abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128770544
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128770572
Over rompers in de zomer enzo. En kdv.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_128771024
Ik doe idd ook braaf een romper en shirt aan (als we gaan tenminste thuis nog wel eens alleen romper en broek) voor m'n gevoel blijven luiers ook beter zitten met romper er overheen. Daarom was ik vandaag van plan om wat losse onderbroekjes en hempjes te kopen zodat ik met deze temperaturen alleen een onderbroekje aan kan doen..
helaas was hier en de zeeman en de Hema dicht ivm kermis dus morgen nieuwe kans

Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat anderen doen en waarom.
pi_128771190
Ik doe ook vooral rompers aan omdat de luier dan beter blijft zitten. Maar ik vind het ook wel een beetje sullig, een romper met een t-shirt met korte mouw. Ik doe hem nu maar of een leuke romper aan met een korte broek of een romper met tuinbroekje. Maar net als Hilliebillie was ik van plan om even langs de Zeeman te fietsen om onderbroekjes te halen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128771771
Romper is wel fijn voor de luier idd! Maar vandaag had de mini alleen een shirt + korte broek aan. Pech voor de luier dan :P.

Bitterend wat fijn dat R zich nu beter kan vermaken buiten!

Tinu dat klinkt wel heel lief O+. En stapjes!!

Wij hebben ook een heerlijke dag gehad. Naar een pierenbadje geweest, genoten van de zon en een pannenkoek als lunch :9. Dat ging er wel in!!

Ik merk ook dat I. zo vooruit gaat in z'n ontwikkeling. Hij kan nu goed zelf in slaap vallen, is bezig met stapjes oefenen en gaan staan vanaf de grond (zonder zich op te trekken zeg maar), wijst naar alles met een vingertje terwijl hij 'die' roept, komt knuffels geven... Man wat vind ik deze leeftijd leuk O+. Ik geniet van elke dag!
Venus in pocketformaat
ฉ loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:57:22 #6
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128771833
Vandaag had Anouk zo'n leuke romper aan van Hema, met zo'n kap mouwtje? Zo schattig 0+ Mja, heb er maar weer 1 van natuurlijk...
'S morgens als ik haar weg breng dan meestal nog wel een t shirt erover, op kdv doen ze dat vanzelf wel uit. Thuis idem.
En ze slaapt nu met een romper korte mouw en dunne slaapzak (omdat ie met de spaghetti bandjes nog aan de waslijn hingen en ik geen zin had om naar zolder te gaan :X Luie moeder :P )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_128772001
Gister had I met alleen een luier geslapen. Eerst had hij nog een dun pakje aan met korte mouwen en pijpjes (zonder romper eronder) maar dat was toch te warm. Het was ook 27 graden op z'n kamertje ;(.

Vandaag 25, dus toch weer zo'n slaappakje aangetrokken.
Venus in pocketformaat
ฉ loveli
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:08:32 #8
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128772359
Ik ben dan toch altijd "bang" dat ze het 's nachts koud gaat krijgen. Ik trek ook vaak de deken 's nachts over mij heen omdat ik het kouder krijg, daarom in ieder geval de slaapzak.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:09:11 #9
30252 Soempie
Procreating
pi_128772390
Hier de laatste dagen eigenlijk alleen een (zwem)luier en een t-shirt. :+ Gister nog een tijdje in de tuin naakt of alleen een luier. Z´n blik was zo grappig toen hij opeens moest plassen en geen luier droeg: 'Oh!'. :D

In bed een luier en dunne slaapzak.

Zo'n antroposofische peuterspeelzaal klinkt toch wel fijn. Ik zit me nu te bedenken wat ik wil voor M. Zo is er hier een montessori peutergroep, maar daar richten ze zich toch vooral op de ontwikkeling van de kinderen afzonderlijk en hun cognitieve ontwikkeling. Dat is nu net wat ik niet zoek bij een peuterspeelzaal, omdat ik dat thuis ook makkelijk aan kan bieden. De sociale interactie, het groepsgebeuren en de aandacht voor spel zijn voor mij denk ik toch het belangrijkst daar.

Die verbondenheid (met de natuur, maar ook met elkaar (bijvoorbeeld door de rituelen en de vieringen) en de warme sfeer) en de ruimte die ze krijgen op een antroposofische psz spreekt me wel aan.

Ik ga eens bellen en navragen of ik bij de verschillende peuterspeelzalen kan komen kijken.

Tinu, inderdaad prijzen voor 2 ochtenden. :Y

*O* voor de stapjes!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:12:52 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128772548
Volgens mij hadden we het er laatst ook een keer over? Of heb ik het gelezen in het peutertopic? Anouk zit al op een kdv, is een psz dan echt nog nodig? Zie de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo, omdat ze dus al veel interactie met andere kindjes heeft en veel tekent, knutselt etc etc.
pi_128772657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:08 schreef Susie het volgende:
Ik ben dan toch altijd "bang" dat ze het 's nachts koud gaat krijgen. Ik trek ook vaak de deken 's nachts over mij heen omdat ik het kouder krijg, daarom in ieder geval de slaapzak.
Ja dat heb ik ook wel. Maar gister werd hij elk uur bezweet wakker, dat was ook zielig... Nadat ik het pakje uit had gedaan, heb ik wel een lakentje over hem heen gelegd.
Venus in pocketformaat
ฉ loveli
pi_128773530
Hier of alleen een leuke romper of een spaghettibandjesromper van de hema met shirtje erover. Snachts een romper met slaapzak, want onder dekentje/lakentje blijft ze toch niet liggen en inderdaad, ik krijg het zelf snachts ook altijd wat frisser. Wij hebben een rolluik voor haar raam dus extra warm is het niet op haar kamer. Beste uitgave ooit!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_128773758
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:12 schreef Susie het volgende:
Volgens mij hadden we het er laatst ook een keer over? Of heb ik het gelezen in het peutertopic? Anouk zit al op een kdv, is een psz dan echt nog nodig? Zie de toegevoegde waarde eigenlijk niet zo, omdat ze dus al veel interactie met andere kindjes heeft en veel tekent, knutselt etc etc.
Volgens mij is een psz inderdaad bedoeld voor kindjes die niet naar een kdv gaan. Om ze de gelegenheid te geven ook in een groep mee te draaien, ook een beetje als voorbereiding op de kleuterschool. Ik ga M in ieder geval niet naar een psz brengen, veel te zonde om hem op mijn vrije dag te moeten missen!

Soempie, dat klinkt als een heldere overweging. Langsgaan en de sfeer proeven geeft toch de beste indruk van of je denkt dat M er op zijn plek zal zijn.
pi_128775121
Soempie ik vind het ook erg warm klinken! en sowieso hou ik wel van verbondenheid met de natuur O+

Phaidra goed zeg!! ik zei het toch, ze doet de gekste dingen als ze er klaar voor zijn! slapen zonder tiet wie had het hier ooit gedacht :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:26:45 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128776155
M begon de dag in een romper met mouwtjes en een korte broek. Halverwege de dag ging de broek uit wegens smerig, iets daarna de romper wegens nat en eis later ook maar zijn luier omdat die ook vies was ( aan de buitenkant dit keer...). Later alleen een romper en nu slaapt hij in romper zonder mouwen met dunne slaapzak.

Klinkt goed Soempie. Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in psz. Ik had er laatst een die was superdun omdat de bijdrage inkomensafhankelijk was. Als ik geen andere baan vind, moet M rond zijn 2e van het kdv af en dan kan een psz natuurlijk wel heel handig zijn. Mar met nog 2 andere kinderen vind ik de afstand ook wel erg belangrijk.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:02:15 #16
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_128778145
psz zou ik ook doen als een kindje naar naar een kdv gaat en dan met name voor het sociale aspect en het wennen aan een groep.

Zijn jullie trouwens ook als met keuze basisschool bezig? Wij steken nog even onze kop in het zand, maar geloof dat wij ons wel moeten gaan ori๋nteren, willen we nog keus hebben }:| Ik wil me nog helemaal niet met school bezighouden :N
Oude (on)bekende.
pi_128785392
Hier overdag korte mouwen romper en korte broek, kort t-shirt. Als het op het kdv warm is trekken ze nog wat uit. Een romper blijft altijd wel aan.

Kyara liep M nu zonder luier. Vond hij dat net gek? Ging dat goed. Je kunt toch vast een nieuwe baan vinden.

Mevr. Mus, wij hebben bij onze kleuter pas na zijn derde gekeken naar een basisschool. Informatie naar bso hebben wij eerder gedaan in verband met wachttijd. Helaas konden wij ons daar pas met zijn 3e jaar op de wachtlijst laten zetten. School had geen wachttijd. Ik denk het hangt ervan af hoe beperkt je bent in verband aanbod en eigen wensen en ook of er in jullie omgeving lange wachttijd/ wachtlijst is bij scholen en ook vanaf welke leeftijd je ag inschrijven. Volgens mij nooit voor het 2e jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_128785491
Ik heb toevallig gisteren naar een basis school gekeken na een gesprek met de buurmeisje! zij is 7 en zit hier op een school in de buurt, ik heb het op het inet gezocht en het beviel me wel. Ze geven Engels vanaf groep 1!!

Mag ik even trots doen?? mijn kind heeft ze helemaal zelf haar broek aan gedaan :o Ze had legging aan en ging op de grond zitten met een broek die hier in de woonkamer lag..een voetje door 1 broekpijp daarna zelf de andere door de andere broekpijp en toen stond ze en trok ze het om hoog!!
*; Te tof dit!!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128785503
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:02 schreef Mevr_Mus het volgende:
psz zou ik ook doen als een kindje naar naar een kdv gaat en dan met name voor het sociale aspect en het wennen aan een groep.

Zijn jullie trouwens ook als met keuze basisschool bezig? Wij steken nog even onze kop in het zand, maar geloof dat wij ons wel moeten gaan ori๋nteren, willen we nog keus hebben }:| Ik wil me nog helemaal niet met school bezighouden :N
Wij hebben M een half jaar geleden al ingeschreven, hij had ้้n van de laatste plekken :X

Bitterend: ^O^
pi_128785524
CS :o is de school zo populaire??
pi_128785547
Niet specifiek deze school, schijnt in de hele stad zo te zijn. Gelukkig vertelde de verloskundige ons dat, dat het raadzaam was om rond het 1e jaar al te zoeken naar een school, anders was ik mooi te laat geweest.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:16:15 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128785898
Basisschool.... ik hoop dat de school die hier in de buurt zit wat is.... op loopafstand, niet zo groot en openbaar.

Er zijn nog 2 andere scholen in de buurt: een katholieke en een protestante. Maar van die scholen wil ik dan eerst weten hoe zij het christelijke aspect in het onderwijs doorvoeren. Vrije school, montessori etc heb ik me nog niet zo in verdiept. Jenaplan heb ik zelf op gezeten en daar kan ik mij wel in vinden maar ik ga er niet de hele stad voor door om daar de kinderen naar school te brengen. Kwaliteit van het onderwijs vind ik wel belangrijk.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:18:04 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128785919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara liep M nu zonder luier. Vond hij dat net gek? Ging dat goed. Je kunt toch vast een nieuwe baan vinden.
Was maar heel even hoor, daarna ging ie naar bed en kreeg ie gewoon weer een luier aan.

Banen liggen aan deze kant van het land niet voor het oprapen helaas. E ik wil dan ook nog parttime en iets wat in mijn straatje past. Gaat lastig worden.... situatie hier is echt anders dan in de randstad.

Bitterend, wat knap!
pi_128786131
Bitterend wat knap!

Daan staat ingeschreven bij een montessori PSZ. Die staat qua kwaliteit ook goed aangeschreven. Chris ging naar het kdv en heeft de PSZ overgeslagen. Maar zolang ik geen werk heb is het PSZ voor Daan. En dat werk vinden schiet niet op hier.
Naar mijn idee komt dat samen spelen vanzelf wel bij Daan (Chris minder) dus ik vind het fijn dat ze ook op de individuele ontwikkeling letten. Elk kind heeft zo zijn eigen behoeftes daarin.
School wordt de montessori van Chris. Begin volgend schooljaar maar eens inschrijven. Het is tegenwoordig wel een erg populaire school, 4 klassen erbij in 3 jaar tijd. Dat gaat wel richting de max zeker qua kleuters. Broertjes en zusjes hebben wel voorrang gelukkig.

Gisteren een dagje slagharen gedaan. Lekker vakantie vieren en proefdraaien voor de echte vakantie. Een dagje aanrommelen met eten en slapen, en Daan heeft geen kick gegeven. Lekker een klein uurtje geslapen in de buggy en vrolijk verder. Mee in de vliegende olifantjes en de draaimolen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:48:22 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128786253
net even snel gekeken maar montessori of jenaplan gaat hem hier niet worden, die zitten aan de andere kant van de stad en met het verkeer is dat met de auto niet te doen en te druk om met 3 kinderen te fietsen.

en de school hier dichtbij is maar heel summier in het omschrijven van haar visie....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')