Besteld bij bol.com en ik wist niet zeker of ik thuis zou zijn vandaag dus heb hem bij de AH af laten leveren. En ik wilde hem natuurlijk wel vandaag hebbenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Moest je je tas nog zelf ophalen hilz? Ze brachten hem niet langs als verjaardagscadeau???
Ik vind het schoppen idd erg bijzonder heb het nooit eerder echt gevoeld. Ik krijg nu ook protest als ik op mijn buik ga liggen. En dat ligt zo lekker
Dat is ook niet de bedoeling. Ik ga automatisch op mijn buik liggen maar ligt er niet zolang meer op want dan word ik misselijk. En aangezien draaien ook niet meer zo lekker gaat word ik wakker.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:04 schreef GotC het volgende:
Ik kan echt niet meer op m'n buik liggenVoelt erg naar als ik dat doe.
Ik heb ook een flinke trapper hier. Werd er vanmorgen gewoon even niet lekker door
Vriendje heeft de bbq helemaal verzorgdquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Oef dat klinkt ook wel pijnlijk via je rug naar buiten. Hier wordt er dan tegen mijn matras geschopt. Maar ik word er misselijk van dus draai heus wel.
Kon je meteen de laatste dingen voor de BBQ meenemen bij de ah. Jullie gaan toch bbq straks?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:45 schreef Limone het volgende:
[..]
Wat heel fijn dat je SEO goed was, Mabawa! Fijn zo'n gemiddeld kind. Niet fijn van die harde buiken..Rustig aan dan maar, volgens mij helpt er niets anders tegen? Heb er tot nu toe 1 gehad. Na de seks. Niet zo gek. Zou ik ook doen als de piemel van mijn vader steeds zo dichtbij kwam![]()
Oooooh, maar mijn eens zo best wel florissante seksleven is (ook) volledig ingestort, hoor! Ze zeggen dat men (vrouwen) er in het tweede triminster geen genoeg van kunnen krijgen, maar ik merk er niets van. Ik heb echt nul zin en het doet best wel pijn ook. Soms doet het zo pijn dat ik aan het einde moet huilen. Voor mijn man niet echt een motivator voor een volgende keerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:20 schreef Mabawa. het volgende:
[..]Hahaha Limone toch! Maarre.... seks???? Wat is dat? Ik kan het gewoon niet meer. Alsin mijn lichaam moet er niets van hebben en ik heb gewoon echt. geen. zin! Terwijl mijn hoofd best zou willen. Arm vriendlief, het is al zo lang geleden! Iemand nog een lekkere zwangerschapsvriendelijk afrodisiac???
![]()
Dat zal het zijn!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:47 schreef GotC het volgende:
Volgens mij is het gewoon een fabeltje, dat vrouwen meer zin krijgen in het tweede trimester, om de mannen nog wat gerust te stellen
Bizar he? En jouw citroentje dan, we schelen maar een paar wekenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:57 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat zal het zijn!![]()
Bizar trouwens, je bent gewoon 27 weken! Bob is 'gewoon' levensvatbaarDat vind ik zelf zo'n mijlpaal! Net zoals dat die van de streepjesregen van december deze maand al mogen bevallen!
En ik maar denken dat ik de enige wasquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:59 schreef RunForrestRun het volgende:
En ik hoopte nog wel hier tips op te doen om het libido weer wat omhoog te krikken.
Sinds ik zwanger ben, ehm, 'werkt' het daar beneden niet meer. Er gebeurt gewoon niks, wat vriendlief ook probeert, de arme schat.
Maar hij draagt zijn lot (voorlopig) moedig.
Ja nou huuuuu, ik heb mijn vent daar ook lekker mee gemaakt.. van 'joh, straks ben ik niet te houden'quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef Limone het volgende:
[..]
Oooooh, maar mijn eens zo best wel florissante seksleven is (ook) volledig ingestort, hoor! Ze zeggen dat men (vrouwen) er in het tweede triminster geen genoeg van kunnen krijgen, maar ik merk er niets van. Ik heb echt nul zin en het doet best wel pijn ook. Soms doet het zo pijn dat ik aan het einde moet huilen. Voor mijn man niet echt een motivator voor een volgende keer
Ik hoop dat mijn lief niet toevallig meeleest, wij geloven nog dat alles beter wordt in het tweede trimesterquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:37 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh mensen, ga door alsjeblieft! Ik voel me gelijk een stuk minder 'schuldig'.
Ik heb de hoop bij mijn vriend net omver gemaaid door hardop te lopen verkondigen wat hier gezegd wordtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:43 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn lief niet toevallig meeleest, wij geloven nog dat alles beter wordt in het tweede trimester.
Ja? Maar de eerste tijd toch nog absoluut niet? Ook voor vent niet, omdat die je doos weer moet gaan zien als 'liefdesgeheel' en niet als werpding?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wacht maar tot je kind eruit is, dan is alles in 1x weer terug
Uhuhquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:46 schreef Spirit82 het volgende:
Wacht maar tot je kind eruit is, dan is alles in 1x weer terug
Liefdesgeheelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:48 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja? Maar de eerste tijd toch nog absoluut niet? Ook voor vent niet, omdat die je doos weer moet gaan zien als 'liefdesgeheel' en niet als werpding?![]()
Dit!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:37 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh mensen, ga door alsjeblieft! Ik voel me gelijk een stuk minder 'schuldig'.
Exact dit! Vriend vroeg zich in het begin af of er niet iets in zat ofzo, was er echt even een soort van jaloers opquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:27 schreef martine1984 het volgende:
Skip top eindelijk die piskannen de deur uit. Heb het ook gedaan en ben al weer vergeten hoe het was
Heerlijk dat er hier zoveel lotgenoten zijn die ook een libido deuk hebben ipv een piek. Dacht dat het aan mij lag. Het enige waar ik nu nog mee knuffel in bed is mn voedingskussen![]()
Daarom heb ik man vorige keer bedreigd dat als hij niet netjes bij het hoofdeinde zou blijven tijdens de bevalling dat ik hem dan wat zou aandoen. Maar oen werd het een keizersnee...dus ik heb de bedreiging voor deze keer alvast herhaaldquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:48 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja? Maar de eerste tijd toch nog absoluut niet? Ook voor vent niet, omdat die je doos weer moet gaan zien als 'liefdesgeheel' en niet als werpding?![]()
Hier ookquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:46 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik heb de hoop bij mijn vriend net omver gemaaid door hardop te lopen verkondigen wat hier gezegd wordt.
superquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef Kleurdoos het volgende:
yes! placenta ligt 4,5 cm van bmm! meiske heeft een compleet rapport meegekregen, gemiddelder kan ze niet zijn..1636 gram helaas wel in stuit maar ze heeft nog evendus terug naar VK
Ik ook niet! Want wat ik wil weten stel ik altijd hierquote:Op woensdag 10 juli 2013 08:15 schreef GotC het volgende:
Goed nieuws KD! Op naar een thuisbevalling
Hier een thuiswerkdagje. Doet me altijd goed, gek genoeg. En straks weer naar de vk! Ik heb eigenlijk nooit vragen voor de vk..is dat raar?
Die informatie is ook vaak informatiever en breder dan de VK.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ook niet! Want wat ik wil weten stel ik altijd hier
Ik slaap als mijn zoontje slaapt. Dus vanmiddag kan ik een paar uurtjes pakken. Tot die tijd even zien hoe ik mijn peutertje even lekker laat uitrazen. Denk dat ik straks even naar de kinderboerderij gaquote:Op woensdag 10 juli 2013 07:45 schreef Mabawa. het volgende:
Yeahh KD wat fijn!
Laiv, succes vandaag, heb je wel tijd voor een tukkie tussendoor?
Hier ook een gare nacht en hele dag op kantoor, blugh. Heb ook weer flinke koppijn, volgens mij wel goed gedronken gisteren. Vandaag maar even extra op letten.
Dat bedoel ik.:P HiHiquote:Op woensdag 10 juli 2013 08:24 schreef martine1984 het volgende:
Urla doa rood schijnt niet zo goed te zijn zit veel natrium in. Barleduc of iets dergelijks is beter.
Mawaba en laiv balen van de slechte nacht. Hopelijk kunnen jullie vandaag nog ergens rust in bouwen.
Vandaag ga ik met mn zoon naar het circus. Heb er stiekem zelf meer zin in als hij
Ik ookquote:Op woensdag 10 juli 2013 08:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ook niet! Want wat ik wil weten stel ik altijd hier
Daar staat hij dan. Als een 'Lonesome cowboy'. Helemaal bovenaan het lijstje. De vraag voor de VK!quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ookMaar voel me altijd een beetje stom, net alsof het me niks kan schelen
![]()
Oooh maar ik heb voor deze afspraak wel een vraag, namelijk wat de uitslag (incl waarden) was v/d suikertest!
quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:34 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Daar staat hij dan. Als een 'Lonesome cowboy'. Helemaal bovenaan het lijstje. De vraag voor de VK!
Dat was 'toen' ook mijn enige vraag. Niet opgeschreven. En toen ik thuis was kwam ik er achter dat ik hem vergeten was te stellen
Mag je dat echt niet? Of valt dat onder bedrustquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij mogen geen seks meer tot de bevallingnet nu ie vakantie heeft
Ow, niet?quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:12 schreef Limone het volgende:
Ik vond het wel fijn om al jullie gebrek-aan-seks-ervaringen te lezen! Dat zijn nou net de vragen die ik niet aan de vk stel.
Ik heb hem ook nog niet! Ik heb begin juni nog wel degene gesproken die toen bij mij thuiskwam, en die zei dat als ik hem nog niet had als ik moest bevallen, ik even moest bellen, dan kwam ze hem zelf wel brengen..quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:47 schreef Sull het volgende:
Ik zit net te denken heb die omslagdoek van MvM nog steeds niet ontvangen. Die zou ik dus al in maart krijgen... Ik moet er toch maar even 1 kopen, zodat die ook van mijn uitzetlijst gevinkt kan worden....
Anderen van de decemberstreepjesregen de doek al wel gekregen inmiddels?
De moxatherapie was gister trouwens ook erg bijzonder. De intake van de acupuncturist bestond uit 3 vragen, eerste kindje, hoeveel weken zwanger en waar ken je moxatherapie van. Vervolgens gaf hij uitleg over de 2x15 minuten moxatherapie per teen/voet en toen deed hij het welgeteld 10 minuten voor en gaf 5 sticks mee voor thuis. Kassa ¤59,- !!! Nou ja, hij had toch in elk geval netjes de tijd die staat voor een eerste consult (45 minuten) kunnen volmaken. Ik had er iets meer van verwacht... maar we zijn thuis maar iets fanatieker aan de slag gegaan. Baby wordt er wel lekker druk van in de buik, maar is nog niet gedraaid, helaas!
Ik heb 'm ook niet! Zal eens emailen... Als ik de gegevens van de consulente nog heb.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nog niet! Ik heb begin juni nog wel degene gesproken die toen bij mij thuiskwam, en die zei dat als ik hem nog niet had als ik moest bevallen, ik even moest bellen, dan kwam ze hem zelf wel brengen..
ik wacht al 11 jaarquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:04 schreef Pvoesss het volgende:
ik wacht nogsteeds op wat ik 3 jaar geleden zou krijgen![]()
Zeker zodra de buit binnen is boeit het ze weinig. Je moet maar net geluk hebben met de persoon die de intake deed. helaas is dit gedoe met spullen die niet leverbaar zijn enzo standaard bij mvm
Mooie uitslag van je suikertest! (ik ben heus niet jaloers hoor, heus nietquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:13 schreef GotC het volgende:
Omslagdoek kreeg ik ook bij de intake, maar behalve het 'Bedankt!' mailtje toen ik klaar was niks meer gehoordAch..
Controle bij de vk was goedHartje mooi, bloeddruk 110/65, baarmoeder nog steeds N+2 maar wel 4 cm gegroeid sinds laatste controle dus lig op schema
.
Uitslag v/d glucosetest was ook top: Nuchter 4,7 en 2 uur na suikertest 4,8
IJzer was wel wat te laag (6,9), dus mag aan de ijzertabletten. Ach, als dat alles is!
Heb je daar last van? zowel je Hb als van staalpillen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:13 schreef GotC het volgende:
Omslagdoek kreeg ik ook bij de intake, maar behalve het 'Bedankt!' mailtje toen ik klaar was niks meer gehoordAch..
Controle bij de vk was goedHartje mooi, bloeddruk 110/65, baarmoeder nog steeds N+2 maar wel 4 cm gegroeid sinds laatste controle dus lig op schema
.
Uitslag v/d glucosetest was ook top: Nuchter 4,7 en 2 uur na suikertest 4,8
IJzer was wel wat te laag (6,9), dus mag aan de ijzertabletten. Ach, als dat alles is!
Dat dus.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:21 schreef Spewey het volgende:
[..]
Mooie uitslag van je suikertest! (ik ben heus niet jaloers hoor, heus niet)
Je ijzer is volgens mij nog net goed, pas bloedarmoede als het <6.5 is na 18 weken zwangerschap en het zou weer moeten stijgen na 30 weken.
Awquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:21 schreef Spewey het volgende:
[..]
Mooie uitslag van je suikertest! (ik ben heus niet jaloers hoor, heus niet)
Je ijzer is volgens mij nog net goed, pas bloedarmoede als het <6.5 is na 18 weken zwangerschap en het zou weer moeten stijgen na 30 weken.
Mwah, wat kleine ongemakken zoals je hierboven kunt lezenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je daar last van? zowel je Hb als van staalpillen?
Hij 'mag' 6,3 zijn op zich. 6,9 is niet heel ruim maar ook niet dramatisch.
Drink je melk? als je dat bij de maaltijd doet, nie meer doen maar juist iets met vit. C nemen, verse jus ofzo, melk beter tussen de maaltijden door nemen, calcium remt ijzeropname en vit C bevorderd ijzeropname. Verder bevatten eieren relatief veel ijzer. Je zult de meeste tips vast wel al gehad hebbenohja en cafeïne remt de ijzeropname ook
![]()
![]()
oh dat is naarquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Oh, die ga ik onthouden mignonne! Volgens mij had ik voor geboorte sjaak ook te laag hb. Iig na zijn geboorte werd ik aan de ijzermijnen gezet, omdat t echt veel te laag was. En had niet extreem bloedverlies gehad. ,aar omdat ik voor zijn geboorte sterretjes zag, vermoed ik dat t toen ook al te laag is geweest.
herkenbaar, mijn Hb schommelt enorm. Momenteel heb ik een belachelijke 9,7quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Aw![]()
Hoe gaat het met jouw suikeravontuur?
Ja ze was niet ontevreden over m'n ijzer, maar kan wel een duwtje in de rug gebruiken denk ik. Bij 8 weken was het nog 7,9, dus dipje gemaakt. En laatste weken moe, weinig trek in eten en ik zie bleker dan normaal(niet moeilijk met een Schotse huid)
[..]
Mwah, wat kleine ongemakken zoals je hierboven kunt lezen. Staalpillen wordt ik nooit echt vrolijk van, kreeg ze vroeger al omdat ik standaard op het randje zit.
Ah en goeie tip! Dat van melk had ze verteld (scheelt, ik lust geen melk), maar met vitamine C wist ik niet. Vervelend, sinaasappelsap moeten drinken
Ik ben echt blij dat ik er nooit aan begonnen ben.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:39 schreef Pvoesss het volgende:
Dit is bijna identiek als het bericht wat ik toen steeds kreeg.
en dan heb ik het nog niet eens over de toon van het wijf dat niet wilde accepteren dat ik ging stoppen met plassenik hoop voor jullie dat jullie het wel gaan krijgen
2 eitjes ong. net zoveel als een normale portie vlees. Als je geen vegetariër bent zou je voor een extra ijzerboost dus best een gekookt eitje kunnen nemen bij je ontbijt/lunch en s avonds vlees bij je maaltijd.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:29 schreef Vanyel het volgende:
Bevatten eieren veel ijzer? Weer wat geleerd.
Wij kregen de wisseldeken bij de intake en gister lag opeens de film over ontstaan van t kind in de bus. Mooi, de vorige zijn we kwijt (uitgeleend..).
Ideaal he, bloeddonatie? Weet je gelijk hoe het ervoor staatquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
herkenbaar, mijn Hb schommelt enorm. Momenteel heb ik een belachelijke 9,7(laatst bij sanquin geweest) maar het is ook zo rustig weer 6,0; geen wijs uit te worden
![]()
Hopelijk snel van je klachten af!
zou standaard wel moeten bij 12 weken ong. en bij 30 weken bij iedereen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:33 schreef DJMomo het volgende:
Hier ook altijd al randje hb, weet ik nog van toen ik bloeddonor was. Ijzermijnen trouwens. Bedoel natuurlijk pillen. Ik zal er nu wat alerter op zijn iig. En bij mijn weten is er nooit op hb gecontroleerd, alleen op na controle van de bevalling, en ook alleen maar omdat ie direct na de bevalling zo laag was.
mwah, mag. Waarom niet? maar don't kill yourself over itquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Ideaal he, bloeddonatie? Weet je gelijk hoe het ervoor staatEn 9,7
!
Komt goed! Is het trouwens ook wijs om Roosvicee Ferro erbij te gaan drinken? Of is het dan wat overkill?
M'n vingers zijn helemaal lek geprikt, gelukkig heb ik een sadistische kleuter die het heel leuk vindt om op het knopje te drukken als ik moet prikken want zelf heb ik er soms gewoon geen zin inquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Aw![]()
Hoe gaat het met jouw suikeravontuur?
Ja ze was niet ontevreden over m'n ijzer, maar kan wel een duwtje in de rug gebruiken denk ik. Bij 8 weken was het nog 7,9, dus dipje gemaakt. En laatste weken moe, weinig trek in eten en ik zie bleker dan normaal(niet moeilijk met een Schotse huid)
[..]
Mwah, wat kleine ongemakken zoals je hierboven kunt lezen. Staalpillen wordt ik nooit echt vrolijk van, kreeg ze vroeger al omdat ik standaard op het randje zit.
Ah en goeie tip! Dat van melk had ze verteld (scheelt, ik lust geen melk), maar met vitamine C wist ik niet. Vervelend, sinaasappelsap moeten drinken
nee klopt, gebeurd met het lab in t begin bij je bloedgroep en infectieziektes. En rond 30 weken tegelijk met je suiker.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef DJMomo het volgende:
Oh wellicht is dat toen via lab geprikt? Ik heb iig nooit à la bloedbank met een jenner en dan drupje bloed op een plaatje bij vk gehad tijdens zwangerschap.
Is er bij jou eigk nog iets gezegd over een kans of wat je nu hebt wel zw.schapsdiabetes is of dat t ook gewone diabetes kan zijn die je al had zeg maar?quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:37 schreef Spewey het volgende:
[..]
M'n vingers zijn helemaal lek geprikt, gelukkig heb ik een sadistische kleuter die het heel leuk vindt om op het knopje te drukken als ik moet prikken want zelf heb ik er soms gewoon geen zin in
Ik ga langwerkende insuline krijgen want er is geen pijl op te trekken, vandaag exact hetzelfde gegeten als gisterochtend en nu piekte hij wel en gister dus niet en aangezien Pino veel te hard aan het groeien is sinds een week (stijgt nu bij alles boven P100 uit) gaan ze het niet nog langer aankijken. Ben ik wel blij mee want ik moet hem er ook nog uit zien te krijgen
Nee, is helemaal onderzocht en ik loop pas sinds kort met te hoge bloedsuikers rond gelukkig.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is er bij jou eigk nog iets gezegd over een kans of wat je nu hebt wel zw.schapsdiabetes is of dat t ook gewone diabetes kan zijn die je al had zeg maar?
Fijn wel dat ze je goed controleren, klinkt alsof er goed op ingesprongen wordt, wel vervelend voor jou zeg
Ik ben dol op het spulquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
mwah, mag. Waarom niet? maar don't kill yourself over itik vond het niet te zuipen overigens
![]()
als je nu merkt dat je last krijgt van je buik bijv. zou k de ferro en dergelijke wel als eerst weer schrappen. Als je ijzer omhoog moet zijn die staaltabletten wel het effectiefst.
Wat..fijn dat je kleuter het wel leuk vindt om je te prikkenquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:37 schreef Spewey het volgende:
[..]
M'n vingers zijn helemaal lek geprikt, gelukkig heb ik een sadistische kleuter die het heel leuk vindt om op het knopje te drukken als ik moet prikken want zelf heb ik er soms gewoon geen zin in
Ik ga langwerkende insuline krijgen want er is geen pijl op te trekken, vandaag exact hetzelfde gegeten als gisterochtend en nu piekte hij wel en gister dus niet en aangezien Pino veel te hard aan het groeien is sinds een week (stijgt nu bij alles boven P100 uit) gaan ze het niet nog langer aankijken. Ben ik wel blij mee want ik moet hem er ook nog uit zien te krijgen
oh gelukkig! dat is wel heel fijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:40 schreef Spewey het volgende:
[..]
Nee, is helemaal onderzocht en ik loop pas sinds kort met te hoge bloedsuikers rond gelukkig.
Precies dat! We weten allemaal wel dat we voor een goed doel hebben geplast, maar ze moeten gewoon hun beloftes nakomen. Ze verdienen ten slotte ook gewoon bakken met geld aan die medicatie hoor!quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:42 schreef GotC het volgende:
En gelijk MvM maar een mailtje gestuurd. Vind het krijgen van een cadeau niet zo boeiend, maar ze moeten niet beloven dat je iets krijgt en het vervolgens niet waarmaken
Heerlijk is dat he?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:39 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik heb (nog maals) meegedaan omdat een van mijn beste vriendinnen in de MMM zit en het middel ook gebruikt. Dan heb je ook nog het gevoel iets 'tastbaars' te hebben waar je het voor doet. En natuurlijk ook voor al die andere vrouwen die het middel nodig hebben.
Maar stiekem ben ik wel blij dat de kannen nu weer m'n huis uit zijn.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:39 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik heb (nog maals) meegedaan omdat een van mijn beste vriendinnen in de MMM zit en het middel ook gebruikt. Dan heb je ook nog het gevoel iets 'tastbaars' te hebben waar je het voor doet. En natuurlijk ook voor al die andere vrouwen die het middel nodig hebben.
Wel handig zo'n prikdokter aan huis. HiHiquote:Op woensdag 10 juli 2013 11:44 schreef Spewey het volgende:
Griezeltje vindt het veel te leuk, "Mamma, is het al tijd om bloed te prikken?" waar hij dan ook nog heel verheugd bij kijkt
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Urla het volgende:
[..]
Wel handig zo'n prikdokter aan huis. HiHi
Hij heeft wel gelijk!quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vent vindt dat hele mvm gebeuren zo een onzin. Oh, gaan ze weer geld aan je verdienen, zei die.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk!
ze verdienen er heel erg veel aan. En niet alleen mensen die zwanger willen worden hebben er profijt van. Ze draaien pure winst en ook gebruiken ze de urine die over blijven voor andere doeleindes.
Nog meer geld dus. En dan alle mensen die slanker willen worden met hcg.
Het is gewoon een afweging die je moet maken. Het idee is prachtig het helpen van anderen maar dat is niet het enige wat ze doen.
Ik wist ook erg goed waar ik het voor deed, maar ik was ook erg blij dat het voorbij was, hoor. Leuk is het niet, maar ach, het is eigenlijk maar een kleinigheid als je weet hoe anderen ermee geholpen worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:39 schreef ProjSkippy het volgende:
Maar stiekem ben ik wel blij dat de kannen nu weer m'n huis uit zijn.
Bronquote:'Moeders misleid bij afstaan urine'
27 mei 2013
Auteur: Heleen Croonen
Zwangere vrouwen in Brazilië die meedoen aan het Moeders voor Moeders-programma zijn jarenlang misleid, zo opent de Volkskrant 27 mei. Het HCG-hormoon uit hun urine is jarenlang gebruikt voor een geneesmiddel voor varkens.
Het middel pg600 bevat de hormonen PMSG (pregnant mare serum gonadotrophin) en HCG (humaan choriongonadotrofine), waarmee varkens ‘berig’ kunnen worden. Een legaal, maar niet onomstreden gebruik in de dierhouderij, volgens de krant.
De urine die in Nederland via het Moeders voor Moeders-programma wordt ingezameld, wordt uitsluitend gebruikt voor het maken van de vruchtbaarheidsbehandeling voor vrouwen, zo reageert farmaceutisch bedrijf MSD op het bericht. Ook in Brazilië geldt dit al enige tijd.
Dat is niet helemaal waar, want Pregnyl (met het gewonnen HCG-hormoon) is niet alleen geregistreerd voor vruchtbaarheidsbehandeling van vrouwen. Het kan ook worden voorgeschreven voor betere zaadproductie bij mannen en voor niet-ingedaalde zaadballen of bij vertraagde puberteit bij jongens. In 2011 kwam de Inspectie voor de Gezondheidszorg in actie tegen offlabelgebruik van Pregnyl als afslankmiddel.
De urine van de moeders wordt verder gebruikt voor productie van kunstmest door GMB Watertechnologie. Het begon als test, waarbij het bedrijf struviet en ammoniumsulfaat terugwon uit menselijke urine, om verder te verwerken tot kunstmest. Inmiddels wordt de volledige hoeveelheid rest-urine van Moeders voor Moeders gebruikt, en worden nieuwe bronnen van urine aangeboord, zoals uit de plaspalen bij evenementen.
op Nederland of op Brazilie? Ik dacht op Nederland, vandaar.quote:Dat is niet helemaal waar
Volgens mij werd het in Brazilie misbruikt, wordt het in Nederland voornamelijk gebruikt voor vruchtbaarheidbehandelingen en voor medische behandelingen van mannen. Daarnaast wordt de rest-urine in Nederland gebruikt voor kunstmest.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:53 schreef -Spring het volgende:
Oh wacht, het is idd ook in de volgende alinea's niet helemaal duidelijk of het nu over Nederland of Brazilie gaat.
MAAR! Je mag nu wel je nesteldrang de kost geven door alles schoon te mogen makenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:38 schreef Hilzillah het volgende:
GotC Skips en Fr alle 3 een mooie sticker gekregen![]()
Ik mag vrijdag weer.
Liefje heeft zelf een lamp gemaakt voor in het Ollihok. Een uitgezaagde wolk met glasvezel lampjes. Echt geweldig leuk geworden. Maar met het boren in betonnen plafond is ALLES onder het stof gekomen. Ik was echt even intens verdrietig
Dat dacht ik ook idd. Maar wmb is er niks mis met geld verdienen. Dubbel liefdadig: je helpt wannabee-moeders én anderen geld verdienen. Win-win.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:35 schreef Pvoesss het volgende:
Noujah mvm is van msd.
op de site staat dat al niet heel duidelijk. (Ja als je verder kijkt) .
Als je ziet wat voor winst msd weet binnen te harken met sommige medicijnen waaronder pregnyl dat is gewoon bizar veel.
Je plast niet voor mvm maar voor msd.
Mn bezem stofdoek en emmertje staan al klaar... Als ik weer thuis kom. Handjes jeuken al weer. Heb wel heel duidelijk gemaakt dat er tot Olli 16 is geen betonboor die kamer meer in komt!quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:39 schreef GotC het volgende:
[..]
MAAR! Je mag nu wel je nesteldrang de kost geven door alles schoon te mogen makenSchrale troost..
quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:38 schreef Hilzillah het volgende:
Ik mag vrijdag weer.
Liefje heeft zelf een lamp gemaakt voor in het Ollihok. Een uitgezaagde wolk met glasvezel lampjes. Echt geweldig leuk geworden. Maar met het boren in betonnen plafond is ALLES onder het stof gekomen. Ik was echt even intens verdrietig
En mvm piesen... het is niet 'juist' om niet de échte waarheid te vertellen. Maar als het helpt iemand met overgewicht af te laten slanken dan 'zeik' ik daar ook wel een kannetje voor vol hoorHet is wat anders als er een serieus tekort is en het afvallen er voor zorgt dat het niet gebruikt wordt waar het officieel voor dient.
Dat is grappig, mijn lief is met een vergelijkbaar project bezig! Dat is toch wel heel toevallig. Het projectje is nog niet helemaal af, maar volgens mij hoeft er hier niet extra geboord te worden! Show jij hem straks ook in het kinderkamertopic?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:38 schreef Hilzillah het volgende:
Ik mag vrijdag weer.
M'n man zei na de eerste zwangerschap dat ik m'n tijgerstrepen verdiend heb.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:06 schreef ferrari_rood het volgende:
En ik heb strepen op mijn buikbij Ean niet gekregen en nu dus wel. Dus ik vanmorgen ik heb strepen op mijn buik sip sip sip. Zegt vriend ow krast die daar dan??
![]()
![]()
![]()
Zal vanavond met schemer een foto maken. Ik ben er gewoon een beetje flieft opquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:48 schreef Sull het volgende:
[..]
Dat is grappig, mijn lief is met een vergelijkbaar project bezig! Dat is toch wel heel toevallig. Het projectje is nog niet helemaal af, maar volgens mij hoeft er hier niet extra geboord te worden! Show jij hem straks ook in het kinderkamertopic?
O echt? Dat met die stukjes?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:28 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi! Ik kom ff crossposten:
Dames, even n heads up: hier n enthousiaste aloë vera drankjes drinker en wat research leerde me net dat dat echt een no go is bij zwangerschap(swens). Er zit n stofje in de aloë vera die voor een miskraam kan zorgen doordat het samentrekkingen van de baarmoeder veroorzaakt oid.
Ben r een beetje van geschrokken, want ik drink (DRONK) dat spul megaveel. (En vanochtend positief getest) Misschien was het jullie al bekend, maar voor mij was het nieuws (terwijl ik verder echt wel op de hoogte ben van het wel/niet)
Diversen: kwam 'aloë' tegen op een lijst van dont's tijdens de zwangerschap (onder de kruiden), naar aanleiding daarvan ben ik gaan googlen en heb ik telefonisch contact gehad met Tropical (producent van dat spul).quote:
Wat zij zegt! Ik denk dan maar: als je medicijnen moet slikken om af te vallen zal je ook wel niet heel gelukkig zijn. Dus als mijn plas bij kan dragen aan het geluk van een ander, op welke manier dan ook, dan doe ik het met liefde.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:38 schreef Hilzillah het volgende:
En mvm piesen... het is niet 'juist' om niet de échte waarheid te vertellen. Maar als het helpt iemand met overgewicht af te laten slanken dan 'zeik' ik daar ook wel een kannetje voor vol hoorHet is wat anders als er een serieus tekort is en het afvallen er voor zorgt dat het niet gebruikt wordt waar het officieel voor dient.
deze foto en de bovenste fotoquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:53 schreef Phaidra het volgende:
KD wat mooi! Ik vind dat je op de eerste foto al echt kan zien dat ze op haar zus en broer lijkt
wat een fijn mannetjequote:
Hier durft vriendlief niet... is bang dattie schade aanricht.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:05 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik de enige was![]()
Dat spul is ook voor in je haar johquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:28 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi! Ik kom ff crossposten:
Dames, even n heads up: hier n enthousiaste aloë vera drankjes drinker en wat research leerde me net dat dat echt een no go is bij zwangerschap(swens). Er zit n stofje in de aloë vera die voor een miskraam kan zorgen doordat het samentrekkingen van de baarmoeder veroorzaakt oid.
Ben r een beetje van geschrokken, want ik drink (DRONK) dat spul megaveel. (En vanochtend positief getest) Misschien was het jullie al bekend, maar voor mij was het nieuws (terwijl ik verder echt wel op de hoogte ben van het wel/niet)
Mehehe maar het is zo lekkerquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat spul is ook voor in je haar joh![]()
garpjeik ben ook wel benieuwd, ga binnenkort ns op zoek naar onderbouwing
En gefeliciteerd!
wat lief!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:39 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Mehehe maar het is zo lekker![]()
![]()
Ik ben ook wel benieuwd naar onderbouwing, maar ik heb veel leukere dingen om op te zoeken nu haha.
En dank!ti's jammer dat k zo ver uit de buurt woon, want ik zou het wel heel tof vinden om je aan m'n bed te hebben haha.
Doe nummer 2 dan maar, we kunnen hier wel wat kwaliteit gebruikenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat lief!
en wie weet,ik moet mn stageplaats voor aankomend jaar nog te horen krijgen. Ik hoop op dichtbij maar er zijn ook stageplekken in Friesland, Goes, Nijmegen en Hoorn. To name a few![]()
t kan alle kanten op
Dezequote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat lief!
en wie weet,ik moet mn stageplaats voor aankomend jaar nog te horen krijgen. Ik hoop op dichtbij maar er zijn ook stageplekken in Friesland, Goes, Nijmegen en Hoorn. To name a few![]()
t kan alle kanten op
Goed dat je t erbij zet... Ik zat al helemaal vanquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:04 schreef mignonne het volgende:
Hahaha
nou... kindjes-technisch is Den Haag/Delft toch wel heel fijnmaar een tour is wel een idee
![]()
mn eigen kindjes dan he![]()
Een natuurlijke keizersnede ja goh <3 lijkt me geweldig! Ik ga t sowieso eens polsen in mijn ziekenhuis straks hoe ze daarover denken. Ik ben wel heel benieuwd hoe je verhaal verder afloopt Fee-nix! schop je topic tzt eventjes als je meer weet
Hahaha! Klopt, Hoorn is west-friesland. En enorme baby: check. M'n tweede was maar liefst 4660 gram. Geen ideeeeee hoe ik dat voor elkaar heb gekregenquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:10 schreef mignonne het volgende:
hahaha ja ik las het terug en toen zag k dat ie wel dubbel te lezen was![]()
Westlandse baby's, die zijn leuk, maar die in Hoorn (west-friesland is dat toch?)hebben ook een reputatie xD dat zijn blijkbaar enorme baby's. En idd. in mn westland-stage best wat 4+ kilo baby's probleemloos thuis geboren zien worden. Joekels man![]()
en je dan lam schrikken van een kindje van 2,6 kg![]()
dat krijg je van 3 baby's van >4,5 kg na elkaar. Het luchtig-toetje effect zeg maar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik hier snel weer weg, want ik hoor hier nog helemaal niet.
O en 4+ kilo baby's die thuis geboren worden, respect!. Luchtig toetje
![]()
ik vind half augustus in dirksland wel een mooie stage plek. Als het toch een koningstour wordtquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat lief!
t kan alle kanten op
succes daar meequote:Op donderdag 11 juli 2013 07:51 schreef GotC het volgende:
Ja hey, ik kom oorspronkelijk uit het Westland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Je bent gewoon goed geïntegreerd in je leefomgeving!quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:00 schreef Spewey het volgende:
Oh Skip, doe eens delen wat voor smaak er in je buik zit!
Ik kom oorspronkelijk niet uit de polder maar ik maak wel polderbaby's
quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je bent gewoon goed geïntegreerd in je leefomgeving!
Heb ik ook last van
quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
succes daar mee![]()
Ik kom niet hier vandaan, maar ben inmiddels wel goed geïntegreerd, de tweede woog 4,3 kg bij 39 weken.
Gelukkig heb je ervaring opgedaan danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel, zo te lezen, heel nuttig geweest dus! Dat een kindje groot is, hoeft dus niet direct te betekenen dat iemand niet thuis of zonder 'kleerscheuren' gaat bevallen. Goed om te zien!
Maar waarom ze in het Westland nou regelmatig zoveel groter zijn...
Het zit in t drinkwater denk ik ofzoquote:Op donderdag 11 juli 2013 08:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ervaring opgedaan dan
Wel, zo te lezen, heel nuttig geweest dus! Dat een kindje groot is, hoeft dus niet direct te betekenen dat iemand niet thuis of zonder 'kleerscheuren' gaat bevallen. Goed om te zien!
Maar waarom ze in het Westland nou regelmatig zoveel groter zijn...
+1. Ik zou er bijna zelf verloskundige van willen wordenquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:19 schreef GotC het volgende:
Mignonne, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Het blijft zo prettig om 'van de andere kant' te lezen! Het is erg leerzaam en daardoor bekijk ik situaties ook weer van een andere kant.
Fijn!
En, kun je jezelf een beetje tegenhouden?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:35 schreef GotC het volgende:
Speaking of kleiner/groter dan gemiddeld..
Ik heb inmiddels aardig wat kleertjes gekocht, maarre..hoe bepalen jullie hoeveel kleertjes in welke maat je koopt? Of kopen jullie het overgrote deel pas als je kindje er is?
Ik wil bijna alles kopen v/d nieuwe collectie v/d Next. Maar mijn rationele ik probeert me te stoppen
Ik weet gewoon nog steeds niet hoeveel ik woog enzo. M'n moeder is wel onder begeleiding van de gyn bevallen ivm MS, maar verder..? Toch maar weer eens naar vragenquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Skips wat zit er voor geslacht in je buikje?
Ik ben een geboren westlandse maar woog echt niet zoveel hoor (2580) en mijn zus 2990. Mijn vader daarin tegen scheen wel een flinke baby geweest te zijn met een megahoofd. Arme oma.
Ook mijn 1e woog niet zoveel ben benieuwd naar deze. Over 3wk heb ik een groeiecho dus dan hoor ik wel iets meer.
Die lengte kan best. Onze oude buurvrouw zelf niet groter dan 1.60m kreeg een baby van 54cmquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik weet gewoon nog steeds niet hoeveel ik woog enzo. M'n moeder is wel onder begeleiding van de gyn bevallen ivm MS, maar verder..? Toch maar weer eens naar vragen
Yur daarentegen... (al geloof ik het verhaal nog steeds niet, maar het verslag van het ziekenhuis liegt niet, denk ik?)
Uitgerekende datum: 19 april 1980
Geboren: 29 mei 1980
Lengte: 57 cm
Euh, tsja?
Dat is absoluut waarquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:38 schreef Cwen het volgende:
Ik heb simpele kleertjes, heel veel tweedehands en dat is in 50, 56 en zelfs 62 en een plukje 44. De ene 50 is de andere niet, dus met 50 en 56 van meerdere merken (en daar bedoel ik ook Zeeman etc mee) zit je altijd wel goed.
Met gemak! Gelukkig maarquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:37 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
En, kun je jezelf een beetje tegenhouden?
Ik ben zó dement.. Ik vergeet van alles op allerlei gebieden. Geen pijl op te trekken. En ik zeg hele domme dingen, die ik normaal toch echt wél goed weet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Skips, schiet eens op met die naam eraf slopen
en ik wil ook weten wat er in je buik zit![]()
En purple morgen de 20 wkn echo, spannend!
Fijne vakantie gehad?
suusz 37 weken, nice
hoe is t eigenlijk met jullie blonde gedrag?
ik reed vanmorgen gewoon de rotonde 2x omdat ik twijfelde of ik de afslafg (die ik 4x per week pak) wel moest hebben)
En begin van de week reed ik ook al ergens rechtsaf waar ik linksaf moest..en ja..ook die route rij ik 4x per week op dezelfde manier
quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik weet gewoon nog steeds niet hoeveel ik woog enzo. M'n moeder is wel onder begeleiding van de gyn bevallen ivm MS, maar verder..? Toch maar weer eens naar vragen
Yur daarentegen... (al geloof ik het verhaal nog steeds niet, maar het verslag van het ziekenhuis liegt niet, denk ik?)
Uitgerekende datum: 19 april 1980
Geboren: 29 mei 1980
Lengte: 57 cm
Euh, tsja?
Naah ik zou ook omvallen van verbazingquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
zoiets heb k ook eens gezien! een keizersnede bij een mw, kindje was of 57 of 59 cm, dat weet k niet precies meer.
Er bleef maar kind uitkomen![]()
die vader was 2,10 ofzo, toen kwamen de eerste mensen langs, ik moest mn hoofd achterover leggen om de verse opa en verse ooms te kunnen aankijken
"nou dat verwacht je ook niet he, zo groot?!"
ehm... nou ik snap zo wel waar t vandaan komt
5wk te laat? wauw al rekende ze toen wel anders of niet? Of heeft zijn moeder wel een echo gekregen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Naah ik zou ook omvallen van verbazingMaar ook 5 weken te laat..datkentochnie! Hij wilde er ook echt niet uit. De dokter is uit z'n jas gescheurd toen hij Yur met de vacuümpomp eruit trok. Yur heeft er nog steeds een blonde pluk in z'n haar van: Pigment is gewoon weg dankzij de pomp volgens de dokter
Biatch! Ik had bijna geroepen: Ja!/Nee!quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:08 schreef Limone het volgende:
Oh Skips, klopte de innestelingstheorie?
Geen idee.. Moeders heeft, al was dat toentertijd niet normaal, wel een echo gekregen ja. Daar kan je overigens écht niks op zienquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:54 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
5wk te laat? wauw al rekende ze toen wel anders of niet? Of heeft zijn moeder wel een echo gekregen?
gne gne! Jammer dat je nog net niet zó blond bentquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:56 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Biatch! Ik had bijna geroepen: Ja!/Nee!
(Maar ook echt hè)
Nee een verloskundige heeft er niets meer over te zeggen. Overgedragen is overgedragen. Dan is een bevalling voor de gynaecoloog en is het zijn/haar beleid, het is niet erg netjes om je daar tegenaan te staan bemoeien dan. Als een verloskundige er dan nog bij is dan is dat puur ter ondersteuning van de ouders. Mentale support ofzoquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:47 schreef Suusz het volgende:
Goedemorgen!
Mignonne, grappig dat er zo duidelijk regionale verschillen te zien zijn, wist ik niet.
Ik geloof zeker dat er een verschil in handelen is tussen verloskundigen en gynaecologen. Heb jij zelf bijvoorbeeld vaak gemerkt dat gynaecologen eerder een bepaalde ingreep doen (knip, pijnmedicatie etc) waar jij dat zelf niet zou hebben gedaan? En mocht dat gebeuren, heeft een verloskundige (als ze nog aanwezig is) daar nog een grote zeggenschap in?
quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:49 schreef Limone het volgende:
Nergens last van! Als ik me heel erg diep concentreer..
Whehe die is goed, ja ik mag daar om lachen he...ik weet hoe het voeltquote:Op donderdag 11 juli 2013 09:47 schreef Suusz het volgende:
Bla bla, blonde-watten-in-hoofd-gedrag, check! Ik voel me oprecht zo veel dommer en naïever dan eerst! Laatst moest er even een doucheslang gehaald worden bij de Gamma. Dus ik zei tegen mijn man, dat doe ik wel even. Hij voor de grap, 'is het wel veilig om een zwangere nu zo op pad te sturen'. Ik ja hoor, wat kan er nou mis gaan. Ik erheen, doucheslang gehaald, afgerekend, praatje gemaakt met kassa dame. Ik weer helemaal 'trots' thuis, 'is gelukt hoor!'. Zegt mijn man na een tijdje, en waar is de doucheslang eigenlijk? Ik, uhh...naar mijn lege handen kijken...blijkbaar niet hier.In de auto kijken... niet. Kon ik dus weer terug naar de Gamma waar de kassa-dame al lachend met de doucheslang in haar hand stond
Euhm, allemaal haha.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:06 schreef Sull het volgende:
Mignonne, gekke vraag misschien, maar krijgen jullie per bevalling betaald of per begeleide zwangere? En als jullie de zwangere tijdens de bevalling overdragen naar de gyn, krijgen jullie daar dan wel voor betaald?
Dat vind ik wel een beetje krom. Ik kan mij best indenken dat je iets betaald krijgt maar geen hele bevalling want die je immers niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Euhm, allemaal haha.
Je krijgt verschillende dingen betaald. Je krijgt prenatale controles betaald als je die uitvoert, dat is dus per zwangere. Daarnaast krijg je een tarief voor de bevalling. En je krijgt ook een tarief voor de kraambedcontroles.
Het kan dus voorkomen dat je alleen kraam krijgt omdat ie iemand van begin af aan medisch was. het kan ook dat je prenataal wel krijgt, en kraam ook, maar bevalling niet. Denk aan vrouwen die een keizersnede hebben gehad en met 36 weken naar de gyn gaan, of vrouwen die bij 39 weken een te hoge bloeddruk krijgen.
Als je je bevalling overdraagt krijg je wel gewoon betaald voor de bevalling, en de gynaecoloog ook. Er wordt dubbel gedeclareerd en allebei betaald. Het is dus een mythe dat een vk te laat over draagt omdat ze anders geen geld krijgt. De "makkelijkste" bevallingen zijn juist die waarbij iemand bij 4 cm een ruggenprik vraagt, je geld krijg je toch wel.
Wanneer je met je eigen VK gaat bevallen in het ziekenhuis en vraagt om pijnstilling gaat je VK dan altijd weg? Dacht dat die gewoon bleef?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
De "makkelijkste" bevallingen zijn juist die waarbij iemand bij 4 cm een ruggenprik vraagt, je geld krijg je toch wel.
Het is dus ook een beetje om te voorkomen dat jouw verloskundige denkt nou... ik hou die mevrouw nog even want nu krijg ik geen geld, of minder geld.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje krom. Ik kan mij best indenken dat je iets betaald krijgt maar geen hele bevalling want die je immers niet.
Hangt er vanaf.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:14 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Wanneer je met je eigen VK gaat bevallen in het ziekenhuis en vraagt om pijnstilling gaat je VK dan altijd weg? Dacht dat die gewoon bleef?
Hier word ik blij van! Ik vroeg me al af of ik tijdens m'n kraamweek nog wel thuis controles zou krijgen omdat ik nu dus helemaal overgedragen ben.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het kan dus voorkomen dat je alleen kraam krijgt omdat ie iemand van begin af aan medisch was. het kan ook dat je prenataal wel krijgt, en kraam ook, maar bevalling niet. Denk aan vrouwen die een keizersnede hebben gehad en met 36 weken naar de gyn gaan, of vrouwen die bij 39 weken een te hoge bloeddruk krijgen.
krijg je hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:18 schreef Spewey het volgende:
[..]
Hier word ik blij van! Ik vroeg me al af of ik tijdens m'n kraamweek nog wel thuis controles zou krijgen omdat ik nu dus helemaal overgedragen ben.
Bedankt voor de opheldering. Hier was idd iemand die deed geloven dat als de vk overdragen ze niets betaald kregen, dat leek mij zo vreemd, omdat je soms wel uren met iemand bezig bent geweest. En ook om te voorkomen dat ze te laat overdragen of tegen pijnstilling zullen zijn!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:12 schreef mignonne het volgende:
Ja. zo haal je wel die angel eruit inderdaad. Ja er wordt dubbel gedeclareerd en dat is duur en jammer voor de zorgkosten. Maar ik vind het wel de moeite waard om kosten wat kost te voorkomen dat iemand te laat overdraagt enkel en alleen vanuit oogpunt van de vergoedingen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:24 schreef Sull het volgende:
[..]
Bedankt voor de opheldering. Hier was idd iemand die deed geloven dat als de vk overdragen ze niets betaald kregen, dat leek mij zo vreemd, omdat je soms wel uren met iemand bezig bent geweest. En ook om te voorkomen dat ze te laat overdragen of tegen pijnstilling zullen zijn!
Goed beleid zo, lijkt me?!
quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
zoiets heb k ook eens gezien! een keizersnede bij een mw, kindje was of 57 of 59 cm, dat weet k niet precies meer.
Er bleef maar kind uitkomen![]()
Ja grappig he?!quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:11 schreef Limone het volgende:
Oh en Mabawa, wat bijzonder om te zien dat je kindje al zo'n eigen koppie heeft. Ik zie echt verschil met, bijvoorbeeld, de mijne!
ja!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:41 schreef WupWup het volgende:
[..]als een soort goocheltruc waarbij je er maar gekleurde doekjes uit blijft trekken
Mijn meisje was met 41+1 3530 gram super gemiddeld (eigenlijk wat klein als je naar de termijn kijkt) maar die heeft toch wel 4 weken in maat 50 gezeten. 56 zwom ze in!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:43 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja grappig he?!
Skips, heb je ook zo'n schattig jongetje in je buik?![]()
Hier worden in de familie ook alleen maar dikkerds geboren. Mn moeders beide kinderen waren 9 pond en mijn neefje was 56 cm en 48 of 49nogwat gramPaste dus ook echt geen 50 en zat na een week of 2/3 in 62.
Ik ben daarom enigszins verbaasd dat dit jongetje goed gemiddeld is. We zien het over een tijdje wel. Tot nu toe heb ik nog geen maatje 50 gekocht maar dat kan altijd nog.
Ja voor hetzelfde geld maakt hij nog een groeispurt, vandaar dat ik nog even wacht met 50 inslaan. Mocht over een week of 10 blijken dat hij nog steeds dit lijntje volgt dan zal ik wel het eea kopen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijn meisje was met 41+1 3530 gram super gemiddeld (eigenlijk wat klein als je naar de termijn kijkt) maar die heeft toch wel 4 weken in maat 50 gezeten. 56 zwom ze in!
Oh, ik had me even niet gerealiseerd dat de vk weggaat als je een ruggenprik vraagt. Goed om te weten!quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hangt er vanaf.
Als je een ruggenprik vraagt gaat je verloskundige weg, ongeacht of je poliklinisch bevalt of thuis. Je bent dan echt medisch. Voor pethidine verschilt het beleid per regio, in mijn regio is het zo dat pethidine een consult is van ongeveer 2 uur.
Je stuurt in voor pethidine, iemand is 2 uur lang medisch, en daarna komt je verloskundige weer terug en beval je gewoon met haar. Maar das niet in alle regio's zo.
= p50quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijn meisje was met 41+1 3530 gram super gemiddeld (eigenlijk wat klein als je naar de termijn kijkt) maar die heeft toch wel 4 weken in maat 50 gezeten. 56 zwom ze in!
Nu heb ik beeld van een bevallende vrouw, VK die haar hand vasthoudt en haar aanmoedigt, vrouw roept: "Ik wil NU een ruggenprik!" en de VK die zonder nog wat te zeggen koeltjes weglooptquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:52 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Oh, ik had me even niet gerealiseerd dat de vk weggaat als je een ruggenprik vraagt. Goed om te weten!
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:39 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Nu heb ik beeld van een bevallende vrouw, VK die haar hand vasthoudt en haar aanmoedigt, vrouw roept: "Ik wil NU een ruggenprik!" en de VK die zonder nog wat te zeggen koeltjes wegloopt.
- Meeverenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ghehe ja dat huilen had ik in t begin ook..nu is het omgeslagen naar gewoon veel feller zijn als normaal
in sommige situaties best handig, maar over t algemeen levert dit wel meer aanvaringen op met mensen
das een beetje jammerquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:58 schreef Spewey het volgende:
Dat vond ik bij de bevalling van m'n oudste echt raar. We waren in het ziekenhuis, m'n eigen vk breekt m'n vliezen, vruchtwater is groen en binnen een kwartier was ze weg
Het is een referentie-waarde P50 is precies gemiddeld, Als je 100 kindjes zou nemen dan betekent "het gewicht van je kind zit op P80" bijvoorbeeld dat er 20 kindjes zijn die zwaarder zijn dan de jouwe en 80 (of 79) die lichter zijn dan de jouwe.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef martine1984 het volgende:
Misschien een hele gekke vraag maar wat wordt er bedoeld met de P waarde (p97 etc)?
quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:39 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Nu heb ik beeld van een bevallende vrouw, VK die haar hand vasthoudt en haar aanmoedigt, vrouw roept: "Ik wil NU een ruggenprik!" en de VK die zonder nog wat te zeggen koeltjes wegloopt.
Gaat de vk dan ook weg?quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:58 schreef Spewey het volgende:
Dat vond ik bij de bevalling van m'n oudste echt raar. We waren in het ziekenhuis, m'n eigen vk breekt m'n vliezen, vruchtwater is groen en binnen een kwartier was ze weg
Jawel, ze komt altijd bij je thuis kijken, geeft je wat uitleg, beoordeeld het vruchtwater en observeert jou en je baby. Meconiumhoudend vruchtwater kan een teken zijn dat de baby het zwaar heeft namelijk dus dat moet wel (voor dat moment) uitgesloten worden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:57 schreef Sylver_ het volgende:
[..]Ik ook
[..]
Gaat de vk dan ook weg?![]()
Maar als ik nu bel met de mededeling dat mijn vliezen zijn gebroken en het vruchtwater groen is, dan zou ik de vk helemaal niet meer zien?
Verhalen van Kleurdoos en Momo stemt me nog hoopvol! Toch maar even vragen aan de vk volgende week.
was een knip, gelukkigquote:Op donderdag 11 juli 2013 14:36 schreef mignonne het volgende:
als t goed is hecht die hetzelfde hoor!
maar het kan zo zijn dat het een lastig te hechten ruptuur is. hoewel meekijken bij een ander sowieso geen kwaad kan.
Zo herkenbaar!! Ik heb van de week een hele lading (3 boodschappentassen vol!) oude videobanden gekregen en van mijn moeder een tv met zo'n videospeler erin. Het zijn voornamelijk Disney classics dus ik was helemaal in mijn nopjesquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:39 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Hij heeft sowieso de grootste lol, hij gaat tijdens het tv kijken ook gewoon naar mij gaan zitten staren om te kijken of ik al zit te huilen. Want meestal doe ik dat toch wel. Dolfijntje geboren? Jank. Eén of andere random soap waarbij twee mensen elkaar de liefde verklaren? Tissues needed! Reclame waarin een kindje iets schattigs doet? Open met die sluizen! Ik word er soms zelf ook moe van
.
Ik probeer de emo dingen een beetje te ontwijken, al heb ik het soms al bij het nieuws!quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:31 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Zo herkenbaar!! Ik heb van de week een hele lading (3 boodschappentassen vol!) oude videobanden gekregen en van mijn moeder een tv met zo'n videospeler erin. Het zijn voornamelijk Disney classics dus ik was helemaal in mijn nopjesGingen we eergisteren de Leeuwenkoning kijken. Nou
Al bij het beginstuk liepen mijn ogen vol, maar toen Rafiki Simba liet zien biggelden de tranen over mijn wangen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Tranen vloeien rijkelijk hier in huize Mabawa.
Mooie echo Ikke! Een jongetje
Mooie picture, je hebt blijkbaar een fotogeniek kind!quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:25 schreef ikke_84 het volgende:
wat gaan jullie toch snel hier!
Wel erg fijn om overal al een beetje van op de hoogte te zijn. Al weet ik niet of alles wel blijft hangen![]()
Wat een mooie echo foto's kwamen er voorbij!!En KD wat heb je al 2 mooie kindjes!!
Skips fijn dat alles goed was. Ik ben ook wel benieuwd naar wat je in je buik hebt.
Wij zijn vanmorgen weer goed gekeurd. Ik schrik toch elke keer weer hoe snel dat de kleine groeit. Zo bijzonderOw en we krijgen naar alle waarschijnlijkheid een jongentje
De vk durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik zag overduidelijk een paar keer wat voorbij komen wat niet de navelstreng was
![]()
Tijdens de echo draaide hij zich ook nog eens mooi om op zijn rug, zo grappig om te zien. We hebben hem van alle kanten kunnen bewonderen.
[ afbeelding ]
^^ datquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:08 schreef Limone het volgende:
Wat leuk, Purple!
Klopte de innestelingstheorie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |