abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128745063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat de financiële sector wel degelijk aan overheidstoezicht onderworpen moet worden, zodat er geen onverantwoorde risico's worden genomen.
Het was juist de semiprivatisering, regelgeving en subsidiëring rond de financiële sector die voor een enorme disbalans hebben gezorgd.

En het importeren van buitenlandse (Amerikaanse) parasitaire systemen die niet werken in het polderklimaat.

Let wel: De Staat is en was altijd al grootaandeelhouder. Hele provincies werden onderhouden van rendementen uit achteraf dubieuze buitenlandse investeringsconstructies..
blablablabla
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:55:55 #27
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_128745116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar geloof mij: bij alles wat je opwerpt, krijg je tegenwerpingen van mensen die liever het zielige slachtoffer uithangen. Die gaan jou uitleggen welke onmogelijkheden er allemaal zijn en hoe diep één van de meest welvarende landen ter wereld wel niet in de put zit.

Nederland heeft een spiegel nodig die groot genoeg is voor pakweg 14 miljoen mensen om er tegelijkertijd in te kijken.
Met die tegenwerpingen blijft het vooralsnog een vicieuze cirkel.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_128745151
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Met die tegenwerpingen blijft het vooralsnog een vicieuze cirkel.
Die observatie deel ik. Daarom is die spiegel zo hard nodig. Zodat dat volk gaat inzien hoe goed ze het eigenlijk hebben tijdens deze zogenaamde crisis.
pi_128745219
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:41 schreef Scjvb het volgende:
Men moet ook wat meer durven, wil men daadwerkelijk uit de recessie komen. Met een iets andere aanpak zie ik een mogelijkheid.
Durven leningen af te sluiten?
I´m back.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:59:39 #30
345631 Scjvb
pi_128745235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die observatie deel ik. Daarom is die spiegel zo hard nodig. Zodat dat volk gaat inzien hoe goed ze het eigenlijk hebben tijdens deze zogenaamde crisis.
Zo is het.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:13:24 #31
345631 Scjvb
pi_128745600
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Durven leningen af te sluiten?
Dat zou ik niet zozeer willen zeggen, maar ik sluit het niet uit.

En misschien toch wat minder bezuinigen. Het kabinet was eerder dit jaar voornemens om volgend jaar per saldo 4,3 miljard te bezuinigen, en vervolgens het begrotingstekort onder de Europese 3-procent norm te brengen. :|W
pi_128745777
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:13 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zozeer willen zeggen, maar ik sluit het niet uit.

En misschien toch wat minder bezuinigen. Het kabinet was eerder dit jaar voornemens om volgend jaar per saldo 4,3 miljard te bezuinigen, en vervolgens het begrotingstekort onder de Europese 3-procent norm te brengen. :|W
Nou ja, de kern van de bouw-economie bestaat uit lenen hè.
Krijg je die weer uit het slop.... dan gaat de rest van de economie ook volop meedoen...
I´m back.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:30:22 #33
345631 Scjvb
pi_128745997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, de kern van de bouw-economie bestaat uit lenen hè.
Krijg je die weer uit het slop.... dan gaat de rest van de economie ook volop meedoen...
Deze leningen vereisen ook weer de nodige lef om het aan te gaan.

En inderdaad, als die uit het slop komen dan heeft dat weer een gunstige uitwerking op de economie.
pi_128746441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:49 schreef Elfletterig het volgende:
Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat de financiële sector wel degelijk aan overheidstoezicht onderworpen moet worden, zodat er geen onverantwoorde risico's worden genomen.
Als de voorbije crisis iets duidelijk heeft gemaakt is dat het overheidstoezicht op de financiële sector dezelfde oorzaken van falen onderhevig is al de financiële sector zelf, zodat er ook met overheidstoezicht onverantwoorde risico's worden genomen.
pi_128746574
Mooi dan kan de belasting omlaag.
pi_128747290
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:08 schreef sig000 het volgende:
Mooi dan kan de belasting omlaag.
pi_128747593
Dat stukje uit de Spits :') Vroeger toen ik nog wel eens met de trein ging was het ook al een matige krant maar dit is gewoon zielig :')
pi_128749523
Economen die iets voorspellen; altijd lachen weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 10:00:46 ]
pi_128749614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 07:42 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat stukje uit de Spits :') Vroeger toen ik nog wel eens met de trein ging was het ook al een matige krant maar dit is gewoon zielig :')
Maar is wel gratis! Niks recessie!
pi_128750023
In ander nieuws: Feijenoord voorspelt dat ze volgend seizoen toch echt kampioen gaan worden!
pi_128750039
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Farenji het volgende:
In ander nieuws: Feijenoord voorspelt dat ze volgend seizoen toch echt kampioen gaan worden!
Hé leuk! Gaan ze dit seizoen eindelijk degraderen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128751864
Even dit topic bookmarken voor over een jaartje. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:30:03 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128751907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:
Even dit topic bookmarken voor over een jaartje. :')
Ik gok dat ze er naast zaten, maar dat andere economen voorspellen dat over weer een jaar het écht beter zal gaan. :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_128752357
Denk niet dat de effecten van de komende extra lastenverzwaringen nu in de uitzendbranche zichtbaar zijn. Als je die parameter niet meeneemt, wat is je voorspelling dan waard?

Ok, laten we even positiever zijn en ervan uitgaan dat de investeringen van pensioenfondsen en verzekeraars in de bouw en andere sectoren iets opleveren, wie gaan die huizen dan kopen en met welk geld? Voor een deel de mensen die daardoor salaris krijgen natuurlijk, maar ik heb mijn twijfels of de compensatie daarvan genoeg is ten opzichte het algehele koopkracht verlies om een sterke multiplier voor binnenlandse groei te creëren.

Ik ben niet onder de indruk van het macro-economische beleid, zouden zomaar hoge werkloosheid tot 2018 kunnen houden. Kunt je verwachtingen beter aan dat realistische beeld aanpassen.
  † In Memoriam † dinsdag 9 juli 2013 @ 11:54:05 #45
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128752739
Ik voorspel binnen 2 weken weer slecht nieuws.
Handig voor die short-sellers. Die speculeren met deze emotie-setter. Krijg het idee dat dit goed-nieuws/slecht-nieuws ook telkens uit die koker komt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:56:50 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128752846
Ja als zometeen alle mensen onder het minimum letterlijk afgestorven zijn maakt dat natuurlijk het quota van het gemiddelde weer wat hoger.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:46:46 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128754490
Dus als ik het goed begrijp kunnen de bulgaren en polen beter in het najaar hierheen komen om te werken?

Maar zonder gekheid uitgaande van de situatie zoals die nu is zou het mogelijk zijn om uit de recessie te komen volgens deze hoogleraren.
Ware het niet dat er nog eens 6 miljard ergens wegbezuinigt moet worden.Wat weer de nodige bestedingsbeperkingen met zich meebrengt.
There is only one religion
pi_128758941
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:39 schreef Scjvb het volgende:
FEEST: 'Nederland bijna uit recessie'

Goed, hoogstpersoonlijk lijkt het me ook erg onwaarschijnlijk dat er zo plotseling daadwerkelijk licht aan de horizon gloort, maar gezien deze berichtgeving een reden temeer om de moed erin te houden en geduldig te wachten op het zoet wat jaren terug volgens Balkenende zou komen.
Of straks nog dieper in de recessie zodat populariteit kabinet heel hard omlaag duikt, zelfs een val kabinet veroorzaakt en nieuwe verkiezingen komen, en daarmee opkomst flanken en land dus misschien wel uit de recessie zal komen, maar historische gezien dieper in de problemen komt (radicalere partijen zullen de politieke situatie niet verbeteren, want er staan ook radicalere kiezers achter die 'hun' partijen en 'hun' leider harder zullen verdedigen van beide kanten, dus zal er alleen maar meer strijd ontstaan, zelfs escalatie)
Het blijft bij voorspellingen economie, want kapitalisme betekent onzekerheid en instabilitiet.
De economie is net zo voorspelbaar als het weer daardoor. Fundament economie zou moeten veranderen (naar eco-nomie, niet kapitaal, maar ecologisch fundament), en snel, want de radicale partijen spinnen garen bij een lange periode slechte economie gevolgt door een korte krachtige periode enorm goede economie. Want als straks een partij op de flanken een kabinet heeft gevormt en de economie plotseling ook heel goed gaat draaien denkt de burger dat het door die partij kwam en er dus massaler op gaat stemmen, er heilig in gaat geloven.
Het zoet komt pas als de politieke situatie zuur is, en daardoor weer snel einde zoet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Synthercell op 09-07-2013 14:58:58 ]
pi_128759350
Op een enkele econoom na zag niemand de crisis aankomen. Diezelfde figuren zie je nu met allerlei oplossingen en nieuwe voorspellingen komen, ik kan er alleen maar om lachen. Dat geldt trouwens ook voor die prutsers van het CPB, voorspellen kunnen ze voor geen meter. Het lijkt meer op natte vingerwerk.
Currency War, Trade War, Real War
pi_128760724
huh het is toch nog lang geen 1 april :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')