abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128653080
Beste Fokkers,

Mijn zusje had eergisteren een foto op facebook gezet waar ze in haar communiejurkje in de armen lag van een kennis. Deze kennis is altijd erg dicht bij de familie geweest en is helaas 7 jaar geleden overleden. De desbetreffende foto zal van een tien jaar geleden zijn.

Nu heb ik bezoek gehad van de zoon van de kennis of wij die foto ervanaf willen halen omdat de familie van deze kennis er geen toestemming voor heeft gegeven. Dit zou dan zijn zoon met vrouw en zijn kleinkinderen kunnen zijn. Wij hebben geen enkel persoon van die familie in onze vriendenlijst.

Mogen zij zomaar bepalen dat een foto van facebook gehaald moet worden? Aangezien Facebook er is voor o.a. mooie herinneringen en mijn zusje dit inderdaad plaatste aan de mooie herinnering die zij aan deze man heeft.

De zoon dreigde zelfs met aangifte, houdt zoiets stand?
Of saté?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:50:57 #2
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_128653110
Los van je recht hoor maar je hebt toch gewoon het fatsoen om het dan te verwijderen?

Die memories kan je ook offline hebben.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 11:52:45 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_128653154
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:50 schreef Ataturko het volgende:
Los van je recht hoor maar je hebt toch gewoon het fatsoen om het dan te verwijderen?

Dit. Je kunt ook een foto op je nachtkastje zetten van die persoon.

Als de familie liever niet hebt dat een foto van een overledene op internet staat, dan haal je het toch gewoon weg? Ik zou daar niet eens over hoeven nadenken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_128653239
quote:

+ veel
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:57:04 #5
405567 milaya
milaya moya
pi_128653251
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:52 schreef Karina het volgende:

[..]

Dit. Je kunt ook een foto op je nachtkastje zetten van die persoon.

Als de familie liever niet hebt dat een foto van een overledene op internet staat, dan haal je het toch gewoon weg? Ik zou daar niet eens over hoeven nadenken.
Inderdaad.
pi_128653256
quote:

pi_128653372
quote:

Inderdaad, print de foto uit en zet 'm op een mooie plek thuis. Opgelost.
  Spellchecker zaterdag 6 juli 2013 @ 12:04:52 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_128653393
quote:

Dit ....

En anders kan degene die het op facebook heeft gezien de foto markeren als "ongewenst" of "ongepast" .
pi_128653426
Die foto moet je er gewoon van af halen als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
pi_128653485
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:06 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Die foto moet je er gewoon van af halen als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
Dit.

Dat je nog uberhaupt over juridische consequenties gaat nadenken maakt je een ontzettende egoist.
pi_128653619
Duidelijk, met tegenzin de foto ervanaf gehaald. Het is namelijk voor ons een hele onschuldige foto waar wij ons in geen enkele mogelijkheid kunnen voorstellen dat mensen die in geen enkele vriendenlijst van ons staan kunnen kwetsen. Zij hebben dus ons profiel opgezocht.

Kan er nog veel over zeggen maar ik begrijp aan de reacties idd dat dit iets persoonlijks is en je moet de familie kennen.

Bedankt voor jullie meningen
Of saté?
  Spellchecker zaterdag 6 juli 2013 @ 12:20:41 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_128653746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:15 schreef De-Hamster het volgende:
Duidelijk, met tegenzin de foto ervanaf gehaald. Het is namelijk voor ons een hele onschuldige foto waar wij ons in geen enkele mogelijkheid kunnen voorstellen dat mensen die in geen enkele vriendenlijst van ons staan kunnen kwetsen. Zij hebben dus ons profiel opgezocht.

Kan er nog veel over zeggen maar ik begrijp aan de reacties idd dat dit iets persoonlijks is en je moet de familie kennen.

Als ze jullie profiel hebben opgezocht staat de foto openbaar?

Affijn, niet meer dan fatsoenlijk dat de foto eraf is gehaald.
pi_128653900
quote:
Duidelijk, met tegenzin de foto ervanaf gehaald. Het is namelijk voor ons een hele onschuldige foto waar wij ons in geen enkele mogelijkheid kunnen voorstellen dat mensen die in geen enkele vriendenlijst van ons staan kunnen kwetsen.
Jullie hebben duidelijk wel iemand gekwetst.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_128653986
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jullie hebben duidelijk wel iemand gekwetst.
Prima kleinzerige mensen hebben we allenaal.

De betreffende familie heeft jarenlang ruzie gehad met elkaar en er is zelfs uitgesproken dat de enige reden voor het herstellen van het contact de erfenis is.

Wellicht dat jullie dan begrijpen dat ik deze ma niet serieus neem, hypocriet vind etc.
Of saté?
pi_128654035
Uit fatsoen moet je de foto weghalen, maar tegelijktijd vraag ik me wel af waarom die mensen de foto zo erg vinden.
Je dierbare heeft geleefd, mensen gekend, maar als hij dood is moet dat leven 'gewist' worden?
Ik vind het raar dat je als nabestaande het erg vind dat iemand nog ergens op een foto staat die anderen kunnen zien. Ik kan dat niet echt volgen.
Ieder recht op zijn eigen gevoelens, maar ik vind het wel onbegrijpelijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_128654114
:o die reacties hierboven

Ik had die foto echt laten staan gezien ik er zelf op zou staan en het om iemand gaat die 7 jaar geleden gaat.

En dit gaat niet om fatsoen maar om de wil van iemand die denkt het recht te hebben.
pi_128654137
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:28 schreef De-Hamster het volgende:
Prima kleinzerige mensen hebben we allenaal.De betreffende familie heeft jarenlang ruzie gehad met elkaar en er is zelfs uitgesproken dat de enige reden voor het herstellen van het contact de erfenis is.Wellicht dat jullie dan begrijpen dat ik deze ma niet serieus neem, hypocriet vind etc.
Ik snap je punt niet zogoed. Naar mijn mening doe je er net zo hard aan mee door die foto te laten staan (in eerste instantie). Dus wat dat betreft val jij ook onder de kleinzerige mensen.
pi_128654150
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:28 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Prima kleinzerige mensen hebben we allenaal.

De betreffende familie heeft jarenlang ruzie gehad met elkaar en er is zelfs uitgesproken dat de enige reden voor het herstellen van het contact de erfenis is.

Wellicht dat jullie dan begrijpen dat ik deze man niet serieus neem, hypocriet vind etc.
Boeit niet.
Ik snap de drang naar het openbaar gooien (als in op facebook) al niet, maar ik vind, ongeacht de geschiedenis, de mening van een nabestaande belangrijker dan dat van een kennis.

Als je je eigen herinneringen wilt behouden doe je dat maar met een foto op je nachtkastje, als er problemen over facebook zijn.

Het is toch kwestie van fatsoen? Blijkbaar is het kwetsend voor die man in kwestie, maar wordt jij gekwetst als je een hardcopy neer moet zetten in plaats van op een social media site?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_128654329
Prima om iets uit fatsoen van internet te halen, maar als men meteen begint te dreigen dan kunnen ze in de stront zakken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128654380
quote:

Stop er geen energie in. Foto is weg, je hebt je respect getoond. Klaar.
Ook al snap ik je punt wel, maar so be it.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:42:28 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128654406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
Prima om iets uit fatsoen van internet te halen, maar als men meteen begint te dreigen dan kunnen ze in de stront zakken.
Misschien kwam de dreiging pas na een weigering om de foto er af te halen.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juli 2013 @ 12:42:32 #22
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128654408
TS, misschien eens de instellingen van het account nalopen en zorgen dat alleen vrienden posts kunnen zien? Geen 100% garantie dat alles onzichtbaar is, maar het helpt een hoop :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_128654429
"Het portretrecht geldt tot 10 jaar na het overlijden van de afgebeelde persoon."

Dus over 3 jaar kan je hem er gewoon op gooien.
pi_128654465
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:43 schreef _Arthur het volgende:
"Het portretrecht geldt tot 10 jaar na het overlijden van de afgebeelde persoon."

Dus over 3 jaar kan je hem er gewoon op gooien.
Dat gaat niet op als je zelf ook op de foto staat
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:48:15 #25
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_128654564
En als je een zwart balkje voor zijn ogen zet. Is toch ook goed?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')