Hij komt alleen nu dus wel voor ons 'team' uit. Is dus het zelfde als een buitenlandse voetballer die bij het team waar jij fan van bent speelt. Daar ben je toch ook blij om als hij goed is?quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:25 schreef A-mineur het volgende:
Wat een aanwinst... als het nu daadwerkelijk een Nederlander was, ipv import. Dan zou het nog een aanwinst zijn. Dit is niets anders dan een voetballer die in het buitenland gaat voetballen.
Litmanenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij komt alleen nu dus wel voor ons 'team' uit. Is dus het zelfde als een buitenlandse voetballer die bij het team waar jij fan van bent speelt. Daar ben je toch ook blij om als hij goed is?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:34 schreef RM-rf het volgende:
ver-springen.. hij is er idd goed in; z'n persoonlijk record is dus nu 4948 kilometer
Nouja, het is niet zo dat ik het een slecht idee vind. Maar wel een beetje nep in de zin van naties die tegen elkaar strijden in sport.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij komt alleen nu dus wel voor ons 'team' uit. Is dus het zelfde als een buitenlandse voetballer die bij het team waar jij fan van bent speelt. Daar ben je toch ook blij om als hij goed is?
Ken je Kipketer ?quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:42 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Nouja, het is niet zo dat ik het een slecht idee vind. Maar wel een beetje nep in de zin van naties die tegen elkaar strijden in sport.
Hij woont al jaren in Nederland, heeft inmiddels een Nederlands paspoort en het is zijn eigen wens om voor Nederland uit te gaan komen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:20 schreef zeeppaardje het volgende:
Als we niet zelf kunnen winnen, importeren we de atleten maar. Zodat Nederland goed uit het sport lijstje komt?
Ook goed geļntegreerd:quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij woont al jaren in Nederland, heeft inmiddels een Nederlands paspoort en het is zijn eigen wens om voor Nederland uit te gaan komen.
Geen wereldtopper meer helaas, maar een aardige subtopper.
Da's wel jammer idd.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef wimderon het volgende:
Geen wereldtopper meer helaas, maar een aardige subtopper.
'Siiiiinterklaasje kom maar binnen met je knecht.'quote:
Over de afgelopen jaren en dit jaar voor dit toernooi was dat sinds 2006 gewoon het geval en zelfs in de kwalificaties nog. Wellicht dat deze finale een ommekeer is en kan hij weer net onder de top aanhaken.quote:
Zie ik niet gebeuren. Is allang over z'n hoogtepunt heen. Hij mag blij zijn dat ie nu mee mag doen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Over de afgelopen jaren en dit jaar voor dit toernooi was dat sinds 2006 gewoon het geval en zelfs in de kwalificaties nog. Wellicht dat deze finale een ommekeer is en kan hij weer net onder de top aanhaken.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren. Is allang over z'n hoogtepunt heen. Hij mag blij zijn dat ie nu mee mag doen.
In Nederland is zijn professionele carričre begonnen, je mag hem dus rustig als halve Nederlander beschouwen, al kwam hij pas op latere leeftijd (18 jaar) naar Nederland toe. Hij komt uit voor Nederland om Nederland wat terug te geven als dank voor dat hij zich hier heeft kunnen ontwikkelen als sportman. Jammer dat hij nu omwille van bureaucratie niet mee mag doen aan de volgende olympische spelen. Over 4 jaar zou hij wel eens te oud kunnen zijn om nog een (gouden) medaille te winnen, dit jaar zou het wel mogelijk zijn.quote:Wat een aanwinst... als het nu daadwerkelijk een Nederlander was, ipv import.
Het fenomeen uitschieter is je onbekend? En ja, hij is over z'n hoogtepunt heen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zie ik niet gebeuren. Is allang over z'n hoogtepunt heen. Hij mag blij zijn dat ie nu mee mag doen.
Tussen 2003 en 2006 sprong hij structureel in de prijzen op toernooien en grote wedstrijden waar hij aan meedeed. Dit is zo'n beetje de eerste eerste keer sinds toen dat hij dat niveau weer laat zien. Zelfs de kwalificatie hier was matig en op z'n niveau van de afgelopen jaren. Als jij op basis van één goede dag wil concluderen dat hij opeens zijn topniveau weer heeft, dan mag dat. Ik vind het alleen niet heel erg rationeel. Dan kan tong wel weer een schijtlollige opmerking maken als hij op een volgend toernooi wel weer goed presteert, ik geef aan wat volgens de feiten het meest in de verwachting ligt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Uitschieter?
Hij is jarenlang chronisch geblesseerd geweest. Blijkbaar is hij nu weer hersteld. Hij is nu 30 jaar oud, een leeftijd waarmee je nog je beste niveau kan halen als explosieve sporter. Heb jij de beelden wel gezien? Hij had nog flink wat ruimte over tussen zijn voet en de streep (ruimte voor verbetering!), met geluk heeft dit niets te maken. Over 4 jaar zou hij wel eens te oud kunnen zijn. Zonde! Deze jongen hoort als nummer 2 van de wereld gewoon deel te nemen aan de OS. Hoe langer hoe meer blijkt dat het helaas niet alleen de beste sporters zijn die deelnemen, dat veel topsporters niet mee mogen doen. Eerst van Gelder ondanks dat hij nummer 2 van de wereld werd omdat Nederland als turnland te weinig voorstelde (voordat hij werd betrapt op doping), nu Gaisah. Het tast behoorlijk de glorie aan van een olympische medaille.
De eerstvolgende spelen zijn over 3 jaar.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het tast behoorlijk de glorie aan van een olympische medaille.
Nu je het zegtquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Hoezo mag hij overigens niet naar de OS over 3 jaar?
ik dacht dat we in de zomer van volgend jaar al de OS hebben maar dat zijn dan dus de winterspelen?quote:De eerstvolgende spelen zijn over 3 jaar.
Volgend jaar februari inderdaad de winterspelen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ik dacht dat we in de zomer van volgend jaar al de OS hebben maar dat zijn dan dus de winterspelen?
Leg mij eens uit hoe iemand zo ver kan springen met geluk? Hij heeft aangetoond op dat moment de spierexplosiviteit, spierkracht en motorie te hebben om die sprong te maken en dit met een flinke afstand naar de streep (in vergelijking met andere verspringers). Dat hij tijd nodig had om terug in vorm te geraken na jarenlang geplaagd te worden door blessures lijkt mij volstrekt normaal, dat op zichzelf zegt niets over het al dan niet over de top heen zijn. Ik vrees alleen dat hij het over 3 jaar niet meer gaat kunnen, op die leeftijd ben je helaas al minder explosief. Anderzijds, Troy Douglas (hopelijk spel ik zijn voornaam goed) bewees dat je ook op oudere leeftijd (in deze context 35-40 jaar oud) nog best wel explosief kan zijn.quote:Tussen 2003 en 2006 sprong hij structureel in de prijzen op toernooien en grote wedstrijden waar hij aan meedeed. Dit is zo'n beetje de eerste eerste keer sinds toen dat hij dat niveau weer laat zien. Zelfs de kwalificatie hier was matig en op z'n niveau van de afgelopen jaren. Als jij op basis van één goede dag wil concluderen dat hij opeens zijn topniveau weer heeft, dan mag dat. Ik vind het alleen niet heel erg rationeel.
Omdat hij een Ghanees is en voor een ander land uitkomt, goede zaak dat hij niet mag meedoen op de Spelen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Hoezo mag hij overigens niet naar de OS over 3 jaar?
Wie heeft het over geluk? Ik geef aan dat hij jarenlang (2003-2006) structureel net onder de absolute wereldtop zat en bijna overal waar hij meedeed in de prijzen sprong. Om op basis van één goede dag (zeker na de matige kwalificatie een paar dagen ervoor) waarop hij dat niveau weer haalt te concluderen dat hij vanaf nu weer regelmatig 8.20 en verder gaat springen en weer constant in de prijzen gaat springen is vrij opportunistisch en zo lopen er ook nog wel een stuk of tien rond die dezelfde of nog veel meer potentie hebben maar het om een of andere reden niet (kunnen) laten zien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe iemand zo ver kan springen met geluk? Hij heeft aangetoond op dat moment de spierexplosiviteit, spierkracht en motorie te hebben om die sprong te maken en dit met een flinke afstand naar de streep (in vergelijking met andere verspringers). Dat hij tijd nodig had om terug in vorm te geraken na jarenlang geplaagd te worden door blessures lijkt mij volstrekt normaal, dat op zichzelf zegt niets over het al dan niet over de top heen zijn. Ik vrees alleen dat hij het over 3 jaar niet meer gaat kunnen, op die leeftijd ben je helaas al minder explosief. Anderzijds, Troy Douglas (hopelijk spel ik zijn voornaam goed) bewees dat je ook op oudere leeftijd (in deze context 35-40 jaar oud) nog best wel explosief kan zijn.
Hij is een Nederlander, volgens mij heb je dat over het hoofd gezienquote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat hij een Ghanees is en voor een ander land uitkomt, goede zaak dat hij niet mag meedoen op de Spelen.
Geen probleem dusquote:A competitor who has represented one country in the Olympic Games, in continental
or regional games or in world or regional championships recognised by the relevant
IF, and who has changed his nationality or acquired a new nationality, may participate
in the Olympic Games to represent his new country provided that at least three years
have passed since the competitor last represented his former country. This period may
be reduced or even cancelled, with the agreement of the NOCs and IF concerned, by
the IOC Executive Board, which takes into account the circumstances of each case
Kun jij mij vertellen in welke Nederlandse provincie Kumasi ligt, ben benieuwd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij is een Nederlander, volgens mij heb je dat over het hoofd gezien
Hij heeft een Nederlands paspoort en komt voor Nederland uit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Kun jij mij vertellen in welke Nederlandse provincie Kumasi ligt, ben benieuwd.
Ondanks het feit dat ik het vrij duidelijk in die post heb gezet denk ik dat je nog steeds over het hoofd hebt gezien dat hij een Nederlands paspoort heeftquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat wist ik al, maar dat maakt hem geen Nederlander. Snap sowieso niet waarom hij een paspoort krijgt aangezien hij al een Ghanees paspoort heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij heeft een Nederlands paspoort en komt voor Nederland uit.
Feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat wist ik al, maar dat maakt hem geen Nederlander.
Voor de wet is hij Nederlander. Hij woont al sinds 2001 in Nederland.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat wist ik al, maar dat maakt hem geen Nederlander. Snap sowieso niet waarom hij een paspoort krijgt aangezien hij al een Ghanees paspoort heeft.
De vraag is in hoeverre dit een uitschieter is en in hoeverre dit zijn normale niveau is (ik neig naar het laatste). Hij is toch jarenlang continue geblesseerd geweest? Het lijkt me veelzeggend dat nu hij weer een tijdje blessurevrij was hij zo snel weer goed springt. Het zal best dat er ook flink wat coördinatie en timing bij komt kijken maar ach, dat is toch gewoon een kwestie van ritme opdoen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:46 schreef wimderon het volgende:
In technische nummers (en zeker met het lage niveau van het verspringen vandaag de dag) is een uitschieter altijd mogelijk, dus zolang je de finale maar haalt doe je met een goede dag mee om de prijzen.
Nog steeds, onjuist.quote:
Fout en fout. Een Nederlands paspoort maakt per definitie een Nederlander van hem, je mag in verreweg de meeste landen een dubbel paspoort hebben. Waarom het niet zo raar is dat hij nu voor Nederland uitkomt? Omdat hij hier zijn atletiekcarričre is begonnen. Je weet wel, iets terugdoen voor de mensen die dit alles voor hem mogelijk hebben gemaakt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat wist ik al, maar dat maakt hem geen Nederlander. Snap sowieso niet waarom hij een paspoort krijgt aangezien hij al een Ghanees paspoort heeft.
Er zijn op elk groot toernooi lopers, springers, werpers die boven zichzelf uitstijgen, voorlopig is dat hier bij Gaisah het geval geweest. Dat dit (voorlopig) een uitschieter geweest is maakt het echter niet minder knap ofzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre dit een uitschieter is en in hoeverre dit zijn normale niveau is (ik neig naar het laatste). Hij is toch jarenlang continue geblesseerd geweest? Het lijkt me veelzeggend dat nu hij weer een tijdje blessurevrij was hij zo snel weer goed springt. Het zal best dat er ook flink wat coördinatie en timing bij komt kijken maar ach, dat is toch gewoon een kwestie van ritme opdoen?
Beantwoord eens dan.quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is die vraag relevant?quote:
Dan kom je er achter (na lang zoeken waarschijnlijk) dat Kumasi niet in Nederland ligt en Gaisah geen Nederlander is.quote:
Het ligt in de regio Ashanti, wat een Ghanese regio is, niet een Nederlandse.quote:
Mooi, dan ben je er want ik was er al, een Ghanees.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het ligt in de regio Ashanti, wat een Ghanese regio is..
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi, dan ben je er want ik was er al, een Ghanees.
Nee hoor, zoals ik zei, is dit een vrij irrelevante vraag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Nederlands elftal het EK '88 ook afnemen. John van 't Schip is in Canada geboren.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Of deze, met Engelsman Overeem.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 03:17 schreef Nober het volgende:
Nederlanders
Alexander Büttner (Manchester United)
Robin van Persie (Manchester United)
Erik Pieters (Stoke City)
Ron Vlaar (Aston Villa)
Leandro Bacuna (Aston Villa)
Nathan Aké (Chelsea)
Marco van Ginkel (Chelsea)
John Heitinga (Everton)
Tim Krul (Newcastle United)
Vurnon Anita (Newcastle United)
Maarten Stekelenburg (Fulham)
Ricky van Wolfswinkel (Norwich City)
Leroy Fer (Norwich City)
Jos Hooiveld (Southampton)
Michel Vorm (Swansea City)
Jonathan de Guzmįn (Swansea City)
Speelronde 1 (Nederlandse tijden).
Saturday
13:45
Liverpool - Stoke City
16:00
Arsenal - Aston Villa
Norwich City - Everton
Sunderland - Fulham
West Bromwich Albion - Southampton
West Ham United - Cardiff City
18:30
Swansea City - Manchester United
Sunday
14:30
Crystal Palace - Tottenham Hotspur
17:00
Chelsea - Hull City
Monday
21:00
Manchester City - Newcastle United
Mooi, dan zijn we er.quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:01 schreef Nober het volgende:
Nederlanders:
Jeffrey Herlings (Motocross)
Marianne Vos (Alles op een fiets)
Semmy Schilt (Kickboxing)
Alistair Overeem (Mixed martial arts)
Ireen Wüst (Schaatsen)
Anneke Beerten (Mountainbiking)
Dorian van Rijsselberghe (Surfen)
Michael van Gerwen (Darts)
Ranomi Kromowidjojo (Zwemmen)
Marit Bouwmeester (Zeilen)
Rick van der Ven (Handboogschieten)
Nog meer?
[..]
Dat ging over iemand anders, Monique van der Vorst.
Dat is hij ook al niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:20 schreef Gramulanion het volgende:
Een Nederlander die geen Nederlands kan.
Hey hangende plaat, stop eens met in jezelf gekeerd te zijn en lees eens anderen hun reacties.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan kom je er achter (na lang zoeken waarschijnlijk) dat Kumasi niet in Nederland ligt en Gaisah geen Nederlander is.
Van 't Schip heeft in ieder geval Nederlandse ouders, De Guzmįn is inderdaad hetzelfde verhaal als die Gaisah.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nederlands elftal het EK '88 ook afnemen. John van 't Schip is in Canada geboren.
En kun je dan ook meteen stoppen met incorrecte lijstjes posten? Zoals deze, met Canadees De Guzman:
[..]
Of deze, met Engelsman Overeem.
[..]
Mooi, dan zijn we er.
Groetjes,
Het zal mij een worst wezen welke paspoorten deze Ghanees allemaal heeft.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hey hangende plaat, stop eens met in jezelf gekeerd te zijn en lees eens anderen hun reacties.
Ik heb jou al uitgelegd dat iemand die een Nederlandse paspoort is per definitie een Nederlander is. Dit is een feit wat je zelf gemakkelijk kan nagaan. Waarom dan nog verder zagen?
Correctie, Nederlander.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:06 schreef Nober het volgende:
Het zal mij een worst wezen welke paspoorten deze Ghanees allemaal heeft.
Jij verklaart hiermee dat discussiėren met jou geen zin heeft, jij trekt je namelijk niets aan van taalkundige en wettelijke definities. Tja, dan is duscissiėren onmogelijk.quote:Het zal mij een worst wezen welke paspoorten deze Ghanees allemaal heeft.
Hij is gewoon wat aan het trollen (mocht je dat nog niet doorhebben)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij verklaart hiermee dat discussiėren met jou geen zin heeft, jij trekt je namelijk niets aan van taalkundige en wettelijke definities. Tja, dan is duscissiėren onmogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |