abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128829814
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128829827
Doe wat je niet durft.
pi_128829943
@Novem, winkelbanen solliciteer is sowieso op. Gisteren nog een sollicitatie uitgedaan, en hoop dat dat iets word. Is voor 30-38 uur, zou super zijn! Administratief heb ik eerder wel geprobeerd, maar kreeg ik nooit echt iets op terug. Maar ga ik wel weer proberen. Ik hou ook postnl in de gaten.

Uiteindelijk zal er wel iets op mijn pad komen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128830003
Je zegt dat je bezig was met een opleiding die je graag weer zou willen oppikken. Welke opleiding was dat?
Doe wat je niet durft.
pi_128830162
3 jaar geleden ben ik gestopt met de opleiding pedagogiek. Einde van het 2e jaar. Mijn P niet gehaald.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:07:43 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830282
Of iets voor jezelf beginnen, Joycie? :Y </beroepsdeformatie> :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128830461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Of iets voor jezelf beginnen, Joycie? :Y </beroepsdeformatie> :+
Zoals?

Vind dat altijd zo'n dooddoener :D

Je hebt amper geld om rond te komen of een opleiding te doen, maar even een bedrijf oprichten met je kinderopvangachtergrond moet wel lukken :P

Lijkt me meer iets voor de lange termijn en niet iets dat binnen nu en 6 maanden brood op de plank gaat brengen. Tenzij je voor 100en euro's je eigen schilderijen gaat verkopen ofzo.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128830470
Ik wil extra meisjes op mijn afdeling. Maar ik mag er geen aannemen, want geen budget. }:|

:* voor J0ycie
Let me see you stripped down to the bone
pi_128830481
Geef je op voor The Apprentice UK
Ja doei.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:17:27 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:12 schreef Novem het volgende:

[..]

Zoals?

Vind dat altijd zo'n dooddoener :D

Je hebt amper geld om rond te komen of een opleiding te doen, maar even een bedrijf oprichten met je kinderopvangachtergrond moet wel lukken :P

Lijkt me meer iets voor de lange termijn en niet iets dat binnen nu en 6 maanden brood op de plank gaat brengen. Tenzij je voor 100en euro's schilderijen gaat verkopen ofzo.
Oh nouja er zijn wel mogelijkheden, maar dat hangt idd een beetje samen met je technische skillz / affiniteiten / etc. Was ook meer bedoeld om bezig te zijn/blijven en misschien voor langere termijn en niet zozeer om binnen korte tijd te cashen :+

Moest bijv. denken aan mensen die ik 'ken' die een website draaien over gedragsproblemen bij kiddies.
pi_128830650
Ik wil wel wat voor mezelf beginnen, maar geen idee of er een markt voor is, hoe ik aan geld moet komen, eigenlijk gewoon totaal geen idee waar ik zou moeten beginnen :')

Voor jezelf beginnen is niet voor iedereen weggelegd volgens mij.

Overigens vind ik solliciteren nu ook kut, er is gewoon zo weinig werk als je geen diploma's hebt. Of ja, genoeg werk, maar daar willen ze je dan weer niet voor omdat te duur, of geen relevante ervaring ofzo...
compact en kleverig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:25:55 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830872
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Voor jezelf beginnen is niet voor iedereen weggelegd volgens mij.
Is ook zo :Y Maarja, het was maar een ideetje :+
pi_128830895
Ook als je wel diploma's hebt is solliciteren kut, want dan ben je nog steeds een van de vele.

Ook een mooie dooddoener: dan word je toch ZZP'er?
Doe wat je niet durft.
pi_128831001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ook als je wel diploma's hebt is solliciteren kut, want dan ben je nog steeds een van de vele.

Ook een mooie dooddoener: dan word je toch ZZP'er?
klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...

Ik zou het best doen, zzper worden, maar zoals ik al zei, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen :')
compact en kleverig.
pi_128831035
Wat zou je willen doen dan precies, Janies?
pi_128831058
Daarom moet je ook zorgen dat je brief en CV opvallen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_128831078
Mensen hun kleine kinderen ontvoeren en dan flyers achter laten waarop staat hoe veilig je opvang wel niet is.
"Dit was niet gebeurd als ik op je kind aan het passen was!"
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128831110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Daarom moet je ook zorgen dat je brief en CV opvallen. :)
:Y

Ben niet aan het solliciteren nu, maar ik heb een ijzersterke sollicitatiebrief (die ik aanpas per bedrijf natuurlijk) en CV met kleuren en word echt ALTIJD op z'n minst teruggemaild of gebeld en echt heel vaak voor gesprekken uitgenodigd.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:37:45 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128831195
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...

Ik zou het best doen, zzper worden, maar zoals ik al zei, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen :')
Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische info :Y
pi_128831298
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:34 schreef Novem het volgende:

[..]

:Y

Ben niet aan het solliciteren nu, maar ik heb een ijzersterke sollicitatiebrief (die ik aanpas per bedrijf natuurlijk) en CV met kleuren en word echt ALTIJD op z'n minst teruggemaild of gebeld en echt heel vaak voor gesprekken uitgenodigd.
ik dus niet :')
Ben echter wel maar 1 keer afgewezen nadat ik op gesprek was geweest, maak daar dus wél een goede indruk :+
compact en kleverig.
pi_128831311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische info :Y
hm, zal eens kijken dan :)
compact en kleverig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:15:52 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128832245
Solliciteren op aanbeveling van een bekende werkt altijd het beste. Mijn huidige baan heb ik ook via via gekregen, net als alle banen hiervoor eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128832392
Hier na het op een rijtje zetten van de geldzaken wat meer rust in mijn hoofd. Tot mijn laaste ww-betaling kan ik nog iets sparen voor de tijden erna. We kunnen nog wat dingen veranderen zoals de hypotheekrente per maand uit te laten betalen en we kunnen wat ongein schrappen. Het enige wat ik lastig vind is dat mijn vriend elke maand anders verdiend. Maar goed ik ben er van overtuigd dat wel het wel gaan redden.

Ga zo maar eens wat eten, en dan aankleden even de stad in, auto wegbrengen en wandelen.

Misschien dat ik nog wel ga kijken of ik evt vrijstellingen krijg als ik deeltijd zou gaan doen. En daarna kijken of het financieel haalbaar is om de opleiding af te ronde. Scheelt wel in de studieschuld die ik nu heb.

Voelde me echt een beetje verloren, maar merk dat waarneer is het opschrijf het wel wat rust creert in mijn hoofd. En zolang ik aan het schrijven ben ga ik ook niet snaaien dus dat scheelt ook een hele hoop!!
pi_128832411
Lijstje dan maar eens:

O: 2 toast met paté
T: banaan, mok melk
L: schaaltje met daarin: 3 scrabmled eggs, klein handje baconblokjes, champignons, tomaat, rode ui, spinazie en avocadostukjes met een klein beetje geraspte kaas, mok melk
T: yoghurt met bosvruchten
S: Jillian en 30 minuutjes rustig hardlopen
D: viscurry met naan

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 11-07-2013 13:26:54 ]
Ja doei.
pi_128833407
Mo houd je je foodblog eigenlijk nog bij?

Update:
O: 2 gebakken eieren
T: dubbele kleine spelt bth rauwe ham
S: RPM
L: ciabatta gegrilde groenten
T: 500 gr magere yoghurt met pindakaas
B: 40 minuten fietsen
D: couscous, feta, courgette, kerstomaat, tahin/limoendressing
T: broodpudding
S: balance
pi_128833487
Even niet, gebruik 'm nog wel als naslagwerk, maar heb niet veel tijd gehad om echt leuke nieuwe dingen te bedenken het laatste jaar :@ Oktober weer! :)
Ja doei.
pi_128834240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Moest bijv. denken aan mensen die ik 'ken' die een website draaien over gedragsproblemen bij kiddies.
Zou je dat linkje willen DMen?
pi_128834481
Wie gingen er ook alweer de Urbanathlon doen? :D
Ik zie net de trappen en tribunes van de Arena voorbij komen. Naast de monkeybar en het skatepark. :D
Ik vind het bijna jammer dat ik niet meedoe. :D
Doe wat je niet durft.
pi_128834627
Rode paprika = lekker bij het gehakt.
pi_128834713
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:24 schreef DefinitionX het volgende:
Rode paprika = lekker bij het gehakt.
Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?
pi_128834801
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt

Variatie ftw! :D
Ja doei.
pi_128835090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?
Dinsdag kip.

quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:

Jij snapt het.
pi_128835139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:36 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Dinsdag kip.
:o gedurfd! Eet je al een beetje meer groenten en fruit en drink je minder cola light?

Je had trouwens niet meer gereageerd - maar als je graag gezond wil eten, weet dan dat rood vlees helemaal niet zo gezond is. Misschien een idee om dat gehakt te minderen naar 1 a 2x in de week, en ook 1 a 2x in de week een moot vis te eten?
pi_128835183
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:

Je vergeet de rijst ;)

En wat beroerd dat je je baan kwijt bent joycie. Voor jezelf beginnen kan, maar daar moet je wel de juiste persoon voor zijn. Als je zoiets wil doen echt bij jezelf beginnen, wat kan je goed; wat zijn je interesses. Of je moet ineens een gat in de markt ergens zien natuurlijk.
pi_128835327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o gedurfd! Eet je al een beetje meer groenten en fruit en drink je minder cola light?

Je had trouwens niet meer gereageerd - maar als je graag gezond wil eten, weet dan dat rood vlees helemaal niet zo gezond is. Misschien een idee om dat gehakt te minderen naar 1 a 2x in de week, en ook 1 a 2x in de week een moot vis te eten?
60-70% minder cola.

Toevallig gister nog wat vis op, en ook 3 appels.
pi_128835931
quote:
Ik zie net de trappen en tribunes van de Arena voorbij komen. Naast de monkeybar en het skatepark. :D
Ik vind het bijna jammer dat ik meedoe. :o
pi_128836116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Je vergeet de rijst ;)

En wat beroerd dat je je baan kwijt bent joycie. Voor jezelf beginnen kan, maar daar moet je wel de juiste persoon voor zijn. Als je zoiets wil doen echt bij jezelf beginnen, wat kan je goed; wat zijn je interesses. Of je moet ineens een gat in de markt ergens zien natuurlijk.
Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.

En een gat in de markt zie ik wel, maar heb nog geen idee..... :P Had het er gister over met een vriendin dat er echt amper uitdagend speelgoed is voor de leeftijd 10-11-12 jarige jongens. Heb zitten brainstormen maar kan niets bedenken. Hahaha nee gekheid.

Uiteindelijk zal het goedkomen dat weet ik zeker.
pi_128836269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.

En een gat in de markt zie ik wel, maar heb nog geen idee..... :P Had het er gister over met een vriendin dat er echt amper uitdagend speelgoed is voor de leeftijd 10-11-12 jarige jongens. Heb zitten brainstormen maar kan niets bedenken. Hahaha nee gekheid.

Uiteindelijk zal het goedkomen dat weet ik zeker.
Je kunt beter een dienst gaan aanbieden dan een product wat in de winkelschappen ligt. Vriend van me heeft een product ontwikkeld (is trouwens later opgekocht door ander bedrijf) maar het duurde 4 jaar voor er fysieke eindproducten waren. Misschien als het makkelijk te maken is dat het korter kan, maar het duurt gewoon lang voor je CE goedkeuring etc hebt. Of je moet het al zelf gaan maken.
Een dienst aanbieden kan bijna per direct en dat is makkelijker als je direct geld nodig hebt.
pi_128836418
Bonjour les filles! Et les gars! w/ I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen. :P

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:22:53 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128836830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Bonjour les filles! Et les gars! w/ I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen. :P

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
Weebee! Curvy Co is nog steeds O+ Co :7

En ja da's ook leuk! Ken iemand die cupcakefeestjes doet voor kiddies :Y
pi_128836973
quote:

En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDV
Ik zie daar namelijk nu al tegen op _O- Ik ben zo A-creatief :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128837022
Aloha, Co :W
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:27 schreef Skoap het volgende:

[..]

En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDV
Ik zie daar namelijk nu al tegen op _O- Ik ben zo A-creatief :D
Stukje droge worst, blokje kaas, amsterdams uitje en prikkertje er doorheen. Voila :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:45:30 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128837582
Komkommerkrokodil!

Watermeloenbarbecue!

Fruitdinosaurus!
pi_128837687
quote:

Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
pi_128837775
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van. :P
pi_128837858
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ideeen delen :) Als je niet bij elkaar in de buurt woont, kun je elkaar helpen zonder dat je elkaars klanten inpikt.

WB conleche! Je was ook naar turkije geweest toch?
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:54:42 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128837939
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van. :P
Met filialen :9 *Profi +10*
pi_128838019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ideeen delen :) Als je niet bij elkaar in de buurt woont, kun je elkaar helpen zonder dat je elkaars klanten inpikt.

WB conleche! Je was ook naar turkije geweest toch?
Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?
pi_128838058
Best een leuk idee :D achja eerst vakantie vieren
pi_128838331
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...

Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)

ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.

Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt -O-. Succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door Californium op 11-07-2013 16:14:46 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128838872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?
Nee dat niet, tenminste nog niks gepland deze zomer/najaar. Ik zie het wel waar ik naar toe ga.

Werd net gebeld door een nummer uit amsterdam, ik neem op en verder hoor ik niks. Vervolgens als ik terugbel gaat ie niet eens over omdat dat nummer niet bestaat.. :?
pi_128838911
Met no-wheat kan je volgens mij wel quinoa, boekweit, amaranth e.d. eten. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Met quinoa kan je een soort havermoutpap maken, best lekker!

Noten kunnen ook lijkt me, misschien goed om ook te eten ivm verzadiging en gezonde vetten, evenals vis. Ik heb ook nog een recept voor "brood" van noten/zaden en kwark, zonder graan wat ik voor je kan opzoeken. Heb het nog niet gemaakt maar het zag er lekker uit!

Mc een callcenter ofzo toch.
pi_128838974
Ik heb geen enkel verstand van het no wheat dieet, maar mag je dan ook geen aardappelen en rijst?
pi_128838990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Perruche het volgende:
Met no-wheat kan je volgens mij wel quinoa, boekweit, amaranth e.d. eten. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Met quinoa kan je een soort havermoutpap maken, best lekker!

Noten kunnen ook lijkt me, misschien goed om ook te eten ivm verzadiging en gezonde vetten, evenals vis. Ik heb ook nog een recept voor "brood" van noten/zaden en kwark, zonder graan wat ik voor je kan opzoeken. Heb het nog niet gemaakt maar het zag er lekker uit!

Mc een callcenter ofzo toch.
Graag :Y Mits het in de oven kan! :Y En quinoa en boekweit en amaranth kan ik gewoon in de super kopen of moet ik dan naar een speciale winkel? :+ / n00b
pi_128839044
En wat is CU? Als ik google kom ik bij de Christen Unie. Geef geloof een stem
pi_128839070
Colitis Ulcerosa, is wat Coco ook heeft.
pi_128839105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:23 schreef V1z0R het volgende:
Colitis Ulcerosa, is wat Coco ook heeft.
^^
pi_128839199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:18 schreef the85mc het volgende:
Werd net gebeld door een nummer uit amsterdam, ik neem op en verder hoor ik niks. Vervolgens als ik terugbel gaat ie niet eens over omdat dat nummer niet bestaat.. :?
Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdam 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128839259
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.

Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.

Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
pi_128839319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdam 8)7
Werd net weer gebeld door bijna hetzelfde nummer, alleen het laatste nummer verschilde. Was van de postcodeloterij.
Dus ik zei: oh.. van de postcodeloterij (blijkbaar kwam ik niet positief over..) Marketeer: ja de goededoelen loterij :')
Flikker toch op man met die rotzooi.. Was snel uitgepraat iig.
pi_128839408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Novem het volgende:
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.

Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.

Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
Dus wel aardappelen en mais... dat scheelt :Y. Jammer dat het voor jullie niet heeft geholpen, maar heb goede hoop (en ik ga gewoon heel subtiel proberen om hoeveelheid ui en kool te minimaliseren)
pi_128840161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef! :)

Mijn lief moet het sinds vorige week zonder galblaas doen, schrok me een hoedje van plotselinge vierdaagse opname.
Ik vond dat al zo verschrikkelijk zielig en sneu, en dan heeft die van jou potverdorie helemaal iets langdurigs en chronisch. Wat rot voor 'm! :*
pi_128840227
Cali, in de natuurwinkel heb je heel veel alternatieven. Bijvoorbeeld ook kastanjemeel als je een keer iets wilt bakken (chocoladetaart met kastanjemeel :~ )
pi_128840366
Enneh, een onbelangrijke mopper: ik was vergeten dat ik vanavond standby telefoondienst voor kantoor heb (koopavond), dus kan helemaal geen rondje rond de molens gaan rennen. }:| Nou ja. Nog twee uur tijd om te hoepelen voordat de telefoon begint te rinkelen.
Ook leuk, maar zo schiet het niet op met couch2vijfkilometer :')

O, en ik heb geloof ik een huisdiertje :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 11-07-2013 17:05:58 ]
pi_128840648
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:55 schreef Perruche het volgende:
Cali, in de natuurwinkel heb je heel veel alternatieven. Bijvoorbeeld ook kastanjemeel als je een keer iets wilt bakken (chocoladetaart met kastanjemeel :~ )
O ja, zeker! Amaranth bijvoorbeeld! O+ Enneh, parelgort! O+ En teffmeel voor injeras O+ Tapiocameel voor exotische baksels! O+
Enz, enz.

Gewone bloem steekt er een beetje saaiig bij af zelfs. *)
pi_128840716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef! :)

Mijn lief moet het sinds vorige week zonder galblaas doen, schrok me een hoedje van plotselinge vierdaagse opname.
Ik vond dat al zo verschrikkelijk zielig en sneu, en dan heeft die van jou potverdorie helemaal iets langdurigs en chronisch. Wat rot voor 'm! :*
Thx! Hij kan zelf ook zo weinig en nu ben ik thuis (en hij gelooft er zelf niet zo in, ik wil alles proberen)
Ook beterschap nog even voor jouw lief! Is denk ik ook schrikken, maar fijn dat het opgelost is :*.

Als ze nog maar eens wisten wat er met zijn rug was en hoe dat door z'n darmen komt (of niet) dat zou al schelen, maar ze willen gewoon niet zoeken want zijn darmen "zijn gezond" aka niet ontstoken ;(
pi_128840838
Thx Per en minilot! Morgen eens even een bezoekje brengen!
pi_128841190
Lijstje:

O: omelet
T: kwark met noten
L: hamburger bij dudok met sla...viel een beetje tegen -O- en ik had zo'n trek in een lekkere hamburger
T: havermoutshake
T: bietensap
T: brownie bal
S: rondje rennen
D: falafel met salade en tahinisaus
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128841212
Oh en ik heb in de uitverkoop een supermooi Reiss jurkje gescoord met 70% korting *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128841253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en ik heb in de uitverkoop een supermooi Reiss jurkje gescoord met 70% korting *O*
Reiss O+ bij bijenkorf?
pi_128841277
Uhuh! We gingen eigenlijk koffie halen :D
pi_128841301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:25 schreef _aurum_ het volgende:
Uhuh! We gingen eigenlijk koffie halen :D
Kan je een plaatje vinden? ben benieuwd!
pi_128841353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:09 schreef Californium het volgende:
Thx Per en minilot! Morgen eens even een bezoekje brengen!
Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")! :Y)
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:33:44 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841450
Sojamelksmoothie met frambozen, chia, hennepzaad O+ :9 !
pi_128841476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Kan je een plaatje vinden? ben benieuwd!

Hoop dat t werkt want ik zit op de pad. Kleurtje staat heel goed bij mijn huid, lijk bruiner :) en het model heeft taille ^O^

Moet me nu alleen inhouden om ebay niet af te gaan struinen :+
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:34:58 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841480
Verders geen spannende / inspirerende eetdag.

O: meergranenpistolet met pindakaas
T: snee brood met pindakaas
L: blikje tonijn met kruiden en lik yoghurtmayo met snee brood
T: smoothie :9
D: ?
pi_128841587
Reiss heeft echt mooi spul ja, leuk jurkje! En 70% korting :9
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:41:28 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128841647
Lonaa, lijkt mij vreselijk... succes met het zoeken.. bah.

Was moe, werd pas om 11 uur wakker :')
O: 2 boterhammen met rollade, 2 beschuiten kaas, beker melk, cappuccino, perzik
B: 2 uur wandelen (zou gaan hardlopen.... zwak)
T: appel
L: bak salade met blikje tonijn en klein blikje mais, gekookt ei, dressing
T's: rode bessen, perzik, stukje choco, wrap met roomkaas en zalm
L: macaroni met hh gehakt, kaas, saus (uit pot, moe). Grote salade en wat broccoli
T: kwark, vla en aardbeien

Net een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst voor morgen, lange dag op het werk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128841839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")! :Y)
Looks good :Y)
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:52:25 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:34 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoop dat t werkt want ik zit op de pad. Kleurtje staat heel goed bij mijn huid, lijk bruiner :) en het model heeft taille ^O^

Moet me nu alleen inhouden om ebay niet af te gaan struinen :+
Classy snazzy :7
pi_128842800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:39 schreef Novem het volgende:
Reiss heeft echt mooi spul ja, leuk jurkje! En 70% korting :9
Ik kende Reiss helemaal niet, dus yay voor de tip. Zitten fraaie kleedjes bij. *)

En hier en daar een tikkie goedkoper dan mijn superfavoriete ModCloth
(Edit: O nee, toch niet. Maar toch!)
pi_128843766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:

Korte situatie schets:

Ik ben ten einde raad.

Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...

Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)

ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.

Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt -O-. Succes!
Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.

Wat ik mijn liefste tegenwoordig voer op 1 dag:
• ontbijt: yoghurt met banaan, wat kokosrasp, pompoen- en zonnebloempitten, een paar gehakte nootjes
• overdag: gebakken ei van 2 of 3 eieren, wat ham, een handvol diepvriesspinazie en wat aardappel
• tussendoor: (een selectie hieruit dus he, 4 dingen ofzo)
een paar stukjes (vette) vis [brado bijvoorbeeld],
wat koud vlees [rollade, gebraden spek, gehaktballetjes],
wat stukjes kaas,
een lading gebakken mosselen,
stuk koude spinazietaart
fruitsalade met wat yoghurt
• avondeten: veel groente, een stevig sausje [roomsaus], behoorlijk stuk vis of vlees
• toe: ook iets als de tussendoortjes

Het is even omschakelen, en mijn liefste heeft er wel een paar maanden over gedaan om zich prettig te voelen bij steeds minder brood/muesli/havermout.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 11-07-2013 19:06:25 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128844010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Lonaa, lijkt mij vreselijk... succes met het zoeken.. bah.

Was moe, werd pas om 11 uur wakker :')
O: 2 boterhammen met rollade, 2 beschuiten kaas, beker melk, cappuccino, perzik
B: 2 uur wandelen (zou gaan hardlopen.... zwak)
T: appel
L: bak salade met blikje tonijn en klein blikje mais, gekookt ei, dressing
T's: rode bessen, perzik, stukje choco, wrap met roomkaas en zalm
L: macaroni met hh gehakt, kaas, saus (uit pot, moe). Grote salade en wat broccoli
T: kwark, vla en aardbeien

Net een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst voor morgen, lange dag op het werk
Wat?
Bedoel je niet Joyce, met een nieuwe baan? Want ik ben niks kwijt, geloof ik. :') was ik maar wat kwijt. Gewicht that is.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128844221
Bedtijd! De wekker staat op 2:25 :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128844272
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.

Wat ik mijn liefste tegenwoordig voer op 1 dag:
• ontbijt: yoghurt met banaan, wat kokosrasp, pompoen- en zonnebloempitten, een paar gehakte nootjes
• overdag: gebakken ei van 2 of 3 eieren, wat ham, een handvol diepvriesspinazie en wat aardappel
• tussendoor: (een selectie hieruit dus he, 4 dingen ofzo)
een paar stukjes (vette) vis [brado bijvoorbeeld],
wat koud vlees [rollade, gebraden spek, gehaktballetjes],
wat stukjes kaas,
een lading gebakken mosselen,
stuk koude spinazietaart
fruitsalade met wat yoghurt
• avondeten: veel groente, een stevig sausje [roomsaus], behoorlijk stuk vis of vlees
• toe: ook iets als de tussendoortjes

Het is even omschakelen, en mijn liefste heeft er wel een paar maanden over gedaan om zich prettig te voelen bij steeds minder brood/muesli/havermout.
Thx! Wat is teffmeel of parelgort :@ of waar zit het in?
IK zat idd ook te denken voor Noten in zijn ontbijt :Y Zonnebloempitten is een goed plan ook! IN het begin misschien iets minder dan die 4 omdat hij op dit moment niet kan bewegen, lijkt me dat hij minder nodig heeft, maar goede tips :Y. Wat zit er in die spinazietaart?

Ik had qua avondeten bedacht:
Morgen: flinke Griekse salade (tomaat, komkommer, paprika, olijven, ui, feta) met flinke biefstuk
zaterdag: Quinoa met flink wat aubergine, rode peper, gedroogde abrikozen met flink stuk vis
Zondag: Aardappeltjes uit de oven met tijm / knoflook en berg groenten ernaast
pi_128844282
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
Das vroeg.
Slaap ze. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128844315
quote:
Trusten!
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:24:08 #88
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128844502
quote:
Why? :o

Sorry, ben niet bijgelezen en ga ik ook niet doen. Ik ga me een dezer dagen wel verdiepen in low carb. Maand low carben staat op m'n day zero lijst en nu na Rome is het wel een goed idee :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:25:18 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128844544
Lijstje
S. Ochtendyoga
O. Courgette-omelet met huttenkase en sla + havermout met ananas
T. Appel + 300 gram wortels
L. Tosti kaas + boterham pindakaas + kapje vlokken
T. Mcflurry + minitwix + banaan
D. Soepbord vol groentecurry (hele ui, hele paprika, hele courgette, kwart diepvriespakje ananas, boemboe, gember, stukje santen, melk)
T. ?..

En ik zit weer op 59 kg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:29:53 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128844670
Toch even bijgelezen, was minder werk dan ik dacht.

:* voor Joycie, hoop dat je gauw wat anders vindt :Y

En dank voor de hartonderderiemen ivm de post-vakantieblues O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128844936
Dank je wel allemaal voor het meeleven/denken etc. :*

Ik ben al iets positiever.. Naja rustiger laten we het daar op houden, er staan wat dingen op papier en dat geeft rest. En we komen er wel :)

Vanmiddag ook nog een km of gewandeld alleen, was lekker maar wel zwaar. Moet die conditie ook echt op gaan bouwen. Op de crosstrainer in de sportschool heb ik geen last van mijn ademhaling ed. Maar als ik buiten loop of fiets wel. Heel apart vind ik dat.

Net lekker voor mezelf gekookt, mie met kip en veeeeeel groenten. Heerlijk, en nog genoeg voor morgen over. Nu even opruimen en straks lekker filmpje op.
pi_128845295
Help deze n00b hier ;( Ik zie allerlei recepten voor glutenvrije dingen(ondanks dat ik zoek op wheat-free), ik weet dat gluten in tarwe zitten volgens mij. Lijkt me dat ik niet alleen voor glutenvrij maar echt helemaal tarwevrij moet gaan? :@ :')
pi_128845425
Ik wist niet dat er glutenvrije tarweproducten waren :@
pi_128845478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:55 schreef V1z0R het volgende:
Ik wist niet dat er glutenvrije tarweproducten waren :@
Kan ook best ;( Ik snap er niets van namelijk :'(
pi_128845828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:57 schreef Californium het volgende:

[..]

Kan ook best ;( Ik snap er niets van namelijk :'(
Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.

Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:09:03 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128845853
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat?
Bedoel je niet Joyce, met een nieuwe baan? Want ik ben niks kwijt, geloof ik. :') was ik maar wat kwijt. Gewicht that is.
Ja, bedoel Joyce...
Ben echt kapot..

2.25... beats me met 4.45.. Nog 3 dagen en dan veel slapen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128845860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Daar was ik dus mee bezig :{w :P

Sommige dingen zijn verwarrend :'(

Edit: wat ik nu begrijp is dat als er geen gluten in zitten dat er geen tarwe inzit, maar als er geen tarwe inzit is het niet vanzelfsprekend gluten-vrij. Dat kan ik me voorstellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Californium op 11-07-2013 20:17:57 ]
pi_128846119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal correct, tarwe kan glutenvrij worden gemaakt voor mensen met glutenintoleratie. Dus dan eet je geen gluten, maar wel tarwe. Dacht ik hoor. Nu raak ik in de war :')
Edit:

Dit lees ik net: Gluten is een eiwit dat van nature voorkomt in tarwe, rogge, gerst, spelt en khorasan tarwe (ook wel bekend als kamut®). Gluten zit ook in producten die van deze granen zijn gemaakt. Denk aan brood, crackers, pizza, pasta, paneermeel, koek, cake en taart. Het zit ook verstopt in producten waar je het niet direct in verwacht. Bijvoorbeeld in de ingrediënten van soepen (bindmiddel, vermicelli of vlees), in sauzen, sommige snoepjes, ijssoorten en bier. Haver is vaak gecontamineerd (besmet) en daardoor ook niet zonder meer veilig te gebruiken in een glutenvrij dieet, lees hier meer over haver.
http://www.glutenvrij.nl/(...)et-glutenvrije-dieet

Dus niet alles tarwe skippen als je ook glutenvrij wil gaan. Sojasaus bevat ook gluten :9
pi_128846427
Dus ik mag O+ wel spelt, gerst en bijv soja-saus geven. Als ik het goed begrijp moet ik dus echt opzoek naar tarwevrij, maar kan ik ervan uit gaan dat geen gluten = geen tarwe?
pi_128846595
Dat weet ik niet zeker.

Is hij weleens getest op coeliakie of andere allergieën/intoleranties?

Overigens is spelt familie van tarwe (net als rogge) dus mensen die niet tegen tarwe kunnen kunnen daar ook vaak niet tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')