abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128760898
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_128761498
De mijne wil ook geen aarbeien/meloen ed eten. En laatst ook geen banaan.
Terwijl ze die toen ik net begon met fruit geven wel heel erg graag wilden meloen en banaan dan. Aardbeien gaf ik toen nog niet.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:59:23 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_128763569
Hier een monster als het gaat om aardbeien :D Als je even niet kijkt is ook jouw bakje leeg zeg maar (nou, zo erg niet, dat zal hij niet doen zonder te vragen gelukkig)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128763768
En ik vind aardbeien zelf zo lekker. Mag er alleen niet teveel want dan krijg ik uitslag. Maar mijn miepert moet er niks van weten. Ook watermeloen en nectarine was NEE. Ze eet sowieso niet zo goed dus ik verwacht dat een fase is. Maar wel een fase die erg lang duurt.
pi_128764972
Och die fase heeft hier bijna een jaar geduurd gaat vanzelf weer over ;) Niet te druk om maken eten is het enige waar ze echt de macht over hebben en dat hebben ze gauw genoeg door...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:05:29 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128765964
Avondeten gaat hier ook al zeker meer dan een half jaar bagger.
Ik geef hem op andere gebieden dingen met goede volle vetten en verder zingen we het uit.
De trukendoos is wel leeg :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:15:43 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_128766360
En zelfs als je iets op tafel zet wat ze wel heel lekker vinden, kan het zijn dat ze te moe zijn om te eten, dus tja :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128768017
De mijne viel net in slaap met haar hand in het bord. Helaas weer wakker bij het naar boven tillen, dus nu kijken we Nijntje.
Gelukkig eet ze verder wel best goed.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128768582
Lars is nu al voor de derde dag op rij zo ongeveer zonder avondeten naar bed... zondag had hij aan het eind van de middag overgegeven op de speeltuin, en is bij thuiskomst maar rustig op bed gaan liggen, maar niet meer wakker geworden voor eten; gister was ie te moe, en vandaag waarschijnlijk ook.. Nah ja... reserves genoeg voorlopig, dus ik zal me nog maar geen zorgen maken...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:47:21 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128769321
Nathan vreet zich sommige avonden vol met wat ie wel lust en als hij het niet lust eet hij niets :') . Maar goed, hij is een fruit eter en absoluut geen groente eter. Linksom of rechtsom komen er dus wel verse vitaminen binnen ;)

Hij is trouwens echt zindelijk in de meest absolute vorm. Loopt zelf naar de wc, doet daar alles, gaat ook bij anderen naar de wc en ik kan me de laatste keer bed verschonen door nattigheid niet herinneren. Ik vind het echt zo knap van hem!
pi_128769975
Wauw pessie dat is ook knap!
Eva heeft net haar eerste sticker geplakt *O*
Ik had bedacht dat ik wat kleine cadeautjes zou kopen en dan ingepakt in een mand ofzo. Iedere keer als haar kaart vol is mag ze dan een cadeautje kiezen. Ze moet 12 stickers plakken voor een volle kaart.

En qua eten is eva altijd een meut geweest. Gepureerd eten moest ze als baby niet. De potjes fruit gingen goed (behalve dus banaan) maar de avondmaaltijd was altijd een frustratie. Zelden at ze op wat we gaven. Dus eens per week pakten we zo'n grote pot bruine bonen met appeltjes en die at ze dan verdeeld over 2 avonden op. Dan wisten we dat ze iig 2 avonden per week redelijk at.

Nu eet ze nog minimaal. Net heeft ze 3 aardappelpartjes op, 1 opscheplepel broccoli en 6 hapjes braadworst. Oh ja, en 5 happen vla ofzo.
Is dus niet gek dat het zo'n dunne is. Het liefst at ze de hele dag koek en rozijntjes volgens mij.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:51:20 #12
259886 pessie
pi_128771522
Danic, das meer dan wat de mijne eet ;)
pi_128771537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef Rixtje het volgende:
Och die fase heeft hier bijna een jaar geduurd gaat vanzelf weer over ;) Niet te druk om maken eten is het enige waar ze echt de macht over hebben en dat hebben ze gauw genoeg door...
Die fase duurt hier nog steeds voort... al sinds een jaar of 2 denk ik, ze wordt in oktober 6.
Eet appels, soms een banaan of een paar druifjes of paar aardbeien. Wortels zijn ok, sla redelijk en aardappels (liefst gebakken of frietjes als het aan haar ligt, maar ook gekookt eet ze ze wel).
Geprobeerd of ze nootjes wil, omdat ze ook zo weinig vlees eet, maar ook dat wil nog niet echt. Toch groeit ze prima, het went.
We hebben laatst geprobeerd om haar dan op zn minst van alles wat te laten proeven, maar het werd een grote strijd die ze toch won. Dus we laten haar weer, dan is het tenminste nog enigzins gezellig aan tafel. Ze krijgt een beetje yoghurt of vla na en daar moet ze het maar mee doen.

Peuter (bijna kleuter) eet 's morgens niet zo goed, paar happen brood of beschuit, maar een uur later wil ze dan weer... We proberen het wat in te perken, ze krijgt rond 10 uur fruit en dan tussen de middag weer, maar het is steeds vragen om eten. Appel op, dan wil ze een banaan of nog een appel of druiven of...
Het is niet eens altijd maar koek en snoep, ze wil gewoon eten, maar volgens mij zou je toch in principe wel voldoende moeten kunnen eten om 2 uur te overbruggen toch?
Ik ga eens proberen of het helpt als we haar drinken nog niet meteen geven, dat kan nog wel mede oorzaak zijn... En papa is geen ontbijter, dus misschien daar ook wat van...
Fake it till you make it...
pi_128771759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:51 schreef pessie het volgende:
Danic, das meer dan wat de mijne eet ;)
Echt? Ik vind dit echt weinig.
Op een goeie dag eet ze dan iets meer aardappel en een halve worst. En een fatsoenlijk schaaltje vla na. Maar ach, zo houdt ze het in balans.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:05:05 #15
259886 pessie
pi_128772186
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:56 schreef danic het volgende:

[..]

Echt? Ik vind dit echt weinig.
Op een goeie dag eet ze dan iets meer aardappel en een halve worst. En een fatsoenlijk schaaltje vla na. Maar ach, zo houdt ze het in balans.
Nathan weigert gekookte aardappel, en vaak wil hij het vlees ook niet. Dan eet hij dus 3 worteltjes en een bak vla. Vanavond aten pasta met broccoli, dat is dus heel veel pasta (toen z'n eigen bord leeg was papa's bord leeg eten) en 3 stukjes broccoli en geen kip. Jochie eet massa's fruit, komt vanzelf wel weer hoop ik.
pi_128772255
Eva eert meer dan Ean hoor. Ik krijg daar echt geen eten in als ze niet wil.
Nu vond ze vanavond de macaroni (tricolore) wel lekker ze vroeg zelfs om meer. Maar enkel de macaroni wilde ze de rest moet ze dan niet.

Gisteren at ze alleen wat vlees.
En vaak eet ze niks en als ik vind dat ze al de hele dag slecht gegeten heeft wil ik wel een boterham met kaas klaarmaken. en vaak eet ze dan alleen de kaas. De rest is voor de vo (vogel)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:24:54 #17
244125 laziness
pi_128773040
Alles wat geen gebakken aardappel of vlees is wordt stelselmatig geweigert. Er gaat bijna geen groenten in tenzij een potje olvarit.
pi_128776502
O. eet de laatste dagen wat minder brood dan gemiddeld... maar verder eet ze altijd heel goed. Fruit is niet aan te slepen.

Hier ook geen echte ontbijter... Daarom starten we nu eerst rustig op en eten vaak pas rond 9 uur. Dan gaat er de laatste dagen dus een boterham en een stuk fruit in..
Op KDV dagen eet ze thuis een peertje en gaat er een boterham mee naar t kdv die ze daar rond half 8 eet (Ze moet er dan om half 7 al uit)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128777727
Oh echt? Dat helpt wel relativeren. Ik krijg hier steeds te horen dat ze zo weinig en slecht eet.
Dank voor alle verhalen!
pi_128777795
Sofie vindt fluit uit een sakjuh heerlijk. Ze krijgt het als een tussendoortje zo af en toe. Ik vind het zelf ook lekker eerlijk gezegd.

Eten doet ze soms enorm goed, soms heel slecht. Fruit is ze dol op. We gaan bijna elke avond nog even wandelen naar de moestuin. Ze eet daar de aardbeien planten, de frambozen struik en de bessenheg leeg.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:56:47 #21
244125 laziness
pi_128777813
Hier wordt behalve avondeten wel goed gegeten bij de andere maaltijden dus ik probeer het te laten gaan.
pi_128777981
Mex heeft ook fases dat hij bijna niks eet. Vaak hielp het wel als ik zei dat ik het ging opeten, at ie ineens een paar happen en vond ie het toch wel lekker.
ontbijten wil hij de laatste tijd niet meer, dus ik maak het niet meer uit mezelf, maar wacht tot hij om brood vraagt.
Fruit eet hij gelukkig wel goed.
pi_128778350
Als Sofie dr eten weg schuift beginnen wij met eten van haar bord. Dat resulteert in hard roepen: NIET PIKKEN!! En dan gaat ze snel zelf eten.
*poef* nu is het weg
pi_128778559
Mooi he :P Hoop dat ze daar nog lang in trappen.
Ik heb het een keer ook echt op gegeten toen het wat minder werkte, boos dat hij was!
Nu werkt het weer goed O-)
pi_128779746
Lotte at altijd alleen haar vlees op en bij de rest was het "lust ik niet" nou prima dan niet. Wel af en toe een hapje laten proeven als wij klaar waren zo van even proeven dan haal ik je uit de stoel en 9 van de 10 keer pikte ze dat wel. Tot ze ineens sinds een week of 2 eerst haar aardappels en groente op eet en vaker het vlees laat staan :D Ze eet nu zelfs rijst en dat hoefde ze als baby al alleen uit een potje niet zelf gekookt..

Toen de fase begon zat ik er erg mee van krijgt ze wel genoeg etc maar ik denk dat als je ze andere dingen gaat aanbieden zoals bijvoorbeeld brood wat ze wel lekker vinden dat ze heel gauw weten als ik niet eet krijg ik toch wel een stuk brood en zo ver wou ik het absoluut niet laten komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')