abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128770697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Groot, maar ik geef ook aan dat je defaitisch neerleggen bij het feit dat je als vooruitstrevende stad nooit meer enig evenement van naam kan organiseren nogal kansloos is.

Ik geloof niet dat Mojo of welke andere organisator dan ook kansen zou laten lopen als ze zien dat er mogelijk in Rotterdam meer te verdienen valt of evenementen beter kunnen worden georganiseerd (door beter geluid of betere faciliteiten ofzo).

Natuurlijk is dat afwachten, maar je er simpelweg bij neerleggen vind ik weinig ambitieus en niet bij Feyenoorders en Rotterdammers passen, en nee, dat is geen inhoudelijk argument. :)

Verder rekent HNS niet op iedere week een volgeboekt stadion.
Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag: "Waar moet de BVO 84 miljoen vandaan halen"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:32:09 #52
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_128770711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:

Maar goed, ik hou erover op. Ik heb me er bij neer te leggen dat de discussie rondom HNS op sentimenten en onderbuikgevoelens gevoerd wordt ipv verifieerbare en inhoudelijke argumenten.
Ik heb jou nog geen argument zien geven. Alles omtrent dat nieuwe stadion is gebaseerd op luchtkastelen en aannames,
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Forum Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 20:32:17 #53
35723 crew  GGMM
pi_128770720
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:

[..]

Leuk man, met iemands ziekte fucken. :{.
Sorry, dat was niet tof idd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:
Maar, ik vraag het wel aan jou. Waar moet Feijenoord 84 miljoen vandaan toveren?
Pelle verkopen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_128770746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Sorry, dat was niet tof idd.

[..]

Pelle verkopen.
:D2
pi_128770778
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:32 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik heb jou nog geen argument zien geven. Alles omtrent dat nieuwe stadion is gebaseerd op luchtkastelen en aannames,
Eens.
pi_128770826
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:31 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:

[..]

Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag: "Waar moet de BVO 84 miljoen vandaan halen"
Als je je had ingelezen had je dat geweten.

Het is niet een bedrag dat Feyenoord zelf moet ophoesten, en ook niet meteen hoeft op te hoesten.

Hier, leesvoer voor je: http://hetnieuwestadion.n(...)ic-html/page207.html
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 20:35:01 #57
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_128770834
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die extra omzet zit niet alleen in 10.000 extra stoelen hé. Dat zit ook in extra businessunits, meer evenementen, meer verhuur van ruimten etc. die zaken zullen een veel grotere rol spelen dan simpelweg 10.000 extra stoelen tov de Arena.
Aha, dus HNS gaat dat allemaal beter doen dan de arena? Vind je dat wérkelijk realistisch? En vooruit, antwoord ook eens vanuit je onderbuik, maar dan wèl eerlijk: denk je serieús dat HNS zoveel gaat binnenslepen aan die extra stoelen en evenementen en "verhuur van ruimte" dat ze 16 miljoen per jaar bovenop de omzet van de bijlmer braadslee draaien? Jaar in jaar uit?
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_128770882
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:32 schreef Happel het volgende:

[..]

De businesscase en second opinions die de businesscase onderschrijven zijn anders uitermate zorgvuldig onderbouwd. Natuurlijk blijven het aannames, want we hebben het over de toekomst, maar investeren en groeien als onderneming gaat alijd gepaard met risico's nemen. Het gaat erom dat die risico's aanvaardbaar zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:37:58 #59
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128770956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat erom dat die risico's aanvaardbaar zijn.
Aanvaardbaar voor wie?
pi_128770981
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:35 schreef Gert het volgende:

[..]

Aha, dus HNS gaat dat allemaal beter doen dan de arena? Vind je dat wérkelijk realistisch? En vooruit, antwoord ook eens vanuit je onderbuik, maar dan wèl eerlijk: denk je serieús dat HNS zoveel gaat binnenslepen aan die extra stoelen en evenementen en "verhuur van ruimte" dat ze 16 miljoen per jaar bovenop de omzet van de bijlmer braadslee draaien? Jaar in jaar uit?
Ja, dat lijkt mij realistisch omdat de Arena nu ook al tegen z'n grenzen aanloopt (en met uitbreidingen bezig zijn btw), verder kan HNS leren van de fouten die gemaakt zijn bij de bouw van de Arena, de voorzieningen zullen dan ook op een veel hoger peil komen dan in de Arena evenals het geluidsniveau bijvoorbeeld (van belang voor eventuele concerten).

Bovendien praten we over het prijspeil van 2018, de omzet van de Arena zal tegen die tijd ook zijn gegroeid.
pi_128771013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:37 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Aanvaardbaar voor wie?
Voor alle betrokken partijen uiteraard. Wie anders?

Geen van alle betrokkenen bij HNS zijn gebaat bij een faillissement van HNS.
pi_128771043
quote:
Internazionale is druk op zoek naar versterkingen voor het komende seizoen. De Italiaanse club wil zich graag versterken met een rechtsback en is in de zoektocht naar een nieuwe rechtsback ditmaal naar verluidt terecht gekomen in Nederland.

Volgens Sky Italia is de Italiaanse club geïnteresseerd in Daryl Janmaat, de rechtsback van Feyenoord. De Italianen hopen de mandekker over te kunnen nemen van de Rotterdammers wanneer de club er niet in slaagt om Maurico Isla over te nemen van Juventus.

Volgens het eerdergenoemde medium moet Internazionale een bedrag van circa vijf miljoen euro op tafel leggen om zich te kunnen versterken met Janmaat. Of de rechtsback een vertrek naar de club uit Italië ziet zitten, is echter niet bekend. Bij Feyenoord heeft Janmaat nog een contract tot medio 2015.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:41:35 #63
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128771093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Voor alle betrokken partijen uiteraard. Wie anders?
Voor de ene partij is het risico lager dan voor de andere. Als het fout gaat zijn de investeerders de eersten die hun geld krijgen, terwijl de Gemeente moet dokken. Dan is het niet voor alle betrokken partijen even aanvaardbaar.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:47:29 #64
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_128771360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:40 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Hoe komen ze bij die 5 miljoen :') No way
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_128771569
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:41 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Voor de ene partij is het risico lager dan voor de andere. Als het fout gaat zijn de investeerders de eersten die hun geld krijgen, terwijl de Gemeente moet dokken. Dan is het niet voor alle betrokken partijen even aanvaardbaar.
Voor de gemeente ligt het uiteraard anders. Die hebben ook andere belangen en met meer verantwoordelijkheden rekening te houden. Desondanks ben ik van mening dat het risico voor de gemeente ook aanvaardbaar is.

Simpel gezegd is het risico voor de gemeente de eerste 7 jaar het hoogste omdat HNS besloten heeft de eerste jaren versneld af te lossen. Mocht het stadion in die periode failliet gaan dan kán de garantstelling moeten worden aangesproken, maar alleen tenzij er geen andere investeerder meer te vinden zou zijn. Bovendien hoeft dan niet het volle bedrag te worden aangesproken omdat er al een fors deel zal zijn afgelost. Mocht de gemeente dan eigenaar van HNS worden kan deze besluiten het te verhuren aan bespeler Feyenoord en zo de investering weer terugverdienen.

Die mogelijkheid bestaat, zoals er altijd de mogelijkheid op een faillissement bestaat, maar ik denk niet dat er zoveel investeerders en banken bereid zijn in te stappen in crisistijd als zij het risico onaanvaardbaar hoog vinden. Tevens bevestigen de second opinions deze conclusie.

Één en ander ligt nog wat complexer, het VVD-raadslid kwam er ook op terug in zijn brief waarin de risico's voor de gemeente nog lager bleken door bepaalde reserveringen etc. nogal complex verhaal, ik zal het proberen op te zoeken.
pi_128771960
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:32 schreef GGMM het volgende:

[..]

Pelle verkopen.
_O-
blablablabla
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:00:11 #67
357045 Grifte
Feijenoord
pi_128771982
Koeman is Te Vrede

Hi-ha-ho
pi_128772018
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:47 schreef PIETR het volgende:

[..]

Hoe komen ze bij die 5 miljoen :') No way
Martin van Geel zal Janmaat niet laten gaan voor 5 miljoen lijkt mij.

Wat mij betreft is het belangrijker om Janmaat te behouden voor de selectie dan Martins Indi.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:02:17 #69
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_128772077
Nogmaals dames en heren. Deze man gaat ons miljoenen opleveren:

Elvis Manutelli!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:06:45 #70
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128772280
Blackcard Manu mag z'n mentaliteit weleens wat gaan verbeteren.
pi_128772298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:06 schreef Dekatria het volgende:
Op basis waarvan zeg je dat? :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:09:00 #72
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128772381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:07 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:

[..]

Op basis waarvan zeg je dat? :)
Z'n strapatsen bij Excelsior.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:10:17 #73
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_128772434
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:06 schreef Dekatria het volgende:
Ach dat komt met de jaren. Vanaf de A1 heeft hij zich gedragen bij Feyenoord. Vorig seizoen een beetje te 'fanatiek' en teveel 'frustratie'. Maar als je alles in de jeugd wint en je speelt daarna degradatievoetbal op vrijdagavond in Veendam.... Snap ik dat wel een beetje.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_128772439
Hij is de eerste paar wedstrijden toch niet inzetbaar vanwege een schorsing?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128772457
Manu was bij Excelsior inderdaad bedroevend afgelopen seizoen. Niet één keer, maar eigenlijk het gehele seizoen. Ik vind dat toch veelzeggend. :')

Bijna alle talenten die van Excelsior afkwamen waren mij het seizoen daarvoor al in positieve zin opgevallen. Dat kan ik van Manu niet bepaald zeggen (understatement).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')