Juist.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:12 schreef rival het volgende:
een hatchbak heeft een wisser achter omdat de slipstream/uitlaatgassen de achteruit helemaal vies maken....raam wordt helemaal zwart.
een sedan heeft daar geen last van,....
zoiets was het toch?
Regen komt van boven.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Oké, kom ik met m'n boerenverstand en een theorie: omdat als je vooruit rijdt (wat je het meest zal doen in een auto, zelfs als het regent), je de regendruppels op de voorruit "omhoog" moet duwen. Dat gaat moeilijker en daarom: een ruitenwisser. De achterruit is echter aflopend, waardoor ze er, als je vooruit rijdt, vanzelf af worden "geblazen"
nou ja, 'niet nodig'.. mijn vorige auto was een sedan en soms 's ochtends als het geregend had zat op de achterruit een laag drupjes/condens waardoor je niks ziet. Een achterruitenwisser zou dan erg handig zijn geweest als je achteruit de parkeerplaats uit moet rijdenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:12 schreef Marco001 het volgende:
BIj een sedan of b.v Coupe is een ruitenwisser gewoon niet nodig doordat de kont het achterraam afschermt voor spray en de wind de rest van het werk doet. Bij een sedan blaast die namelijk langs het achterraam, waardoor regendruppels er zo afglijden. Een hatchback(en dan niet zo'n veredelde Coupe als een Insignia) heeft dat niet. Doordat die namelijk geen kont heeft en een (over het algemeen) veel stijler aflopende achterkant krijg je recht achter de auto een werveling van wind die o.a. de spray juist tegen het raam aanblaast. Hierdoor ben je op hatchbacks wel een ruitenwisser nodig en op sedan's niet.
Wat een omslachtige methode.. In de sedan's op het werk gebruik ik dan gewoon de buitenspiegels.. (en dat waren Skoda Superb's.. Grote auto's dus. )quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:26 schreef Palomar het volgende:
[..]
nou ja, 'niet nodig'.. mijn vorige auto was een sedan en soms 's ochtends als het geregend had zat op de achterruit een laag drupjes/condens waardoor je niks ziet. Een achterruitenwisser zou dan erg handig zijn geweest als je achteruit de parkeerplaats uit moet rijdenLoste dat dan verschillend op door afwisselend toch maar voorzichtig achteruit te rijden, uitstappen en schoonvegen of achterruitverwarming aan en een minuutje wachten
Heb nu een hatchback en gebruik de achterruitenwisser best vaak in dat soort gevallen.
die mazda die ik eerder postte bewijst dat het wel kan. Zo heb je bijv. ook nog de oude subaru impreza sedan met achterruitenwisser. Zo'n motortje is anno 2013 echt wel ergens weg te werken. Voornaamste reden is denk ik dat men het niet mooi vindt en wellicht zit het de stroomlijn ook in de weg.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Vrij simpel te beantwoorden, de achterruit blijft op de plek, maar de klep gaat wel open, waardoor er geen motor in de klep gemonteerd kan worden, en je dus geen wisser kunt monteren.
Het is dus een constructie probleem, willen ze het wel, dan moet de ruit ook open gaan met de klep als 1 geheel, wat weer meer constructie kosten op levert
mwah, ik rij alfa romeo en die hebben vrij kleine spiegeltjes (tenminste, de 156 sedan die ik had). Ik durf daar niet 100% op te vertrouwenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wat een omslachtige methode.. In de sedan's op het werk gebruik ik dan gewoon de buitenspiegels.. (en dat waren Skoda Superb's.. Grote auto's dus. )
hoera, m'n 107 is spontaan luxequote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
En je mag het overigens wel gewoon luxe wagen noemen hoor. Elke auto die niet bedrijfsmatig gebruikt wordt is een luxe auto.
Het enige juiste antwoordquote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:53 schreef Life2.0 het volgende:
mensen in te dure autos spiegelen toch niet
Waarvoor in godsnaam, wat kun je in de buitenspiegels niet zien wat je door de achteruit wel ziet?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik reed laatst in een octavia en het regende keihard en ik kon de achterruitwisser maar niet vinden. Bleek hij er ook gewoon niet te zijn... Zeker in de stad blijf ik het een voordeel vinden.
Inderdaad , hatchbacks hebben een veel rechtere achterruit waardoor het water ertegen opspat, bij een sedan vliegen de druppels er meer overheen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:15 schreef Palomar het volgende:
Het gaat niet luxe auto's, maar om sedan-auto's die meestal geen achterruitenwisser hebben. Luxe auto's zijn meestal sedans. Waarom ze dat niet hebben zal denk ik vnl. zijn omdat het lelijk staat, er geen ruimte voor is en dat er tijdens het rijden langs de achterruit relatief veel wind gaat, waardoor druppels niet blijven liggen. Alleen bij achteruit rijden als de auto stil heeft gestaan met regen/condensdruppels erop kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je dan niks ziet
Dit is de enige goede reden.quote:Op maandag 8 juli 2013 10:27 schreef Metro2005 het volgende:
Inderdaad , hatchbacks hebben een veel rechtere achterruit waardoor het water ertegen opspat, bij een sedan vliegen de druppels er meer overheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |