Er is geen reden om de straffen omhoog te brengen. Dat vermindert de criminaliteit niet en kost wel veel meer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:43 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Ik zou 8 jaar okee vinden, mits gemiddeld de straffen omhoog zouden gaan. Vergeleken met andere zaken etc is 8 jaar naar mijn mening ook fors.
Eigenrichting wordt altijd zwaarder bestraft volgens mij.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nogal scheef. De gevolgen zijn wel hetzelfde. Dat terwijl de doodrijder zélf risico nam en nergens slachtoffer van is. Deze pedokiller is zelf slachtoffer van de persoon die hij heeft omgebracht.
Tja, hangt ook af van de persoon. Sommige zijn veelplegers, die hun straffen als lachtertje zien en doorgaan met hun illegale praktijken. Niet dat een langere straf ze perse zal veranderen, maar een langere tijd vast betekent ook dat ze langer niet hun criminele bezigheden kunnen uitoefenen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is geen reden om de straffen omhoog te brengen. Dat vermindert de criminaliteit niet en kost wel veel meer.
Afgaande op de OP is er niet per se sprake van eigenrichting. Er is sprake van ruzie. En verminderde toerekeningsvatbaarheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eigenrichting wordt altijd zwaarder bestraft volgens mij.
Daar heb je een punt: dat je notoire hardleerse criminelen langer van de straat houdt. Maar hogere straffen voor een vergrijp helpen daar niet bij. Pas bij herhaling zwaarder straffen zou daarbij kunnen helpen. En dat gebeurt al, als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:00 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Tja, hangt ook af van de persoon. Sommige zijn veelplegers, die hun straffen als lachtertje zien en doorgaan met hun illegale praktijken. Niet dat een langere straf ze perse zal veranderen, maar een langere tijd vast betekent ook dat ze langer niet hun criminele bezigheden kunnen uitoefenen.
Volgens mij nog steeds altijd maar matig. Maar ben het ook dan weer met jou eens dat bij 1 enkel vergrijp strafverhoging niet helpt. Toch zou ik dat betreft moord met voorbedachte rade iemand niet te snel vrij zien rondlopen weer.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt: dat je notoire hardleerse criminelen langer van de straat houdt. Maar hogere straffen voor een vergrijp helpen daar niet bij. Pas bij herhaling zwaarder straffen zou daarbij kunnen helpen. En dat gebeurt al, als ik het goed heb.
Hebben ons al ingepakt, als een staatsgreep niet mogelijk is vanachter de computer gaat men de moeite niet nemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:07 schreef wickedmen het volgende:
Nederland is officieel naar de klote.
Tijd om een staatsgreep uit te voeren.
Dus als ik je een paar keer verkracht is het supererg als je me vermoordt?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:18 schreef Taurus het volgende:
Lijkt me een prima straf. Ook moord valt niet goed te praten. Een hoop mensen met ondraaglijk leed dat hen is aangedaan en hen lukt het prima met de handjes van een ander af te blijven.
Over hoge en lage straffen heb ik vrijwel nooit een mening, niemand die daar commentaar op levert heeft bij zo'n rechtszaak gezeten en het is altijd klagen en zeiken zonder de ins en outs te kennen.
Dat laatste vind ik erg kort door de bocht. Zoals bij elke geaardheid heb je klootzakken en lieve mensen, er zijn ongelooflijk irritante homo's bijvoorbeeld (Geer en Goor), maar niet elke homo is irritant. Er zijn pedoseksuelen die echt verwerpelijke dingen doen, en wellicht was deze man die gedood is er een van, maar er zijn ook pedofielen die heel lief zijn, aardig, sociaal.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat een verschrikkelijke rechter. Deze man is een held, geen crimineel. Die man moet zo snel mogelijk vrij komen en zijn leven hervatten. Elke pedo dood is een zegen voor deze aarde.
Gast als ik jou als klein kind 100x in je kleine babykontje naai en jij aan mijn pipi moet zuigen tegen jouw wil dan heb je alle recht om een motherfucking mes in mijn hart te steken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik erg kort door de bocht. Zoals bij elke geaardheid heb je klootzakken en lieve mensen, er zijn ongelooflijk irritante homo's bijvoorbeeld (Geer en Goor), maar niet elke homo is irritant. Er zijn pedoseksuelen die echt verwerpelijke dingen doen, en wellicht was deze man die gedood is er een van, maar er zijn ook pedofielen die heel lief zijn, aardig, sociaal.
Een moord is nooit goed te keuren, dus deze man is geen held. Wellicht valt zijn actie te begrijpen, indien hij echt tegen zijn in misbruikt is door deze man die nu overleden is.
Ik ben het met je eens dat de rechter veel te hard gestraft heeft en detentie was niet op zijn plaats nu in deze situatie, wel een straf, een taakstraf bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad heel ernstig als zoiets plaats heeft gevonden, maar heeft dit in deze casus plaats gehad? Ik heb geen inzage in de juridische stukken, jij wel?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:04 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Gast als ik jou als klein kind 100x in je kleine babykontje naai en jij aan mijn pipi moet zuigen tegen jouw wil dan heb je alle recht om een motherfucking mes in mijn hart te steken.
Een homo is een normaal mens. Een pedofiel en/of pedoseksueel is een psychisch gestoorde persoon die ergens een steekje los heeft zitten. Elke pedoseksueel(dus die zijn handjes heeft vergrepen aan kinderen), het maakt mij niet uit of hij lief is geweest of slim, verdient de dood. Hier is geen discussie over mogelijk bij mij.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 02:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik erg kort door de bocht. Zoals bij elke geaardheid heb je klootzakken en lieve mensen, er zijn ongelooflijk irritante homo's bijvoorbeeld (Geer en Goor), maar niet elke homo is irritant. Er zijn pedoseksuelen die echt verwerpelijke dingen doen, en wellicht was deze man die gedood is er een van, maar er zijn ook pedofielen die heel lief zijn, aardig, sociaal.
Een moord is nooit goed te keuren, dus deze man is geen held. Wellicht valt zijn actie te begrijpen, indien hij echt tegen zijn in misbruikt is door deze man die nu overleden is.
Ik ben het met je eens dat de rechter veel te hard gestraft heeft en detentie was niet op zijn plaats nu in deze situatie, wel een straf, een taakstraf bijvoorbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |