Oh, ja. de 'iedereen is egoïstisch' discussie. Die doet het ook altijd leuk.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:59 schreef Faxie het volgende:
Je hebt gewoon een hoger relativeringsvermogen dan de meeste mensen![]()
En iedereen is egoistisch, het manifesteert zich alleen op verschillende manieren.
Nou ja, als je maar weet dat jouw gevoelens haar NIETS maar dan ook NIETS doen!!quote:Op maandag 8 juli 2013 22:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze was me voor gisteren nog niet opgevallen.
Mooi!quote:Op maandag 8 juli 2013 23:00 schreef Seven. het volgende:
Nou ja, als je maar weet dat jouw gevoelens haar NIETS maar dan ook NIETS doen!!
Dus dan hoeft niet iedereen egoïstisch te zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:01 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Iedereen is ook egoïstisch, de meeste mensen handelen uit zelfbehoud,.
Iedereen is egoistisch, maar sommige mensen kunnen er niet naar handelen omdat ze te retarded zijnquote:Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus dan hoeft niet iedereen egoïstisch te zijn.
Als je iets voor een ander doet, is het omdat je je goed kunt voelen over jezelf. Voel je je ergens slecht bij, dan schep je genoegen uit de gedachte dat je goed voor een ander was. Enz.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus dan hoeft niet iedereen egoïstisch te zijn.
Nee, ik ga het je niet uitleggen.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:55 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Kan je mij even uitleggen hoe je daar op komt?
Natuurlijk kan ik geen topzakenvrouw worden. Of dictator. Ik ga al gillen als er iemand met een geweer de winkel in zou lopen. Laat staan dat ik elke dag om mijn leven zou willen vrezen. Maar als ik zonder de lasten een paar mensen "op kamp" zou kunnen laten gaan, dan zou ik er voor tekenen.
Dus mensen die denken een neiging te hebben naar hulpvaardigheid tegenover anderen en daar ook naar handelen zijn retarded maar als jij jezelf bent dan is het goed, omdat het egoïstisch is?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Iedereen is egoistisch, maar sommige mensen kunnen er niet naar handelen omdat ze te retarded zijn
Nee ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste mensen dingen doen om zelf te overleven. Maar sommige mensen zijn zo zwakbegaafd dat ze dat niet kunnen.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus mensen die denken een neiging te hebben naar hulpvaardigheid tegenover anderen en daar ook naar handelen zijn retarded maar als jij jezelf bent dan is het goed, omdat het egoïstisch is?
Het maakt volgens mij gewoon niet uit, zolang je maar doet waar je je goed bij voelt en bij de één is het nogal naar zichzelf gericht en bij de ander naar buiten.
Met overleven bedoel jij werken en/of geld verdienen?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:17 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste mensen dingen doen om zelf te overleven. Maar sommige mensen zijn zo zwakbegaafd dat ze dat niet kunnen.
Dus altruïsme is alleen altruïsme als je je er slecht bij voelt? Volgens mij verwar je de actie en het resultaat met elkaar. Een goed gevoel krijgen van een goede daad is niet een teken van egoïsme maar het gevolg van altruïsme.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:08 schreef Faxie het volgende:
[..]
Als je iets voor een ander doet, is het omdat je je goed kunt voelen over jezelf. Voel je je ergens slecht bij, dan schep je genoegen uit de gedachte dat je goed voor een ander was. Enz.
Tja, het blijft een eindeloze discussie ben ik bangquote:Ik zeg toch, het manifesteert zich op verschillende manieren. Soms hebben meerdere mensen er baat bij.
Hier in de westerse wereld hoeven we gelukkig niet veel te doen om te overleven, in ieder geval hoeft er niet veel gedaan te worden om te zorgen dat je niet dood gaat. Maar als iemand in een oorlogsgebied zichzelf op een granaat gooit waardoor er 4 mensen overleven dan is het geen zwakbegaafdheid wat mij betreftquote:Op maandag 8 juli 2013 23:17 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste mensen dingen doen om zelf te overleven. Maar sommige mensen zijn zo zwakbegaafd dat ze dat niet kunnen.
Niet perse, gewoon keuzes maken ter zelfbehoud. Iemand met een IQ van 40 zou bijv al zijn geld weggeven aan een dief, zou niet weten waar hij eten moest kopen enz.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Met overleven bedoel jij werken en/of geld verdienen?
Vertel meer.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Fir3fly het volgende:
Zelfhaat. Uit zichzelf als mensenhaat.
Geen dank.
Dat je alleen empathie voor dieren schijnt op te kunnen brengen viel mij op.quote:
En iemand met een IQ van 150 geeft zijn geld weg omdat hij het grotere plaatje ziet.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Niet perse, gewoon keuzes maken ter zelfbehoud. Iemand met een IQ van 40 zou bijv al zijn geld weggeven aan een dief, zou niet weten waar hij eten moest kopen enz.
Volgens mij is er met jou meer aan de hand dan alleen weinig empathie; weinig wereldbeeld.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Niet perse, gewoon keuzes maken ter zelfbehoud. Iemand met een IQ van 40 zou bijv al zijn geld weggeven aan een dief, zou niet weten waar hij eten moest kopen enz.
Dieren beginnen vaak niks tegen de wreedheid van een mensheid. En dat is triest.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:26 schreef wuuht het volgende:
dat soort types die als er iets met dieren is het wel erg vinden en met mensen niet
De meeste mensen geven om mensen en weinig om dieren, dus mensen zoals ik zijn nuttig.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:26 schreef wuuht het volgende:
dat soort types die als er iets met dieren is het wel erg vinden en met mensen niet
Dit.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dieren beginnen vaak niks tegen de wreedheid van een mensheid. En dat is triest.
Ik heb een heel groot wereldbeeld. Ik ben behoorlijk ingelezen in alles en nog wat. Ik heb er alleen een andere kijk op.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:27 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Volgens mij is er met jou meer aan de hand dan alleen weinig empathie; weinig wereldbeeld.
ja maar hoezo is het minder erg als een mens vermoord word dan als dat bij een dier gebeurtquote:
En Afrikaanse kindjes die kansloos worden geboren kunnen wel opboksen tegen de wreedheid van de mensheid? Beetje kromme beredenering.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dieren beginnen vaak niks tegen de wreedheid van een mensheid. En dat is triest.
Uhuh, overgeromantiseerdquote:Op maandag 8 juli 2013 23:31 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb een heel groot wereldbeeld. Ik ben behoorlijk ingelezen in alles en nog wat. Ik heb er alleen een andere kijk op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |