abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128782464
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:17 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

KDE 4 gaat het dan worden, want je kunt toch bij Gnome 3 niet eens bureabladiconen maken? :')
Kan wel las ik laatst ergens, maar via een vage omweg. Weet daar niet veel van, aangezien ik geen Gnome gebruik.
pi_128782508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:19 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Kan wel las ik laatst ergens, maar via een vage omweg. Weet daar niet veel van, aangezien ik geen Gnome gebruik.
En dat vind ik ongelofelijk idioot, dus KDE wordt het voor mij _O_

Wat gebruik jij en op welke distro eigenlijk?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_128782688
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:20 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

En dat vind ik ongelofelijk idioot, dus KDE wordt het voor mij _O_

Wat gebruik jij en op welke distro eigenlijk?
Ik draai voornamelijk Debian (op servers en laptops), en op de pc openSUSE met xfce4. De servers zijn text-mode (CLI), op de laptops gebruik ik of xfce4 of openbox.

Wil ook een beetje op de hoogte blijven van andere distro's, daar heb ik een testmachientje voor.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2013 00:28:20 ]
pi_128782965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:24 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Ik draai voornamelijk Debian (op servers en laptops), en op de pc openSUSE met xfce4. De servers zijn text-mode (CLI), op de laptops gebruik ik of xfce4 of openbox.

Wil ook een beetje op de hoogte blijven van andere distro's, daar heb ik een testmachientje voor.
Klinkt goed :D _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_128783134
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:31 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klinkt goed :D _O_
Ben in 2003/2004 begonnen met SuSE 9.1 en na ontzettend veel distro's te hebben geprobeerd (ubuntu 5.nogwat, fedora core 4, mandrake 9, slackware, gentoo, connectiva, zenwalk, vlos enz) blijven hangen bij Debian en openSUSE.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2013 00:45:31 ]
pi_128785998
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:06 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik wil een distro met alle drivers meteen included. Debian valt dan af, Mint doet het niet om de een of andere reden, Unity kan ik wel vermoorden, en dan blijft er denk ik niet veel over :P
Misschien is Sabayon wel wat voor jou
pi_128786635
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:06 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik wil een distro met alle drivers meteen included. Debian valt dan af, Mint doet het niet om de een of andere reden, Unity kan ik wel vermoorden, en dan blijft er denk ik niet veel over :P
Wat doet hij niet dan? En kun je dan niet beter dat fixen ipv weer opnieuw op zoek gaan naar een andere distro?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_128788718
Sabayon is prettig ja, zeker :)

Ik ben nu openSUSE aan t downloaden, kijken hoe die voelt.

Krijg je opties kwa uiterlijk (KDE etc) bij de install ervan?
-Don Draper
pi_128789196
Oh, en is het,mogelijk linux te installeren op een ASUS Vivo Tab Smart?
Of zijn er geen touch en toetsenboord- vriendlijke distros?
-Don Draper
pi_128789729
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:38 schreef SherlockHolmes het volgende:
Sabayon is prettig ja, zeker :)

Ik ben nu openSUSE aan t downloaden, kijken hoe die voelt.

Krijg je opties kwa uiterlijk (KDE etc) bij de install ervan?
Ja. Tijdens de installatie vraagt hij welke DE je wilt installeren. Waarom probeer je zoveel distro's in zo'n korte tijd? In plaats daarvan kun je ook gewoon nagaan wat je wensen/eisen aan een distro zijn en daar de best passende bij zoeken.
pi_128790114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:15 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ja. Tijdens de installatie vraagt hij welke DE je wilt installeren. Waarom probeer je zoveel distro's in zo'n korte tijd? In plaats daarvan kun je ook gewoon nagaan wat je wensen/eisen aan een distro zijn en daar de best passende bij zoeken.
Ik denk omdat ik al snel aanvoel wanneer een distro me niet aanstaat. Zoals Mageia, werkte op zich lekker maar het stond me gewoon niet, en daar kwam ik snel achter. Maar qua screen shots, video's en reviews over openSUSE denk ik dat ik die wel prettig ga vinden :)
-Don Draper
pi_128790990
Trouwens is het ongelofelijk chill met linux dat je gewoon kan kiezen welke file manager je als standaard maakt etc _O_
Je kunt gewoon alles veranderen kwa uiterlijk, heerlijk :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Don Draper
pi_128792527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:19 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Cinnamon als environment instellen. Niet echt een vage omweg. Wel nog steeds een achteruitgang in vergelijk met GNOME2.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_128794308
Jezus, openSUSE is meer dan 4GB, dat in vergelijking met de 900MB'tjes van de rest _O-
-Don Draper
pi_128794956
't is maar net wat je allemaal in een default install wilt proppen.
pi_128796115
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:46 schreef KomtTijd... het volgende:
't is maar net wat je allemaal in een default install wilt proppen.
Klopt, al kan ik me herinneren dat volgens mij Mageia verschrikkelijk veel packages meeleverd, echt veel. En toch was die ook nog aardig klein, niet meer dan 2GB iig.
-Don Draper
pi_128797276
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:21 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klopt, al kan ik me herinneren dat volgens mij Mageia verschrikkelijk veel packages meeleverd, echt veel. En toch was die ook nog aardig klein, niet meer dan 2GB iig.
Mageia levert in de editie die jij gedownload hebt alleen KDE mee als desktop environment, Opensuse doet er ook Gnome (en XFCE?) bij. Je kan ook een specifieke versie kiezen, dan zal je download waarschijnlijk ook in de buurt van de 2Gig liggen.
pi_128798442
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:53 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mageia levert in de editie die jij gedownload hebt alleen KDE mee als desktop environment, Opensuse doet er ook Gnome (en XFCE?) bij. Je kan ook een specifieke versie kiezen, dan zal je download waarschijnlijk ook in de buurt van de 2Gig liggen.
openSUSE werkte ook niet ;(
Het is zo lastig, met een laptop elke keer switchen, checken of een distro UEFI ondersteund, dan weer in BIOS terug, etc etc. Het is eindelijk gelukt met Sabayon 13.04 MATE. Stel ik wil naar KDE switchen, kan dat dan ook, zonder alle te hoeven reinstalleren?
-Don Draper
pi_128798816
WAT werkte er dan niet. Die vraag heb je bij Mint ook al niet beantwoord. Die distro's zijn op honderden verschillende typen hardware geinstalleerd, en het werkt uiteindelijk (bijna ) altijd. Ik kan me niet voorstellen dat jij z'n exotisch stuk hardware hebt dat al die Linux distro's er niet op kunnen draaien.
pi_128798863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:39 schreef nyny83 het volgende:
WAT werkte er dan niet. Die vraag heb je bij Mint ook al niet beantwoord. Die distro's zijn op honderden verschillende typen hardware geinstalleerd, en het werkt uiteindelijk (bijna ) altijd. Ik kan me niet voorstellen dat jij z'n exotisch stuk hardware hebt dat al die Linux distro's er niet op kunnen draaien.
Ik kan niet van USB opstarten, terwijl ik hem als FAT32 heb geformatteerd, zegt de laptop BIOS steeds An Operating System Wasn´t Found...
ISO naar USB met UNetbootin gedaan.
-Don Draper
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 21:22:25 #71
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128812385
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:30 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

openSUSE werkte ook niet ;(
Het is zo lastig, met een laptop elke keer switchen, checken of een distro UEFI ondersteund, dan weer in BIOS terug, etc etc. Het is eindelijk gelukt met Sabayon 13.04 MATE. Stel ik wil naar KDE switchen, kan dat dan ook, zonder alle te hoeven reinstalleren?
Je kan altijd switchen. Het zijn gewoon pakketjes wat je installeert. De distro's zijn gewoon voorgecompileerde pakketjes. Je kan in principe met elke distro elke andere nabootsen.

De voorgedane ellende maakt het alleen makkelijker voor de niet-kenner.
Carpe Libertatem
pi_128812936
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:40 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik kan niet van USB opstarten, terwijl ik hem als FAT32 heb geformatteerd, zegt de laptop BIOS steeds An Operating System Wasn´t Found...
Dat wil niet altijd lukken. Bijvoorbeeld mijn arch distro ging niet via unetbootin. Had toen dd moeten gebruiken:

1
2
3
4
5
6
7
8
Create CD-ROM ISO image with dd command:

# dd if=/dev/cdrom of=/tmp/cdimg1.iso

Where,

if=/dev/cdrom: Read from /dev/cdrom (raw format)
of=/tmp/cdimg1.iso: write to FILE cdimg1.iso i.e. create an ISO image

Overigens, ben je er wel zeker van dat je boot-order in de BIOS goed staat en je USB wel oppikt?
pi_128814650
Ik heb een gepartitioneerd SD kaartje waarvan één partitie niet gelezen of beschreven kan worden.
Opnieuw partitioneren wil niet, ook niet als root.
Iemand enig idee wat ik kan proberen om het te fiksen? Kaartje was te duur om niet meer te gebruiken :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_128818484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:34 schreef skftn het volgende:

[..]

Dat wil niet altijd lukken. Bijvoorbeeld mijn arch distro ging niet via unetbootin. Had toen dd moeten gebruiken:
[ code verwijderd ]

Overigens, ben je er wel zeker van dat je boot-order in de BIOS goed staat en je USB wel oppikt?
Ik snap helemaal niets van die code, er staan niet eens commands zoals in gewone Linux :'(
-Don Draper
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:47:51 #75
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128820250
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:10 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niets van die code, er staan niet eens commands zoals in gewone Linux :'(
Dat jij er niks van snapt, dat snap ik.

De code zegt gewoon, maak van /dev/cdrom (je CD-ROM device) een copy en noem die /mnt/iets.iso. Oftwel dd inputfile /dev/cdrom outputfile /mnt/iets.iso. Je kan zo ook complete disken kopieren: dd if=/dev/sda of=/dev/sdb en dan heb je disk 1 naar disk 2 gekopieerd. En nu doe je dat met een cdrom. man dd voor alle nitty gritty details.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128820613
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:10 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

dd is een hartstikke gewoon Linux-commando! Maak ik altijd mijn bootable usb-sticks mee.

dd if=isobestand.iso of=/dev/sdx en klaar.
  † In Memoriam † woensdag 10 juli 2013 @ 23:58:52 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128820710
Ik heb het al een keer gezegd, maar ik maak zelfs nog een backupcopy met dd van mijn thuisserver. Van ssd naar hdd.

dd _O_
Carpe Libertatem
pi_128820870
dus:

dd if=(locatie van het .ISO)
of=locatie waar de iso moet worden uitgepakt
??
-Don Draper
pi_128820881
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb het al een keer gezegd, maar ik maak zelfs nog een backupcopy met dd van mijn thuisserver. Van ssd naar hdd.

dd _O_
dd is tof inderdaad, evenals rsync. Ik gebruik dd ook voor backups, rsync voor incremental backups. Scriptje er omheen en gaan.
pi_128820951
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
dus:

dd if=(locatie van het .ISO)
of=locatie waar de iso moet worden uitgepakt
??
if is inderdaad de bron, of is de target. Hoeft niet perse om iso's te gaan, maar daar gebruik ik het vaak wel voor. Als de usb-stick sdb is:

dd if=openSUSE.iso of=/dev/sdb

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:08:02 ]
pi_128821051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:04 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

if is inderdaad de bron, of is de target. Hoeft niet perse om iso's te gaan, maar daar gebruik ik het vaak wel voor.
En hij pakt het ISO bestand automatisch uit?
-Don Draper
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 00:09:43 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128821126
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:07 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

dd doet een exacte copy van bitjes. Dus alles wordt letterlijk exact overgezet. Een iso is al een copy van een CD, DVD of whatever het is.
Carpe Libertatem
pi_128821130
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:07 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja, hij gebruikt de iso als bron, wat daar inzit wordt op de stick gezet, even heel simpel gezegd. Wat Boze_Appel zegt ja. Een iso is niet veel bijzonders, zijn gewoon de verzamelde bestanden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:12:48 ]
pi_128821295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:09 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Ja, hij gebruikt de iso als bron, wat daar inzit wordt op de stick gezet, even heel simpel gezegd.
Ach so.

Laatste vraag voordat ik alles snap :P :

Ik kan in mn bios UEFI of CMS boot instellen. Doe ik CMS, kan ik niet meer bij Windows 8, en met geen van de 2 kom ik bij mn Linux partitie met Sabayon... Zelfs met UEFI, in de Windows bootloader staat er geen keuze voor linux. Wat moet ik doen?
-Don Draper
pi_128821423
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:14 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ach so.

Laatste vraag voordat ik alles snap :P :

Ik kan in mn bios UEFI of CMS boot instellen. Doe ik CMS, kan ik niet meer bij Windows 8, en met geen van de 2 kom ik bij mn Linux partitie met Sabayon... Zelfs met UEFI, in de Windows bootloader staat er geen keuze voor linux. Wat moet ik doen?
Heb je Sabayon 13? Als het goed is kan die overweg met uefi.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:21:18 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 00:21:26 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128821558
Ik heb zelf nog geen ervaring met UEFI. Heb nog oudere hardware.

Voor zover ik heb gelezen is voor elke versie al een hack, maar dan moet je wel wat meer gaan nerden.
Carpe Libertatem
pi_128821651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:17 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Heb je Sabayon 13? Als het goed is kan die overweg met uefi.
13.04 :7

Maar als ik UEFI aanzet, boot ie meteen naar Windows 8, waar ik nu op zit, hij vindt dus geen andere OS en......
-Don Draper
pi_128821767
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:23 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

13.04 :7

Maar als ik UEFI aanzet, boot ie meteen naar Windows 8, waar ik nu op zit, hij vindt dus geen andere OS en......
Dan zal je of de Windows bootloader moeten aanpassen, of even het Sabayon wiki/forum door moeten spitten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zou voor optie 2 gaan. Heb zelf ook nog geen uefi-machines in huis, kan er weinig over zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 00:27:35 ]
pi_128821943
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Dan zal je of de Windows bootloader moeten aanpassen, of even het Sabayon wiki/forum door moeten spitten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zou voor optie 2 gaan. Heb zelf ook nog geen uefi-machines in huis, kan er weinig over zeggen.
Alsnog bedankt ^O^
-Don Draper
pi_128824248
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:40 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Je kan niet van USB booten en roept dan dat de hele distro niet werkt? Dat is net zoiets als je auto terugbrengen naar de dealer omdat hij niet start als je je fietsleutel erin steekt.
pi_128825087
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 04:28 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je kan niet van USB booten en roept dan dat de hele distro niet werkt? Dat is net zoiets als je auto terugbrengen naar de dealer omdat hij niet start als je je fietsleutel erin steekt.
Wat maakt uit wat ik zeg, het zal het probleem niet oplossen. :P
-Don Draper
pi_128828473
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:14 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Wat maakt uit wat ik zeg, het zal het probleem niet oplossen. :P
OK, dan houden we daar in het vervolg rekening mee.
pi_128828924
Ik heb een plan. Sabayon staat toch namelijk gewoon op m'n ext4 schijf. Maar hij staat niet in de bootloader. Hoe kan ik dat veranderen? Hoe moet ik hem in de bootloader laten komen?
-Don Draper
pi_128840532
Hmm, ik vind Ubuntu niet eens zo slecht. Even de Live-CD gedaan om GParted te gebruiken, maar stiekem werkt het best goed.
pi_128840581
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik heb een plan. Sabayon staat toch namelijk gewoon op m'n ext4 schijf. Maar hij staat niet in de bootloader. Hoe kan ik dat veranderen? Hoe moet ik hem in de bootloader laten komen?
http://msdn.microsoft.com(...)31%28v=vs.85%29.aspx

Zoek en gij zult vinden.
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 17:36:36 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128841518
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:01 schreef robin007bond het volgende:
Hmm, ik vind Ubuntu niet eens zo slecht. Even de Live-CD gedaan om GParted te gebruiken, maar stiekem werkt het best goed.
Ik vind Ubuntu bestwel een waardeloze distro. Ik raad voor de beginners altijd Mint aan. Het is gewoon een schil om Ubuntu heen, maar het is veel vriendelijker voor de overstap van Windows/Mac naar Linux. Alle media-ellende is geregeld, het pakt wazigere wifi-apparaten enzo. Het gebruikt de directe repositories van Ubuntu. Die worden veel gecontroleerd, dus dat zit wel ok.

Voor desktop althans. Voor servers gewoon Debian. Een server moet gewoon draaien en tegen de tijd dat je hardware oud is doe je een nieuwe versie.

Voor mijzelf voor desktop, laptops en Raspberry PI blijft Arch gewoon god. Moet ik wel toegeven dat mijn priveserver thuis wel Arch draait. Bleeding edge server. Wel leuk met updaten, want alles gaat vanuit mijn eigen mirror lokaal vanaf een SSD.
Carpe Libertatem
pi_128841727
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind Ubuntu bestwel een waardeloze distro. Ik raad voor de beginners altijd Mint aan. Het is gewoon een schil om Ubuntu heen, maar het is veel vriendelijker voor de overstap van Windows/Mac naar Linux. Alle media-ellende is geregeld, het pakt wazigere wifi-apparaten enzo. Het gebruikt de directe repositories van Ubuntu. Die worden veel gecontroleerd, dus dat zit wel ok.

Voor desktop althans. Voor servers gewoon Debian. Een server moet gewoon draaien en tegen de tijd dat je hardware oud is doe je een nieuwe versie.

Voor mijzelf voor desktop, laptops en Raspberry PI blijft Arch gewoon god. Moet ik wel toegeven dat mijn priveserver thuis wel Arch draait. Bleeding edge server. Wel leuk met updaten, want alles gaat vanuit mijn eigen mirror lokaal vanaf een SSD.
Hmm, Ubuntu werkt wel aardig, maar voor beginners is Mint inderdaad wat beter. Waar ik ook principieel erg tegen ben is de Amazon adware die ze bij Ubuntu leveren.

Ik installeer zo Arch, maar ik partitioneer altijd gewoon met GParted zodat ik zeker weet dat ik geen tikfoutjes maak en dergelijke. Vind ik wel een veilig idee.

Sowieso vind ik bleeding edge heerlijk. Vroeger toen ik nog Ubuntu draaide zat ik altijd ellendig lang te wachten op een kernel update die maar niet kwam. Dat is met Arch absoluut geen probleem, maar goed, ze zijn dan natuurlijk ook totaal onvergelijkbaar.

Grappig dat je met je eigen mirror update trouwens :P

Welke DE of WM gebruik jij tegenwoordig? Kiezen tussen distro's vind ik niet zo moeilijk, maar DE's/WM's wel. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2013 17:52:16 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 17:55:32 #98
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128841993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]
Grappig dat je met je eigen mirror update trouwens :P

Welke DE of WM gebruik jij tegenwoordig?
Mirrorcheck van pacman gaat via pingtime, tsja en als dat lokaal is pakt ie die. Bij een update staat ie dan in de mirrorlist bovenaan. Ik heb nog wel archlinux.fr staan voor yaourt enzo omdat ik lui ben voor AUR. Ik sta trouwens zelf ook heel hoog in de pinglijsten die door Arch bijgehouden worden.

Overigens wel een mooie move om de binaries te verplaatsen.

Ik doe tegenwoordig alles met openbox, tint2 en compton als composite manager. Slim als login, dus allemaal lichtgewicht spul. Mijn Linuxbakken zijn praktisch allemaal voor werk, dus die moeten gewoon vlot werken en ik hoef niet al die shinyness. Als ik dat wel wil kan ik compton helemaal configgen met allemaal dingen.
Carpe Libertatem
pi_128842087
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mirrorcheck van pacman gaat via pingtime, tsja en als dat lokaal is pakt ie die. Bij een update staat ie dan in de mirrorlist bovenaan. Ik heb nog wel archlinux.fr staan voor yaourt enzo omdat ik lui ben voor AUR. Ik sta trouwens zelf ook heel hoog in de pinglijsten die door Arch bijgehouden worden.

Overigens wel een mooie move om de binaries te verplaatsen.

Ik doe tegenwoordig alles met openbox, tint2 en compton als composite manager. Slim als login, dus allemaal lichtgewicht spul. Mijn Linuxbakken zijn praktisch allemaal voor werk, dus die moeten gewoon vlot werken en ik hoef niet al die shinyness. Als ik dat wel wil kan ik compton helemaal configgen met allemaal dingen.
Ik vind dat verplaatsen naar /usr/bin ook wel een mooie move. Was alleen weer even een klein beetje knutselen met updaten. :+

In de mailing list hadden ze ook netjes de beweegredenen uitgelegd. Prima. :)

https://mailman.archlinux(...)12-March/022625.html
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 18:03:15 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128842166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vind dat verplaatsen naar /usr/bin ook wel een mooie move. Was alleen weer even een klein beetje knutselen met updaten. :+

In de mailing list hadden ze ook netjes de beweegredenen uitgelegd. Prima. :)

https://mailman.archlinux(...)12-March/022625.html
Eén laptop bij mij is ook compleet gefaald. Wel gefixed overigens. Zelfs de PI die helemaal in paniek ging van de commando's voor het zoeken naar alle pakketjes is gelukt.

Het maakt het straks gewoon allemaal makkelijker voor de programmeurs. Geen 100 plekken meer waar alle binaries staan enzo.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')