abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128720966
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
pi_128720986
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:33 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat het handig is om een netwerk op te bouwen ben ik met je eens, maar of dat nou per se via Linkedin moet? Je collega-barman bij je studentenbaantje lijkt me juist iemand die je eerder op Facebook toe zou voegen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:37:36 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128721084
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Precies. Ik zie de meerwaarde van Linkedin niet zo. Als je solliciteert stuur je sowieso al je cv mee. Alsof die recruiters dan nog eens je hele netwerk gaan doorspitten.
Euh.. Nee? Daar gaat het ook niet om.

Jij hebt een mooi diploma en jij hebt werk nodig. Dan kan je 20.000 open sollicitaties versturen net als de rest van de wereld. Of je pakt je LinkedIn erbij. Maakt een lijstje van zeg maar 10 van je contacten die nu werkzaam zijn in de sector waar je aan de slag wilt en je stuurt ze een mailtje met de vraag of men je op weg kan helpen, je een aanbeveling wil geven of iets anders.

Vroeger deed men dit met een kaartenbak. Dat kan nog steeds, maar het internet geeft echt 100x meer mogelijkheden. Zeker omdat je in een overzicht hebt waar een eventueel contact nog toegang tot heeft. Dat heb je met een kaartenbak niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128721412
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij hebt een mooi diploma en jij hebt werk nodig. Dan kan je 20.000 open sollicitaties versturen net als de rest van de wereld. Of je pakt je LinkedIn erbij. Maakt een lijstje van zeg maar 10 van je contacten die nu werkzaam zijn in de sector waar je aan de slag wilt en je stuurt ze een mailtje met de vraag of men je op weg kan helpen, je een aanbeveling wil geven of iets anders.

Vroeger deed men dit met een kaartenbak. Dat kan nog steeds, maar het internet geeft echt 100x meer mogelijkheden. Zeker omdat je in een overzicht hebt waar een eventueel contact nog toegang tot heeft. Dat heb je met een kaartenbak niet.
In sommige sectoren zal het vast wel zo werken. Heel opportunistisch. Contacten verzamelen alleen omdat je denkt er later van te kunnen profiteren.
Ik vind het nog steeds geen reden om alles van mezelf maar online te gooien.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:53:55 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128721551
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als we bij ons op het werk een vacature vrij hebben spit ik ook altijd even mijn linkedin door of er nog mensen in mijn netwerk op zoek zijn naar een baan die de juiste eigenschappen bezitten.
Dat referenties en aanbevelingen verhaal op linkedin bevalt me niet zo, je ziet daar veren in de reet gestoken worden terwijl het gewoon waardeloze medewerkers waren ;).
Voor de wat hogere functies is linkedin zeker aan te bevelen, maar als je op zoek bent naar laagopgeleid werk heb je niets aan linkedin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:55:22 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128721584
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

In sommige sectoren zal het vast wel zo werken. Heel opportunistisch. Contacten verzamelen alleen omdat je denkt er later van te kunnen profiteren.
Je kunt je linkedin voor de buitenwereld verbergen, er zitten genoeg privacy opties op om precies in te kunnen stellen wie wat ziet.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:08:30 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128721987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als we bij ons op het werk een vacature vrij hebben spit ik ook altijd even mijn linkedin door of er nog mensen in mijn netwerk op zoek zijn naar een baan die de juiste eigenschappen bezitten.
Dat referenties en aanbevelingen verhaal op linkedin bevalt me niet zo, je ziet daar veren in de reet gestoken worden terwijl het gewoon waardeloze medewerkers waren ;).
Voor de wat hogere functies is linkedin zeker aan te bevelen, maar als je op zoek bent naar laagopgeleid werk heb je niets aan linkedin.
Die referenties op LinkedIn zijn inderdaad onzin. Ik heb ook het idee dat het door sommige als een beetje een grap wordt gebruikt gezien de meligheid die af en toe langskom.

Wat je wel hebt is dat je op LinkedIn ziet dat Piet ene Jan bij organisatie X kent. In je kaartenbak zie je dat als het goed is niet. Je kan dan aan Piet vragen om een doorverwijzing (via de mail) naar Jan (natuurlijk wel eerst vragen of dat verstandig is). Jan kent jou niet, maar Piet wel en als je kan zeggen dat je doorverwezen bent geeft dat een opening die je anders niet had. Dit is inderdaad belangrijker bij hoger opgeleid werk en dat zijn ook de mensen die meer doen met netwerken, maar ik kan mij voorstellen dat het eigenlijk voor iedereen wel iets kan toevoegen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niets met opportunisme te maken, maar puur met je door de maatschappij heen bewegen. Waarom denk je dat iemand jou een kaartje geeft? Met de bedoeling dat jij dat kaartje aanneemt en in je kaartenbak gooit. Wellicht komt het nummer of zijn/haar beroep jou ooit nog eens van pas en kunnen jullie iets voor elkaar betekenen. Je hoeft echt geen beste vrienden te worden en het is ook geen versierpoging.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 juli 2013 @ 15:11:51 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128722103
quote:
:X So true :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128722908
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:X So true :D
Yup
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_128724626
Nog geen last van gehad dat ik werd afgewezen omdat ik geen LinkedIn heb, of elders online te vinden ben. Trouwens, voor zulke oppervlakkige lui die je waarde bepalen aan de hand van je online activiteiten zou ik niet eens willen werken.
pi_128724760
Ik zoek administratief werk, bij voorkeur in de salarisadministratie. :)

Zoek het al sinds april zonder echt succes helaas. Wel paar gesprekken gehad maar dat leverde niets op :(
  maandag 8 juli 2013 @ 17:04:29 #12
67670 Skv
Cynist.
pi_128725887
quote:

[..]

Precies! Ik kreeg onlangs nog een geweldige baan aangeboden door een contact van me toen ik bij een ambassade stage liep. Die had me een berichtje gestuurd omdat ze op mijn linkedin zag dat ik me in een bepaald onderwerp verdiept had. Helaas was de baan in Kopenhagen en heb ik nu al wat, maar in tijden dat ik op zoek ben werkt het prima.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:37:29 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128747044
En de prijs voor meest discriminerende vacature van de week gaat naar:
http://werkenbijdefensie.(...)jke-opleiding-4.html

;(.
Niet dyslectisch mogen zijn, niet te klein, niet te groot, geen slechte ogen etc etc etc!
Een gedicht over Maanvis
pi_128747055
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:37 schreef Maanvis het volgende:
En de prijs voor meest discriminerende vacature van de week gaat naar:
http://werkenbijdefensie.(...)jke-opleiding-4.html

;(.
Niet dyslectisch mogen zijn, niet te klein, niet te groot, geen slechte ogen etc etc etc!
Gezien het soort werk wat je gaat doen en de vooropleiding die er bij komt kijken, lijken me dat geen onredelijke eisen en al helemaal niet discriminerend. Het is niet de bedoeling dat elke koos werkloos zich daar aanmeldt.
pi_128747059
Is er tegenwoordig nog nachtwerk te vinden?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:13:16 #16
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128747090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Gezien het soort werk wat je gaat doen en de vooropleiding die er bij komt kijken, lijken me dat geen onredelijke eisen en al helemaal niet discriminerend. Het is niet de bedoeling dat elke koos werkloos zich daar aanmeldt.
...je hapt, kijk eens wie dat gepost heeft? :')
Hallon!
pi_128747989
Ik ben er klaar voor zometeen gesprek 2 !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128748132
Succes
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:46:33 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128748235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Inderdaad, F16-vlieger is kneiterzwaar. Je moet belangrijke beslissingen in een split second maken, anders crash je een vlliegtuig van een paar miljoen. Laatst had Q-music een prijsvraag waarmee je in een F16 kon vliegen en zelfs daarvoor was de selectie behoorlijk streng.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:49:14 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128749285
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Inderdaad, F16-vlieger is kneiterzwaar. Je moet belangrijke beslissingen in een split second maken, anders crash je een vlliegtuig van een paar miljoen. Laatst had Q-music een prijsvraag waarmee je in een F16 kon vliegen en zelfs daarvoor was de selectie behoorlijk streng.
Maar als iemand in een kantoorbaan geweigerd wordt ivm dyslexie dan staan we hier in WGR ineens op onze achterste poten :'). Want dan moet ineens de arbeidsplek maar aangepast worden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:54:48 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128749387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar als iemand in een kantoorbaan geweigerd wordt ivm dyslexie dan staan we hier in WGR ineens op onze achterste poten :'). Want dan moet ineens de arbeidsplek maar aangepast worden.
Nou euh, als je voor je vlucht bepaalde papieren moet invullen, een bepaald vluchtgewicht moet uitrekenen of je moet instructies over het vliegtuig lezen, dan wordt dat wel héél moeilijk als je dyslexie hebt. Ik snap die eis wel. Ik vnd een normale kantoorbaan totaal geen vergelijking met die van die vlieger.
pi_128749641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Arbeidsplek aanpassen? Weet je wel wat dyslexie inhoudt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-07-2013 10:12:35 ]
pi_128749735
Zo gesprek is weer klaar, hij zei dat hij een positieve indruk had gekregen . Nu afwachten vandaag / morgen of uiterlijk donderdag zou ik het horen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:04:40 #24
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128753091
Ik denk dat sommige beroepen (zoals een kantoorbaan) iets minder gevaarlijk zijn misschien en dat er daarom minder hoge eisen gesteld worden? :') Trouwens als je echt dyslexie hebt gaat een kantoorbaantje je ook niet lukken.
Hallon!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:21:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128753594
ik kreeg net een vacature binnen voor simpel stickerwerk in venray, tijdelijk project vanaf morgen tot volgende week vrijdag. misschien iets voor iemand hier, stuur maar een PM bij interesse?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')