Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
ga weg a bezemquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef klawie het volgende:
die tt wollah zo herkenbaar
en mag kauwgom wel? en als je het stiekem doet?
miss kan je deze ook gebruiken http://www.moskeenourgouda.nl/gebedstijden/ is wel een Marokkaanse moskee weet niet of dat uitmaaktquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nope, even kijken of ik het in het oude topic kan vinden.
Ja, dat maakt uit. Ik wil perse die site.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef klawie het volgende:
[..]
miss kan je deze ook gebruiken http://www.moskeenourgouda.nl/gebedstijden/ is wel een Marokkaanse moskee weet niet of dat uitmaakt
Ayca is autist, kan niet goed omgaan met veranderingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef klawie het volgende:
[..]
miss kan je deze ook gebruiken http://www.moskeenourgouda.nl/gebedstijden/ is wel een Marokkaanse moskee weet niet of dat uitmaakt
Geef jij es antqoord op mn vraag Arabisch stuk vreten.quote:
- Ik ben niet Arabisch.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:03 schreef spierbal het volgende:
[..]
Geef jij es antqoord op mn vraag Arabisch stuk vreten.
Hihi vreten.
Ga weg.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:03 schreef spierbal het volgende:
[..]
Geef jij es antqoord op mn vraag Arabisch stuk vreten.
Hihi vreten.
Was seurieuze vraagquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Ik ben niet Arabisch.
- Ga een ander topic verneuken (of open desnoods een topic die je naar hartelust volbaggert).
zeg trouwens tegen je moeder en zusje dat ze bij hun klanten hun string niet meer moeten laten slingerequote:
Turken beginnen vaak (meestal?) een dag eerder. Zo ook dit jaar. Ramadan begint zometeen voor de Turken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:26 schreef qwerty-nl het volgende:
Het is toch woensdag pas ramadan? Ik bedoel voor de soennieten
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:21 schreef Paul het volgende:
ONZ / Goedemorgen op dinsdag 9 juli [Happy Ramadan!]
Wie vreet zich vol dan? Doen Marokkanen niet zo, toch..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:31 schreef Faeroer het volgende:
Ik begrijp het niet. Vorig jaar voor de lol meegedaan, maar ik snap het niet. Uithongeren om stil te staan bij mensen die het minder hebben (erg nobel), maar dan in de donkere uren jezelf helemaal volvreten... En dan hoor ik een aantal Marokkanen van mijn studiegroep zeggen dat zij dit jaar niet naar Marokko gaan omdat het daar veel heter is dan hier gedurende Ramadan. Is dit niet tegenstrijdig of wordt dit als normaal ervaren?
Geen ervaring met Turkse huishoudens, maar wel met een drietal Marokkaanse huishoudens waar ik vaak over de vloer kom. Het is altijd gezellig, maar ik begrijp die insteek daarom niet als er wordt gevast.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wie vreet zich vol dan? Doen Marokkanen niet zo, toch..
Turken wel
Wat ik weet is dat dat niet mag.. Maar goed, als jij Nederlander bent dan lijken onze tafels en manieren van eten altijd wel veelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:12 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Geen ervaring met Turkse huishoudens, maar wel met een drietal Marokkaanse huishoudens waar ik vaak over de vloer kom. Het is altijd gezellig, maar ik begrijp die insteek daarom niet als er wordt gevast.
Geloof mij, wij horen dit elk jaar weer. Maar ik moet de eerste nog tegenkomen die zich 'volvreet'. Denk er even logisch over na, je hebt de hele dag niks gegeten, denk je dat je dan in 1 keer even veel eet als wat je normaal op een dag eet? Zou je maag dat aankunnen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:31 schreef Faeroer het volgende:
Ik begrijp het niet. Vorig jaar voor de lol meegedaan, maar ik snap het niet. Uithongeren om stil te staan bij mensen die het minder hebben (erg nobel), maar dan in de donkere uren jezelf helemaal volvreten... En dan hoor ik een aantal Marokkanen van mijn studiegroep zeggen dat zij dit jaar niet naar Marokko gaan omdat het daar veel heter is dan hier gedurende Ramadan. Is dit niet tegenstrijdig of wordt dit als normaal ervaren?
Geen Nederlands bloed nee, maar daar zit wel wat in.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat ik weet is dat dat niet mag.. Maar goed, als jij Nederlander bent dan lijken onze tafels en manieren van eten altijd wel veel
Dat is ook niet het doel van het vasten, maar (leren) geduld te hebben, het controleren/disciplineren van de nafs (ego) en het herinneren van God. Het is daarom ook een maand voor extra aandacht aan je imaan (geloof), wat in uiting komt in het gebed, het voeden/helpen van de behoeftigen, jezelf onthouden van verleidingen en datgene wat God uitgesproken heeft als haram, etc.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:31 schreef Faeroer het volgende:
Lees je dan eerst maar goed in.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:31 schreef Faeroer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:39 schreef xminator het volgende:
Normaal gesproken:
- Hoe laat is ezan/adhan?
+ Hoe moet ik dat weten, ben toch geen imam?
Tijdens ramadan:
- Hoe laat is ezan/adhan?
+ Over 6 uur, 45 minuten en 35 seconden.Hahahah zo herkenbaar. En dan heb je nog figuren: "nee man vandaag 22:02 niet :04".....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:40 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hahahah zo herkenbaar. En dan heb je nog figuren: "nee man vandaag 22:02 niet :04".....!
of met Enschede meedoen omdat het daar eerder donker wordtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:40 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hahahah zo herkenbaar. En dan heb je nog figuren: "nee man vandaag 22:02 niet :04".....!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |