn geweest om in stappen af te remmen: 250 - 220 - (afslaan) - 180 - 160 - 140.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')