abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2013 @ 17:37:21 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_128941488
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:32 schreef TheArt het volgende:

[..]

Een betere indruk geven? Kan ook alleen vandaag het geval zijn. Vind het wel een vrij vroege conclusie.
Ik mag volgende week pas concluderen wie er vandaag een betere indruk gaf?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_128941508
Wederom mooi gereden van de jongens, vooral in de laatste 2 kilometer een dikke minuut weer goedmaken op Contador was schitterend. Mollema en Ten dam moeten gewoon elkaar blijven helpen.
pi_128941539
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:35 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vorige week was ten Dam ook beter.
Vorige week? Op Ax 3 Domaines eindigde Mollema gewoon voor Ten Dam en het is niet alsof Ten Dam daar de hele klim in dienst heeft gereden. En in de etappe daarna zat Mollema op de laatste klim bij aanvallen van Quintana telkens direct in het wiel bij de andere favorieten en Ten Dam moest telkens een lengte laten. Dat kan met opzet zijn, maar meer kan je er niet uit afleiden. En al helemaal niet dat Ten Dam beter was.
pi_128941565
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik mag volgende week pas concluderen wie er vandaag een betere indruk gaf?
Nee, maar de conclusie trekken ging om de opmerking dat het niet de juiste kant op evolueert. Vraag me af waar je dat uit afleidt.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:40:42 #215
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_128941577
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:36 schreef Felagund het volgende:

[..]

Toch eindigde Mollema voor Ten Dam. Uiterlijk zegt ook niet alles.
Vandaag eindige Mollema ook voor Ten Dam, maar iedereen kon zien wie beter was. Het verschil is niet groot en Mollema kan beter tijdrijden + dalen, maar als ik Belkin was, zou ik niet alles op Mollema zetten. Hopelijk blijft het dinsdag bij elkaar, dan weten we na de tijdrit van woensdag meer.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:41:31 #216
67640 SaintOfKillers
pi_128941602
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, maar de conclusie trekken ging om de opmerking dat het niet de juiste kant op evolueert. Vraag me af waar je dat uit afleidt.
Omdat het de vorige keer beter leek te gaan? Zo moeilijk is het niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_128941681
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Omdat het de vorige keer beter leek te gaan? Zo moeilijk is het niet.
Hij heeft tot nu toe één iets mindere klim. Voorlopig blijkt nog nergens uit dat het structureel gaat zijn. Als het de volgende keer ook zo is, heb je een punt.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:45:00 #218
311468 Van_Poppel
pi_128941695
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vorige week? Op Ax 3 Domaines eindigde Mollema gewoon voor Ten Dam en het is niet alsof Ten Dam daar de hele klim in dienst heeft gereden. En in de etappe daarna zat Mollema op de laatste klim bij aanvallen van Quintana telkens direct in het wiel bij de andere favorieten en Ten Dam moest telkens een lengte laten. Dat kan met opzet zijn, maar meer kan je er niet uit afleiden. En al helemaal niet dat Ten Dam beter was.
Op die eerste zware klim van zaterdag zat Mollema in het laatste wiel te vechten, terwijl Ten Dam makkelijk mee kon. Mollema won een paar seconde op Ten Dam omdat hij een explosievere finish heeft.

Natuurlijk is Mollema nog steeds kopman, maar wil alleen zeggen dat het verschil tussen Ten Dam en Mollema niet zo groot is, dat je alles op Mollema moet zetten. Wacht eerst de tijdrit van woensdag af.
pi_128941708
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:45 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Op die eerste zware klim van zaterdag zat Mollema in het laatste wiel te vechten, terwijl Ten Dam makkelijk mee kon. Mollema won een paar seconde op Ten Dam omdat hij een explosiever finish heeft.

Natuurlijk is Mollema nog steeds kopman, maar wil alleen zeggen dat het verschil tussen Ten Dam en Mollema niet zo groot is, dat je alles op Mollema moet zetten. Wacht eerst de tijdrit van woensdag af.
Maar wat moet 'alles op Mollema' dan precies voorstellen? Ze gaan vanaf nu toch alleen maar zo lang mogelijk volgen.
pi_128941719
Er waren toch wel wat gelijkenissen met de klim naar Ax 3 Domaines. Mollema in het begin in moelijkheden maar uiteindelijk viel het verlies mee. Ik heb wel het gevoel dat hij vandaag zich wat opgeblazen had, waar hij naar Ax 3 Domaines sneller zijn eigen tempo pakte.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 14 juli 2013 @ 17:47:43 #221
67640 SaintOfKillers
pi_128941749
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:45 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Maar wat moet 'alles op Mollema' dan precies voorstellen? Ze gaan vanaf nu toch alleen maar zo lang mogelijk volgen.
Ten Dam niet meer op Mollema laten wachten indien hij beter kan.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:48:06 #222
311468 Van_Poppel
pi_128941760
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:45 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vandaag was Ten Dam zwaar aan het knechten voor Mollema. Als Mollema zo blijft "spartelen", dan moet je misschien voor Ten Dam kiezen. Als Ten Dam aanvalt, dan kan Mollema lekker profiteren van het werk van Kreuziger en Fuglsang.
pi_128941769
quote:
2s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ten Dam niet meer op Mollema laten wachten indien hij beter kan.
Het is natuurlijk maar de vraag of Ten Dam nog zoveel beter kon.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:49:05 #224
67640 SaintOfKillers
pi_128941785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Veel zal het niet geweest zijn, maar misschien toch wel iets. Maar vermoedelijk geldt dat ook wel voor Kreuziger.
pi_128941807
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus af bij Contador. Je ziet duidelijk dat hij niet veel beter is dan Mollema en consorten. Dat was al te zien in andere koersen en nu weer. Alles zit dicht bijelkaar alleen Froome sprint erboven uit.
pi_128941819
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vandaag was Ten Dam zwaar aan het knechten voor Mollema. Als Mollema zo blijft "spartelen", dan moet je misschien voor Ten Dam kiezen. Als Ten Dam aanvalt, dan kan Mollema lekker profiteren van het werk van Kreuziger en Fuglsang.
Ten Dam reed gewoon voor zichzelf. Was echt niet goed genoeg om die laatste 8km van Kreuziger, Rodriguez en anderen weg te rijden. Dan kan je het beste strak tempo rijden. Dat Ten Dam vandaag beter was dan Mollema betekent niet dat hij met een andere tactiek sneller die berg op was gegaan.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:51:17 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128941842
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:49 schreef MolFan het volgende:
alleen Froome sprint erboven uit.
Goeie woordspeling ^O^
pi_128941853
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Ten Dam reed gewoon voor zichzelf. Was echt niet goed genoeg om die laatste 8km van Kreuziger, Rodriguez en anderen weg te rijden. Dan kan je het beste strak tempo rijden. Dat Ten Dam vandaag beter was dan Mollema betekent niet dat hij met een andere tactiek sneller die berg op was gegaan.
Ten Dam is ook iemand van het gelijkmatige tempo volgens mij. Mollema is goed in aanklampen, dus als Ten Dam iets harder rijdt dan Mollema, klampt die in zijn wiel aan. Prima voor beiden, lijkt me dan.
  zondag 14 juli 2013 @ 17:55:54 #229
311468 Van_Poppel
pi_128941949
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vandaag hadden ze wind tegen, dan heb je zeker voordeel om in het wiel te zitten. Niks mis mee dat Ten Dam vandaag het vuile werk opknapte, maar ze moeten wel oppassen dat ze hem niet oproken. Ook Ten Dam maakt nog kans op het podium. Hopelijk kan dinsdag Gesink weer knechten. :)

Heb gewoon het gevoel dat Ten Dam/Kreuziger iets stabieler rijden en de kans net iets kleiner is dat ze volgende week door het ijs zakken.
pi_128943798
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vandaag hadden ze wind tegen, dan heb je zeker voordeel om in het wiel te zitten. Niks mis mee dat Ten Dam vandaag het vuile werk opknapte, maar ze moeten wel oppassen dat ze hem niet oproken. Ook Ten Dam maakt nog kans op het podium. Hopelijk kan dinsdag Gesink weer knechten. :)

Heb gewoon het gevoel dat Ten Dam/Kreuziger iets stabieler rijden en de kans net iets kleiner is dat ze volgende week door het ijs zakken.
Wind was mee.

En Ten Dam oogt misschien beter, maar Mollema is in 3 bergetappes drie keer voor Ten Dam geeindigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_128946732
Ten Dam is de KOM op Strava.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport / Supervogel zondag 14 juli 2013 @ 20:40:19 #232
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128947593
http://www.teambelkin.com(...)ollowing-stage--1085

Na elke etappe in de Tour de France peilen we bij de renners van het Belkin Pro Cycling Team hoe het er met ze voorstaat.

Lars Boom
“Het was een zware dag. Die Fransen wilden allemaal meezitten, omdat het vandaag 14 juli was. Europcar had de slag gemist en heeft toen continu keihard gereden. Met de groep hebben we Bauke en Laurens aan de voet goed van voren afgezet en vanaf daar heb ik het rustig aan gedaan.”

Laurens ten Dam
“Ik ben blij dat ik superknecht voor Bauke heb kunnen spelen en dat we allebei onze posities succesvol hebben kunnen verdedigen. Ik was goed, al kon ik Froome jammer genoeg niet volgen. Dat is trouwens ook weer niet zo heel gek; die kan ik al het hele jaar niet volgen.”

Robert Gesink
“Ik vond het een mooi dagje. Ik kon lang met de beste vijftien mee en dat is een heel goed teken. Toen ik moest lossen, ben ik nog zo hard mogelijk doorgereden: voor het ploegenklassement en voor het geval ik onverhoopt nog van nut kon zijn. Helaas kon ik niet opnieuw bijsluiten. Anders had ik nog wat werk voor Bauke en Laurens kunnen doen. Ik voel me heel goed in de ploeg zoals die nu draait. Ik heb veel plezier en haal veel voldoening uit mijn werk. Ik kijk uit naar de Alpen. Naar dagen met meerdere cols.”

Tom Leezer
“Het was een heftig dagje. De laatste twintig minuten zag ik alleen maar sterretjes. Ik was blij dat ik bij de finish was. De Ventoux was wel heel mooi om mee te maken. Er waren heel veel Nederlanders en door het succes van Bauke en Laurens waren ze natuurlijk heel fanatiek. Ik merk dat ze mijn naam beginnen te kennen. De Tour leeft!”

Bauke Mollema
“Ik weet niet of ik ooit zo diep ben gegaan. De laatste tien kilometers waren echt heel zwaar. Laurens was goed en heeft heel veel op kop gereden. Dat was super. Op het eind vielen er nog wat kleine gaatjes, maar uiteindelijk sta ik nog steeds tweede. Het moest van ver komen; ik moest af en toe volle bak geven om in het wiel te blijven, maar als je goed in het klassement staat kun je veel hebben, denk ik.”

Bram Tankink
“Je weet dat er op de Mont Ventoux, zeker na zo’n lange en snelle aanloop, enorm grote verschillen kunnen ontstaan, maar Bauke en Laurens hebben het super gedaan. Bij mijzelf ging het ook best aardig. Vijftien kilometer voor de finish moest ik lossen en heb ik besloten te genieten van de klim.”

Sep Vanmarcke
“Het was vandaag de hele dag volle bak koers. Ik heb mijn werk kunnen doen, maar was aan de voet van de Mont Ventoux al helemaal kapot. Vervolgens ben ik rustig naar boven gereden in de bus. De rustdag komt goed uit.”

Maarten Wynants
“Vanaf de start ging het super hard. Het was de hele dag koers. Het ging geen enkel moment rustig aan. Het was mijn taak om te zorgen dat de jongens genoeg te eten en te drinken krijgen tijdens de etappe. Met het oog op de Mont Ventoux was het natuurlijk belangrijk dat ze niet uitgedroogd raakten.”

Nico Verhoeven
“Dit was een goede dag voor de ploeg. Er was na afloop best wel wat ontlading. Het is heel mooi dat we nog steeds met twee renners in de top vijf staan. Na ons goede optreden in de Pyreneeën hebben we hier opnieuw bevestigd dat we bij de beste mannen in koers horen. Morgen tijdens de rustdag gaan we genieten van dit goede gevoel. We zitten in een heel mooi hotel, dus we kunnen extra genieten.”

DeGees gaat nog wel in een ontsnapping zitten.
pi_128964737
Belkin dus voor het ploegenklassement! Wordt moeilijk met Saxo, maar als Gesink zijn best doet kan ie misschien ergens Rogers nog wel voorblijven. Er zit weinig tussen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_128965346
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 17:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

In dit geval was er niemand om bij in het wiel te gaan zitten, Belkin moest gewoon rijden.

Ik vind Ten Dam ook een wat betere indruk maken. Zelfs bij Ax had ik dat idee; Mollema deelde die klim fantastisch in en leek beter met hitte om te kunnen gaan dan zijn concurrenten, maar niet per se de betere klimmer.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 14:25:57 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128970141
http://www.telegraaf.nl/t(...)ent_niet_veel__.html

Lekker Belkin haten :') Wat een debiele titel.

Telegraaf :r
pi_128970235
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:25 schreef Pino112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ent_niet_veel__.html

Lekker Belkin haten :') Wat een debiele titel.

Telegraaf :r
Het klopt toch ook wel, ondanks dat ze 2 en 5 staan in het tussenklassement hebben ze nog niet veel verdiend.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 14:29:40 #237
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128970274
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het klopt toch ook wel, ondanks dat ze 2 en 5 staan in het tussenklassement hebben ze nog niet veel verdiend.
Tuurlijk, het klopt idd ook. Het had ook 'Omega Pharma-QuickStep grootverdiener na tweede Tourweek' kunnen heten.
Maar nee, er moet weer negatief worden bericht.

Kutkrant.
pi_128970386
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vind persoonlijk dat de aanvoerder ook niet veel heeft verdiend. Zeker als je kijkt naar andere grote sporten :9
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 juli 2013 @ 14:33:08 #239
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128970393
Goed, positief nieuws: de media kennen Bau en Lau nu wel *O*

hendriksmj twitterde op maandag 15-07-2013 om 14:26:48 Negen professionele cameraploegen voor Ten Dam en Mollema. Oa. L'Equipe, Sporza, Sky en de NOS. http://t.co/RslpjYE6rI reageer retweet
pi_128970756
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:33 schreef Pino112 het volgende:
Goed, positief nieuws: de media kennen Bau en Lau nu wel *O*
[ afbeelding ]

hendriksmj twitterde op maandag 15-07-2013 om 14:26:48 Negen professionele cameraploegen voor Ten Dam en Mollema. Oa. L'Equipe, Sporza, Sky en de NOS. http://t.co/RslpjYE6rI reageer retweet
Sky is er alleen maar om te spioneren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')