Het was juist de semiprivatisering, regelgeving en subsidiëring rond de financiële sector die voor een enorme disbalans hebben gezorgd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat de financiële sector wel degelijk aan overheidstoezicht onderworpen moet worden, zodat er geen onverantwoorde risico's worden genomen.
Met die tegenwerpingen blijft het vooralsnog een vicieuze cirkel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar geloof mij: bij alles wat je opwerpt, krijg je tegenwerpingen van mensen die liever het zielige slachtoffer uithangen. Die gaan jou uitleggen welke onmogelijkheden er allemaal zijn en hoe diep één van de meest welvarende landen ter wereld wel niet in de put zit.
Nederland heeft een spiegel nodig die groot genoeg is voor pakweg 14 miljoen mensen om er tegelijkertijd in te kijken.
Die observatie deel ik. Daarom is die spiegel zo hard nodig. Zodat dat volk gaat inzien hoe goed ze het eigenlijk hebben tijdens deze zogenaamde crisis.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Met die tegenwerpingen blijft het vooralsnog een vicieuze cirkel.
Durven leningen af te sluiten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:41 schreef Scjvb het volgende:
Men moet ook wat meer durven, wil men daadwerkelijk uit de recessie komen. Met een iets andere aanpak zie ik een mogelijkheid.
Zo is het.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die observatie deel ik. Daarom is die spiegel zo hard nodig. Zodat dat volk gaat inzien hoe goed ze het eigenlijk hebben tijdens deze zogenaamde crisis.
Dat zou ik niet zozeer willen zeggen, maar ik sluit het niet uit.quote:
Nou ja, de kern van de bouw-economie bestaat uit lenen hè.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:13 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zozeer willen zeggen, maar ik sluit het niet uit.
En misschien toch wat minder bezuinigen. Het kabinet was eerder dit jaar voornemens om volgend jaar per saldo 4,3 miljard te bezuinigen, en vervolgens het begrotingstekort onder de Europese 3-procent norm te brengen.
Deze leningen vereisen ook weer de nodige lef om het aan te gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, de kern van de bouw-economie bestaat uit lenen hè.
Krijg je die weer uit het slop.... dan gaat de rest van de economie ook volop meedoen...
Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat het overheidstoezicht op de financiële sector dezelfde oorzaken van falen onderhevig is al de financiële sector zelf, zodat er ook met overheidstoezicht onverantwoorde risico's worden genomen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat de financiële sector wel degelijk aan overheidstoezicht onderworpen moet worden, zodat er geen onverantwoorde risico's worden genomen.
Maar is wel gratis! Niks recessie!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 07:42 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat stukje uit de SpitsVroeger toen ik nog wel eens met de trein ging was het ook al een matige krant maar dit is gewoon zielig
Hé leuk! Gaan ze dit seizoen eindelijk degraderen!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Farenji het volgende:
In ander nieuws: Feijenoord voorspelt dat ze volgend seizoen toch echt kampioen gaan worden!
Ik gok dat ze er naast zaten, maar dat andere economen voorspellen dat over weer een jaar het écht beter zal gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Even dit topic bookmarken voor over een jaartje.
Of straks nog dieper in de recessie zodat populariteit kabinet heel hard omlaag duikt, zelfs een val kabinet veroorzaakt en nieuwe verkiezingen komen, en daarmee opkomst flanken en land dus misschien wel uit de recessie zal komen, maar historische gezien dieper in de problemen komt (radicalere partijen zullen de politieke situatie niet verbeteren, want er staan ook radicalere kiezers achter die 'hun' partijen en 'hun' leider harder zullen verdedigen van beide kanten, dus zal er alleen maar meer strijd ontstaan, zelfs escalatie)quote:Op maandag 8 juli 2013 23:39 schreef Scjvb het volgende:
FEEST: 'Nederland bijna uit recessie'
Goed, hoogstpersoonlijk lijkt het me ook erg onwaarschijnlijk dat er zo plotseling daadwerkelijk licht aan de horizon gloort, maar gezien deze berichtgeving een reden temeer om de moed erin te houden en geduldig te wachten op het zoet wat jaren terug volgens Balkenende zou komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |