abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:25:48 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792138

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:25:58 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128792143
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Echt? Dat lijkt mij heel extreem.ik heb een uitgebreid sportverleden, en andere mensen die ik ken die dat ook hebben zijn in 6-10 maanden van lopen voor de lol naar een hele marathon gegaan. Is de reden dat je het beter kunt indelen als je drie hm s hebt gelopen?
Misschien kort door de bocht maarre..waarom vraag je om advies dan? :)
pi_128792157
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Inhoud opbouwen :)

Maar als je mensen kent die dat hebben gedaan, dan kun jij dat toch ook?
Jawel, maar ik vraag me af wat de nadelen zijn.inhoud opbouwen is denk ik het probleem niet maar meer blessures en spieren die een snelle opbouw niet aankunnen. Ik wil niet dat het meteen mijn laatste loop is :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_128792203
En de steekproef vergroten moet ook tot een meer betrouwbaar advies leiden denk ik :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:28:22 #5
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vraag me af wat de nadelen zijn.inhoud opbouwen is denk ik het probleem niet maar meer blessures en spieren die een snelle opbouw niet aankunnen. Ik wil niet dat het meteen mijn laatste loop is :p
Dan zou je juist rustig moeten opbouwen.

Maar zwart-wit bekeken ben ik in 3 maanden tijd van HM naar M gegaan. 13 januari liep ik de halve van Egmond, 14 januari begon het schema voor de marathon en 14 april was de marathon.
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:29:25 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128792246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
En de steekproef vergroten moet ook tot een meer betrouwbaar advies leiden denk ik :p
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je wel 1 ding meegeven: Laat het 'ik wil binnen x uur finishen' los en wijzig het naar 'ik wil finishen'.
pi_128792281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je geeft ook zelf al de kans op blessures aan. Een marathon is niet niks. En vanwaar de haast? Ga gewoon lekker een jaartje Halve Marathons lopen. Die zijn er zat hele leuke. En dan kun je daarna toch ook lekker opbouwen weer? Ik snap nooit zo waarom het per se dit jaar nog moet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:30:29 #8
92409 Twinky
Little star.
pi_128792282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Maar zwart-wit bekeken ben ik in 3 maanden tijd van HM naar M gegaan. 13 januari liep ik de halve van Egmond, 14 januari begon het schema voor de marathon en 14 april was de marathon.
Je hebt het gedaan ja, en uitgelopen. Maar je ging door een hel en hebt er nog steeds last van :P
pi_128792290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:28 schreef YUR het volgende:

[..]

En hoeveel HM's had je toen al gelopen?

Maargoed, er zijn genoeg mensen die na 2x lopen 10km in 50 minuutjes lopen, in een maand voor de HM "trainen" en die dan ook nog rap lopen en in korte tijd ook weer doorgaan voor de M. Of het verstandig is is een tweede, maar ze zijn er wel.

Rustig opbouwen vermindert doorgaans de kans op blessures en zorgt ook voor sneller herstel na de M, omdat je lijf gewoon meer gewend is.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:31:10 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792312
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

Je hebt het gedaan ja, en uitgelopen. Maar je ging door een hel en hebt er nog steeds last van :P
Die last komt vooral door de korte rust daarna icm de Roparun en de halve marathon van Edinburgh :P
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:31:28 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792322
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Maargoed, er zijn genoeg mensen die na 2x lopen 10km in 50 minuutjes lopen, in een maand voor de HM "trainen" en die dan ook nog rap lopen en in korte tijd ook weer doorgaan voor de M. Of het verstandig is is een tweede, maar ze zijn er wel.

Rustig opbouwen vermindert doorgaans de kans op blessures en zorgt ook voor sneller herstel na de M, omdat je lijf gewoon meer gewend is.
3 :)
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:32:03 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128792339
Yur had ook het geluk dat hij met een groep (inclusief schema van HAAG) trainde richting de M :) Dat scheelt al een boel, denk ik zomaar.
pi_128792346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:31 schreef YUR het volgende:

[..]

3 :)
Oh, ja, die stortvloed aan HM's kwam natuurlijk door je training.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:33:09 #14
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792381
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:32 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Oh, ja, die stortvloed aan HM's kwam natuurlijk door je training.
In de voorbereiding naar de marathon heb ik inderdaad nog 27,5 km gelopen bij de midwintermarathon en de halve bij de CPC en de halve in Naaldwijk. En nog wat 10km-wedstrijdjes
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:37:17 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128792503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef YUR het volgende:

[..]

In de voorbereiding naar de marathon heb ik inderdaad nog 27,5 km gelopen bij de midwintermarathon en de halve bij de CPC en de halve in Naaldwijk. En nog wat 10km-wedstrijdjes
Midwinter, misschien is dat ook eentje om naartoe te werken als de HM dit jaar weer goed lukt. Het gaat nu weer erg goed eb blessurevrij de laatste tijd.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128792531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef YUR het volgende:
rtvloed aan HM's kwam natuurlijk door je training.
In de voorbereiding naar de marathon heb ik inderdaad nog 27,5 km gelopen bij de midwintermarathon en de halve bij de CPC en de halve in Naaldwijk. En nog
Goh, valt nog mee. Ik had het idee dat je er veel meer had gelopen

SPOILER: dit idee
pi_128792558
Drs P O+
Ja doei.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:39:36 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128792561
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

:D!

Natuurlijk wel een boel LDL's en testloopjes gedaan die HM+ waren in de trainingsperiode...
F means you're fucked
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:40:32 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_128792592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
Drs P O+
+1 O+

Heen en weeeeeeeeeer!
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:41:55 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128792638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat zijn van die N=1 succesverhalen. Die heb je altijd, dat is zeker niet de norm. Ik heb een (oud)-collega die heeft ook eens een idee in z'n bol gekregen en ging spontaan een M lopen (denk DJMO) en die heeft 'm uitgelopen in een redelijke tijd (>4 uur). Toch zou ik het niemand aanraden, sterker nog, afraden. Of van die mensen die een M in 7 uur lopen en dan twee weken later weer een M lopen. gekken heb je overal, meer geluk dan wijsheid.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128792648
Tante Constance en tante Mathilde, woonden eendrachtig en knus bij elkaar.
Een was hardhorend, de andere brilde.
In doorsnee waren zij zeventig jaar O+
Ja doei.
pi_128792674
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je geeft ook zelf al de kans op blessures aan. Een marathon is niet niks. En vanwaar de haast? Ga gewoon lekker een jaartje Halve Marathons lopen. Die zijn er zat hele leuke. En dan kun je daarna toch ook lekker opbouwen weer? Ik snap nooit zo waarom het per se dit jaar nog moet.
Het moet niet perse dit jaar, als het voor december kan zou het in amerika zijn, dat woon ik dan, wel cool natuurlijk. Maar ik heb gewoon het idee dat hè het ver van tevoren moet plannen, dus daarom vroeg ik het dan kan ik kijken welke marathon geschikt zou zijn.ik heb geen haast, ik was alleen een beetje verbaasd over het 3 hms verhaal..
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:44:07 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128792719
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

:D
pi_128792774
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Exactly my thoughts..
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

Maar als YUR de Ropa Run niet had gedaan, had 'ie denk ik nu weer als een zonnetje gelopen denk ik.. Maar die ervaring was het volgens mij VEEL meer dan waard. Hoe YUR @ Ekiden vertelde over de RopaRun O+
pi_128792875
Maar jullie hebben gelijk, wedstrijden zijn sowieso leuk dus het is een goed idee om eerst naar nog één a twee hms toe te trainen.maar dan in die periode ook al lange duur lopen van meer dan 21 doen of puur daarna pas?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')