quote:
Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef Rixtje het volgende:Och die fase heeft hier bijna een jaar geduurd gaat vanzelf weer over

Niet te druk om maken eten is het enige waar ze echt de macht over hebben en dat hebben ze gauw genoeg door...
Die fase duurt hier nog steeds voort... al sinds een jaar of 2 denk ik, ze wordt in oktober 6.
Eet appels, soms een banaan of een paar druifjes of paar aardbeien. Wortels zijn ok, sla redelijk en aardappels (liefst gebakken of frietjes als het aan haar ligt, maar ook gekookt eet ze ze wel).
Geprobeerd of ze nootjes wil, omdat ze ook zo weinig vlees eet, maar ook dat wil nog niet echt. Toch groeit ze prima, het went.
We hebben laatst geprobeerd om haar dan op zn minst van alles wat te laten proeven, maar het werd een grote strijd die ze toch won. Dus we laten haar weer, dan is het tenminste nog enigzins gezellig aan tafel. Ze krijgt een beetje yoghurt of vla na en daar moet ze het maar mee doen.
Peuter (bijna kleuter) eet 's morgens niet zo goed, paar happen brood of beschuit, maar een uur later wil ze dan weer... We proberen het wat in te perken, ze krijgt rond 10 uur fruit en dan tussen de middag weer, maar het is steeds vragen om eten. Appel op, dan wil ze een banaan of nog een appel of druiven of...
Het is niet eens altijd maar koek en snoep, ze wil gewoon eten, maar volgens mij zou je toch in principe wel voldoende moeten kunnen eten om 2 uur te overbruggen toch?
Ik ga eens proberen of het helpt als we haar drinken nog niet meteen geven, dat kan nog wel mede oorzaak zijn... En papa is geen ontbijter, dus misschien daar ook wat van...