Mrs.Salvatore | woensdag 10 juli 2013 @ 16:30 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2013: * no1uknow (7 januari) * Scootermuisje (10 januari) * Sneeuwvlok_2 (18 januari) * Proletariaat (4 februari) * Sie_scheitern_Epos (7 februari) * Nafi (9 februari) * Nutkicker22 (12 februari) * Kletters (18 februari) * DevilsAndDust (20 februari) * Jiang153 (25 februari) * Wanderlust (13 maart) * Jan-Slagter (12 april) * Koelkastman (15 april) * erythropoeet (16 april) * Bankpasje (18 april) * Remy669 (19 april) * JR-Style-93 (22 april) * Amoeba (24 april) * borisz (29 april) * Mrs.Salvatore (3 juli) *Gruisman (12 juli) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! [ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Salvatore op 12-07-2013 10:41:49 ] | |
Unmountable | woensdag 10 juli 2013 @ 16:30 |
Ik ben nu bezig! Les 16 a.s. zaterdag! | |
Mrs.Salvatore | woensdag 10 juli 2013 @ 16:31 |
Moeten er nog geslaagden bij in de OP? | |
padlarf | woensdag 10 juli 2013 @ 16:38 |
Helaas, ik mag eind augustus voor de herkansing | |
Hinder | woensdag 10 juli 2013 @ 16:38 |
Hier hetzelfde . | |
Louboutin | woensdag 10 juli 2013 @ 16:39 |
Volgende week ga ik voor het eerst fileparkeren, heb van veel mensen gehoord dat dat het moeilijkste is. Hoe ging dat bij jullie? | |
Hinder | woensdag 10 juli 2013 @ 16:44 |
Als je het precies doet zoals je het uitgelegd krijgt, is het een eitje, want je komt zo altijd goed uit. Het is alleen lastig om die momenten echt perfect te vinden, niet te snel te rollen, niet te langzaam te draaien, etc. Oefenen helpt wel om die momenten steeds beter te kunnen inschatten/timen. En bij het examen maakt het eigenlijk niet uit zo veel uit hoe je 'm neerzet. Als je het maar veilig doet: goed kijken . | |
Unmountable | woensdag 10 juli 2013 @ 16:47 |
Ligt vooral erg aan de auto. | |
Louboutin | woensdag 10 juli 2013 @ 16:48 |
Volkswagen Polo | |
Unmountable | woensdag 10 juli 2013 @ 16:49 |
Ja kijk dat is een kleine auto, ik les in een Audi Q3 (groot), dan is het altijd wat lastiger. | |
Louboutin | woensdag 10 juli 2013 @ 16:49 |
Okee Dan moet het wel goedkomen! | |
vannelle | woensdag 10 juli 2013 @ 16:50 |
*Kuch* Nee, voor elke auto geldt hetzelfde. Je rijdt achteruit tot de rugleuning van je bank gelijk staat aan de achterkant van de auto waar je achter wilt parkeren. Dan stuur je in, en zodra je 45 graden op de weg staat stuur je terug. Werkt echt altijd. Tenzij je geen achterbank hebt natuurlijk. | |
Unmountable | woensdag 10 juli 2013 @ 16:51 |
Ik denk dat er toch echt wel verschil zit tussen een grote auto en een kleine fiat / polo. | |
Nimbus2001 | woensdag 10 juli 2013 @ 16:52 |
Zou het gepast zijn om hier het woord 'lessers' te combineren met de emoticon ' '?
| |
padlarf | woensdag 10 juli 2013 @ 16:54 |
Mag ik dan ook Nimbus2001 zeggen? | |
Xetran | woensdag 10 juli 2013 @ 16:56 |
Ben al zo'n 30 euro kwijt aan meer dan 1 uur intotaal bellen naar het CBR. Ik moest maar bezwaar aantekenen als ik het er niet eens mee was. | |
gelestipjes | woensdag 10 juli 2013 @ 17:15 |
Maar ze zullen toch wel een reden gegeven hebben? | |
vannelle | woensdag 10 juli 2013 @ 17:22 |
Dat kun je wel denken maar dat is echt niet zo. Ik spreek nu vanuit jarenlange instructeurservaring. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 17:35 |
Vertel eens Ingrepen gehad? Bepaalde dingetjes die niet goed ginden/beter gingen als de vorige keer? | |
Xetran | woensdag 10 juli 2013 @ 17:36 |
Nee. Ik heb echt helemaal niks. Waarom ik een speciaal rijexamen moet doen terwijl ik geen aantekening op mijn rijbewijs krijgt weet ook niemand. Enigste wat je te horen krijgt is van 'een arts heeft dit besloten, deal with it'. Zit nu trouwens op les 36 terwijl ik al lang gewoon kan autorijden, puur om het een beetje bij te houden. Lachen zeg. | |
Xetran | woensdag 10 juli 2013 @ 17:39 |
Ik gebruikte altijd de pook van de aanhangwagen in de achteruitrijcamera. Maar het is niet fijn om van die camera afhankelijk te zijn. Ik ga dat ook eens proberen. | |
BlueMage | woensdag 10 juli 2013 @ 17:58 |
Welke arts was dat, en bel die eens op voor nadere uitleg? | |
vannelle | woensdag 10 juli 2013 @ 18:16 |
Met een aanhangwagen is het anders natuurlijk, of bedoel je de trekhaak? Als je de trekhaak bedoelt stuur je te vroeg in, kom je nooit goed uit. | |
Susteren | woensdag 10 juli 2013 @ 18:18 |
Donderdag mijn eerste rijles, zin in! | |
ejfaar | woensdag 10 juli 2013 @ 18:19 |
Al intest gehad? | |
Downstar | woensdag 10 juli 2013 @ 18:21 |
net de 5de les erop zitten.. Wederom weer wat inparkeren geoefend en kruispunten in de bebouwde kom ( Herkennen, snelheid aanpassen, kijken links en rechts, voorrang verlenen) Geen 1 keer aflaten slaan en kon steeds netjes wegrijden en schakelen ging ook beter.. vorige keer sloeg hij een aantal keer af doordat mijn schoen achter de auto mat bleef hangen waardoor ik de koppeling niet geleidelijk omhoog kon laten komen vrijdag voor het eerst 2 uurtjes achter elkaar, eens kijken hoe dat bevalt.. Nu ben ik van mening dat 1 uur net wat te kort is, ik zit er net lekker in en dan rij je al weer richting huis | |
Susteren | woensdag 10 juli 2013 @ 18:21 |
Intest? | |
Downstar | woensdag 10 juli 2013 @ 18:21 |
Intake(les) bedoeld die vast | |
Xetran | woensdag 10 juli 2013 @ 18:21 |
Trekhaak, kwam niet op het woord. Ja, dat is ook vaak zo. Maar mijn rijinstructeur heeft mij nooit iets uitgelegd. Zijn letterlijke woorden waren 'nu moet je fileparkeren' en daar mocht ik het mee doen. Gelukkig heb ik ontheffing voor mijn examen. Ik hoefde alleen maar de omkeeropdracht te doen en in een vak te parkeren. | |
ejfaar | woensdag 10 juli 2013 @ 18:22 |
| |
Susteren | woensdag 10 juli 2013 @ 18:36 |
Dat wordt 'm volgens mij? Ik heb geen idee, heb gewoon 2 lessen afgesproken, donderdag is de eerste | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 19:37 |
Bedoelt bedoel je vast. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 19:45 |
Mijn instructeur zei keurig "Ja, zet hem hier maar even stil als je wilt, dan ga ik je even wat uitleggen over parkeren " Hij z`n boek erbij pakken en me verteld hoe en wat, en later mocht ik het zelf doen | |
HansVaak | woensdag 10 juli 2013 @ 19:46 |
Het kijken is, op de meeste plekken, niet overbodig inderdaad en het is inderdaad makkelijker vast te stellen of iemand kijkt dan als iemand alleen kort zn spiegel checkt. Maar ik heb me er wel flink aan geërgerd tijdens het lessen. Ben blij dat ik daar vanaf ben. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 19:46 |
Krijg wel het idee dat m`n instructeur wat lax is, hij zegt soms tegen me " Braddie, zet hem daar maar even neer" en dan zegt hij 5 seconden later "ooh nee, laat mij het maar doen " Met het tanken ook. Ik moest hem naar een pompje rijden zegt ie " Laat mij maar " Dan denk ik. Waarom heb ik rijles? Om het jou te zien doen? Of omdat ik het zelf moet leren? | |
DX11 | woensdag 10 juli 2013 @ 19:50 |
Zodat je er langer over doet, en dus uiteindelijk meer betaald. Had ik bij mijne ook, die ging midden in de les een kwartier stil staan om dingen uit zijn privé leven te vertellen. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 19:52 |
Dat doet deze dan weer niet, gelukkig. Dat gebeurd gewoon onder het rijden. Hij zegt af en toe wel "rij hier even het straatje in, en zet hem dan even stil als je wilt" Dan praten we over voortgang, wat er beter kan, waar ik op moet letten, wat goed gaat etc" duurt 5 minuutjes, en dan rijden we weer door. | |
Downstar | woensdag 10 juli 2013 @ 19:52 |
bedoeld jonge.. nee ik bedoel inderdaad bedoelt.. na theorie mag ik nu nog wel even een cursus Nederlands | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 19:53 |
Je bent niet de enige. Braddie bijvoorbeeld. | |
tuut-chips | woensdag 10 juli 2013 @ 20:21 |
Hoe kan hij hem voor jou ergens neerzetten? Wisselen jullie dan | |
Xetran | woensdag 10 juli 2013 @ 20:32 |
Beter dat dan dat je niks te horen krijgt. Als ik iets wil weten dan moet ik er nadrukkelijk naar vragen want het enigste dat hij normaal doet is is instructies geven (als in parkeer hier, daar rechts etc) | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 20:40 |
Nee, maar dan gaat hij zelf zitten te sturen (Dat kan hij met 1 vinger, serieus.) | |
Amoeba | woensdag 10 juli 2013 @ 21:00 |
Je kunt er gewoon geen flikker van. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 21:05 |
Waarom heb ik rijles? Om het te leren. En als ik het écht niet zou kunnen zou hij dat ook wel eerlijk tegen mij zeggen | |
tuut-chips | woensdag 10 juli 2013 @ 21:05 |
what the fuck | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 21:06 |
Ja, dan gaat hij iets naar links toe zitten en pakt hij het stuur vast en draait hij em er zelf heen terwijl ik gasgeef/rem/koppel. Zulke onzin. Is 2x voor gekomen, m`n 3e les en m`n 7e les. Maar toch | |
HansVaak | woensdag 10 juli 2013 @ 21:16 |
WTF is dat voor onzin? Ik had hem op plek gewezen en het lekker zelf gedaan. Je moet het inderdaad nog leren, maar waar slaat het op dat je hem nieteens naast de pomp neer mag zetten? | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 21:45 |
Ik denk dat hij gewoon nog erg voorzichtig was op dat moment, omdat ik niet fantastisch reed en hem af en toe nog liet afslaan | |
padlarf | woensdag 10 juli 2013 @ 21:50 |
Af en toe laten afslaan is echt geen indicatie van je vaardigheid.l | |
vannelle | woensdag 10 juli 2013 @ 22:37 |
Als je maar BLIJFT kijken, want zonder te kijken kun je niet reageren. | |
BlueMage | woensdag 10 juli 2013 @ 22:52 |
Gewoon twee sturen in de auto omdat het kan. | |
#ANONIEM | woensdag 10 juli 2013 @ 22:58 |
Precies, er klapt er dan eentje zo het dashboard kastje uit | |
Pizza_Boom | donderdag 11 juli 2013 @ 00:27 |
Stom, heel stom, dat je daar vanaf stapt. Het is zoooo prettig als je precies weet wat er rondom je voertuig gebeurt en dat bereik je alleen met regelmatig goed spiegelen en kijken. In een split second, bijv. bij een uitwijkmanoeuvre, neem je het wel mee. | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 01:09 |
You made my point, dank je. | |
HansVaak | donderdag 11 juli 2013 @ 08:38 |
Ik bedoel ook niet dat ik niet meer kijk/spiegel, ik ben afgestapt van het binnen, buiten, schouder gedoe bij elke zijdelingse verplaatsing. Als ik weet dat er niks kan zitten, bijvoorbeeld bij een rotonde als deze; Dan zie ik er het nut niet van in om binnen, buiten, schouder te doen, want alleen een motorrijder met een doodswens kan er zitten. Ik blijf wel gewoon goed uitkijken hoor lads. | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 09:11 |
Ik ben toch echt altijd over mijn schouder blijven kijken, ik betrap mezelf er bijvoorbeeld op dat ik dat zelfs doe als ik bij een uitvoegstrook na 1m al de strook op rij. Ik heb geleerd hou ook rekening met de fouten van anderen. Stel nou dat er ooit een motor rechts langs glipt? Die kans bestaat. Dus blijf ik lekker kijken ipv ooit misschien een motor dood te rijden.. | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 14:43 |
Even een tipje voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een site die speciaal voor rijschoolhouders/instructeurs is: www.verkeerspro.nl Kun je meelezen wat er een beetje speelt allemaal. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 14:58 |
24 juli voor m`n 3e x op voor m`n theorie.... Bah, had al af kunnen rijden als ik hem de 1e keer had gehaald | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 15:05 |
Je instructeur vond toch een tijdje terug nog dat je nog niet klaar was voor de ttt? Dus dan had je ook vast nog niet kunnen afrijden als je je theorie wel de eerste keer gehaald had | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 15:08 |
Dat zei hij dus ómdat ik m`n theorie nog niet had bleek achteraf Ze zeggen 3x is scheepsrecht, dat hoop ik dan maar. Lessen liggen nu nog 2 weken stil omdat hij op vakantie is, jammer, maar ik fiets nu heel veel, dus ik pas het kijken/bewust waarnemen goed toe. Misschien stap ik dan wel *sterker* de auto in | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 15:16 |
Wat maakt het voor die ttt uit of je je theorie al hebt? Je kan die prima doen zonder je theorie en dan had je na je theorie meteen examen kunnen aanvragen, dus ik vind die reden niet erg logisch/geloofwaardig klinken. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 15:20 |
Hij zei dat ik hem pas kan doen als ik m`n theorie heb. Dus mja, dan zal dat wel | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 15:24 |
Dat is ook zo. Bron: http://www.rvv.nl/auto-ri(...)s-ttt-auto-rijbewijs | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 15:28 |
Wel vaag dat ie dan zegt dat je er nog niet klaar voor bent. Het zou voor mijn zelfvertrouwen althans beter zijn geweest als ie dan ook gewoon gezegd had dat het niet kon ivm de theorie, ipv te zeggen dat ik er nog niet klaar voor was of zo. | |
padlarf | donderdag 11 juli 2013 @ 15:32 |
Dat de instructeur van Braddie niet echt een communicatiewonder is was toch al wel duidelijk? | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 15:34 |
Zie je wel | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 15:34 |
Zou een bijkomende reden KUNNEN zijn. Een TTT mag je namelijk maar 1x doen en als je die vrijstellingen wilt halen moet je wel een goede kans hebben natuurlijk. Dus soms is even wachten gewoon beter. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 15:39 |
Hij laat me veel lessen, en veel dingen elke keer weer doen, en hij heeft gezegd mij pas te laten TTTen/afrijden als ik er ook daadwerkelijk klaar voor ben. Hij wilt z`n slagingspercentage (85% zei hij) hoog houden Hij heeft zelfs een leerlinge uit z`n *systeem* gegooid, omdat er niks mee te beginnen was, en ze maar aan het pushen was.. | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 15:47 |
Mmmhh......vind ik niet zo tof. Hij zit er dus meer voor zichzelf dan voor z'n leerlingen. Klinkt wel leuk die 85% maar als je bedenkt dat veel leerlingen dus onnodig veel lessen hebben gehad zodat hij met het percentage stoer kan doen wordt het ineens een stuk minder leuk..... | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 15:52 |
Mja, onnodig veel lessen?.... Misschien ben ik wel dom op dat gebied hoor, maar het lijkt mij toch juist fijn als je 15 lessen meer hebt dan normaal, omdat je dan zeker weet dat je slaagt, of zo? | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 16:24 |
Je weet nooit zeker of je slaagt. Ik vind gewoon de motivatie van de instructeur om meer te lessen nogal euh..........twijfelachtig. | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 16:37 |
Er is geen enkele zekerheid dat je dan wel slaagt. En misschien was zo iemand met 15 lessen minder wel net zo goed geslaagd. En zelfs de beste leerlingen zakken soms doordat ze bevangen zijn door de zenuwen, dan maakt het aantal lessen niks uit. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 16:39 |
Dat is absoluut waar. Maargoed, ga me er verder niet druk om maken, als ik het pasje maar haal, daar gaat het om | |
Susteren | donderdag 11 juli 2013 @ 16:43 |
Zijn er mensen die met <15 lessen slaagde? | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 16:46 |
Er lopen bij mij in de buurt wel steeds mensen te zeiken. "Haha Braddie, je hebt nog 20-25 les uur nodig, dan zit je op de 50 les uur, dat is veel man " of dingen als "Gast, ik ben geslaagd met 17 lessen van 1 uur " En de leukste: " Ik had 9 lessen nodig, want ik was een geboren bestuurder volgens m`n instructeur" Misschien is het jaloezie, omdat ik inderdaad wat meer lessen nodig heb als gemiddeld, maar ik vind het bullshit om te pochen met het aantal rijlessen, zeg gewoon eerlijk hoe en wat. | |
Mrs.Salvatore | donderdag 11 juli 2013 @ 16:51 |
Sowieso niks van aantrekken joh. Je haalt je rijbewijs voor jezelf en niet voor een ander. Dat opscheppen is erg laag idd. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 16:54 |
Sowieso. Trek me er niks van aan. En deze zelfde figuren doen stoer omdat ze een Volkswagen Polo of Opel Corsa hebben Ook zoiets. Tenzij het een Polo Classic (1986 model) is, of Opel Corsa A mogen ze niet stoer doen | |
Mrs.Salvatore | donderdag 11 juli 2013 @ 16:55 |
Opscheppers blijf je houden lekker boven staan. Ik heb geen auto, TOF BEN IK HE. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 16:57 |
Alles beter dan een Tupperware polo/corsa/crx/3-serie (Al wil ik stiekem een 3 Serie) Maar dan deze: | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 17:03 |
Ja. Ik heb een leerlinge gehad die genoeg had aan een pakket van 10 lessen. Maar dat is echt de enige uitzondering die ik kan bedenken. Ze zei wel dat ze nog nooit eerder had gereden maar daar geloofde ik echt geen ene klap van, het ging vanaf het begin gewoon veel te goed om dat te kunnen geloven. Geeft niks, ze is geslaagd omdat ze veilig en zelfstandig kan rijden en daar gaat het om toch? En 1x een man, na 4 lessen viel hem echt niks meer te leren. Wel verklaarbaar want hij reed al 20 jaar en was een heel oplettend, behoedzaam persoon. Maar normaal is het gemiddelde een les of 40. Dan is 50 zo gek nog niet als je beseft hoe een gemiddelde tot stand komt. Heb ook leerlingen gehad die al meer dan 100 lessen hebben gehad en elke les leek wel de 1e, bahbah..... | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:05 |
Och, hou op hoor Dat lijkt me zo vervelend.. Werd een tijd terug opgehaald door iemand, die had volgens m`n instructeur al wat lessen gehad. Die kwam aanrijden en in 2 minuten (letterlijk) is de auto, ik denk.. 4 meter opgeschoten en zeker 9 keer afgeslagen | |
Ridocar | donderdag 11 juli 2013 @ 17:10 |
Geen idee of dit bevestigd kan worden, maar ik heb gehoord van een trucje: Grote rijscholen hebben twee (of meer) bedrijfsnamen. De groep 'kneusjes' rijden dan bij een andere bedrijfsnaam om het slagingspercentage van het hoofdbedrijf hoog te houden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:16 |
Ik rij gewoon bij hun grote naam "Wolf Rijbewijsshop" | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 17:16 |
Ik zeg dan altijd: ik had tenminste wel 70 uur ervaring voordat ik zelf de weg op ging, dat is veel veiliger.. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:17 |
Precies! Heb ongeveer 55-60 les uur nodig. Ja jammer dan dat ik niet aan de 40-45 zit, maar dan rij ik al wel wat zelfverzekerder. | |
Susteren | donderdag 11 juli 2013 @ 17:23 |
Dus jij besteed meer dan 2500 euro aan je rijbewijs? | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:23 |
Ik besteed inderdaad meer dan 2500 euro aan m`n rijbewijs. Jammer dan, het is toch wel een hele grote inverstering. Daar betaal ik liever teveel dan te weinig voor. En je hebt die 2500 euro er zo uit hoor. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 17:25:08 ] | |
BlueNumber | donderdag 11 juli 2013 @ 17:30 |
Hoezo, wil je taxichauffeur worden dan? | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:32 |
Bij welke vestiging les je dan? Want heb er een paar aangeklikt bij rijschoolgegevens.nl en die hadden allemaal lang geen slagingspercentage van 85%. Heb ze niet allemaal gehad, dus kan natuurlijk dat jij net bij een vestiging lest die wel veel hoger scoort. | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:33 |
Wat moet je anders dan? Stoppen zodra je er 1600 euro of zo aan hebt uitgegeven is helemaal zonde natuurlijk, dan is het pas echt weggegooid geld. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:33 |
Nee. Maar als ik bijwijze van bij een selektvracht ga koerieren (lijkt me tof!) Dat je hem er met 4-5 maanden wel uit hebt. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:33 |
Vestiging in Hilversum. | |
Ridocar | donderdag 11 juli 2013 @ 17:34 |
Voor de meesten is het hebben van een rijbewijs een must. Denk aan je toekomstig werk, gezin en gemak. Je hoeft hiervoor echt geen beroepschauffeur te zijn om er waarde aan te hechten. | |
Pizza_Boom | donderdag 11 juli 2013 @ 17:34 |
Stomme opmerking, een rijbewijs is iets waar je heel je leven profijt van hebt... | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:35 |
Misschien is BlueNumber een marokkaan met een E-Klasse CDI Mercedes, die toevallig rond amsterdam rondrijd als *amateur taxichauffeur* | |
Pizza_Boom | donderdag 11 juli 2013 @ 17:42 |
Dat kan niet, Amsterdam is erg streng op de taxiwet e.d. | |
IrCute | donderdag 11 juli 2013 @ 17:42 |
| |
BlueNumber | donderdag 11 juli 2013 @ 17:44 |
Gast, lul niet zo onnozel. Een rijbewijs is puur een investering ter comfort en een stukje onafhankelijkheid. Een rijbewijs genereert geen geld. Dat jij een baan ambieert waarbij een rijbewijs noodzakelijk is, is jouw keuze. Er is namelijk genoeg ander ongeschoold werk waar geen rijbewijs voor nodig is. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:45 |
Kan je wel " " doen en die dingen quoten. Maar als ik de 1e x voor m`n theorie was geslaagd had ik in Augustus afgereden als het aan m`n instructeur had gelegen. Nu duurt het langer, omdat ik hem nog niet heb, maar goed. | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:45 |
Je kunt er sowieso niet echt een termijn aan verbinden en zeggen dat het slecht is als je er bijna een jaar over doet of zo. Dat hangt helemaal af van hoeveel uren les je per week hebt. Genoeg mensen die maar 1 uur per week lessen of zo, dan kun je natuurlijk ook wel aan een jaar komen | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:45 |
Een rijbewijs genereert geen geld? Ga jij maar lekker taxi ritjes doen op de fiets, doe ik ze in de auto, kijken wie er meer geld binnenhaalt per maand, ok? (om maar wat te noemen) | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:46 |
Ja, omdat je gewoon veel lesuren in een korte periode plant, dat doet niet iedereen | |
IrCute | donderdag 11 juli 2013 @ 17:47 |
Maar je bent niet geslaagd voor je theorie, 2x zelfs en dan zeuren over mensen die opscheppen dat ze maar weinig lessen nodig hebben gehad, terwijl jij precies hetzelfde doet. Ik durf er 100 euro op te leggen dat je tijdens je 1e praktijk zakt | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:47 |
Dat is waar... Heb nu al 3 lessen van 2 uur overgeslagen, en het ligt nu al 2x 2 weken op z`n kont vanwege vakantie. Maar ik had op een gegeven moment 20 lesuur in 1 maand ingeplanned (Vonden ze overigens niet goed.. omdat ik dan geld weggooide volgens hun, omdat ik m`n theorie nog niet had) | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:50 |
Hm, ik kan daar helemaal geen gegevens van vinden. Of zoek ik niet goed of zo? Neem tenminste aan dat ze niet pas net begonnen zijn? | |
BlueNumber | donderdag 11 juli 2013 @ 17:51 |
Nogmaals, jij noemt banen op waar qua salaris nog een hoop andere banen voor te vinden zijn. Met dat argument kun je ook stellen dat een bouwvakkersopleiding belangrijk is, omdat je daar geld mee kunt verdienen. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 17:54 |
http://www.wolfrijbewijsshop.nl/rijschool-hilversum Hier zitten ze. Was de eerste hit op google toen ik zocht op "Wolf Rijbewijsshop Hilversum | |
Pizza_Boom | donderdag 11 juli 2013 @ 17:54 |
Als, als als... Als je vader een kutje had gehad, was het je moeder geweest. Momenteel heb je echter nog niets, dus houd a.u.b. op met die grote waffel. Was je echt zo goed geweest, dan had je je theorie gewoon gehaald, was je examen inmiddels gepland en was je volgende maand fluitend naar je examen gegaan. | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 17:55 |
Ja, dat kan ik wel vinden, maar ik zoek de rijschoolgegevens, de slagingspercentages dus. Maar ik kan ze helemaal niet vinden bij rijschoolgegevens.nl | |
padlarf | donderdag 11 juli 2013 @ 18:11 |
Wacht. Zijn er mensen die snel een rijbewijs halen serieus als een statussymbool zien? | |
Pizza_Boom | donderdag 11 juli 2013 @ 18:13 |
Het is natuurlijk heel tof om je vrienden te pesten dat jij 40 lessen nodig had, terwijl zij er 50 nodig hadden. | |
padlarf | donderdag 11 juli 2013 @ 18:15 |
Ach ze doen maar. Ik heb straks ook 50 lessen nodig gehad denk ik. Komt ook omdat ik 7 weken moet wachten op een nieuwe examendatum. Lekker belangrijk, als ik uiteindelijk dat papiertje maar heb. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 18:31 |
Er zijn mensen (Lees: Tokkies met opgevoerde 1.4 TDI golfjes) Die het rijbewijs als een statussymbool zien, want oooh dan zijn ze zo stoer, wánt ze hebben een eigen auto. En als je dan zelf je rijbewijs hebt, en je hebt een auto wat geen Golfje is (Zoals in mijn geval het een Cinquecento is) dan ben je een kneus en mag je niet meer bij ze in de buurt komen. Een kennis van me rijd in de S-Klasse van z`n pa rond, hartstikke leuk, maar hij zei letterlijk " Ik wil niet dat wij samen gaan cruizen, jij in dat gare bakje naast die dure S-klasse, dat is geen gezicht " (Heb hem overigens een fijne dag gewenst en gevraagd wanneer hij zichzelf met 180+ km tegen een boom ging vouwen) | |
BlueNumber | donderdag 11 juli 2013 @ 18:38 |
Je bent zelf ook zo'n kneus die mensen afzeikt die lang over hun rijbewijs doen, terwijl je zelf ook minstens 55 lessen en 3 theorie-examens nodig hebt. Wellicht moet je een beetje inbinden. | |
Downstar | donderdag 11 juli 2013 @ 18:56 |
Bij mijn rijschool had je voor 2500 euro alles onbeperkt gehad (zoveel rijles als nodig, en onbeperkt aantal rij examens ) Daarnaast vind ik 50 ook niet veel hoor, 40 is gemiddeld heb ik vernomen... ik heb een oud klasgenoot toevallig van de week gesproken, en die melde me dat hij 115 lessen nodig heeft gehad, maar dat hij wel in 2 keer is geslaagd haha | |
Jiang153 | donderdag 11 juli 2013 @ 18:59 |
Gaan we nou haten dat ik 2x theorie en 2X praktijk nodig had ca. 60 lessen | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 19:02 |
Nee, we gaan haten dat sommige mensen niet beseffen dat elk mens uniek is en soms wat langer of juist korter doet over iets dan anderen. Mensen met elkaar vergelijken is zeker in dit geval best wel dom. | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:05 |
Ik ben volgens mij een klein beetje genaaid, ik had 65 uren les maar wel 1x theorie en 1x praktijk. Ik had het idee dat ik wel eerder op had gekund mja. Verder ben ik van auto&instructeur gewisseld op de helft, dat helpt vast ook niet. | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 19:07 |
Misschien had je wel gewoon zo veel lessen nodig, kan natuurlijk ook nog he? | |
Jiang153 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:09 |
Naja ik zak altijd om stomme redenen. Theorie had ik eerst geen boek dus keek maar wat op internet dacht lukt me vast wel zonder leren . Praktijk is gewoon zenuwen dus reed opeens 140 op snelweg . Hierdoor moest ik helaas weer paar lessen extra omdat ik gvd 2 maanden moest wachten voor herexamen . Tip: Doe praktijk zonder je instructeur veel chiller | |
jordyqwerty | donderdag 11 juli 2013 @ 19:11 |
Ligt het nou aan mij of probeer je constant je onzekerheid te compenseren door iets anders belachelijk te gaan maken Bedoel het niet lullig maar qua mening kom je over als een kameleon die eerst even andere mensen aftast [ Bericht 7% gewijzigd door jordyqwerty op 11-07-2013 19:20:49 ] | |
Jiang153 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:13 |
Ohja wat ook kut is dat voorrijden voor het examen waarvoor je weer voor betalen dus heb ik het maar als les geteld. Eigenlijk heb ik ca. 58 lessen misschien zelfs minder. Postbezorger als bijbaan lijkt me ook chill | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 19:13 |
Sowieso had ik minder nodig gehad als ik niet was gewisseld van instructeur & auto, da's logisch. Verder had ik zelf het idee dat ik er al eerder klaar voor was, en daarnaast was die 2e instructeur niet een hele toffe gozer, hij zorgde altijd wel dat alle tijd altijd in zijn voordeel liep door veel stil te staan en vaak mij te korten in tijd enz maar nooit meer tijd te geven.. Enz enz.. | |
jordyqwerty | donderdag 11 juli 2013 @ 19:14 |
Ik had er 25 nodig geloof ik, maar ik had altijd lessen van twee uur | |
jordyqwerty | donderdag 11 juli 2013 @ 19:16 |
Waar ik niet tevreden over was wat betreft rijlessen is een, dat we hoogstens vijf keer op de snelweg zijn geweest waarvan twee keer met een andere instructeur en twee dat we pas op les, pak m beet, 42 zijn begonnen met kijken. Rijkelijk laat, nu had ik het wel zo door, maar dan nog | |
jordyqwerty | donderdag 11 juli 2013 @ 19:18 |
Ik ben er zelf over aan het denken om hiker te worden moet het nog even gaan zien | |
Downstar | donderdag 11 juli 2013 @ 19:20 |
Ik ga met +- 10de les de snelweg op.. kijken moet ik al vanaf 5 ofzo.. nog niet heel erg veel en goed ofzo maar hij geeft me wel tips etc. | |
jordyqwerty | donderdag 11 juli 2013 @ 19:23 |
Bij de TTT had ik de auto in een vak geparkeerd, schuin, over de streep verkeerd ingeschat en een beetje in de stress geschoten door een tegenligger overigens was dat niet een opdracht die ik moest uitvoeren, het was aan het einde van de rit en ik parkeerde weer bij het CBR. Toch vrijstelling volgensmij moet er wel wat gebeuren wil je geen vrijstelling krijgen, niet? | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 19:25 |
Volgens mij moet je hem dan (als ik het zo lees op google) in de prak rijden bijwijze van. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 19:26 |
Mwa, dat is niet helemaal waar. Vind het wel interessant om te horen hoeveel lessen die en die nodig hebben, en en waar ze de fout in gingen, wat goed ging, wat lang duurde. Maar dat is puur omdat ik het dan kan vergelijken met hoe ik rij, zullen vast wel meer mensen doen | |
gelestipjes | donderdag 11 juli 2013 @ 19:39 |
Mijn instructeur zei dat er bij zijn rijschool vorig jaar maar 1 iemand was die gezakt was voor de ttt, en ze hebben toch aardig wat leerlingen. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 20:55 |
het gaat er vooral om dat je veilig rijdt, anders zouden bijvoorbeeld vrouwen ook nooit een rijbewijs kunnen halen | |
ChevyCaprice | donderdag 11 juli 2013 @ 21:27 |
wat is een vrijstelling | |
Louboutin | donderdag 11 juli 2013 @ 21:28 |
| |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 21:34 |
Tussentijdse toets zodat je op het echte examen geen bijzondere verrichtingen hoeft te doen. | |
Frenk3nstein | donderdag 11 juli 2013 @ 21:39 |
'Bijzondere verrichtingen' . Alsof daar ooit iemand voor is gezakt bij een examen. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juli 2013 @ 21:41 |
Ja ik zie het nut ook niet echt, het 'gewone rijden' is lastiger dan die oefeningen dus je kan beter wat van je rijtijd afhalen door te moeten parkeren en draaien. Daarnaast vervalt de TTT ook nog als je zakt. | |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 21:48 |
lol het blijft toch wel bijzonder om te lezen dat zoveel mensen zich extreem veel lessen aan laten naaien en dingen als bij de 10e les pas de snelweg op, wut | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 22:18 |
Zoals ik al eerder zei: Ieder mens is uniek en heeft een andere aanpak nodig. Vergelijkingen maken is daarom ook volstrekt nutteloos. Maar wat fijn dat jij zo goed bent! | |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 22:22 |
lol jank niet zo, ik verbaas me gewoon over die uitschieters en rare fratsen als pas op de 10e les de snelweg op | |
princess-a | donderdag 11 juli 2013 @ 22:37 |
Maar daar ben je toch zelf bij? Ik heb een keer een dame naar huis gebracht die midden in de binnenstad woonde (hier is overal eenrichtingsverkeer). Naar haar huis toe rijden was easy, maar er uit kon niet want om 17.00 uur stond het daar vast. Muurvast. En dat wist meneer de rijinstructeur, maar hij wilde mensen graag voor de deur afzetten. Dus ik heb 45 minuten stilgestaan om langs het stoplicht te komen en toen konden we door om de volgende op te halen. Hadden we haar 100 meter van haar huis afgezet, dan hoefden we die straat niet in en was er niets aan de hand geweest. Nou, HELL NO dat ik daarvoor ga betalen hoor. Ammehoela. Zelfde voor iedere keer dat meneer dik te laat kwam, dan ging ik direct vastleggen op welke les we dat gingen inhalen. Was hij niet gewend, maar met 40 euro per uur zijn het dure minuten als ze je inkorten | |
DX11 | donderdag 11 juli 2013 @ 22:39 |
Bij mij was het altijd, of 5 minuten te laat begonnen, of 5 minuten te vroeg terug. Tja, ik ga dan niet zeuren om die 5 minuten, maar echt een toffe vent vond ik het niet. | |
TwenteFC | donderdag 11 juli 2013 @ 22:40 |
TTT ook gedaan, wat een nachtmerrie was dat zeg. Van de 5 naar de 3 schakelen op volle toeren, slecht kijken bij het achteruit rijden en bijna een fietser d'r onderliggen. Veel te zacht op sommige stukken, en op andere stukken te hard. Maar een paar dagen later, tijdens mijn examen had ik hem gewoon binnen. | |
Tamaraxxx | donderdag 11 juli 2013 @ 22:43 |
Ik heb inmiddels mijn rijbewijs maar ik heb er 80 lessen over gedaan.. 4x theorie, 2x praktijk.. Volgens mij zat ik pas bij mn 15e les op de snelweg. Ik scheet 15 kleuren stront.. En nee de rijschool is geen afzetter. Alles gaat gewoon op je eigen tempo. Genoeg mensen die er gewoon 30 lessen overdoen. Ik ben echt bij 0 begonnen. Ik had nog nooit een meter in een auto gereden . Achja ik heb het en ben er blij om | |
princess-a | donderdag 11 juli 2013 @ 22:45 |
Dan zijn 5 minuten echt net te lullig om er drama van te maken ja. Bij mij was het meer 20 tot 30 minuten zeg maar.. iedere keer weer | |
Susteren | donderdag 11 juli 2013 @ 22:54 |
Waarom geen andere rijschool? Of je advocaat gewoon een brief laten sturen, wekt bijna altijd. | |
princess-a | donderdag 11 juli 2013 @ 23:02 |
Ik ben nogal fel en kreeg altijd netjes de tijd terug, maar liet dan 20 minuten wel afronden naar 30 extra de volgende les Niet dat ik zo'n secreet bent, maar ik reed altijd direct na werktijd en niets is frustrerender dan uit werk rennen, terwijl je nog genoeg te doen hebt, en dan moeten wachten op iemand die zijn tijd belangrijker vindt dan de jouwe | |
Downstar | donderdag 11 juli 2013 @ 23:11 |
Als je het gemiddelde van 40 lessen neemt, dan is een 10de les toch niet zo gek? Wat vind jij er raar aan dan? wat wou jij dan, iemand in zijn 3de les waar die net het schakelen onder de knie heeft gelijk de snelweg opsturen.. voor je de snelweg op kan moet je toch fatsoenlijk kunnen schakelen, en de kijktechnieken onder de knie hebben.. de meeste zullen alle basis dingen pas in de eerste 5 lessen leren .. | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 23:13 |
Ik jank niet. Maar jij begrijpt duidelijk niet dat elk mens anders is en alles wat je zelf hebt meegemaakt en bij een ander anders gaat vind jij abnormaal. Prima hoor, jij je zin. Maar ga er maar van uit dat ik weet waar ik het over heb. | |
Xetran | donderdag 11 juli 2013 @ 23:14 |
Wat maakt dat nou weer uit? Snelweg stelt sowieso geen moer voor. Pas als je goed leert kijken is het pas handig om te leren invoegen, maar dat is het dan ook wel. Mijn rijinstructeur liet mij op de tweede les hellingproef doen Ging echt goed, niet dus. | |
Xetran | donderdag 11 juli 2013 @ 23:16 |
Sowieso een beetje flauw om mensen af te katten op dat ze financieel leeggezogen zouden worden. Ik kon pas tegen les 20 normaal leren rijden omdat ik al die lessen ervoor doodnerveus en niet goed in m'n vel zat. Ieder mens is anders en heeft zijn redenen. | |
Downstar | donderdag 11 juli 2013 @ 23:16 |
heb ik ook gewoon in de 2-3de les gehad hoor, maar een hellingproef vergt nog weinig kijktechniek ipv de technieken die je nodig hebt op een snelweg bijvoorbeeld.. met aan alle kanten verkeer | |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 23:25 |
lol wat een conclusie, waaruit concludeer je dat ik niet begrijp dat 'elk mens anders is' (afgezien van het flinke dooddoener gehalte) en dat alles wat anders gaat dan wat ik zelf heb meegemaakt, ik abnormaal vind? wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? wut? precies, i rest my case | |
Xetran | donderdag 11 juli 2013 @ 23:27 |
Nee, maar wat maakt 't dan uit? Je kan beter eerst fatsoenlijk leren kijken, lijkt mij. Twee keer snelweg op en je hebt 't onder de knie. Big deal. | |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 23:28 |
niks, hoezo? | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 23:37 |
FYI, ik ben zelf instructeur geweest en eigenwijze gastjes zoals jij vrat ik als ontbijt. Je zit mijn hele post te analyseren terwijl ik helemaal niks aparts zeg. Ook anderen zeggen iets over jouw opmerkingen, gaat er dan echt geen lampje branden bij je? Laat maar zitten, ik weet ook heel goed wanneer iets geen nut heeft. | |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 23:39 |
| |
no1uknow | donderdag 11 juli 2013 @ 23:41 |
het is natuurlijk wel bijzonder dat je conclusies als 'jij begrijpt niet dat mensen anders kunnen zijn' en 'alles wat anders is dan wat jij hebt meegemaakt vindt jij abnormaal' trekt als ik alleen maar aangeef dat ik me verbaas over en het bijzonder vind dat mensen extreem veel lessen hebben of bepaalde handelingen pas na een x aantal lessen voorbij komen. maar voel je gerust aangevallen | |
vannelle | donderdag 11 juli 2013 @ 23:44 |
Goed hoor. Oh, wat voel ik me nu aangevallen. Hou er maar over op. Beter voor dit topic. | |
TwenteFC | vrijdag 12 juli 2013 @ 00:01 |
Sommige mensen hebben een paar extra lessen nodig ja, taallessen. | |
no1uknow | vrijdag 12 juli 2013 @ 00:03 |
lol jaja het is al laat | |
SchoneZoon | vrijdag 12 juli 2013 @ 03:03 |
Ik hoor wel verhalen van mensen die de 1ste les al een stukje snelweg mochten doen. Als het rustig is stelt snelweg echt niks voor. Ligt denk ik ook aan je instructeur. Sommigen houden het tempo opzettelijk laag, zodat je veel lessen moet nemen. | |
Mrs.Salvatore | vrijdag 12 juli 2013 @ 08:45 |
Ik heb 1,5 jaar over mijn rijbewijs gedaan. Langer zelfs, want ik begon op mijn 18e en ik ben nu 25. Ware het niet dat ik gestopt ben omdat ik er klaar mee was. Maar afgelopen 1,5 jaar was bikkelen. Moet er wel bij zeggen dat mijn rijleraar 3 maanden uit de roulatie is geweest i.v.m. een gescheurde nier. Dus boeiend hoe lang je erover doet. Als je 'm maar haalt. | |
Susteren | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:06 |
Gm! Wat kunje de 1e les (2 uhr) eigenlijk al verwachten? | |
Hinder | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:19 |
Je zal waarschijnlijk beginnen met sturen, en misschien in het tweede uur beginnen met zelf schakelen. | |
Gruisman | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:34 |
Zojuist geslaagd voor m'n praktijk examen in een keer! Had het echt niet verwacht rijlessen | |
Hinder | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:37 |
Gefeliciteerd! | |
Mrs.Salvatore | vrijdag 12 juli 2013 @ 10:41 |
Congratz! | |
Ridocar | vrijdag 12 juli 2013 @ 12:12 |
Maar heb je nu een keer een duidelijke mening of blijf je in die nuancesfeer hangen? | |
no1uknow | vrijdag 12 juli 2013 @ 12:13 |
| |
Ridocar | vrijdag 12 juli 2013 @ 12:24 |
Laat maar zitten dan. Ik ben waarschijnlijk nummer 2 die er niet veel van kan maken. | |
no1uknow | vrijdag 12 juli 2013 @ 12:35 |
| |
Downstar | vrijdag 12 juli 2013 @ 13:21 |
Zometeen ook weer rijles.. voor het eerst 2 uurtjes achter elkaar.. 'kheb dr zin an ' | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:28 |
Dat is waar. Als je `em maar haalt, dat is het belangrijkste. En dan boeit het mij ook niet of het 1000 euro kost of 8000 euro, bijwijze van. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:28 |
pasje! Lekker rondkarren. Wat voor auto heb je ter beschikking? | |
Gruisman | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:33 |
Zelf heb ik geen auto ( is me toch iets te duur ). Maar m'n ouders beschikken over een prima bmw'tje dus dat gaat heerlijk rijden worden! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:34 |
Nice! Veel fijne kilometers gewenst. | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:35 |
Nu ik zelf een auto heb, en een verzekering moet betalen denk ik echt, mijn eventuele kinderen ooit gaan never nooit niet mijn auto besturen haha weet je hoeveel je maandbedrag omhoog gaat door 1x declareren? Niet normaal! | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:36 |
Raar om te beseffen trouwens dat mijn eerste auto (waarschijnlijk) mooier/comfortabeler word dan de auto van beide ouders M`n pa heeft een Golf III en m`n ma en ik delen op dit moment een Cinquecento En zoon lief wilt een Citroen BX Phase I of een Phase II Deauville (Mijn droomauto is een Witte Porsche Panamera met Wit leren bekleding, maar die kan ik nooit betalen ) | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:37 |
Das altijd leuk inderdaad. Ik ben ook heel erg trots dat ik 45pk meer heb dan mijn vader haha | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:40 |
Haha, dat zijn leuke dingetjes. Zoef ik binnenkort m`n ouders voorbij in m`n goed geveerde BX en zitten hun in de stug geveerde bakjes (Het gaat mij bij autorijden niet om vermogen, maar ik wil wel met wat luxe en comfort kunnen rijden) | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:48 |
Neem ook een Saab, die heeft luxe, comfort, EN vermogen voor een betaalbare prijs. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:49 |
hmm, ja... maar, wat weegt een Saab? 1000 kilo is voor mij (voorlopig) toch wel de max, anders word het mij te gek qua wegenbelasting. Net gekeken, maar 1300+ kilo is te veel, dat gaat me dan 200 euro per kwartaal kosten [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2013 14:50:36 ] | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:50 |
Ik heb mijne ook via fok gekocht serieus, en er staan er nu ook 2 te koop: V&A / [TK] Saab 9-3 2.0 I Coupe 1998 Blauw Airco/ABS/MP3 V&A / [TK] Saab 9-3 2.0T 1998 Blauw Geen geld voor zulke toffe auto's. Wegenbelasting is inderdaad niet heel grappig met dit gewicht. Nee joh, ik zit in de duurste provincie dacht ik en betaal 180 per kwartaal. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:52 |
Mja, dat is me teveel.. Voor een BX zou ik 72 per kwartaal kwijt zijn. is 921 kilo. Meer wil ik ook éigenlijk niet echt betalen, als beginnend bestuurder dan. Stel ik heb een jaar of 2-3 m`n rijbewijs, en ik heb een goede baan, ja. Dan zou ik desnoods nog een 2ehands Porsche Cayenne kunnen/willen kopen [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2013 14:53:43 ] | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:54 |
Haha ik snap het. Wist ook niet dat het verschil in 300 kilo ¤120 per kwartaal is, dat is inderdaad een erg groot verschil. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:56 |
Wat dat betreft zit m`n ma wel goed. Ok, het is een klein autotje, zonder comfort, en alles is plastic. Maar ze betaald 31 euro per kwartaal | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57 |
Pff dat is een flink verschil ja. Toch heb ik het er zelf wel (graag) voor over. | |
Susteren | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57 |
Sorry hoor, maar 200 euro per kwartaal is toch helemaal niet veel geld? Als je dat al niet wilt betalen om te rijden kun je beter gewoon gaan fietsen | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:58 |
Beetje flinke diesel auto betaal je trouwens zo 3/400 per kwartaal haha. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 14:59 |
Nee joh, het is maar 70 euro per maand he. + Verzekering als beginnend bestuurder, tel dat even bij elkaar op. Met alle respect, maar waarom zou je 200 euro per kwartaal aan wegenbelasting gaan betalen? Als je voor 70 euro per kwartaal óók heerlijk auto rijd (Zo`n BX rijd retegeil) | |
Susteren | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:00 |
Een Cayenne? Leuke aanschafprijzen ja, maar reparatiekosten zijn 2/3x zoveel als andere 4x4's, daarnaast betaal je je blauw aan maandlasten (hij heeft het etiket G en rijdt 7 kilometer per liter) Sorry hoor, maar je doet eeuwen over je rijbewijs, vind 200 euro per kwartaal aan wegenbelasting erg veel maar wil over 2/3 jaar als je een fatsoenlijke baan hebt een Cayenne? Tering | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:01 |
Omdat er toch wel heel wat verschil in zit. Voor een CX betaal je misschien iets minder, maar je krijgt VEEL minder. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:01 |
"desnoods" bijwijze van. Natuurlijk ga ik niet in een bakbeest van 1800 kilo rondrijden Hater. En, eeuwen over m`n rijbewijs, dat valt heel erg mee, m`n instructeur is nu voor de 2e x 2 weken op vakantie. 200 euro wegenbelasting per kwartaal vind ik veel áls je daar ook nog eens je verzekering per maand bij op telt, en de benzine. Met alle respect, maar ik heb niet veel geld, en ik ga in november op mezelf, dus ik kán dat niet missen. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2013 15:02:35 ] | |
Susteren | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:01 |
Dit bedoel ik | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:02 |
Dacht ik kijk gelijk ff wat mn vader betaald, 334 p/m en dan heeft hij nog wel een ford focus.. http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/ Maar hij rijd wel 1 op 20 haha en ik 1 op 8 | |
#ANONIEM | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:04 |
Haha, dat compenseert dan enigzins | |
Perunage | vrijdag 12 juli 2013 @ 17:37 |
Beste medecursisten, ik ben op dit moment bezig met rijlessen en heb inmiddels 20 uur les gehad. Ik zit met een kwestie waarvan ik graag wil weten of ik de enige ben met dit probleem of dat mijn andere lotgenoten dit ook ervaren. Tijdens een rit ben ik heel erg wisselvallig in 'zeer goede' en 'zeer matige' punten. Zo kan ik bijvoorbeeld het ene moment op de snelweg perfect invoegen, met het verkeer mee komen en prachtig uitvoegen, om vervolgens op het volgende kruispunt te kloten met de bediening en kijktechniek. Vanochtend had ik een rijles waarbij ik vlak voor een winkel in een tamelijk krap parkeervak moest parkeren. Hoewel ik niet één keer met auto's aan weerszijden heb geparkeerd, ging dit perfect. Het achteruitrijden, bochtje draaien, steken en vervolgens wegrijden werd een fiasco, terwijl het bochtje achteruit 10 minuten daarvoor geheel foutloos ging. Zulk soorts taferelen schaden mijn zelfvertrouwen en zorgen er onder andere voor dat ik de periode na een fout zeer dramatisch rijd en basale dingen vergeet, zoals opschakelen en dergelijke. Ik begin mij zelf zorgen te maken over de consistentie, omdat dit bij mijn TTT of examen ertoe kan leiden dat ik óf een hele goede rit rijd, óf een rampenrit. Ik heb een pakket van 48 uur inclusief TTT en examen, en de instructrice wil dat ik begin september afrijd. Hoe en wat moet ik hiermee aan? Wat raden jullie mij aan? Alvast dank! | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:03 |
Neem wat meer rust en maak je niet te druk. Je bent pas op 20 uur. Daar komen er nog wel minimaal 10 bij. Het een en ander zal dan wat meer routine worden (bijv. schakelen) en dat zal je rust ten goede komen. | |
Xetran | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:14 |
Ik had precies hetzelfde hoor. Maar met de hoeveelheid lessen die je hebt komt er van zelf routine in. Gewoon ter alle tijden geconcentreerd proberen te blijven. | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:19 |
Waar veel mensen zich in vergissen is teveel tegelijk willen kunnen. Doe gewoon je ding. Zodra je 1 ding perfect kan hoef je daar geen aandacht meer aan te besteden en blijft dat vanzelf goed gaan, zodat je het volgende kunt gaan oefenen. Je moet niet alles tegelijk willen kunnen, dat werkt gewoon niet en dan doe je alleen maar jezelf te kort. | |
Downstar | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:31 |
Zonet weer 2 uurtjes rijles gehad.. Kijk technieken bij afslaan/invoegen en kruispunten geoefend. Wat ik erg vervelend vind is dat sommige mensen stoppen waar ik ze juist voorrang moet geven (en nee dat komt niet dat ik te hard aan kom rijden ofzo, ik rij al stapvoets en stop op tijd).. Daardoor ontstaan vervelende situaties, Ga jij? ga ik? nee ga jij maar dan.. Uiteindelijk mag toch ik weer.. en dan net als ik de koppeling op laat komen om weg te rijden, laat hij de koppeling ook weer op.. mijn instructeur werd er zelf ook kriebelig van , hij zei dat het veel voorkomt dat mensen dat doen.. erg irritant als je het mij vraagt.. | |
DX11 | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:36 |
Daar kan ik je een tip voor geven, maak een keuze: 1 Word een aardige chauffeur, en weiger altijd voorrang te nemen als je hem niet hebt. of 2 Word een vlotte chauffeur (dan moet je niet al te langzaam optrekken) en neem altijd voorrang als je die aangeboden krijgt. Ik denk dat veel mensen als 1 beginnen en later (bijna) allemaal 2 worden, en dan na 60 ofzo weer terug naar 1 gaan. | |
Nagelschaartje | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:42 |
Tijdens de rijles zou ik aanhouden: Zoek oogcontact met de andere bestuurder en werk met je handen. Pak pas de gegeven voorrang als de andere bestuurder duidelijk door middel van een handgebaar heeft aangegeven dat je voor mag. Als dat handgebaar niet komt, geef je zelf een handgebaar dat de ander voor mag. Als je geen contact met de andere bestuurder krijgt doe je niks, want je hebt geen voorrang en hebt die theoretisch gezien ook niet gekregen. Zover ik weet, als deze situatie zich namelijk in een examen voordoet en je wacht niet op een handgebaar, zit je in theorie fout. Ook al schept de andere bestuurder verwarring. | |
Downstar | vrijdag 12 juli 2013 @ 18:44 |
Nou het ligt niet zo zeer aan je zelf zei mijn instructeur.. hij zegt dat je gewoon altijd voorrang moet blijven verlenen ( logisch natuurlijk, ze komen immers van rechts..) maar als ze je dan alsnog voor willen laten ook gewoon voorlaten gaan doormiddel van handgebaar.. gaan ze dan als nog niet.. dan moet inderdaad gewoon 'brutaal' zijn en dan gaan.. Maar t levert gewoon klote situaties op als mensen je onnodig voorrang geven.. | |
SchoneZoon | vrijdag 12 juli 2013 @ 19:10 |
Volgens mij kennen veel mensen de verkeersregels niet of hebben ze gewoon schijt. Vooral bij gelijkwaardige kruispunten is dit echt een drama. Merk ook dat bij T-splitsingen niemand voor je stopt als je van rechts komt, terwijl dat vaak gelijkwaardige kruispunten zijn en jij dan voorrang hebt. Soms stoppen auto's voor mij, terwijl diegene duidelijk voorrang heeft, omdat ik haaientanden of die omgekeerde driehoek heb | |
padlarf | vrijdag 12 juli 2013 @ 19:44 |
Ik heb een prachtig handgebaar voor mensen die hun voorrang niet nemen. | |
AlbinoBambi | zondag 14 juli 2013 @ 18:42 |
Hallo! Ik heb een vraagje over rijlessen, en dit is het centrale topic dus vraag ik het hier. Ik overweeg om een 10daagse rijcursus te doen. Nu weet ik sowieso dat een rijschool dat pas goed vindt na een intake, dus als zij denken dat ik het niet kan wordt het vanzelf een langer traject. Maar ik vroeg me af wat de algemene ervaringen zijn met zulke spoedcursussen, en of mensen nog rijscholen in Utrecht aan kunnen raden hiervoor. | |
Louboutin | zondag 14 juli 2013 @ 19:20 |
Heb je je theorie al gehaald? | |
AlbinoBambi | zondag 14 juli 2013 @ 19:45 |
Nog niet, weet wel dat dit vantevoren moet idd. | |
Louboutin | zondag 14 juli 2013 @ 20:00 |
Okee | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 20:10 |
Och och och... Vanmiddag bij m`n opa in de auto gezeten. Man rijd in een Honda Civic 1,6 Coupe. Dus dat is bést een vlotte auto van zichzelf. Wat doet die man... 1>2 1800 toeren. 2>3 2200 toeren. 3>4 1500 toerem. 4>5 2000 toeren. Rijden we serieus 60 in z`n 5.. Hij reed weg van een stoplicht, rijd de snelweg op met 25-30. Dus ik denk, ooh... die trapt hem wel ff open. Dit gebeurde er: 30-35-40-45-50 (10 seconden later) 55-60-70-80-90 (blijft hier ongeveer steken) Duurde een kleine 40 seconden. Zegt ie (Nadat ik had gemeld, u gaat toch geen 30 rijden op de snelweg?!) "Ja, Jonge... Je leert vanzelf wel wanneer je dat wél en wanneer je dat niet kan doen, en ik doe het om zuinig te rijden " Het mag dan wel m`n opa zijn, maar ze mogen hem per direct z`n rijbewijs afpakken | |
Ridocar | zondag 14 juli 2013 @ 21:05 |
Je opa rijdt verre van zuinig. Zuinig rijden doe je door zo dicht mogelijk bij het maximum koppel te zitten. Verder gewoon gas geven, vlot optrekken en vroeg van het gas om zo veel mogelijk uit te rollen. Ik vrees dat je opa geen van deze methoden toepast. Overigens is een te laag toerental niet goed voor de motor. De lagers (vooral die van de krukas) krijgen behoorlijke klappen van iedere arbeidsslag, omdat de tijden tussen de verbrandingen te groot zijn (De verbranding is al opgehouden voor de zuiger het odp bereikt) [ Bericht 17% gewijzigd door Ridocar op 14-07-2013 21:13:31 ] | |
#ANONIEM | zondag 14 juli 2013 @ 21:24 |
Precies. Ik zei al tegen hem " Je maakt de motor zo ènorm lui he? " Maar ik moest m`n mond houden want hij reageerde nog "Vlot Zat" en ik heb m`n rijbewijs niet en zou wel anders piepen als ik er zelf in heb gereden. (Zelfs de Polo Bluemotion waar ik in les voelt sneller) | |
Pizza_Boom | maandag 15 juli 2013 @ 00:38 |
Daar heeft ie wel gelijk in. Je reageert, zeker in dit topic, alsof je al 10 jaar je rijbewijs hebt en meer dan een miljoen kilometer gereden hebt. Afgezien daarvan, jij hebt wel gelijk dat je voorzichtig vraagt of hij niet toevallig met 30 de snelweg op gaat. Komen de vrachtwagens hem al voorbij of hangen ze achterop? Dan is het echt foute boel. Wellicht eens met je ouders over hebben, waarschijnlijk rijden zij nooit met hem mee? Veel ouderen willen niet zien dat ze een gevaar gaan vormen op de weg, net als ze ook niet willen toegeven dat ze doof worden, slechter gaan zien en minder snel gaan reageren. | |
tuut-chips | maandag 15 juli 2013 @ 01:32 |
Ik zat een keer met mijn opa in de auto (op mijn 15e ofzo) en toen reed hij zo het fietspad op omdat hij het niet zo goed kon zien. toen moest ik nog 80 kilometer | |
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 16:26 |
Fileparkeren ging supergoed! | |
Keukendrol | maandag 15 juli 2013 @ 16:40 |
Een vrouw die kan fileparkeren. Trouw met mij! | |
Gruisman | maandag 15 juli 2013 @ 17:40 |
holy shit dat is nog behoorlijk gevaarlijk ook. Misschien opgeven voor allerslechtste chauffeur van Nederland? | |
Xetran | maandag 15 juli 2013 @ 22:07 |
Overmorgen rijles. Ik weet niet eens waarom, want volgende maand pas examen en ik kan alles al meer dan 5 lessen lang. Rijinstructeurs zijn ratten. [ Bericht 4% gewijzigd door Xetran op 15-07-2013 22:14:08 ] | |
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 22:16 |
Ik ben vast niet de enige | |
padlarf | maandag 15 juli 2013 @ 23:24 |
Te laat. Je moet | |
Pizza_Boom | maandag 15 juli 2013 @ 23:52 |
Omdat je het anders weer kwijt bent. En geloof mij, over een jaar lach je jezelf uit over wat je nu denkt te kunnen. | |
Xetran | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:16 |
Ik had al eens 4 weken niet gereden en daarna ging het prima.. Joh, dat is logisch. Maar het gaat om het examen nu. | |
Jiang153 | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:49 |
Kan die nog mooi een auto mee winnen | |
Gruisman | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:50 |
Dan had je waarschijnlijk niet zo een groot lessenpakket moeten nemen. Hoeveel lessen heb je gehad? | |
mister.bucket | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:31 |
In de kantine van het CBR gebouw. Altijd leuk dit. | |
Gruisman | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:44 |
Een van de meest troosteloze locaties waar ik ooit geweest ben. | |
mister.bucket | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:47 |
Zullen we hier dan de komende 15 minuten een slowchat openen?:p | |
Xetran | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:07 |
Nee, examen is uitgesteld. dus hij probeert mij nu leeg te plukken. Ik had een pakket van 30, les 35 momenteel. Echt he Wat moet je doen? | |
DX11 | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:11 |
Nemen jullie mensen mee naar het examen (familie, partner)? Bij mij wilde iedereen mee dus heb ik de examendatum niet verteld tot ik geslaagd was, ik wilde gewoon liever alleen gaan. Levert me alleen maar stress op lijkt me. Hoe hebben jullie dat gedaan? | |
padlarf | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:37 |
Meenemen? OH HELL NO. | |
HansVaak | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:43 |
Dit. Wat heb je eraan? Ik zou me er alleen maar aan gaan irriteren. | |
DX11 | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:52 |
Niet in de auto he, wachtend in de zaal of je wel of niet geslaagd bent. Ik dacht echt nee toch dus nadat ik geslaagd was heb ik ze gewoon gebeld dat het examen vandaag was | |
mister.bucket | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:02 |
Zo, theorie in the pocket. Jongetje voor mij had 0 fout in het tweede deel dus die vrouw allemaal van superrr. Ben ik aan de beurt, slist ze even met haar tong en kijkt me aan van"sorry volgende keer beter" en zegt "wel geslaagd, maar niet super". Ik kon haar wel schieten. | |
DX11 | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:22 |
Wat een teringwijf | |
Downstar | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:31 |
QFT | |
Gruisman | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:31 |
Ik had ook zoiets soortgelijks.. Ik weet nog wel dat ik pas de 2e was die geslaagd was en ik had 30 | |
Louboutin | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:07 |
Wat een stom wijf. Gefeliciteerd | |
jordyqwerty | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:45 |
Als beginnend bestuurder had ik vandaag echt een kutdag | |
Pastapipos | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:55 |
Ik kom net na de verzekeringsdiscussie binnen Zit nu op m'n 7e les, en denk dat ik straks (in ieder geval tot m'n 23e) m'n moeder mijn auto maar ga laten verzekeren. Scheelt een hoop geld als je eenmaal uit die 'risicogroep' bent. Dit beestje mag ik straks de straten onveilig mee maken | |
Jiang153 | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:02 |
Super retro hoor! Hoezo tot je 23e? Als ik nu op 18 jarig leeftijd ga verzekeren kom ik uit op ca. 85 euro p/m, hoeveel scheelt het als ik 23 ben dan? Moet toch wel jaren opbouwen lijkt me | |
Pastapipos | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:40 |
Volgens mij zit je tot 23 jaar in een risicogroep oid, en scheelt het veel meer om even te wachten dan om in die tijd schadevrijejaren op te bouwen. Weet dit alleen niet zeker though | |
Pizza_Boom | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:58 |
Je kan natuurlijk ook iets van een Peugot 106 1.0i o.i.d. op je naam gooien. Geen risicovolle auto, dus goedkoop en dan lach je je over 5 jaar helemaal rot. Kan je tevens dit oldtimertje op een oldtimerverzekering zetten (die vereisen vaak een primair voertuig ernaast) en je eerste kilometers in zo'n ding maken. Ik zou die oldtimer nog even laten staan, persoonlijk. Je schakelt nog niet zo best, je rijdt nog niet zo best, zou zonde zijn als je de koppeling eruit trapt of net even schade rijdt. En dat risico loop je altijd, maar zeker in het begin en bij zo'n goedkoop hok haal je je schouders op en rijd je door. Zo'n 106 zal, denk ik, iets van 50 of 60 euro wegenbelasting per kwartaal zijn. Ook geen donder dus. Houdt er trouwens rekening mee dat een auto verzekeren op naam van je ouders, terwijl die van jou is, fraude is. Als jij thuis woont en die auto is er al langer dan jij je rijbewijs hebt, is het plausibel om hem op die naam te houden, maar jou als regelmatige bestuurder bij te schrijven. | |
Pastapipos | dinsdag 16 juli 2013 @ 21:02 |
Het is een auto die eerst van m'n vader was, hij staat nu ook op naam van m'n moeder. We hebben sowieso ook een mitsubishi colt uit 95 oid, daar zal ik wss t meest in rijden. Eerst maar voor dat papiertje gaan voordat ik me hierom zorgen ga maken | |
tuut-chips | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:20 |
Examencentrum Doetinchem | |
xzaz | woensdag 17 juli 2013 @ 15:49 |
Vandaag voor de 3de keer gezakt 1ste keer - Je kijkt niet goed in de inritten ed - Voor de rest ging alles goed 2de keer - Niet goed voorsorteren en te snel wisselen van baan op snelweg => kijken - Voor de rest ging alles goed 3de keer - Je gaat te langzaam of te snel bij een 50km/h weg wanneer er een (voorrangs)kruising nadert. - Voor de rest ging alles goed | |
HansVaak | woensdag 17 juli 2013 @ 15:57 |
Hoe kunnen ze je daar op laten zakken? Of reed je eerst 30 en dan 80? Gewoon constant 50 a 55 rijden en ff gas los laten bij een voorrangskruispunt en dat varkentje is gewassen. Zeker als er niks aan komt moet dat geen enkele reden zijn om je te laten zakken. Hier moet meer aan de hand zijn, leg uit. | |
Ridocar | woensdag 17 juli 2013 @ 16:06 |
Probleem is dat een examinator niet in detail gaat bespreken wat er fout ging. Natuurlijk is je rijgedrag niet digitaal te beoordelen (dus goed of fout), maar van alle foutjes die je maakt noemt de examinator alleen de meest opvallende. Daarom vind ik '...maar voor de rest ging alles goed' nogal nietszeggend. | |
TwenteFC | woensdag 17 juli 2013 @ 16:18 |
Volgens mij ligt het niet aan je leeftijd, maar aan de jaren dat je jouw rijbewijs hebt. Ik heb hem op mijn 21e gehaald, en ben nu 23 en heb sinds vandaag een auto maar heb hem wel op mijn moeders naam staan. Scheelt zowat de helft in kosten. | |
DX11 | woensdag 17 juli 2013 @ 16:20 |
Door haar schadevrije jaren. Mocht jij nu een ongeluk veroorzaken gaan zowel jij als je moeder ongeveer ¤40 per maand meer betalen. Ik zou dat risico nooit nemen. Daarnaast moet eigenlijk de verzekerde de hoofdbestuurder zijn. Maar daar komen ze niet zo snel achter natuurlijk. | |
TwenteFC | woensdag 17 juli 2013 @ 16:21 |
Gewoon geen schade rijden. En dat van de hoofdbestuurder klopt, ze vroegen mijn moeder daar ook nog na omdat we 3 maanden geleden ook al een "nieuwe" auto hadden. Maar gewoon doorgegeven dat het een "boodschappenautootje" was. | |
DX11 | woensdag 17 juli 2013 @ 16:22 |
En als t je nou toch gebeurt, ga jij dan ook de verhoging van je moeder betalen? | |
TwenteFC | woensdag 17 juli 2013 @ 16:24 |
Zou ik geen probleem vinden, maar het risico op schade ligt hier sowieso al een stuk kleiner dan bijv. in de randstad. En daarbij, voor een kras of een deuk ga ik niet aankloppen bij de verzekering voor zo'n goedkope auto. Dus het zou dan al een echte aanrijding moeten zijn waarbij ook een andere auto betrokken is. Mocht er iets gebeuren dan gebeurt het, en dan aanvaard ik de risico's gewoon. Jij maakt er een groter probleem van dan het is, het is niet zo dat ik onverzekerd aan het rijden ben of iets dergelijks. | |
xzaz | woensdag 17 juli 2013 @ 17:35 |
Ik reed eerst 35, toen zij die je mag wel wat harder dus ging ik 50 rijden maar remde op sommige punten waar ik voorrang had en liet gas los waar ik geen voorrang had... tja.. Ik reed overigens 35 op een industrieterein, met overal uitstappende bezorgwagentjes, opende deuren, mensen die van hot naar her sprongen. Ik gaf hem het voorbeeld uit mijn 2de examen toen er een scooter van rechts kwam waar ik voorrang had. Daar kreeg ik een ingreep. Ja had ik moeten zien omdat er wel gevaar kan komen. Voorrang hebben is niet altijd krijgen. Dus ik zeg "Daar moet ik dan een middenweg in zoeken" zijn antwoord was Ja. | |
Downstar | woensdag 17 juli 2013 @ 17:38 |
Zojuist lesje bijzondere verrichtingen gedaan, File parkeren ging prima echter stekend keren vond hij nog niet echt lekker gaan, en dat klopte ook wel ik liet de koppeling steeds te hooh opkomen waardoor de auto te veel vaart maakte.. Volgende les weer even op oefenen | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 08:56 |
Dadelijk is het zo ver, eerste rijles: spannend! | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 11:59 |
't ging geweldig! Hij zei dat ik er aanleg voor had, en dat 35 rijlessen genoeg moest zijn. Op de terugweg al een kilometer of 12 helemaal zelf gereden met schakelen, koppelen, gas en sturen | |
DX11 | donderdag 18 juli 2013 @ 12:02 |
Top! Hè? Dat is niet echt heel weinig ofzo! Hou wel in de gaten dat je niet genaaid word! | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 12:17 |
De rijlessen die je niet gebruikt uit zo'n pakket krijg je terug, dusja | |
Keukendrol | donderdag 18 juli 2013 @ 12:26 |
Dat rekken ze wel op tot 35 hoor. Geloof me. | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 12:27 |
En dan nog, zijn dat dan 35 rijlessen van 1 uur of 2?... 35 rijlessen van 1 uur maakt 35 uur, dat valt wel mee ( Gemiddelde ligt rond de 40 zij mijn intstructeur) 35 rijlessen van 2 uur maakt 70 uur, dat is dan wel weer absurd hoog. | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 12:32 |
Nee, 35 rijlessen dan een uur, en dan vaak gewoon 2 aan elkaar geplakt | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 12:33 |
2 rijlessen aan elkaar geplakt, maar tóch 35? Mijn instructeur zegt namelijk niet dat ik 50 lessen nodig heb, maar 50 les uur. of wel, 25 rijlessen van 2 uur. Dat valt als je het snel zegt wel mee, maar even teruggerekend zijn dat alsnog 50 lessen van 1 uur. | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 12:35 |
Tering Gewoon 35 lesuren, en vaak 2 uren aan elkaar (maar dus toch gewoon 2 uren "los"). | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 12:36 |
Ooh, dat valt wel mee dan. 17 rijlessen. (Ja, zo reken ik het ) Dat is zeker niet slecht. Elke week 2-3 lessen en je hebt hem eind augustus (Mits je je theorie de eerste keer haalt en je praktijk) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2013 12:36:38 ] | |
Susteren | donderdag 18 juli 2013 @ 12:39 |
Theorie ga ik binnenkort doen | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 12:52 |
Komt wel goed (Ik ben er echt bar slecht in... moet 24 juli voor de 3e!!! x) | |
Ridocar | donderdag 18 juli 2013 @ 13:20 |
Misschien helpt de motivatie dat je je opa een keertje kunt laten zien hoe het moet... | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 13:29 |
Whut? (M`n opa heeft toegegeven helemaal niks meer van de wegsituaties van tegenwoordig te snappen met die haaientanden en voorrangs regels en nieuwe borden __! ) | |
gelestipjes | donderdag 18 juli 2013 @ 17:01 |
Nou wil ik niet negatief doen natuurlijk, maar ik heb het idee dat ze na zo'n eerste rijles altijd zeggen dat het heel goed gaat en dat 30 a 35 lessen wel genoeg moet zijn. Althans, ik heb nog van weinig mensen wat anders gehoord, bij vrijwel iedereen wordt dat gezegd, ook bij mensen die uiteindelijk 80 lessen nodig hadden en de eerste 4 keer gezakt zijn. | |
gelestipjes | donderdag 18 juli 2013 @ 17:05 |
Een les is gewoon 1 uur, als je 3 uur achter elkaar les zou hebben zijn dat dus ook gewoon 3 lessen, je betaalt immers ook gewoon voor 3 lessen. Wel erg misleidend anders natuurlijk als je zegt 17 lessen gehad te hebben terwijl het eigenlijk gewoon 34 uur is | |
Ridocar | donderdag 18 juli 2013 @ 17:06 |
Maar ondertussen wel een halve poging ondernemen om zuinig rijden met verkeerde methoden te promoten... | |
Perunage | donderdag 18 juli 2013 @ 18:49 |
Vandaag twee losstaande keren moeten invoegen op de snelweg, de eerste keer achter een trage betonauto, de tweede keer achter een soort 'convoi exceptionnel'. De eerste keer was een normale invoegstrook met fatsoenlijke lengte, de tweede keer had ik het minder getroffen met een korte invoegstrook. Beide keren heb ik tussen vrachtverkeer moeten invoegen met een snelheid minder dan 80km/h. Mijn instructrice kon niet voldoende antwoord geven op mijn vraag hoe ik het beste kan handelen met traag verkeer voor me vlak voor het invoegen, daarom de vraag aan de bestuurders in dit topique. Hoe kun je toch probleemloos invoegen met zo'n gevaarte voor je? Op de toeleidende weg al een zeer groot gat laten vallen, zodat er ruimte is om voldoende snelheid te maken? | |
DX11 | donderdag 18 juli 2013 @ 18:53 |
Meestal heb je dat wel door voordat je bij de invoegstrook bent, ikzelf ga dan gewoon altijd nog ongeveer 10 langzamer rijden dan heb je vervolgens genoeg ruimte om te kijken en in te voegen. | |
Perunage | donderdag 18 juli 2013 @ 19:05 |
Ik liet het verschil op de toeleidende strook tussen de betonauto en mijzelf groter worden zodat ik met maximaal koppel kon doortrekken in lage versnelling, maar mevrouw naast me vond dat ik de doorstroming belemmerde van het verkeer achter me... | |
DX11 | donderdag 18 juli 2013 @ 19:07 |
Nee wat wil je dan, dat ik met 0 zicht voor me hem er gewoon tussen douw? Moet je dr maar zeggen. | |
Gruisman | donderdag 18 juli 2013 @ 20:12 |
Morgen mijn rijbewijs ophalen | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 20:15 |
Veel kilometers gewenst! | |
Downstar | donderdag 18 juli 2013 @ 22:30 |
| |
SchoneZoon | donderdag 18 juli 2013 @ 23:00 |
Invoegen is sowieso kut. Vooral als het druk is. Wat doe je als niemand op de snelweg ruimte voor je maakt? | |
Xetran | donderdag 18 juli 2013 @ 23:16 |
Snelheid minderen totdat je iemand vind die dat wel doet.. op ten duur zal je dat sowieso wel moeten. Hier heb je trouwens zo'n invoegstrook die echt extreem kort is omdat er direct na een brug volgt zonder vluchtstrook. Ik word nogsteeds bloedjenerveus als ik daar weer over moet. [ Bericht 18% gewijzigd door Xetran op 18-07-2013 23:22:15 ] | |
Hinder | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:56 |
Ik moet hier ook altijd over een korte invoegstrook, en wat erg helpt is al goed naar de rijbaan kijken als je richting de invoegstrook rijdt of draait: is het druk? Zijn er gaatjes? Rijdt iedereen door? Door minimaal twee keer kort te kijken en je die dingen af te vragen, kun je direct ongeveer inschatten hoe het verkeer zal zijn als je op de strook rijdt, en kun je alvast een plan maken. Oh, en vergeet niet: invoegen in z'n 3 . | |
Amoeba | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:23 |
Verder op de vluchtstrook, en anders stoppen. | |
tuut-chips | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:25 |
Ik vind de onveilige veel leuker | |
DX11 | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:41 |
Want? Ik voeg meestal gewoon in de 5 in, soms in 4. Aangezien het 80 is hier kan mijn auto net niet lekker rijden in de 5 met 80 (dan gaat hij brommen), dus of ik voeg in met 80 in de 4, of met 90 in de 5. Het nieuwe rijden jatoch | |
Hinder | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:53 |
Bij een korte invoegstrook? | |
DX11 | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:01 |
Nou niet echt belachelijk lang nee. Maar ik heb dan natuurlijk wel het geluk van een redelijk vlotte auto | |
tomaat52 | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:04 |
Vorige week de vuurdoop gehad. https://maps.google.nl/ma(...)ingen&t=h&mra=ls&z=7 Alleen gaat een Kangoo met 55 pk niet lekker de berg op... | |
Hinder | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:14 |
Geen officiële 'korte invoegstrook' met bijbehorend bordje, dus? . Ja, het verschilt wel wat per auto gok ik, maar bij de 'echte' korte invoegstroken hier (180° bocht van te voren; ontbrekende vluchtstrook door brug direct na de strook) is in z'n 4 invoegen bijna niet te doen. Het is me een keer gelukt, maar toen was het niet druk en zat er ook niets voor me. In z'n drie is toch prettiger, was mijn conclusie; je kunt wat vlotter snelheid maken, indien nodig. Ik les overigens in een Mini Cooper D Countryman. | |
DX11 | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:21 |
Nee dat niet, ik wist niet dat we het daar over hadden Ik dacht dat jij eerst bedoelde, ALTIJD invoegen in zn 3, vandaar | |
Hinder | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:22 |
Nee, enkel de echte korte invoegstroken, natuurlijk. De rest gewoon in z'n 6 . | |
DX11 | zaterdag 20 juli 2013 @ 00:24 |
Haha juist nou snap ik je | |
exelletor | zondag 21 juli 2013 @ 12:57 |
Iemand enig idee wat het juiste is wat ik in deze situatie had moeten doen? Dit had ik op mijn rijexamen. Kwam zelf met een behoorlijke snelheid richting de rotonde en opeens steekt de fietser zijn hand uit naar links. Toen was ik hem al bijna gepasseerd en was het te laat om te remmen en hem voor te laten gaan. Zo en zo had de fietser een verplichte rijrichting, eigenlijk had ik hem dus niet daar hoeven te verwachten? | |
padlarf | zondag 21 juli 2013 @ 13:12 |
Je had de rotonde langzamer moeten naderen. Wat die fietser doet hoort niet, en ik had het zelf ook zeker niet verwacht. Maar hij is op de rotonde, dus je had hem voorrang moeten geven. Als iemand van rechts komt uit het verkeerde eind van een eenrichtingsweg, dan moet je die ook voorrang geven. Ben je er op gezakt? Zou ik overdreven vinden. edit: Was hij nog niet op de rotonde? Dan zou ik ook hebben doorgereden.. | |
Nagelschaartje | zondag 21 juli 2013 @ 13:25 |
Een groot onderdeel van rijden is het opvangen van fouten van anderen. Rekening houden met het onverwachtse dus. Met fietsers is de wet heel krom, maar wel heel simpel. Al wacht die fietser bewust tot jij ernaast zit en rijdt hij z'n fiets tegen je zijkant aan, dan ben jij schuldig tot je onschuld bewezen is. De gedachte die ik aanhoudt als ik rijd: Alle fietsers zijn debiel en/of suïcidaal, tot het tegendeel is bewezen. Als jij niet meer kon remmen voor die fietser terwijl je wel kon zien dat hij z'n hand uitstak, reed je waarschijnlijk veel te hard die rotonde op. | |
Ridocar | zondag 21 juli 2013 @ 13:26 |
Die fietser had voorrang. | |
Xetran | zondag 21 juli 2013 @ 13:33 |
Je moet altijd opletten. Of iemand nou rijdt waar hij dat mag of niet. | |
exelletor | zondag 21 juli 2013 @ 13:41 |
Ik had dus doorgereden zonder last voor de fietser(ik had hem gepasseerd toen die nog op dat rechte stuk was), maar de examinator vond dat ik hem dus gemist had. Uiteindelijk ben ik wel op het nippertje geslaagd... | |
Pizza_Boom | zondag 21 juli 2013 @ 14:34 |
Aan het begin van de invoegstrook stoppen en wachten totdat je ergens ruimte ziet. Jij hebt je als invoeger ten slotte aan te passen aan het andere verkeer, kan je er niet tussen, dan zou je moeten wachten aan het begin (dan kan je nadien namelijk nog snelheid maken). A27 bij Oosterhout? Das de kortste van Nederland. Nee, nee, neen! Met fietsers krijg jij niet de schuld alszijnde automobilist. Het enige is, omdat het een zwakkere weggebruiker is, dat jij aansprakelijk bent. Voelt als hetzelfde, is volstrekt iets anders. Overigens is een tram ook een zwakkere weggebruiker. | |
Pizza_Boom | zondag 21 juli 2013 @ 14:38 |
Wat ik zelf doe bij dit soort wagens is, als ik het red, doortrekken en hem ervoor prikken. Als ik dat niet red ga ik erachter (zo ruim mogelijk(, maar nog in zijn 3 of 4 en dan een gat inprikken en toeren maken. |