Zoals?quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Of iets voor jezelf beginnen, Joycie?</beroepsdeformatie>
Oh nouja er zijn wel mogelijkheden, maar dat hangt idd een beetje samen met je technische skillz / affiniteiten / etc. Was ook meer bedoeld om bezig te zijn/blijven en misschien voor langere termijn en niet zozeer om binnen korte tijd te cashenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:12 schreef Novem het volgende:
[..]
Zoals?
Vind dat altijd zo'n dooddoener![]()
Je hebt amper geld om rond te komen of een opleiding te doen, maar even een bedrijf oprichten met je kinderopvangachtergrond moet wel lukken
Lijkt me meer iets voor de lange termijn en niet iets dat binnen nu en 6 maanden brood op de plank gaat brengen. Tenzij je voor 100en euro's schilderijen gaat verkopen ofzo.
Is ook zoquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Voor jezelf beginnen is niet voor iedereen weggelegd volgens mij.
klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ook als je wel diploma's hebt is solliciteren kut, want dan ben je nog steeds een van de vele.
Ook een mooie dooddoener: dan word je toch ZZP'er?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Daarom moet je ook zorgen dat je brief en CV opvallen.
Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische infoquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...
Ik zou het best doen, zzper worden, maar zoals ik al zei, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen
ik dus nietquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:34 schreef Novem het volgende:
[..]![]()
Ben niet aan het solliciteren nu, maar ik heb een ijzersterke sollicitatiebrief (die ik aanpas per bedrijf natuurlijk) en CV met kleuren en word echt ALTIJD op z'n minst teruggemaild of gebeld en echt heel vaak voor gesprekken uitgenodigd.
hm, zal eens kijken danquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische info
Zou je dat linkje willen DMen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Moest bijv. denken aan mensen die ik 'ken' die een website draaien over gedragsproblemen bij kiddies.
Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:24 schreef DefinitionX het volgende:
Rode paprika = lekker bij het gehakt.
Dinsdag kip.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?
Jij snapt het.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt
Variatie ftw!
quote:
Je vergeet de rijstquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt
Variatie ftw!
60-70% minder cola.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:37 schreef Perruche het volgende:
[..]gedurfd! Eet je al een beetje meer groenten en fruit en drink je minder cola light?
Je had trouwens niet meer gereageerd - maar als je graag gezond wil eten, weet dan dat rood vlees helemaal niet zo gezond is. Misschien een idee om dat gehakt te minderen naar 1 a 2x in de week, en ook 1 a 2x in de week een moot vis te eten?
quote:Ik zie net de trappen en tribunes van de Arena voorbij komen. Naast de monkeybar en het skatepark.
Ik vind het bijna jammer dat ik meedoe.
Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je vergeet de rijst
En wat beroerd dat je je baan kwijt bent joycie. Voor jezelf beginnen kan, maar daar moet je wel de juiste persoon voor zijn. Als je zoiets wil doen echt bij jezelf beginnen, wat kan je goed; wat zijn je interesses. Of je moet ineens een gat in de markt ergens zien natuurlijk.
Je kunt beter een dienst gaan aanbieden dan een product wat in de winkelschappen ligt. Vriend van me heeft een product ontwikkeld (is trouwens later opgekocht door ander bedrijf) maar het duurde 4 jaar voor er fysieke eindproducten waren. Misschien als het makkelijk te maken is dat het korter kan, maar het duurt gewoon lang voor je CE goedkeuring etc hebt. Of je moet het al zelf gaan maken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.
En een gat in de markt zie ik wel, maar heb nog geen idee.....Had het er gister over met een vriendin dat er echt amper uitdagend speelgoed is voor de leeftijd 10-11-12 jarige jongens. Heb zitten brainstormen maar kan niets bedenken. Hahaha nee gekheid.
Uiteindelijk zal het goedkomen dat weet ik zeker.
Weebee! Curvy Co is nog steedsquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Bonjour les filles! Et les gars!I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen.
Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDVquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Bonjour les filles! Et les gars!I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen.
Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
Stukje droge worst, blokje kaas, amsterdams uitje en prikkertje er doorheen. Voilaquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:27 schreef Skoap het volgende:
[..]
En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDV
Ik zie daar namelijk nu al tegen opIk ben zo A-creatief
Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
Ideeen delenquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
Met filialenquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van.
Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ideeen delenAls je niet bij elkaar in de buurt woont, kun je elkaar helpen zonder dat je elkaars klanten inpikt.
WB conleche! Je was ook naar turkije geweest toch?
Nee dat niet, tenminste nog niks gepland deze zomer/najaar. Ik zie het wel waar ik naar toe ga.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?
Graagquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Perruche het volgende:
Met no-wheat kan je volgens mij wel quinoa, boekweit, amaranth e.d. eten. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Met quinoa kan je een soort havermoutpap maken, best lekker!
Noten kunnen ook lijkt me, misschien goed om ook te eten ivm verzadiging en gezonde vetten, evenals vis. Ik heb ook nog een recept voor "brood" van noten/zaden en kwark, zonder graan wat ik voor je kan opzoeken. Heb het nog niet gemaakt maar het zag er lekker uit!
Mc een callcenter ofzo toch.
^^quote:
Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdamquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:18 schreef the85mc het volgende:
Werd net gebeld door een nummer uit amsterdam, ik neem op en verder hoor ik niks. Vervolgens als ik terugbel gaat ie niet eens over omdat dat nummer niet bestaat..
Werd net weer gebeld door bijna hetzelfde nummer, alleen het laatste nummer verschilde. Was van de postcodeloterij.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdam
Dus wel aardappelen en mais... dat scheeltquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Novem het volgende:
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.
Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.
Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef!quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!
Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!
Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoordmaar dan moet ik koken
Ik ben ten einde raad.
O ja, zeker! Amaranth bijvoorbeeld!quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:55 schreef Perruche het volgende:
Cali, in de natuurwinkel heb je heel veel alternatieven. Bijvoorbeeld ook kastanjemeel als je een keer iets wilt bakken (chocoladetaart met kastanjemeel)
Thx! Hij kan zelf ook zo weinig en nu ben ik thuis (en hij gelooft er zelf niet zo in, ik wil alles proberen)quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef!
Mijn lief moet het sinds vorige week zonder galblaas doen, schrok me een hoedje van plotselinge vierdaagse opname.
Ik vond dat al zo verschrikkelijk zielig en sneu, en dan heeft die van jou potverdorie helemaal iets langdurigs en chronisch. Wat rot voor 'm!
Reissquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en ik heb in de uitverkoop een supermooi Reiss jurkje gescoord met 70% korting
Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")!quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:09 schreef Californium het volgende:
Thx Per en minilot! Morgen eens even een bezoekje brengen!
quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Kan je een plaatje vinden? ben benieuwd!
Looks goodquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")!
Classy snazzyquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:34 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoop dat t werkt want ik zit op de pad. Kleurtje staat heel goed bij mijn huid, lijk bruineren het model heeft taille
![]()
Moet me nu alleen inhouden om ebay niet af te gaan struinen
Ik kende Reiss helemaal niet, dus yay voor de tip. Zitten fraaie kleedjes bij.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:39 schreef Novem het volgende:
Reiss heeft echt mooi spul ja, leuk jurkje! En 70% korting
Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!
Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!
Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoordmaar dan moet ik koken
Ik ben ten einde raad.
Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...
Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)
ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.
Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt. Succes!
Wat?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Lonaa, lijkt mij vreselijk... succes met het zoeken.. bah.
Was moe, werd pas om 11 uur wakker
O: 2 boterhammen met rollade, 2 beschuiten kaas, beker melk, cappuccino, perzik
B: 2 uur wandelen (zou gaan hardlopen.... zwak)
T: appel
L: bak salade met blikje tonijn en klein blikje mais, gekookt ei, dressing
T's: rode bessen, perzik, stukje choco, wrap met roomkaas en zalm
L: macaroni met hh gehakt, kaas, saus (uit pot, moe). Grote salade en wat broccoli
T: kwark, vla en aardbeien
Net een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst voor morgen, lange dag op het werk
Thx! Wat is teffmeel of parelgortquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.
Wat ik mijn liefste tegenwoordig voer op 1 dag:
• ontbijt: yoghurt met banaan, wat kokosrasp, pompoen- en zonnebloempitten, een paar gehakte nootjes
• overdag: gebakken ei van 2 of 3 eieren, wat ham, een handvol diepvriesspinazie en wat aardappel
• tussendoor: (een selectie hieruit dus he, 4 dingen ofzo)
een paar stukjes (vette) vis [brado bijvoorbeeld],
wat koud vlees [rollade, gebraden spek, gehaktballetjes],
wat stukjes kaas,
een lading gebakken mosselen,
stuk koude spinazietaart
fruitsalade met wat yoghurt
• avondeten: veel groente, een stevig sausje [roomsaus], behoorlijk stuk vis of vlees
• toe: ook iets als de tussendoortjes
Het is even omschakelen, en mijn liefste heeft er wel een paar maanden over gedaan om zich prettig te voelen bij steeds minder brood/muesli/havermout.
Trusten!quote:
Why?quote:
Kan ook bestquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:55 schreef V1z0R het volgende:
Ik wist niet dat er glutenvrije tarweproducten waren
Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:57 schreef Californium het volgende:
[..]
Kan ook bestIk snap er niets van namelijk
Ja, bedoel Joyce...quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat?
Bedoel je niet Joyce, met een nieuwe baan? Want ik ben niks kwijt, geloof ik.was ik maar wat kwijt. Gewicht that is.
Daar was ik dus mee bezigquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.
Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
Volgens mij is dat niet helemaal correct, tarwe kan glutenvrij worden gemaakt voor mensen met glutenintoleratie. Dus dan eet je geen gluten, maar wel tarwe. Dacht ik hoor. Nu raak ik in de warquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.
Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |