abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:22:21 #126
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128848789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:08 schreef Snapcount2 het volgende:
En geef nu eens antwoord op de vraag die ik stel?
welke vraag ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_128848887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:22 schreef sturmpie het volgende:

[..]

welke vraag ?
Deze vraag:

quote:
Op basis waarvan concludeer jij dat je een rechtvaardiger oordeel had gekregen als je reiskostenvergoeding had gekregen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_128849642
Dit topic verdient een slotje tot het moment dat TS in ieder geval de beginselen van het strafrecht door heeft genomen, want hoe hier de woorden aanklagers, politie, en justitie worden gebruikt doet echt pijn aan mijn ogen.

Als iemand geen verstand heeft van de materie kun je niet inhoudelijk discussiėren. Je bent dan tenslotte volslagen langs elkaar aan het heen praten, simpelweg omdat de ander het niet begrijpt. Nutteloos topic dus verder.
pi_128849862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:40 schreef Sandersson het volgende:
Dit topic verdient een slotje tot het moment dat TS in ieder geval de beginselen van het strafrecht door heeft genomen, want hoe hier de woorden aanklagers, politie, en justitie worden gebruikt doet echt pijn aan mijn ogen.

Als iemand geen verstand heeft van de materie kun je niet inhoudelijk discussiėren. Je bent dan tenslotte volslagen langs elkaar aan het heen praten, simpelweg omdat de ander het niet begrijpt. Nutteloos topic dus verder.
Mee eens. Vooral het laatste voorstel is hilarisch, de politie een verdachte laten begeleiden bij zijn verdediging voor de rechter.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:58:49 #130
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128853774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:24 schreef Snapcount2 het volgende:

quote:
Op basis waarvan concludeer jij dat je een rechtvaardiger oordeel had gekregen als je reiskostenvergoeding had gekregen?
dan was ik wel gegaan, ik had ik de rechter nog een hoop te vertellen over het geen was voorgevallen. en dat had zeker meegewogen in de besluitvorming.
waarom ik het niet in de briefwisseling heb vermeld ? je kan niet altijd alles in de schriftelijke verklaring zetten en omdat ik op dat moment heel erg bezwaard was met hetgeen mij ten laste werd gelegd, ik werd er eigenlijk een beetje stil van. maar als ik voor de rechter had gestaan had ik rustig mijn boekje open kunnen trekken en de hele zaak kunnen toelichten waar de rechter zeker iets aan zou hebben gehad.
ik had het namelijk kunnen omdraaien. ik was in mijn zaak de eerste die telefonisch contact opname met de politie nadat ik meerdere malen was bedreigd, maar ik vond het niet nodig om er serieus werk van te maken. na de burenruzie/escalatie gingen die buren aangifte tegen mij doen met de meest zware aantijgingen die je maar kan bedenken alleen omdat ik die buurman van me af duwde omdat hij mij aanvloog. en ik schelde hem daarna natuurlijk uit voor alles wat in me op kwam incl. ik maak je !@#$% :) ja komop zeg, de bom barstte, je kan ver gaan maar dan kan je ook een reactie verwachten. die buren wilden mij vanaf toen helemaal klein en kapot maken.

dat heb ik allemaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen in de briefwisseling maar blijkbaar was mijn schrijven niet genoeg om het geheel juist toe te lichten, want ik ben van mening dat ik nog steeds onschuldig ben. het is een opgeblazen overdreven aangifte geweest, met valse ... voorwendselen?geschrifte? wat er in de tenlaste legging stond was niet om aan te zien,
nu heb ik een strafblad en moeite met verzekeringen omdat ik niet ben gegaan.

dat er geen reiskosten werden vergoed was voor mij juist de druppel om niet te gaan. ik had zoiets van, mij opzadelen met een last, mij bezwaren met dreigende juridische taal, en nog geen reiskostenvergoeding krijgen, stik dan maar in heel je wetgeving en ik kijk het wel aan. das bij mij weer een kruisje erbij op de balans bij: (x)systeem of samenleving
pi_128854012
Kan niet anders concluderen dat je oliedom bent TS. Dat jij zware beschuldigen aan je voorbij laat gaan, vanwege een reiskostenvergoeding zegt iets over je verstandelijke vermogens. Serieus hoe dom kun je zijn?

Daarbij kan ik niets anders concluderen dat je terecht bent veroordeeld als je de buurman hebt bedreigd.

Ps. Lees een keer een strafrechtboek, de processuele kant.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:03:31 #132
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128854016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:40 schreef Sandersson het volgende:

hey sorry dat ik geen universitaire opleiding recht heb afgerond he.
het is een strafzaak geweest waarbij ik verdachte was en de aanklagers mijn buren. die hebben aangifte tegen mij gedaan dus die zie ik als aanklagers. wat het OM ermee te maken heeft snap ik eerlijk gezegd niet.

Openbaar Ministerie en een stel gestoorde buren in een midlife-crisis is voor mij niet hetzelfde.
het Openbaar Ministerie zou een onpartijdige rol moeten vervullen, en beide partijen begeleiden in een rechtzaak. dan is het aan de rechter om te oordelen. dat zou beter werken dan de huidige regelgeving/procedure. want die is niet waterdicht. het kan beter.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:04:51 #133
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128854080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:03 schreef Sandersson het volgende:
Kan niet anders concluderen dat je oliedom bent TS. Dat jij zware beschuldigen aan je voorbij laat gaan, vanwege een reiskostenvergoeding zegt iets over je verstandelijke vermogens. Serieus hoe dom kun je zijn?

Daarbij kan ik niets anders concluderen dat je terecht bent veroordeeld als je de buurman hebt bedreigd.

ik zat toen zwaar in de shit, voor de zoveelste keer verhuisd, cannabis-verslaafd, problemen die ik niet bespreekbaar vond, sociaal isolement, baard laten groeien, je kent het wel, compleet teruggetrokken en niet geinteresseerd in enige shit die niet bij mijn toekomstvisie paste.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:07:25 #134
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128854205
quote:
naah, word er misselijk van, beetje traumatische ervaring geweest.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:08:47 #135
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128854252
quote:
als je de buurman hebt bedreigd.
die mij 6 x eerder bedreigd heeft
.. had je aangifte moeten doen
daar stond me kop toen niet naar, had zoiets van het zal wel over gaan nadat ik de politie er voor had gebeld. niet dus
pi_128854298
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]

hey sorry dat ik geen universitaire opleiding recht heb afgerond he.
het is een strafzaak geweest waarbij ik verdachte was en de aanklagers mijn buren. die hebben aangifte tegen mij gedaan dus die zie ik als aanklagers. wat het OM ermee te maken heeft snap ik eerlijk gezegd niet.

Openbaar Ministerie en een stel gestoorde buren in een midlife-crisis is voor mij niet hetzelfde.
het Openbaar Ministerie zou een onpartijdige rol moeten vervullen, en beide partijen begeleiden in een rechtzaak. dan is het aan de rechter om te oordelen. dat zou beter werken dan de huidige regelgeving/procedure. want die is niet waterdicht. het kan beter.
Ik moet hier eigenlijk niet op ingaan, maar toch.

Het OM is de aanklager!!!!!!!!!!!!

Jouw buren doen aangifte en t OM beslist of strafvervolging wordt ingesteld. Je buren hebben hier daarna niets meer mee te maken, buiten hun aangiften in t dossier.

Het OM als onpartijdige partij, lol..

Ga met je buren naar buurtbemiddeling of een mediator, die zijn onpartijdig.

Verander jouw verhaal eens in een verkrachter en het slachtoffer, dan zie je hoe oliedom het is. Moet t OM dan ook het traject begeleiden tussen verdachte en slachtoffer. Kom woorden tekort hiervoor.

Je niet gedane universitaire studie doet niet terzake. Als je ergens een mening over hebt, lees je dan in ieder geval in. Scheelt je een hoop dom gepraat en ons een hooo uitleg.
pi_128854343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:08 schreef sturmpie het volgende:

[..]

die mij 6 x eerder bedreigd heeft
.. had je aangifte moeten doen
daar stond me kop toen niet naar, had zoiets van het zal wel over gaan nadat ik de politie er voor had gebeld. niet dus
Had je aangifte moeten doen. Beslist t OM of de buren vervolgd worden.

Moeilijk he?
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:11:49 #138
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128854379
naja, het is 6 jaar geleden dus laten we er maar over ophouden

bedankt voor jullie reacties

slotje graag
pi_128855094
Ah, daar komt de aap uit de mouw van het zwart-witgestreepte boevenpak :')
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:32:10 #140
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128855209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:29 schreef DonJames het volgende:
Ah, daar komt de aap uit de mouw van het zwart-witgestreepte boevenpak :')
pfff
kweet nu wel hoe het er aan toe gaat mbt strafzaken :)
pi_128856113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:50 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat kan wel, de straf die word opgelegd is ook dwang.

[..]

ik pleit voor: verplicht aanwezig zijn bij de strafzaak
en voor reiskostenvergoeding, het is normaal dat als je voor derden ergens naar toe gaat dat men tegemoet komt in de reiskosten. voor familie en vrienden is een gratis ritje normaal. en dat is hier niet aan de orde. een rechtzaak kan je niet vergelijken met een ritje naar de supermarkt of een dagje uit. het is voor de verdachte verstandig om te gaan, zoals men benadrukt in de briefwisseling.

Je gaat voor jezelf, helemaal niet voor derden dus. Jij wordt ergens van beschuldigd, dus is het voor jou belangrijk om je daar tegen te verdedingen.
quote:
als je van 50 euro in de week moet leven, is de keus gauw gemaakt. dan ga je niet, en schakel je geen advocaat in.
daarbij is het inschakelen van een advocaat een bijkomstigheid waar je nogmaals niet op zit te wachten.

al met al is het voor de rechter en verdachte gunstig als men zijn aanwezigheid verplicht en hem tegemoet komt in de reiskosten, zodat de rechter een rechtvaardiger besluit kan nemen.

de rechter krijgt ook reiskostenvergoeding, zo zou dat voor de verdachte ook moeten gelden.

Het is voor die rechter niet interessant of hij in de ogen van de verdachte een rechtvaardig besluit neemt of niet. En het is zijn baan om daar te zijn, als jij reiskosten wil om naar je baan te gaan kun je vast wel iets regelen met je werkgever.

Ik hoop stiekem nog steeds dat dit eigenlijk een huiswerktopic is voor een hertentamen ofzo.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:58:52 #142
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128856280
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:54 schreef Operc het volgende:
Ik hoop stiekem nog steeds dat dit eigenlijk een huiswerktopic is voor een hertentamen ofzo.
het is echt gebeurd
TS is 't levend bewijs :)
pi_128856381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het is echt gebeurd
TS is 't levend bewijs :)
Dat het echt waar is dat je een dagvaarding hebt gehad en dacht "boeie!" dat geloof ik wel. Maar dat je oprecht vindt dat het niet jouw schuld is dat je er niet was en dat je erin geluisd bent doordat ze je geen reisvergoeding hebben gegeven, daarvan hoop ik nog steeds dat het een huiswerktopic is. Dat je eigenlijk onze argumenten niet kon verzinnen en op deze manier je essay bij elkaar probeert te knippen en plakken.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:03:50 #144
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128856490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:54 schreef Operc het volgende:
Het is voor die rechter niet interessant of hij in de ogen van de verdachte een rechtvaardig besluit neemt of niet
ik krijg bijzonder weinig steun in dit topic, terwijl ik pleit voor een rechtvaardigere procedure.

het word afgedaan alsof men ervan uit gaat dat een verdachte naar de pijpen moet dansen van de procedure.
een reiskostenvergoeding is een eerlijke tegemoetkoming naar de verdachte toe.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:07:05 #145
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128856605
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:00 schreef Operc het volgende:
doordat ze je geen reisvergoeding hebben gegeven, daarvan hoop ik nog steeds dat het een huiswerktopic is. Dat je eigenlijk onze argumenten niet kon verzinnen en op deze manier je essay bij elkaar probeert te knippen en plakken.
ik had het die tijd enorm zwaar met alles, de tenlaste legging ging er bij mij niet in, en omdat ik geen reiskostenvergoeding kreeg besloot ik om niet te gaan. 130km en een hele dag kwijt aan een stel kutburen, nee dankje.

dusja, uiteindelijk er flink bekaaid vanaf gekomen.

en nee, het is geen huiswerktopic, ik heb nooit graag huiswerk gemaakt en ben inmiddels de 30 gepasseerd, dus kerel, forget it ! ;)
pi_128856632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:03 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik krijg bijzonder weinig steun in dit topic, terwijl ik pleit voor een rechtvaardigere procedure.

het word afgedaan alsof men ervan uit gaat dat een verdachte naar de pijpen moet dansen van de procedure.
een reiskostenvergoeding is een eerlijke tegemoetkoming naar de verdachte toe.
Nee, de meeste users in dit topic geven aan dat het in je eigen belang is om als je verdachte bent in een rechtszaak óf aanwezig te zijn, óf je te laten vertegenwoordigen door een advocaat (liefst beide). Dat is in je eigen belang, een reiskostenvergoeding gaat daarbij dus helemaal nergens over. Als je zou beargumenteren dat er iemand een schadevergoeding moet betalen mocht je onschuldig worden bevonden, dan is daar nog wat voor te zeggen. Maar zolang je verdachte bent (en al helemaal als je veroordeeld wordt) is dat terecht niet aan de orde.
pi_128856730
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik had het die tijd enorm zwaar met alles, de tenlaste legging ging er bij mij niet in, en omdat ik geen reiskostenvergoeding kreeg besloot ik om niet te gaan. 130km en een hele dag kwijt aan een stel kutburen, nee dankje.
Daar ga je de fout in. Je bent de tijd niet kwijt aan 'een stel kutburen' maar aan het weerspreken van de aanklacht die het OM heeft geformuleerd over jouw handelen. Je hebt die buren er absoluut niet mee door niet te komen opdagen. Sterker nog, je hebt hen een dienst bewezen, want je helpt het bewijzen van je onschuld niet door niet op te komen dagen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:11:10 #148
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128856765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:07 schreef Operc het volgende:
Dat is in je eigen belang, een reiskostenvergoeding gaat daarbij dus helemaal nergens over.
het was voor mij een mooi handvat geweest.
ik had graag gezien dat ik geholpen zou worden door politie, of maatschappelijk werk, zodat men mij een kans zou geven om mezelf naar behoren te verdedigen.

ik ben nooit eerder als verdachte benadert, ik had echt zoiets van wat gaan we nou krijgen, compleet verbaasd, beduusd, geshocked, en stilgevallen.
pi_128856912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:11 schreef sturmpie het volgende:

[..]

het was voor mij een mooi handvat geweest.
ik had graag gezien dat ik geholpen zou worden door politie, of maatschappelijk werk, zodat men mij een kans zou geven om mezelf naar behoren te verdedigen.
Je was verdachte (inmiddels dader) van bedreiging etc. Dan is de politie er niet om jou te helpen, maar om het slachtoffer te helpen. Het idee van "de politie is je beste vriend" gaat niet op als je verdacht wordt van bedreiging.
quote:
ik ben nooit eerder als verdachte benadert, ik had echt zoiets van wat gaan we nou krijgen, compleet verbaasd, beduusd, geshocked, en stilgevallen.
En dat duurde weken? Het is niet zo alsof je werd opgeroepen om de dag erna op te komen dagen. Je hebt zelfs nog de kans gezien om een schriftelijk verweer te schrijven. Dan kun je inmiddels ook wel weer goed genoeg nadenken om te beseffen dat aanwezig zijn wel een pluspuntje zou kunnen zijn.

Uit al je post concludeer ik vooral dat je dacht dat het wel niet zo'n vaart zou lopen en dat het allemaal vanzelf wel goed zou komen. Door die lakse houding betaal je nu meer voor bepaalde verzekeringen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:26:58 #150
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128857329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:15 schreef Operc het volgende:
Dan kun je inmiddels ook wel weer goed genoeg nadenken om te beseffen dat aanwezig zijn wel een pluspuntje zou kunnen zijn.

ik dacht dan sta ik lijnrecht tegenover die kutbuurman, en die wilde ik echt niet meer in de ogen kijken

natuurlijk had ik een advocaat moeten inschakelen, zodat die de verdediging kon voeren. maar ik voelde me totaal niet gesteund of gerespecteerd (reiskostenvergoeding) en zodoende ben ik veroordeeld.

en ik vraag me af: hoe zit dat met alle andere veroordeelden, die door een copy-cat situatie, want dat was het, voor de rechter zijn gedaagd en door de procedure zo geschrokken zijn dat ze niet gegaan zijn. bijvoorbeeld omdat ze een stuk jonger zijn dan de aangevers en met een soort overmacht te maken hebben. niet gesteund worden door naasten, en zo het bijltje erbij neergooien en een strafblad krijgen.

das niet goed voor de mentaliteit, als puntje bij paaltje komt steekt er 'e'entje het gerechtsgebouw in de fik. helpt natuurlijk niks, maar als men onrecht voelt en je bent bij de verkeerde dan gebeurd het.
pi_128861282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:03 schreef sturmpie het volgende:
Nee. Het wordt er niet rechtvaardiger door. Een verdachte die zich wil verdedigen kan dat gewoon doen, een verdachte die zich niet wil verdedigen zal dat ook niet doen als 'ie verplicht wordt aanwezig te zijn. Verder hebben meer mensen last van dat voorstel dan dat ze er baat bij hebben.
quote:
..
Dat is natuurlijk ook zo. De procedure is (voor alle partijen trouwens) zo ongeveer heilig om willekeur tegen te gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:26 schreef sturmpie het volgende:
ik dacht dan sta ik lijnrecht tegenover die kutbuurman, en die wilde ik echt niet meer in de ogen kijken

natuurlijk had ik een advocaat moeten inschakelen, zodat die de verdediging kon voeren. maar ik voelde me totaal niet gesteund of gerespecteerd (reiskostenvergoeding) en zodoende ben ik veroordeeld.

en ik vraag me af: hoe zit dat met alle andere veroordeelden, die door een copy-cat situatie, want dat was het, voor de rechter zijn gedaagd en door de procedure zo geschrokken zijn dat ze niet gegaan zijn. bijvoorbeeld omdat ze een stuk jonger zijn dan de aangevers en met een soort overmacht te maken hebben. niet gesteund worden door naasten, en zo het bijltje erbij neergooien en een strafblad krijgen.

das niet goed voor de mentaliteit, als puntje bij paaltje komt steekt er 'e'entje het gerechtsgebouw in de fik. helpt natuurlijk niks, maar als men onrecht voelt en je bent bij de verkeerde dan gebeurd het.
Je bent toch een volwassen vent? Kom op zeg, in dit land word een klein beetje eigen verantwoordelijkheid van je verwacht, je wordt niet met įlles aan het handje meegenomen. Zoals het op mij overkomt was je ten tijde van de aanklacht te stoned om iets te doen, heb je de boel laten lopen en wil je daar nu iemand anders de schuld van geven. Zo werkt het niet, natuurlijk. Heeft ook niks met rechtvaardigheid van het systeem te maken, maar alles met laksheid van jouw kant. Jammer dan. Verder, als je het niet eens was met de uitspraak had je ook nog in hoger beroep kunnen gaan. Heb je kennelijk ook niet gedaan. Tsja, dan houdt het gewoon op.

Je bent de 30 gepasseerd, tijd om volwassen te worden zou ik zeggen.
pi_128862500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dan was ik wel gegaan, ik had ik de rechter nog een hoop te vertellen over het geen was voorgevallen. en dat had zeker meegewogen in de besluitvorming.
waarom ik het niet in de briefwisseling heb vermeld ? je kan niet altijd alles in de schriftelijke verklaring zetten en omdat ik op dat moment heel erg bezwaard was met hetgeen mij ten laste werd gelegd, ik werd er eigenlijk een beetje stil van. maar als ik voor de rechter had gestaan had ik rustig mijn boekje open kunnen trekken en de hele zaak kunnen toelichten waar de rechter zeker iets aan zou hebben gehad.

ik had het namelijk kunnen omdraaien. ik was in mijn zaak de eerste die telefonisch contact opname met de politie nadat ik meerdere malen was bedreigd, maar ik vond het niet nodig om er serieus werk van te maken. na de burenruzie/escalatie gingen die buren aangifte tegen mij doen met de meest zware aantijgingen die je maar kan bedenken alleen omdat ik die buurman van me af duwde omdat hij mij aanvloog. en ik schelde hem daarna natuurlijk uit voor alles wat in me op kwam incl. ik maak je !@#$% :) ja komop zeg, de bom barstte, je kan ver gaan maar dan kan je ook een reactie verwachten. die buren wilden mij vanaf toen helemaal klein en kapot maken.

dat heb ik allemaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen in de briefwisseling maar blijkbaar was mijn schrijven niet genoeg om het geheel juist toe te lichten, want ik ben van mening dat ik nog steeds onschuldig ben. het is een opgeblazen overdreven aangifte geweest, met valse ... voorwendselen?geschrifte? wat er in de tenlaste legging stond was niet om aan te zien,
nu heb ik een strafblad en moeite met verzekeringen omdat ik niet ben gegaan.
De rechter heeft dat waarschijnlijk ook meegenomen in zijn overwegingen. Heb je het vonnis nog ergens liggen? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er in staat.

quote:
dat er geen reiskosten werden vergoed was voor mij juist de druppel om niet te gaan. ik had zoiets van, mij opzadelen met een last, mij bezwaren met dreigende juridische taal, en nog geen reiskostenvergoeding krijgen, stik dan maar in heel je wetgeving en ik kijk het wel aan. das bij mij weer een kruisje erbij op de balans bij: (x)systeem of samenleving
Dat is dan jezelf aan te rekenen. Er waren genoeg instanties geweest die je hadden kunnen helpen met het voeren van je verdediging, zoals ik al zei, juridisch loket, rechtsbijstand (als je die hebt) of een pro-deo advocaat.

Kijk eens wat kritischer naar je zelf, je wil jezelf niet verdedigen tegen een aanklacht omdat het geld kost om naar de rechtbank te komen, soit. Is je eigen keuze, maar daar horen consequenties bij. (onder andere een boete die waarschijnlijk een stuk hoger is dan de reiskosten...)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:31:37 #153
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128883435
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:53 schreef Snapcount2 het volgende:
De rechter heeft dat waarschijnlijk ook meegenomen in zijn overwegingen. Heb je het vonnis nog ergens liggen? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er in staat.
heb ik niet meer, kan me herinneren dat er stond:

250 euro boete of 3 maanden gevangenisstraf
en daarbij 4 jaar voorwaardelijk.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:36:32 #154
396386 sturmpie
for night & nature
pi_128883617
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:50 schreef DonJames het volgende:
Zoals het op mij overkomt was je ten tijde van de aanklacht te stoned om iets te doen, heb je de boel laten lopen en wil je daar nu iemand anders de schuld van geven
klopt
niet iemand de schuld geven, maar eerder hoe ik er op dat moment wel aan toe was gekomen.
pi_128883978
't houdt niet op.. Niet vanzelf..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')