Nee, dat begrijp ik helemaal niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:49 schreef Ramkraker het volgende:
en zoals je begrijpt hou ik me ook niet aan de max snelheid,
Goh maar hoe snel nemen ze het in..quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef practics het volgende:
Ze kunnen op de fiets je rijbewijs nog intrekken. Whats your damm point?
Heb jij apart rijbewijs voor AM en B? Nee toch staat op 1 pasje? Mooi dat pasje ben je dus kwijt. Gevolg kun je zelf bedenken hoop ik.
Als jij met je scooter 85 door 30km zones gaat lopen blazen heel snel. Zeker als je ook nog eens rare inhaal acties er bij voegt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Goh maar hoe snel nemen ze het in..
Verstand heb ik ook nog welquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:59 schreef practics het volgende:
[..]
Als jij met je scooter 85 door 30km zones gaat lopen blazen heel snel. Zeker als je ook nog eens rare inhaal acties er bij voegt.
Geloof maar jochie dat wil je niet...
Het enigste wat ze niet snel meer doen is je scooter in de prak stampen..
Denk dat ze liever zien dat je tussen de auto's en vrachtwagens hard rijd dan op een fietspad. Want meneer met je verstand, ooit na gedacht wat de gevolgen zijn als jij een fietser raakt met 80? Ongeveer het zelfde wat er gebeurd als jij een vrachtwagen raakt met 80.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Verstand heb ik ook nog welIk knap sowieso niet met 85 km/pu door 30 zones.. Ik hou me op de openbare weg waar ik met de auto rij gewoon aan de snelheid.. Maar op die afgelegen fietspaden waar geen hond komt trek ik het gas gewoon open, daar zullen ze toch wel niet zo moeilijk over doen?
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat ze liever zien dat je tussen de auto's en vrachtwagens hard rijd dan op een fietspad. Want meneer met je verstand, ooit na gedacht wat de gevolgen zijn als jij een fietser raakt met 80? Ongeveer het zelfde wat er gebeurd als jij een vrachtwagen raakt met 80.
Dat is als ze bij een standaard-controle erachter komen dat hij opgevoerd is, of bij een kleine snelheids-overtreding. Als TS echt 60+ gaat doen op een fietspad en ze pakken hem, dan wordt TS subiet gedegradeerd tot voetganger.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Op scooter is de kans groot dat ze waarschuwen en ze je verzoeken je standaard onderdelen terug te plaatsen. 2e keer ben je goed de lul. Koop een begrenzer
Moeilijk te bewijzen. Begrens dat ding gewoon en je komt er vanaf met een waarschuwingquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..
quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:03 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
Daarom rem ik ook af als ik langs fietsers ga.. en als er geen fietsers zijn trek ik het gas open..
En alle actuele prijzen van boetes: http://www.scooternews.nl/scooter-boetes/quote:Een rollentestbank (ook wel bekend als ‘rollerbank’) is een geijkt meetmiddel waarmee de maximum constructiesnelheid van een brom- of snorfiets wordt gemeten. Als de politie vermoedt dat een brom- of snorfiets te snel kan, dan is de bestuurder verplicht om mee te werken aan een test op de rollentestbank. Als uit de meting blijkt dat de brommer of snorfiets sneller kan dan de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid, dan volgt een boete of zelfs inbeslagname.
Voor de eenvoud en de duidelijkheid heeft het Openbaar Ministerie ervoor gekozen om een marge van 5 km/u te hanteren. Dit is in het voordeel van de bestuurder. Voor de duidelijkheid: de maximum constructiesnelheid van een bromfiets is 45 km/u, die van een snorfiets 25 km/u. Als je scooter dus sneller gaat dan 50 km/u (bromfiets) of 30 km/u (snorfiets) krijg je hiervoor een boete voor het overgeschrijden van de maximum constructiesnelheid (zie boetebedragen boven deze alinea).
De brom- of snorfiets wordt in beslag genomen als de politie constateert dat de op het kentekenbewijs vermelde maximum constructiesnelheid met 20 km/u of meer wordt overtreden en als dat voor de derde keer gebeurt binnen twee jaar. Bij de eerste of tweede overtreding in deze categorie, ontvangt de verdachte een waarschuwingsbrief waarin dit wordt uitgelegd. En een boete natuurlijk!
zeg nou zelf welke scooter rijd er niet te hard.. Maar het ging me eigenlijk niet om het rijgedrag maar in welke mate de politie er nog op controleert in vergelijking met vroeger, toen stonden ze overal en waren ze volgens mij ook strenger en was je de scooter ook sneller kwijt dan nu.. of is dat niks veranderd?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef practics het volgende:
[..]Mag niet hopen dat ze je ooit van het asfalt kunnen schrapen. Maar liever dat jij het bent dan onschuldige fietser die jij toevallig over het hoofd hebt gezien.
Bewijst wel weer dat ze nog veel harder moeten straffen op scooters/brommers die te hard lopen.
Oja? Vertel eens hoe dan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:57 schreef practics het volgende:
Ze kunnen op de fiets je rijbewijs nog intrekken. Whats your damm point?
Scooter van mijn dochter, geen km/h sneller dan dat mag.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:12 schreef Ramkraker het volgende:
[..]
zeg nou zelf welke scooter rijd er niet te hard..
bij een rollerbank controle jah bij te hard rijden ben je meteen de sjaak..quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Op scooter is de kans groot dat ze waarschuwen en ze je verzoeken je standaard onderdelen terug te plaatsen. 2e keer ben je goed de lul. Koop een begrenzer
en is het ook nog na de 3e keer is je scooter schroot?quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:25 schreef Hendroit het volgende:
Bij 30km te hard ben je je rijbewijs kwijt. Ze mogen je kentekenpapieren in beslag nemen als je scooter harder kan dan 65, dan zul je je scooter aan de politie moeten laten zien dat hij weer standaard loopt of als je geluk hebt sturen ze je papieren naar de rdw en mag je een nieuwe typegoedkeuring laten doen a 300 euro. Als je scooterrijbewijs wordt ingenomen dan mag je ook geen auto meer rijden.
jah dat mogen ze. je mag niet met je zatte kop op de fiets. ook niet lopend trouwens al kunnen ze dan niet je rijbewijs afpakken. maar wel bekeuren.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |