Maar dit is een taalnazi die zelf stam+t niet eens kent. Dat is wel bijzonder.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:42 schreef JennaSometimes het volgende:
Ah, de taalnaatsies. Wat een bijzonder volk is dat toch. Het zijn net mensen, maar schijn bedriegt.
Gaan we nu over andere gebruikers beginnen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Maar dit is een taalnazi die zelf stam+t niet eens kent. Dat is wel bijzonder.
MUZ / Mick Jagger word een stramme oude man.
Dit valt nog wel mee vind ik, maar dingen als "is" of "me" inplaats van "m`n" of "mijn" zijn klachtwardiger.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Maar dit is een taalnazi die zelf stam+t niet eens kent. Dat is wel bijzonder.
MUZ / Mick Jagger word een stramme oude man.
Wardigerquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit valt nog wel mee vind ik, maar dingen als "is" of "me" inplaats van "m`n" of "mijn" zijn klachtwardiger.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:40 schreef Rezania het volgende:
Ik kan er eigenlijk even geen neuk om geven.
Voor een concept als taal geldt net zo goed als voor de mens als diersoort dat het voortdurend veranderd als gevolg van interne en externe invloeden, mogelijkheden en onmogelijkheden. Ongeacht wat je van de redenen van de alternatieve woordkeuze vindt, en zijn voordelen voor te noemen, net zo goed als nadelen. Als voor genoeg gebruikers van de taal de voordelen opwegen tegen de nadelen zal een dergelijke formulering als in je voorbeeld een correct onderdeel van de taal worden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:39 schreef Braddie het volgende:
Je ziet ze vast weleens voorbij komen.
Van die figuren die inplaats van eens "is" typen.
Vanmiddag zag ik ook doodleuk op mijn Facebook feed, deze tekst
" Ik ga vanmiddag maar is mijn fiets maken"
Had enorm de neiging om er wat van te zeggen.
Mijn nederlands is ook niet perfect, verre van. maar is inplaats van eens is zo`n taal verneuking.
Klacht: is inplaats van eens.
Je ergert je ergens aan of iets irriteert je. Je irriteert je niet aan fouten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef Xenzo het volgende:
TS is een taalnazi die, net als ik trouwens, zich terecht irriteert aan (onnodige) spel- en grammaticafouten.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef Xenzo het volgende:
TS is een taalnazi die, net als ik trouwens, zich terecht irriteert aan (onnodige) spel- en grammaticafouten.
Spel- en grammaticafouten kan irritatie opwekken, snap het dan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Je ergert je ergens aan of iets irriteert je. Je irriteert je niet aan fouten.
Maak ze dan niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:54 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Spel- en grammaticafouten kan kunnen irritatie opwekken, snap het dan.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef Xenzo het volgende:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:54 schreef Xenzo het volgende:
Spel- en grammaticafouten kan irritatie opwekken, snap het dan.
Nee, dat laat ik graag aan anderen over.quote:
Dit dusquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Epic lijkt tegenwoordig meer common te zijn...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |