Nee, dat begrijp ik helemaal niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:49 schreef Ramkraker het volgende:
en zoals je begrijpt hou ik me ook niet aan de max snelheid,
Goh maar hoe snel nemen ze het in..quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef practics het volgende:
Ze kunnen op de fiets je rijbewijs nog intrekken. Whats your damm point?
Heb jij apart rijbewijs voor AM en B? Nee toch staat op 1 pasje? Mooi dat pasje ben je dus kwijt. Gevolg kun je zelf bedenken hoop ik.
Als jij met je scooter 85 door 30km zones gaat lopen blazen heel snel. Zeker als je ook nog eens rare inhaal acties er bij voegt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Goh maar hoe snel nemen ze het in..
Verstand heb ik ook nog welquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:59 schreef practics het volgende:
[..]
Als jij met je scooter 85 door 30km zones gaat lopen blazen heel snel. Zeker als je ook nog eens rare inhaal acties er bij voegt.
Geloof maar jochie dat wil je niet...
Het enigste wat ze niet snel meer doen is je scooter in de prak stampen..
Denk dat ze liever zien dat je tussen de auto's en vrachtwagens hard rijd dan op een fietspad. Want meneer met je verstand, ooit na gedacht wat de gevolgen zijn als jij een fietser raakt met 80? Ongeveer het zelfde wat er gebeurd als jij een vrachtwagen raakt met 80.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Verstand heb ik ook nog welIk knap sowieso niet met 85 km/pu door 30 zones.. Ik hou me op de openbare weg waar ik met de auto rij gewoon aan de snelheid.. Maar op die afgelegen fietspaden waar geen hond komt trek ik het gas gewoon open, daar zullen ze toch wel niet zo moeilijk over doen?
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat ze liever zien dat je tussen de auto's en vrachtwagens hard rijd dan op een fietspad. Want meneer met je verstand, ooit na gedacht wat de gevolgen zijn als jij een fietser raakt met 80? Ongeveer het zelfde wat er gebeurd als jij een vrachtwagen raakt met 80.
Dat is als ze bij een standaard-controle erachter komen dat hij opgevoerd is, of bij een kleine snelheids-overtreding. Als TS echt 60+ gaat doen op een fietspad en ze pakken hem, dan wordt TS subiet gedegradeerd tot voetganger.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Op scooter is de kans groot dat ze waarschuwen en ze je verzoeken je standaard onderdelen terug te plaatsen. 2e keer ben je goed de lul. Koop een begrenzer
Moeilijk te bewijzen. Begrens dat ding gewoon en je komt er vanaf met een waarschuwingquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..
quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..
En alle actuele prijzen van boetes: http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/quote:Een rollentestbank (ook wel bekend als ‘rollerbank’) is een geijkt meetmiddel waarmee de maximum constructiesnelheid van een brom- of snorfiets wordt gemeten. Als de politie vermoedt dat een brom- of snorfiets te snel kan, dan is de bestuurder verplicht om mee te werken aan een test op de rollentestbank. Als uit de meting blijkt dat de brommer of snorfiets sneller kan dan de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid, dan volgt een boete of zelfs inbeslagname.
Voor de eenvoud en de duidelijkheid heeft het Openbaar Ministerie ervoor gekozen om een marge van 5 km/u te hanteren. Dit is in het voordeel van de bestuurder. Voor de duidelijkheid: de maximum constructiesnelheid van een bromfiets is 45 km/u, die van een snorfiets 25 km/u. Als je scooter dus sneller gaat dan 50 km/u (bromfiets) of 30 km/u (snorfiets) krijg je hiervoor een boete voor het overgeschrijden van de maximum constructiesnelheid (zie boetebedragen boven deze alinea).
De brom- of snorfiets wordt in beslag genomen als de politie constateert dat de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid met 20 km/u of meer wordt overtreden en als dat voor de derde keer gebeurt binnen twee jaar. Bij de eerste of tweede overtreding in deze categorie, ontvangt de verdachte een waarschuwingsbrief waarin dit wordt uitgelegd. En een boete natuurlijk!
zeg nou zelf welke scooter rijd er niet te hard.. Maar het ging me eigenlijk niet om het rijgedrag maar in welke mate de politie er nog op controleert in vergelijking met vroeger, toen stonden ze overal en waren ze volgens mij ook strenger en was je de scooter ook sneller kwijt dan nu.. of is dat niks veranderd?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef practics het volgende:
[..]Mag niet hopen dat ze je ooit van het asfalt kunnen schrapen. Maar liever dat jij het bent dan onschuldige fietser die jij toevallig over het hoofd hebt gezien.
Bewijst wel weer dat ze nog veel harder moeten straffen op scooters/brommers die te hard lopen.
Oja? Vertel eens hoe dan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef practics het volgende:
Ze kunnen op de fiets je rijbewijs nog intrekken. Whats your damm point?
Scooter van mijn dochter, geen km/h sneller dan dat mag.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:12 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
zeg nou zelf welke scooter rijd er niet te hard..
bij een rollerbank controle jah bij te hard rijden ben je meteen de sjaak..quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Op scooter is de kans groot dat ze waarschuwen en ze je verzoeken je standaard onderdelen terug te plaatsen. 2e keer ben je goed de lul. Koop een begrenzer
en is het ook nog na de 3e keer is je scooter schroot?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:25 schreef Hendroit het volgende:
Bij 30km te hard ben je je rijbewijs kwijt. Ze mogen je kentekenpapieren in beslag nemen als je scooter harder kan dan 65, dan zul je je scooter aan de politie moeten laten zien dat hij weer standaard loopt of als je geluk hebt sturen ze je papieren naar de rdw en mag je een nieuwe typegoedkeuring laten doen a 300 euro. Als je scooterrijbewijs wordt ingenomen dan mag je ook geen auto meer rijden.
jah dat mogen ze. je mag niet met je zatte kop op de fiets. ook niet lopend trouwens al kunnen ze dan niet je rijbewijs afpakken. maar wel bekeuren.quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:25 schreef Hendroit het volgende:
Bij 30km te hard ben je je rijbewijs kwijt. Ze mogen je kentekenpapieren in beslag nemen als je scooter harder kan dan 65, dan zul je je scooter aan de politie moeten laten zien dat hij weer standaard loopt of als je geluk hebt sturen ze je papieren naar de rdw en mag je een nieuwe typegoedkeuring laten doen a 300 euro. Als je scooterrijbewijs wordt ingenomen dan mag je ook geen auto meer rijden.
Mijn scooter reed 80 km/u op de rollerbank. Toen zijn mijn kentekenpapieren in beslag genomen en moest mijn scooter opnieuw worden gekeurd bij het RDW, kosten van het keuren waren ¤62,- o.i.d.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:08 schreef T42 het volgende:
[..]
bij een rollerbank controle jah bij te hard rijden ben je meteen de sjaak..
30kmh te hard is kwijt dacht ik. (brommer)
en de politie weet nvast niet wat voor begrenzers te koop zijn..in 2000 hadden ze al een laptop naast de rollerbank staan in gemert waar ze alles uit konen halen over begrenzers
Als jij je theorie goed had geleerd had je hier al een kant-en-klaar antwoord opquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:49 schreef Ramkraker het volgende:
Mede FOK!ers,
Ik heb dus een scooter gekregen en daar knap ik nu op rond vanwege het mooie weer, alleen deze scooter loopt rond de 85 km/pu en zoals je begrijpt hou ik me ook niet aan de max snelheid, wie gaat er op een recht fietspad waar niemand fiets nou 40km/pu rijden?![]()
Maar als je gepakt word door de politie, hoe snel ben je dan je scooter/rijbewijs kwijt?
Ik heb ook een auto en als mijn scooterrijbewijs word afgepakt dan ben ik ook automatisch mijn autorijbewijs kwijt? En moet je bij scooter dan nieuw examen doen om je rijbewijs weer terug te krijgen?
Gr Gr,
Als je 3x gepakt wordt met een scooter die meer dan 20km te hard loopt dan word idd de 3e keer je scooter geperst. Lullig als je op de scooter van een vriend rijdt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:09 schreef T42 het volgende:
[..]
en is het ook nog na de 3e keer is je scooter schroot?
Ja dat was waarschijnlijk vroeger?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:05 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
[..]
Mijn scooter reed 80 km/u op de rollerbank. Toen zijn mijn kentekenpapieren in beslag genomen en moest mijn scooter opnieuw worden gekeurd bij het RDW, kosten van het keuren waren ¤62,- o.i.d.
De boete voor de snelheid bedroeg ¤125,- en werd bepaald door de Officier van Justitie.
Know your facts, ze mogen en kunnen geen rijbewijs afpakken waarvoor geen eens een rijbewijs voor nodig is. Hoe zit het dan met dronken fietser zonder rijbewijs? Moeten die eerst het rijbewijs halen zodat de politie het daarna gelijk kan invorderen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:11 schreef T42 het volgende:
[..]
jah dat mogen ze. je mag niet met je zatte kop op de fiets. ook niet lopend trouwens al kunnen ze dan niet je rijbewijs afpakken. maar wel bekeuren.
officieel moet je een taxi of vervoer regelen als je dronken bent.
ze hebben wel eens een rijbewijs afgepakt van dronken fietsers op de snelweg enzo
Die theorie is 5+ jaar geleden.. die weet ik dus niet meerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef Susteren het volgende:
[..]
Als jij je theorie goed had geleerd had je hier al een kant-en-klaar antwoord op
Maar niet zonder verleden van alcohol in een voertuig waarvoor je een rijbewijs nodig hebt. Daarbij denken agenten vaker dat ze dingen mogen, die ze eigenlijk niet mogen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:11 schreef T42 het volgende:
[..]
jah dat mogen ze. je mag niet met je zatte kop op de fiets.
Zoals ik in de post hierboven zeg, agenten denken vaker dingen te mogen die niet mogen. Ze kunnen je rijbewijs wel afpakken als je met alcohol op achter het fietsstuur zit, maar dan moet je in het verleden al eens gepakt zijn met een flinke borrel op terwijl je een motorvoertuig waarvoor men een rijbewijs vereist bestuurt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:29 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Know your facts, ze mogen en kunnen geen rijbewijs afpakken waarvoor geen eens een rijbewijs voor nodig is. Hoe zit het dan met dronken fietser zonder rijbewijs? Moeten die eerst het rijbewijs halen zodat de politie het daarna gelijk kan invorderen?
Stupide gelul.
roller bank ben je papiertje niet kwijt maar als ze je laseren of dergelijke met die snelheid wel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:05 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
[..]
Mijn scooter reed 80 km/u op de rollerbank. Toen zijn mijn kentekenpapieren in beslag genomen en moest mijn scooter opnieuw worden gekeurd bij het RDW, kosten van het keuren waren ¤62,- o.i.d.
De boete voor de snelheid bedroeg ¤125,- en werd bepaald door de Officier van Justitie.
rij verbod maar je mag helemaal\ niet dronken over straat!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:29 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Know your facts, ze mogen en kunnen geen rijbewijs afpakken waarvoor geen eens een rijbewijs voor nodig is. Hoe zit het dan met dronken fietser zonder rijbewijs? Moeten die eerst het rijbewijs halen zodat de politie het daarna gelijk kan invorderen?
Stupide gelul.
had er ook bij staan al je met dronke kop opsnelwegt aant fietsenbentofzoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar niet zonder verleden van alcohol in een voertuig waarvoor je een rijbewijs nodig hebt. Daarbij denken agenten vaker dat ze dingen mogen, die ze eigenlijk niet mogen.
Dan ook pas als je een alcohol en motorvoertuigen verleden hebt.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:58 schreef T42 het volgende:
[..]
had er ook bij staan al je met dronke kop opsnelwegt aant fietsenbentofzo
Dat klopt volgens mij.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan ook pas als je een alcohol en motorvoertuigen verleden hebt.
Niet zo heel actueel. Blauw kenteken mag 35 en geel 55.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En alle actuele prijzen van boetes: http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/
Hmm oke, gezien er bovenaan staat 2013 dacht ik dat dit wel actueel wasquote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Niet zo heel actueel. Blauw kenteken mag 35 en geel 55.
Bron? De site van OM vermeldt een max. constructiesnelheid van 45 danwel 25 km/u.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Niet zo heel actueel. Blauw kenteken mag 35 en geel 55.
Ik heb geen bron via internet maar omdat ik zelf scooter rij (ik ben 16) en al een aantal keer op de rollerbank ben geweest weet ik dit.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:03 schreef swollywood het volgende:
[..]
Bron? De site van OM vermeldt een max. constructiesnelheid van 45 danwel 25 km/u.
Dat komt dan waarschijnlijk puur door de correctie van de rollenbank.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:07 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Ik heb geen bron via internet maar omdat ik zelf scooter rij (ik ben 16) en al een aantal keer op de rollerbank ben geweest weet ik dit.
Laatste keer 34 km/h, geluk!!
Er hing ook een bordjequote:Op zondag 14 juli 2013 21:21 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dat komt dan waarschijnlijk puur door de correctie van de rollenbank.
Volgens punt 5 van http://www.om.nl/organisa(...)aanwijzing-meting-0/ zou je met een snorfiets bij 35 km/u pas een boete krijgen omdat er 5 km/u correctie afgaat van de rollenbank en je daarmee net boven de 25 km/u + 4 km/u tolerantie zit.
Want alle Marokkanen zijn een potentieel gevaar op de weg?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Aan je UI te zien ben je een Marrokaan TS, jouw rijbewijs zouden ze sowieso preventief in moeten nemen.
Gepakt worden terwijl je 30 km/u of meer te hard rijdt is rijbewijs inleveren. (Bij de auto is die grens 50 te hard.)quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:49 schreef Ramkraker het volgende:
Mede FOK!ers,
Ik heb dus een scooter gekregen en daar knap ik nu op rond vanwege het mooie weer, alleen deze scooter loopt rond de 85 km/pu en zoals je begrijpt hou ik me ook niet aan de max snelheid, wie gaat er op een recht fietspad waar niemand fiets nou 40km/pu rijden?![]()
Maar als je gepakt word door de politie, hoe snel ben je dan je scooter/rijbewijs kwijt?
Dit dus, hoop dat TS zich heel snel om een boom heen vouwt zonder anderen mee te nemen in zijn achterlijke gedrag.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef practics het volgende:
[..]Mag niet hopen dat ze je ooit van het asfalt kunnen schrapen. Maar liever dat jij het bent dan onschuldige fietser die jij toevallig over het hoofd hebt gezien.
Bewijst wel weer dat ze nog veel harder moeten straffen op scooters/brommers die te hard lopen.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:29 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Stupide gelul.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zoals ik in de post hierboven zeg, agenten denken vaker dingen te mogen die niet mogen. Ze kunnen je rijbewijs wel afpakken als je met alcohol op achter het fietsstuur zit, maar dan moet je in het verleden al eens gepakt zijn met een flinke borrel op terwijl je een motorvoertuig waarvoor men een rijbewijs vereist bestuurt.
Dit is het enige juiste antwoord.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:57 schreef T42 het volgende:
[..]
rij verbod maar je mag helemaal\ niet dronken over straat!
Nope, zie hierboven.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan ook pas als je een alcohol en motorvoertuigen verleden hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |