Wat maakt uit wat ik zeg, het zal het probleem niet oplossen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 04:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je kan niet van USB booten en roept dan dat de hele distro niet werkt? Dat is net zoiets als je auto terugbrengen naar de dealer omdat hij niet start als je je fietsleutel erin steekt.
OK, dan houden we daar in het vervolg rekening mee.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wat maakt uit wat ik zeg, het zal het probleem niet oplossen.
http://msdn.microsoft.com(...)31%28v=vs.85%29.aspxquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik heb een plan. Sabayon staat toch namelijk gewoon op m'n ext4 schijf. Maar hij staat niet in de bootloader. Hoe kan ik dat veranderen? Hoe moet ik hem in de bootloader laten komen?
Ik vind Ubuntu bestwel een waardeloze distro. Ik raad voor de beginners altijd Mint aan. Het is gewoon een schil om Ubuntu heen, maar het is veel vriendelijker voor de overstap van Windows/Mac naar Linux. Alle media-ellende is geregeld, het pakt wazigere wifi-apparaten enzo. Het gebruikt de directe repositories van Ubuntu. Die worden veel gecontroleerd, dus dat zit wel ok.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:01 schreef robin007bond het volgende:
Hmm, ik vind Ubuntu niet eens zo slecht. Even de Live-CD gedaan om GParted te gebruiken, maar stiekem werkt het best goed.
Hmm, Ubuntu werkt wel aardig, maar voor beginners is Mint inderdaad wat beter. Waar ik ook principieel erg tegen ben is de Amazon adware die ze bij Ubuntu leveren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind Ubuntu bestwel een waardeloze distro. Ik raad voor de beginners altijd Mint aan. Het is gewoon een schil om Ubuntu heen, maar het is veel vriendelijker voor de overstap van Windows/Mac naar Linux. Alle media-ellende is geregeld, het pakt wazigere wifi-apparaten enzo. Het gebruikt de directe repositories van Ubuntu. Die worden veel gecontroleerd, dus dat zit wel ok.
Voor desktop althans. Voor servers gewoon Debian. Een server moet gewoon draaien en tegen de tijd dat je hardware oud is doe je een nieuwe versie.
Voor mijzelf voor desktop, laptops en Raspberry PI blijft Arch gewoon god. Moet ik wel toegeven dat mijn priveserver thuis wel Arch draait. Bleeding edge server. Wel leuk met updaten, want alles gaat vanuit mijn eigen mirror lokaal vanaf een SSD.
Mirrorcheck van pacman gaat via pingtime, tsja en als dat lokaal is pakt ie die. Bij een update staat ie dan in de mirrorlist bovenaan. Ik heb nog wel archlinux.fr staan voor yaourt enzo omdat ik lui ben voor AUR. Ik sta trouwens zelf ook heel hoog in de pinglijsten die door Arch bijgehouden worden.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Grappig dat je met je eigen mirror update trouwens
Welke DE of WM gebruik jij tegenwoordig?
Ik vind dat verplaatsen naar /usr/bin ook wel een mooie move. Was alleen weer even een klein beetje knutselen met updaten.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mirrorcheck van pacman gaat via pingtime, tsja en als dat lokaal is pakt ie die. Bij een update staat ie dan in de mirrorlist bovenaan. Ik heb nog wel archlinux.fr staan voor yaourt enzo omdat ik lui ben voor AUR. Ik sta trouwens zelf ook heel hoog in de pinglijsten die door Arch bijgehouden worden.
Overigens wel een mooie move om de binaries te verplaatsen.
Ik doe tegenwoordig alles met openbox, tint2 en compton als composite manager. Slim als login, dus allemaal lichtgewicht spul. Mijn Linuxbakken zijn praktisch allemaal voor werk, dus die moeten gewoon vlot werken en ik hoef niet al die shinyness. Als ik dat wel wil kan ik compton helemaal configgen met allemaal dingen.
Eén laptop bij mij is ook compleet gefaald. Wel gefixed overigens. Zelfs de PI die helemaal in paniek ging van de commando's voor het zoeken naar alle pakketjes is gelukt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind dat verplaatsen naar /usr/bin ook wel een mooie move. Was alleen weer even een klein beetje knutselen met updaten.![]()
In de mailing list hadden ze ook netjes de beweegredenen uitgelegd. Prima.![]()
https://mailman.archlinux(...)12-March/022625.html
PATH=.... en fixedquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Het maakt het straks gewoon allemaal makkelijker voor de programmeurs. Geen 100 plekken meer waar alle binaries staan enzo.
Daar ben ik het mee eens, maar meestal staat /bin, /usr/bin, /usr/local/bin wel in je path. Hier wel iig (en de sbin varianten ook btw).quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dit is wat handiger.
Ze doen nu het alternatief en het filesystempakketje van Arch maakt symlinks aan tot alles overgezet is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar meestal staat /bin, /usr/bin, /usr/local/bin wel in je path. Hier wel iig (en de sbin varianten ook btw).
Ik snap die bootfetisj niet hoor, hoe vaak boot je nou? Like, 1x pw fzo.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:48 schreef robin007bond het volgende:
Dat sneller booten kan wel een obsessie worden zeg.
Net zag ik bij systemd dat het mounten van mijn ntfs-paritie met al mijn series 1,9 seconden duurt. Eigenlijk wel zonde als ik het ook handmatig kan mounten.
Maar hmm, het gemak wil ook wat.
Hmm, ik wil gewoon lekker snel aan de slag kunnen met alles.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik snap die bootfetisj niet hoor, hoe vaak boot je nou? Like, 1x pw fzo.
Het is alleen daarna een stuk minder indrukwekkend als je handmatig al je NTFS drives moet gaan mountenquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, ik wil gewoon lekker snel aan de slag kunnen met alles.
En het is leuk om mensen te laten zien hoe snel je PC opstart.
2x per dagquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
autofs.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:04 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Het is alleen daarna een stuk minder indrukwekkend als je handmatig al je NTFS drives moet gaan mounten
Volgens mij moet je even zoeken naar Virtualbox P2V (physical to virtual). Ik weet echter niet wat de huidige status is, volgens mij was dat voorheen nogal omslachting. Misschien dat er inmiddels e.e.a. verbeterd is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:02 schreef d4v1d het volgende:
Ik wil dus eigenlijk op mijn desktop echt over op Linux en dan Windows in een VM voor dingen die ik echt nodig heb.
Maar nu is dus het punt dat ik geen zin heb om in de VM al mijn Windows dingen opnieuw te installeren... Is er dus de mogelijkheid om linux te installeren op een nieuwe partitie en dan een bestaande Windows partitie gebruiken voor een Virtuele Machine?
Is dit überhaupt mogelijk en is hier ergens een tutorial over?
(Natuurlijk zal Windows even in de war raken met Hardware en Netwerk instellingen maar dat valt op te lossen naderhand)
Maandelijks ongeveerquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan zet je 'm niet uit!! Dan laat je 'm aanstaan. Doe ik ook overal, niet uitzetten! Dus. maar ik reboot alleen voor een kernel upgrade. Owwww, doet me even denken aan iets:quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, ik wil gewoon lekker snel aan de slag kunnen met alles.
En het is leuk om mensen te laten zien hoe snel je PC opstart.
1 2 3 | 09:08:45 up 771 days, 17:01, 3 users, load average: 1.13, 1.08, 1.08 09:08:59 up 153 days, 22:27, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 09:09:14 up 399 days, 10:09, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 |
Klopt, dat zijn ook slaves van de eerste (DNS, mail, etc).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:15 schreef Visitor.Q het volgende:
Die laatste 2 staan dan ook helemaal niks te doen zo te zien
Waarom?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:34 schreef µ het volgende:
Mijn servers geef hebben een check in nagios op uptime. Minimaal elke twee maanden wil ik elke server gereboot hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |