Dat betwijfel ik wel, of ze ook echt weten dat ze in het verkeerde lichaam zitten. De kenmerken die wij met vrouwen en mannen associėren gaan pas een rol spelen wanneer kinderen ontdekken dat je nog meer met je geslachtsdelen kunt dan plassen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waar haal je die info nou weer vandaan?
Kinderen van 4 laten zich ook niet ombouwen he, die kunnen wel voelen dat ze 'in een verkeerd lichaam zitten', maar dat is mijn mening.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Die voelen dat niet. Die willen de jurk van hun zusje aan en de ouders gaan er hysterisch over doen waarna dat kind hen gelooft.
Deels wel ja, maar ook al geef je een kind 0,0 opvoeding dan nog zullen jongetjes anders spelen dan meisjes. En sommige jongetjes zullen hetzelfde spelen als de meisjes (en andersom) en als die dan ook nog niet tevreden zijn met hun lichaam zijn het mogelijk transgenders.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:04 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ja en dat zijn dingen die door de maatschappij zijn opgedrongen.
VuMC, transgendercentrum van NL. Neem eens een kijkje op de poli anders, dan zie je wat voor figuren het voornamelijk zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waar haal je die info nou weer vandaan?
Dat joch van de op was toch 4? Hoe kan je nou voelen dat je in een verkeerd lichaam zit als dat lichaam nog niet eens de hormonaal kenmerkende verschillen tussen man/vrouw aan het vertonen is?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:04 schreef Oognip het volgende:
Kinderen van 4 laten zich ook niet ombouwen he, die kunnen wel voelen dat ze 'in een verkeerd lichaam zitten', maar dat is mijn mening.
Ik vind niet dat het dezelfde community is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Geloof het of niet maar transgenders zelf vinden dat ze enorm gediscrimineerd worden en dat homos worden voorgetrokken in de zogenaamde GLBT community.
Verder geloof ik niet dat er iemand is die denken dat homo“s hun lichaam willen ombouwen?
[..]
Je begrijpt duidelijk niks van transgender zijn. Iemand weet misschien niks van gender, maar ze weten wel dat er iets niet klopt en wel het lichaam waarin ze wonen. Sommigen haten hun lichaam echt en dat is niet omdat het ze aangepraat wordt, maar omdat ze voelen dat de dingen niet kloppen met wie ze zijn.
Ik ben een trangender die niet gekozen heeft voor operaties of hormonen, beetje weg van de minste weerstand, maar ik kan je garanderen dat mijn gedrag als kleuter al jongens gedrag was en dat ik mijn borsten negeerde tot mijn zus zei dat ik een BH moest kopen en toen had ik al cup B. Echte meisjes houden hun borstgroei vanaf de eerste cm bij en zijn maar wat blij als er iets is dat in een BH past.
Als mensen kiezen voor operatie dan is dat niet omdat ze zo nodig een lul (of vagina) willen, maar omdat ze het lichaam willen dat bij hen past ipv dat waarin ze toevallig geboren zijn dat ze haten.
En geloof me een heleboel gaan niet eens voor operaties, maar passen zich aan door kleding keus bv.
[..]
Dat is net zo dom als beweren dat homo zijn een geestesziekte is.
Erzijn ook nog mensen die genetische puzzels zijn en van beide delen van geslachtsdelen hebben of complete sets van beide. zij n die ook geestesziek?
Soms wordt je gewoon geboren met de verkeerde atrributen. Wees blij dat het hou niet overkomen is.
Als je meer inzicht wilt hebben in transgenders(maar dat zal wel niet gezien je vooroordelen) raad ik je aan om via uitzending gemsit eens naar "24 uur met .....Valentijn" te kijken.
Op basis van ervaring in hun sociale omgeving.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Je begrijpt duidelijk niks van transgender zijn. Iemand weet misschien niks van gender, maar ze weten wel dat er iets niet klopt en wel het lichaam waarin ze wonen. Sommigen haten hun lichaam echt en dat is niet omdat het ze aangepraat wordt, maar omdat ze voelen dat de dingen niet kloppen met wie ze zijn.
Deels. Maar jij zegt dus dat als je een jongetje opvoedt als meisje hij uiteindelijk liever een meisje wil zijn?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat zijn verzonnen verschillen. Roze of blauw is niet inherent aan meisjes en jongens.
Dat denk ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Deels. Maar jij zegt dus dat als je een jongetje opvoedt als meisje hij uiteindelijk liever een meisje wil zijn?
Dat is dus echt niet waar.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:09 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Op basis van ervaring in hun sociale omgeving.
Dat zie je mij nergens zeggen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Deels. Maar jij zegt dus dat als je een jongetje opvoedt als meisje hij uiteindelijk liever een meisje wil zijn?
Dat moet wel, want het begint al bij het verschil tussen man en vrouw, een verschil dat in je eentje dus niet te maken is. Er is dus per definitie een sociale omgeving nodig om de onderlinge verschillen tegen elkaar af te wegen en daar een oordeel over te vellen. Zonder sociale omgeving weet je als man niet dat er vrouwen bestaan en hoe die zich gedragen, dus zal de hele transgendergedachte al niet eens in je opkomen.quote:
Gewoon negeren, werkt denk ik beter.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:13 schreef Joanne35 het volgende:
Zucht, het zoveelste topic op fok waar domme mensen ongehinderd door enige kennis van zaken hun onwetendheid over transgenders kunnen ventileren. Misschien moeten we er een sticky topic van maken?
Ik ga er ook al niet eens meer serieus op inquote:
Goeie bijdrage dit je krijgt twee kankersteentjes van mijquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:13 schreef Joanne35 het volgende:
Zucht, het zoveelste topic op fok waar domme mensen ongehinderd door enige kennis van zaken hun onwetendheid over transgenders kunnen ventileren. Misschien moeten we er een sticky topic van maken?
Vind ik ook niet. voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:08 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het dezelfde community is.
En tweeslachtig zijn is heel wat anders dan een gezonde man die opeens vrouw wil zijn.
Nee, dat is wat ze voelen al zouden ze geisoleerd opgroeien! het is niet dat je een idee hebt van een vrouw is zo en een man is zo, maar "ik klop niet met mijn lichaam."quote:Op basis van ervaring in hun sociale omgeving.
Zeg maar wat iedereen op een gegeven moment weleens in zijn leven heeft?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:16 schreef Alentejana het volgende:
Nee, dat is wat ze voelen al zouden ze geisoleerd opgroeien! het is niet dat je een idee hebt van een vrouw is zo en een man is zo, maar "ik klop niet met mijn lichaam."
Door te luisteren naar mensen die dit overkomt en die ermee te maken hebben.quote:
Zou er geen probleem mee hebben waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Alentejana het volgende:
Je voelt het! Net zo als jij zult voelen als je nu plots wakker zou worden met een vagina, dat het niet bij je past.
Je grijpt mis bij het pissen, bv.
Dus dat lichaam van die kat-vrouw past ook niet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:16 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Vind ik ook niet. voor de duidelijkheid.
maar het gaat ook niet om gezonde mannen plots vrouw willen zijn.
Dat zijn vrouwen die in een mannenlichaam zijn geboren en een lichaam willen dat past, waarom snap je dat niet?
[..]
Nee, dat is wat ze voelen al zouden ze geisoleerd opgroeien! het is niet dat je een idee hebt van een vrouw is zo en een man is zo, maar "ik klop niet met mijn lichaam."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |