IPB tickets zijn Indien Plaats Beschikbaar.
Je kan meevliegen als er een plekje vrij is. Sommige vluchten zitten nu eenmaal meestal meer dan vol. Airlines weten, gemiddeld komt x% niet opdagen met een variatie van in doorsnee y dus verkoop je het aantal stoelen +x -y. Dan maak je optimaal gebruik van het aantal stoelen.
Als al deze tickets verkocht worden ben je overboekt. De agent zegt dan tegen de mensen aan de incheckbalie zoek me een paar leuke mensen die je kan upgraden naar Buisiness Class (daarom, op lijnvluchten altijd netjes gekleed gaan en heel vriendelijk zijn bij het inchecken, hoe netter aardiger je bent, hoe groter de kans op een upgrade, hoe lomper je bent, hoe groter de kans dat je te horen krijgt dat ze overboekt zijn en je naar een latere of indirecte vlucht wordt gezet)
Zo, buiten dit systeem zo veel mogelijk stoelen vol te krijgen heb je IPB tickets waarop kantoorpersoneel, vrienden en familie vliegen. Gratis.
Deze tickets kan je echter alleen gebruiken als er tijdens het inchecken blijkt dat er plek vrij is, anders blijf je achter.
Ik heb zo tijden in een hotel in Singapore gezeten met de onrusten in Indonesie, de vluchten zaten vol vertrekkende expats, en ik als KLM'er kon dus niet mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.