Als je er zo ingaat kan je alleen nog maar falen. Ik zou de inschrijving intrekken, voordat je een jaar je geld zit te verbrassen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:25 schreef Erno-BE het volgende:
Het is juli, vakantie. Dat is lekker, maar er zit me iets dwars. Over 1,5 maand begint de universiteit en ik zie er als een berg tegenop. Heb me ingeschreven voor scheikunde in Nijmegen. Ik heb echt totaal geen zit om te gaan studeren. Klacht lijkt me duidelijk.
huh jij ook al? Hoelaat kom jij? Drinken we ff een bakkiequote:Op donderdag 11 juli 2013 23:26 schreef HighVolume het volgende:
doe je moeder nog ff de groeten,kom morgen me onderbroek weer halen
Rechten vereist een goede taalvaardigheid en dat ontbreekt bij mij een beetje, ik ben meer beta.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:28 schreef Paxcon het volgende:
Wat wil je als je scheikunde gaat doen. Je kan beter Rechten gaan doen.
Maar even serieus. Je moet straks gewoon even wennen waarschijnlijk en dan raak je er wel in.
Jezelf ontdekkenquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:29 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ga anders eerst een jaar werken of half jaar werken half jaar reizen of zo...
Half jaar reizen als je net van de middelbare school komt? Hoe kan je daar dan geld voor hebbenquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:29 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ga anders eerst een jaar werken of half jaar werken half jaar reizen of zo...
door dus eerst een halfjaar te werken domme doosquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:32 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Half jaar reizen als je net van de middelbare school komt? Hoe kan je daar dan geld voor hebben
Juist met een halfjaartje vakkenvullen of afwassen zal je genoeg hebben voor een halve wereldreisquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:33 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
door dus eerst een halfjaar te werken domme doos
als je een halfjaar fulltime werkt en je nog bij je ouders woont (wat vrij waarschijnlijk is) kan dat makkelijk, mits je niet naar de usa ofzo gaat.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:34 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Juist met een halfjaartje vakkenvullen of afwassen zal je genoeg hebben voor een halve wereldreis
Zal je wel gesponsord moeten worden door je rijke pappiequote:Op donderdag 11 juli 2013 23:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
als je een halfjaar fulltime werkt en je nog bij je ouders woont (wat vrij waarschijnlijk is) kan dat makkelijk, mits je niet naar de usa ofzo gaat.
Been there, done that
nee hoor, ga maar naar bali ofzo, daar kan je een half jaar als een god leven met 2500 euroquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:37 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Zal je wel gesponsord moeten worden door je rijke pappieanders kan dat nooit als je daarnaast ook nog een leven hebt
Niet alles kun je leren uit boeken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:38 schreef Confetti het volgende:
Alleen hippies en werkschuw tuig gaan op hun 20e al een wereldreis maken om 'zichzelf te ontdekken'![]()
Zeur niet en duik die boeken in.
Kan je dat opgespaarde geld beter gebruiken voor je nieuwe studie dan er van op vakantie te gaanquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:38 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
nee hoor, ga maar naar bali ofzo, daar kan je een half jaar als een god leven met 2500 euro
helemaal juist,, levenservaring opdoen nu het nog kan, de meeste mensen krijgen die kans nooit meer,quote:
Nee maar goed, waar zie je precies tegen op?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rechten vereist een goede taalvaardigheid en dat ontbreekt bij mij een beetje, ik ben meer beta.
Ik las SCHIJTkunde, HaahhAA HilArisch!!!quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:25 schreef Erno-BE het volgende:
Heb me ingeschreven voor scheikunde in Nijmegen.
Jij hebt nu geen eigen leven?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:50 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kijk er juist naar uit. Nog 2 jaar en dan student af. Uit huis en eindelijk een eigen leven gaan opbouwen i.p.v. op pappie/mammie schoot zitten.
Ik wil heel graag uit huis, maar heb geen zin om het beetje spaargeld overboord te gooien en mijzelf in de schulden te steken.quote:
Zit niet op kamers?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik wil heel graag uit huis, maar heb geen zin om het beetje spaargeld overboord te gooien en mijzelf in de schulden te steken.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ik begin liever in een flatje over 2 jaar. Wat meer ruimte.quote:
Als je zo walgt van je ouders waarom dan niet gewoon doodmaken? Autist!quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:50 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kijk er juist naar uit. Nog 2 jaar en dan student af. Uit huis en eindelijk een eigen leven gaan opbouwen i.p.v. op pappie/mammie schoot zitten.
Zie dan eerst maar een baan te vinden!quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ik begin liever in een flatje over 2 jaar. Wat meer ruimte.
Oke ieder zijn dingquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ik begin liever in een flatje over 2 jaar. Wat meer ruimte.
Van mijn ouders walgen? Hoe kom je daarbij? Ik houd zielsveel van ze, maar op een gegeven moment wil je op eigen benen staan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je zo walgt van je ouders waarom dan niet gewoon doodmaken? Autist!
Hehe meer ruimte willen en dan met 'flatje' aan komen zetten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar heb nu genoeg geld om het zeker 1 a 1,5 jaar uit te kunnen zingen mocht ik uit huis gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Zie dan eerst maar een baan te vinden!
Same herequote:Op donderdag 11 juli 2013 23:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kijk je daar van op? Het is een mooi begin. In een flatje heb je tenminste een woonkamer, 2 kamers, eigen toilet/douche en een keuken. In een kamer daarentegen zul je een keuken moeten delen met je huisgenoten. Wel heel karig.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hehe meer ruimte willen en dan met 'flatje' aan komen zetten.![]()
[ afbeelding ]
Allemaal dingen die je vanzelf ziet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:51 schreef Erno-BE het volgende:
Tegen bijna alles.
Zou de studie bevallen of niet?
Kom ik wel in Nijmegen met die vreselijke kut-piepjes-treinen van Arriva (op zich al een klacht waard)?
Zijn er wel leuke studiegenoten?
Gezellig juist. Maar ja sociaal zijn is moeilijk voor fokkers.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:57 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kijk je daar van op? Het is een mooi begin. In een flatje heb je tenminste een woonkamer, 2 kamers, eigen toilet/douche en een keuken. In een kamer daarentegen zul je een keuken moeten delen met je huisgenoten. Wel heel karig.
Dus je werkt nu wel of spaar je studiefinanciering op?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:56 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar heb nu genoeg geld om het zeker 1 a 1,5 jaar uit te kunnen zingen mocht ik uit huis gaan.
Een bijbaantje en studiefinanciering. Geef vergeleken met de meeste van mijn leeftijdsgenoten weinig uit, dus kan meestal wel wat opzij zetten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef Kola het volgende:
[..]
Dus je werkt nu wel of spaar je studiefinanciering op?
Die stufi heb je niet voor school etc nodig?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een bijbaantje en studiefinanciering. Geef vergeleken met de meeste van mijn leeftijdsgenoten weinig uit, dus kan meestal wel wat opzij zetten.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Gezellig juist. Maar ja sociaal zijn is moeilijk voor fokkers.
Dat is wel slim, maar vind je het niet zonde om dan twee jaar in een soort van afwachting te leven? Terwijl, als je na je studie vrijwel meteen een baan kan vinden, je dat geld op zich best kan missen nu.. Vooral met een bijbaan, moet er toch wel iets te vinden zijn? Een studio of zo.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een bijbaantje en studiefinanciering. Geef vergeleken met de meeste van mijn leeftijdsgenoten weinig uit, dus kan meestal wel wat opzij zetten.
Zoveel stufi ontvang ik niet. Niet eens genoeg om je collegegeld mee af te betalen. Met bijbaan erbij lukt het ook, maar het is handig om opzij te zetten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:02 schreef -supergirl- het volgende:
Die stufi heb je niet voor school etc nodig?
Moest mijn keus veel te snel maken. Ik veb vanuit 5havo doorgestroomd naar 5vwo en daar moest ik wel wennen aan het niveau van wib en nat. In 6v had je je literatuurlijst, profielwerkstuk en eindexamen wat een hoop stress opleverde.quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:59 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Allemaal dingen die je vanzelf ziet.
- Als scheikunde je keus is bevalt de studie ongetwijfeld.
- Als je niet komt door die trein pak je evt. een kamer.
- Het lab smeedt wel een band.
Het is een optie, maar nooit echt heel lang bij stil gestaan om op kamers te gaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:04 schreef Kola het volgende:
[..]
Dat is wel slim, maar vind je het niet zonde om dan twee jaar in een soort van afwachting te leven? Terwijl, als je na je studie vrijwel meteen een baan kan vinden, je dat geld op zich best kan missen nu.. Vooral met een bijbaan, moet er toch wel iets te vinden zijn? Een studio of zo.
Ok. Dat klinkt begrijpelijk. Soms is wiskunde wel handig ja maar veel is natuurlijk toegepast.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Moest mijn keus veel te snel maken. Ik veb vanuit 5havo doorgestroomd naar 5vwo en daar moest ik wel wennen aan het niveau van wib en nat. In 6v had je je literatuurlijst, profielwerkstuk en eindexamen wat een hoop stress opleverde.
Dus je gaat scheikunde doen omdat natuurkunde je te moeilijk lijkt en er niks andrrs in Nijmegen is? Is een andere stad geen optie dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:09 schreef Erno-BE het volgende:
Aangezien ik natuurkunde niet aandurf vanwege het hoge niveau en voor de rest in nijmegen geen geschikte studies zijn.
Dat sowieso. Scheikunde gaan studeren omdat je voor iets anders te lang in de bus zit... Dan klopt je motivatie niet echt imho.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:16 schreef Paxcon het volgende:
Je wordt trouwens wel een beetje gepeopled door je ouders. Bepaal lekker zelf wat en waar je gaat studeren.
Goede reden manquote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:14 schreef Erno-BE het volgende:
Bij Enschede gaan mijn ouders meteen zeiken van dat je dan erg lang in de bus moet zitten. Ik vind de piepjestrein van Arriva erger dan een bus. Bovendien rijdt de bus altijd op tijd en valt de trein om de haverklap uit.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:48 schreef thenxero het volgende:
Haha scheikunde omdat je anders te lang in de bus zit.
Je bent zelf een FOK!er domme hoer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Gezellig juist. Maar ja sociaal zijn is moeilijk voor fokkers.
Doe eens lief zijnquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:59 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Je bent zelf een FOK!er domme hoer.
FOUTquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:59 schreef danzazlol het volgende:
[..]
Je bent zelf een FOK!er domme hoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |