En wat dacht je van zaterdag/zondag om een uurtje of half8 8/9?:Pquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef Flurry het volgende:
's Ochtends zou ik doen idd. Niet te belachelijk vroeg, maar gewoon rond 8:30 of 9:00 ofzo. Later op de dag geeft de indruk dat je eerst ff uitgeslapen hebt en dat staat minder gemotiveerd. 's Nachts is helemaal fout, dat suggereert dat je een nachtmens bent. Voor de meeste beroepen is dat ongewenst.
Als je nu nog een baan hebt, dan bij voorkeur niet tijdens werktijd trouwens. Je wordt verondersteld om dan alleen met je werk bezig te zijn. Als je dat bij de huidige werkgever niet doet, dan heeft je nieuwe werkgever daar ook geen vertrouwen in.
tnx voor de tips. Niemand vind wat over mij:Pquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:32 schreef Deetch het volgende:
Ik zou het om 9:30 proberen.
HR types beginnen meestal om 9:00 met een kopje koffie en slap ouwehoeren met collega's.
Dan om 9:10 de email aanzwengelen om binnegekomen mails te checken.
Om 9:20 begint de koffie zijn werk te doen (poepen in de baas zijn tijd)
9:29 weer achter de PC
9:30 Bing bong you have new mail from Jody566
Een tweetal tips trouwens als je gaat solliciteren:
• zorg voor een representatief email adres: hotstuff28@gayhommos.nl is niet een tof adres.
• google jezelf en ruim alle genante shit op het internet op (facebook etc)
lijkt me primaquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:31 schreef jody566 het volgende:
[..]
En wat dacht je van zaterdag/zondag om een uurtje of half8 8/9?:P
Let wel goed op de vervoegingsregels in je emailquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:34 schreef jody566 het volgende:
[..]
tnx voor de tips. Niemand vind wat over mij:P
Ik vind dit best een goede vraag.quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:41 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik vind dit best een goede vraag.
Een sollicitatiemail die om 4 uur 's nachts is verstuurd kan een vreemde indruk geven. De sollicitant blijft blijkbaar laat op, misschien komt hij dan ook vaak te laat of is hij altijd moe. Erg laat op de dag kan hetzelfde betekenen: hij is iemand die laat naar bed gaat en uitslaapt. Of het is iemand die sowieso gewoon de hele dag in bed ligt.
Ik zou zeggen tussen 09:30 en 11:00.
Zou me niets verbazen, de belachelijke wetten van de sollicitatiewereld van tegenwoordig...quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:16 schreef Luxuria het volgende:
Stuur gewoon een keer overdag, alsof ze daarover na gaan denken over de tijd dat je het gestuurd hebt...
Dat is ook niet handig, dan weten ze niet wat ze van je kunnen verwachten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:34 schreef jody566 het volgende:
[..]
tnx voor de tips. Niemand vind wat over mij:P
Ik zou ook, als je dan toch zo ermee bezig bent, kiezen voor 's avonds. Overdag heb je andere bezigheden en je stuurt de brief wanneer je klaar bent, je gaat daar niet mee wachten tot 's ochtends.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:20 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de mijne ook in de avond verzonden omdat ik nog gewoon een baan had.
Kijken werkgevers hier echt zo erg naar? Kan het mij niet voorstellen..quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef Flurry het volgende:
's Ochtends zou ik doen idd. Niet te belachelijk vroeg, maar gewoon rond 8:30 of 9:00 ofzo. Later op de dag geeft de indruk dat je eerst ff uitgeslapen hebt en dat staat minder gemotiveerd. 's Nachts is helemaal fout, dat suggereert dat je een nachtmens bent. Voor de meeste beroepen is dat ongewenst.
Als je nu nog een baan hebt, dan bij voorkeur niet tijdens werktijd trouwens. Je wordt verondersteld om dan alleen met je werk bezig te zijn. Als je dat bij de huidige werkgever niet doet, dan heeft je nieuwe werkgever daar ook geen vertrouwen in.
Ik ben werkgever en daar kijk ik niet naar nee.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kijken werkgevers hier echt zo erg naar? Kan het mij niet voorstellen..
Gooi je die sollicitatie dan ook meteen weg? Ik heb wel eens een paar keer zo gesolliciteerd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ben werkgever en daar kijk ik niet naar nee.
Behalve als het midden in de nacht wordt verstuurd, dan denk ik wel even:
Nee die behandel ik net als andere sollicitaties.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:14 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gooi je die sollicitatie dan ook meteen weg?
Dat dacht ik dus ook.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee die behandel ik net als andere sollicitaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |