Het geslacht Henk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef AldoTheApache het volgende:
wat is het verschil tussen een kad en een poez
het gereedschapquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef AldoTheApache het volgende:
wat is het verschil tussen een kad en een poez
Als je je meubels waardeert, zou ik tóch maar eens krabpaal nemen. Mijn kattenbeest heeft er in zijn eentje zelfs twee. Dat is echt geen overbodig geld gespendeerdquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
Krabpaal is niet nodig ze krabben ook wel aan de trap of een boom of iets dergelijks.
Die krijg je niet prefab zo, zo worden ze door veel liefde, aandacht, vertrouwen geven en ze eraan laten wennen. Alleen een kitten is wat 'maak'baarder en zal zulk gedrag sneller vertonen. Maar een al wat oudere kat kun je ook echt wel zo 'krijgen'. Als-ie er zin in heeftquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef Fripsel het volgende:
Ik zou wel graag zo'n poes willen die echt bij je op schoot komt zitten als je bijvoorbeeld aan het TV kijken bent ofzo ^^
Dat is wel een goede ja. Ik gluurde even nieuwsgierig op de site van het dierenasiel in Breda en zag meteen wel een poes die me heel erg aansprak. Maar ik moet echt nog een paar weken wachten. *Gaat op haar handen zitten*.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Op MP kunnen ze je wijsmaken dat de kat weg moet wegens een allergie. Blijkt het toch een kat te zijn die je huis onderzeikt.
Een krabpaal of -plank is toch wel erg prettig, als het beestje vanwege beestenweer binnenzit en toch nagels wil scherpen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef KolonelBroodje het volgende:
Krabpaal is niet nodig ze krabben ook wel aan de trap of een boom of iets dergelijks. 8 weken binnen blijven is wel heel veel 2-3 is wel voldoende. Bij ons is na een verhuising ook onze kat na een paar dagen ontsnapt, maar kwam gwwoon weer terug. Ook hebben ze echt niet elke dacht aandacht nodig, stel je bent 2 dagen weg geen probleem, maar regel wel iemand die hem dan eten geeft.
MP katten zijn vaak ook "ras"katten. Daar ben ik over het algemeen niet zo'n fan van ivm doorfokken en slechte gezondheid en/of gedragsproblemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef Fripsel het volgende:
Maar zouden de poezen/katten die via marktplaats aangeboden worden niet ook uiteindelijk bij een dierenasiel eindigen? Of zeg ik nu iets heel raars.Bij oudere poezels is het karakter ook veel duidelijker als bij kittens lijkt me toch? Ik zou wel graag zo'n poes willen die echt bij je op schoot komt zitten als je bijvoorbeeld aan het TV kijken bent ofzo ^^
Oh ik dacht dat dat toch ook wel vooral afhankelijk was van het karakter van mijn kat. Mijn schoonzus heeft namelijk 3 katten en dat zijn echt 3 totaal verschillende. Eentje is echt een kroelkat en de andere houden ook wel van een aai maar komen nooit op schoot.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die krijg je niet prefab zo, zo worden ze door veel liefde, aandacht, vertrouwen geven en ze eraan laten wennen. Alleen een kitten is wat 'maak'baarder en zal zulk gedrag sneller vertonen. Maar een al wat oudere kat kun je ook echt wel zo 'krijgen'. Als-ie er zin in heeft
Mijn kat van 7 heeft daar echt nog geen last van.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Roellie80 het volgende:
Een jong katje is toch echt wel veel leuker, dat speelse gedoe, ga je wel waarderen
Hoe ouder het beest hoe meer het passief ergens blijft liggen de hele dag
Ik heb een kater van 6 die nog steeds speelt. Vooral touwtjes, elastiekjes, bepaalde balletjes, losse dingetjes vindt-ie geweldig. Passief liggen kan ook weer aan zoveel liggen: is het beest gesteriliseerd/gecastreerd, heeft-ie genoeg speeltjes/te doen? Als katten véél slapen, kunnen ze ook een ziekte onder de leden hebben.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Roellie80 het volgende:
Een jong katje is toch echt wel veel leuker, dat speelse gedoe, ga je wel waarderen
Jonge katjes worden toch vanzelf groot, dus dat speelse gedoe is dan volgens jou redenatie maar voor even.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Roellie80 het volgende:
en pennen en wasknijpersquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb een kater van 6 die nog steeds speelt. Vooral touwtjes, elastiekjes, bepaalde balletjes, losse dingetjes vindt-ie geweldig. Passief liggen kan ook weer aan zoveel liggen: is het beest gesteriliseerd/gecastreerd, heeft-ie genoeg speeltjes/te doen? Als katten véél slapen, kunnen ze ook een ziekte onder de leden hebben.
Een oudere kat is niet altijd per se minder actief. Mijn kattenbeest wil elke morgen de tuin in, naar niet bestaande vijanden sporen aan de rand van de tuin, vogels bekijken, snuffelen, andere katers bespieden. Dat doet-ie omdat-ie daar de ruimte voor krijgt.
Ook daar is meestal wat aan te doen. Ik heb zo'n kat in 2003 uit het asiel gehaald, ze bleek blaasgruis te hebben. Ze had een paspoortje waar het groot op gemarkeerd stond. Denk daarom ook moeilijk plaatsbaar. Sommige mensen zijn te lam om een beest naar de dierenarts te brengen of verder te kijken dan hun neus lang is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Op MP kunnen ze je wijsmaken dat de kat weg moet wegens een allergie. Blijkt het toch een kat te zijn die je huis onderzeikt.
Dan moet ik helemaal naar Groningen rijden voor een poes, terwijl er hier genoeg op zoek zijn naar een niew baasje!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is dit niet iets voor jou? F&F / Gratis Groningse Kitten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |