abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:31:32 #201
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128868947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij snappen heel goed dat ons maximale leenbedrag inkomsten maal X minus schulden is. Het was me ook bekend dat een relatief klein doorlopend krediet, toch behoorlijk drukt op het maximale leenbedrag.

Wij hadden doorgegeven aan de adviseur wat de roodstanden op onze betaalrekeningen waren en wat het benodigd doorlopend krediet was. Dus onze totale (te maken) schulden waren bekend, al voor het uitbrengen van de offerte. Dit zou zowel volgens de adviseur als in eerste instantie ook de hypotheekverstrekker geen probleem moeten opleveren.

Totdat de offerte door ons ondertekend was en er getoetst werd. De hypotheekverstrekker toetste (in onze beleving opeens) strenger dan de NHG-norm.

Edit: dit past misschien beter in het hypotheken-topic :P
Ah ja op die fiets dan idd "bastards" die van die bank. Maar ja dat was bij mij ook zo, je geeft alles door en dan moet er nog dit papiertje en dat papiertje en zus papiertje na ondertekenen van de offerte. Alhoewel ging het bij mij wel wat minder dreigend elk mailtje dat ik kreeg was steeds wat minder streng.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:34:46 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128869073
Om te voorkomen dat er gemiep zou ontstaan over mijn inkomen wel of niet meetellen, was mijn inkomen gewoon niet vermeld op de aanvraag, moest ik mijn mogelijkheid tot roodstaan opheffen :')
Want gut dat was eng, geen inkomen vermeld, maar wel rood mogen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:35:55 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128869108
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:43 schreef Tikbalang het volgende:
Geeft wel een heel erg hoog zucht gehalte dat je eigenlijk niet helemaal snapt dat je maximale leenbedrag is inkomsten maal X minus alle schulden en potentiële schulden.
Hoe zit dat dan eigenlijk met creditcards die niet bij het BKR geregistreerd staan (omdat je maandelijks alles terugbetaald)? Daar hebben we er namelijk meerdere van in huis, als je dat maximumbedrag plus de mogelijke roodstand op alle rekeningen maal 3 of 4 moet doen, gaat het hard!
*Edit*: en wat te denken van een AMEX die volgens http://www.creditcard-ver(...)ress/?sorteren=limit niet eens een limiet heeft?
censuur :O
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:38:11 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128869184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan eigenlijk met creditcards die niet bij het BKR geregistreerd staan (omdat je maandelijks alles terugbetaald)? Daar hebben we er namelijk meerdere van in huis, als je dat maximumbedrag plus de mogelijke roodstand op alle rekeningen maal 3 of 4 moet doen, gaat het hard!
Een en ander zal afhangen van het inkomen wat er tegenoverstaat, zie mijn vorige post.
Mijn mogelijkheid tot rood staan was per definitie een probleem (ongeacht of ik er gebruik van maakte) want bij de aanvraag was mijn inkomen niet vermeld, terwijl diezelfde mogelijkheid rot roodstaan van mijn partner, en zijn creditcards, geen enkel probleem zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:40:35 #205
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128869257
quote:

[..]

*Edit*: en wat te denken van een AMEX die volgens http://www.creditcard-ver(...)ress/?sorteren=limit niet eens een limiet heeft?
Creditcard limieten staan geregistreerd bij het BKR. Dus als jij ongelimiteerd hebt zal je leen capaciteit wel 0 zijn dan, maar pin mij daar niet op vast.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:40:41 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_128869260
Eigenlijk zouden banken alleen nog maar krediet willen verstrekken aan mensen met een bijstandsuitkering, hun inkomen is namelijk gegarandeerd door de staat *)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:43:18 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128869337
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk zouden banken alleen nog maar krediet willen verstrekken aan mensen met een bijstandsuitkering, hun inkomen is namelijk gegarandeerd door de staat *)
Tot ze gaan samenwonen, dan krijgen ze minder of niets meer....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:45:02 #208
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128869398
quote:
Je krijgt het van de staat, wil nog niet zeggen dat het gegarandeerd is natuurlijk.
pi_128869440
quote:
Collega's onderling dus..
pi_128869488
quote:
Eigenlijk zouden banken gewoon al hun dure mensen op straat moeten zetten en de klaplopers met hun bijstand daar verplicht laten werken. :D
pi_128869543
quote:
Dat inkomen staat de komende jaren meer onder druk dan dat van de gemiddelde werkende hier.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:57:42 #212
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_128869838
quote:

[..]

Daar kijken ze niet naar, wij hadden een visacard via de ANWB die je maandelijks terugbetaalt. Deze
stond niet bij het BKR geregistreerd en daar is bij de hypotheekaanvraag ook niet naar gekeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:31 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ah ja op die fiets dan idd "bastards" die van die bank. Maar ja dat was bij mij ook zo, je geeft alles door en dan moet er nog dit papiertje en dat papiertje en zus papiertje na ondertekenen van de offerte. Alhoewel ging het bij mij wel wat minder dreigend elk mailtje dat ik kreeg was steeds wat minder streng.
Bij ons werd het ook steeds wat minder dreigend, maar het eerste bericht was echt heel, heel klantonvriendelijk.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:05:05 #213
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128870081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

Daar kijken ze niet naar, wij hadden een visacard via de ANWB die je maandelijks terugbetaalt. Deze
Nee hoor - uit de ANWB VISA CARD voorwaarden.

Artikel 23. Aanmelding bij BKR en de gevolgen van late betaling
23.1. Wij melden de Overeenkomst aan bij BKR.
23.2. Een ongeoorloofde betalingsachterstand moeten wij verplicht melden bij BKR. Een dergelijke achterstandsmelding kan voor u nadelige gevolgen hebben bij het verkrijgen van een hypotheek of een
andere lening
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:39:58 #214
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_128871394
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:05 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee hoor - uit de ANWB VISA CARD voorwaarden.

Artikel 23. Aanmelding bij BKR en de gevolgen van late betaling
23.1. Wij melden de Overeenkomst aan bij BKR.
23.2. Een ongeoorloofde betalingsachterstand moeten wij verplicht melden bij BKR. Een dergelijke achterstandsmelding kan voor u nadelige gevolgen hebben bij het verkrijgen van een hypotheek of een
andere lening
Dit is alleen als je dus een creditcard hebt met Gespreid betalen faciliteit ;) en die hadden wij niet.

Staat helemaal bovenin de overeenkomst:
quote:
Uw ANWB Visa Card is standaard voorzien van de Gespreid Betalen Faciliteit. Deel 1 en deel 2 van deze algemene voorwaarden zijn hierop van toepassing. Als in afwijking van de standaard de Gespreid Betalen Faciliteit niet is afgesloten, zijn voor u alleen deel 1 en deel 3 van deze algemene voorwaarden van toepassing.
Jouw quote komt uit deel 2 van de voorwaarden :) .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_128871745
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:

Dat, en de arrogantie van sommige hypotheekverstrekkers helpt ook niet.

Huis verkocht, met een behoorlijk verlies, maar dat verlies kunnen we dekken met eigen middelen plus de waarde van de beleggingsverzekering, de beleggingsverzekering die aan het beleggingshypotheek gekoppeld is, bij dezelfde verzekeraar als waar de hypotheek loopt dus.
Willen ze het beleggingsdeel pas uitkeren als de hypotheek volledig is afgelost |:( Het hele principe is dus kennelijk gebaseerd op een stijgende huizenmarkt, want als je het beleggingsdeel van je hypotheek nodig hebt om je huis voor het eind van de looptijd af te lossen dan kan dat niet...................
En dat riep ik een tijd geleden al, dat het nadeel van die box1 (en box 3) kapitaalverzekeringen (eigen woning) of bankspaarrekeningen/beleggingsrecht (eigen woning, box 1 ding)) als groot nadeel hebben, dat je je hypotheek niet tijdens "bedrijfstijd" aflost en dus met en "zwaard van Damocles" boven je dak woont. En je mag "kijken" naar je kapitaalopbouw (of: -afbraak). Dat alles met dank aan de hypotheekadviseur die je dat heeft geadviseerd en verkocht.

Alleen toen ik stelde dat een annuïtare hypotheek beter zou zijn kreeg ik de kous op de kop.

Btw vandaag een kop in de VK: "zakken met de prijs, bloeden moet je toch eens". Met diverse ervaringsdeskundigen: Ede, waar ze de appartementen aan de straatstenen niet eer kwijt kunnen. Ede he, dat refodorp.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 12-07-2013 19:14:53 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:54:15 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128871914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef blomke het volgende:
Alleen toen ik stelde dat een annuïtare hypotheek beter zou zijn kreeg ik de kous op de kop.
Niet van mij, want dat roep ik ook al een paar jaar, het is mijn hypotheek dan ook niet, en die hypotheek was er ook niet gekomen als ik destijds in beeld was geweest.
Het huis was in dat geval destijds ook niet gebleven trouwens :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:55:38 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128871974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef blomke het volgende:

[..]

En dat riep ik een tijd geleden al, dat het nadeel van die box1 (en box 3) kapitaalverzekeringen (eigen woning) of spaarrekeningen (eigen woning )) als groot nadeel hebben, dat je je hypotheek niet tijdens "bedrijfstijd" aflost en dus met en "zwaard van Damocles" boven je dak woont. En je mag "kijken" naar je kapitaalopbouw (of: -afbraak). Dat alles met dank aan de hypotheekadviseur die je dat heeft geadviseerd en verkocht.

Btw vandaag een kop in de VK: "zakken met de prijs, bloeden moet je toch eens". Met diverse ervaringsdeskundigen: Ede, waar ze de appartementen aan de straatstenen niet eer kwijt kunnen. Ede he, dat refodorp.
Ede zelf is niet refo, dat zijn de omliggende dorpen in de gemeente Ede, en daar hebben ze amper appartementen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:03:53 #218
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128874898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dit is alleen als je dus een creditcard hebt met Gespreid betalen faciliteit ;) en die hadden wij niet.

Staat helemaal bovenin de overeenkomst:

[..]

Jouw quote komt uit deel 2 van de voorwaarden :) .
Top dan, geen last. Maar wel weer andere voorwaarden die op andere momenten vervelend kunnen zijn. Maar dat is niet heel vaak zal ik maar zeggen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:26:58 #219
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_128876241
quote:

[..]

Dit vraag ik mij ook af.
Ik heb ook de optie tot roodstand op mijn betaalrekening. Maar heb die alleen wanneer een (hoge) creditcard afrekening (vakantie) eerder wordt afgeboekt dan mijn loon gestort wordt. Zo kan ik altijd daaraan voldoen en sta ik zelden meer dan een halve dag rood.

Het dus verstandig die dingen op te zeggen en opnieuw aan te vragen nadat je je hypotheek hebt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_128880694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:55 schreef Leandra het volgende:
Ede zelf is niet refo, dat zijn ...............
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kerken_in_Ede
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:55:11 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128888594
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij ook af.
Ik heb ook de optie tot roodstand op mijn betaalrekening. Maar heb die alleen wanneer een (hoge) creditcard afrekening (vakantie) eerder wordt afgeboekt dan mijn loon gestort wordt. Zo kan ik altijd daaraan voldoen en sta ik zelden meer dan een halve dag rood.

Het dus verstandig die dingen op te zeggen en opnieuw aan te vragen nadat je je hypotheek hebt?
Yep.
De knul bij de bank zei dat ook gewoon tegen me: als je straks wel weer rood wilt kunnen staan dan kun je dat zo weer regelen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:38:33 #222
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128890237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.
De knul bij de bank zei dat ook gewoon tegen me: als je straks wel weer rood wilt kunnen staan dan kun je dat zo weer regelen :')
Ik heb dat hier wel al eens vaker gezegd. Stel je wilt een hypotheek van 200k je hebt een creditcard 5k limit (telt mee als laten we zeggen 15k). Je inkomen zegt max 200k dus minus creditcard 185k dus bank zegt nee nee eerst credit card weg. Laten we dan stellen je zit aan je limiet van 5k en kunt dat niet afbetalen in 1 keer. Wat moet zo'n bank dan denken "oh die heeft zijn zaakjes goed voor elkaar" of "pffft wat een shitzooit laten we dat eerst maar even niet doen".
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:39:07 #223
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_128890267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep.
Wat een farce dan. Kijken ze niet naar je krediet verleden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 12 juli 2013 @ 22:41:00 #224
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_128890342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat een farce dan. Kijken ze niet naar je krediet verleden.
Je kunt je creditcard echt heel erg lang in credit laten staan zonder dat je een negatieve BKR notering krijgt. Zelfde geldt voor rood staan als je maar 1 keer in de 3 maand in de plus staat is er ook niks in de weg. Derhalve kunnen ze bij dat soort dingen niet je krediet verleden checken.

MAW hou eens op met dat boehoe huilie huilie boze bank gebeuren want dat heeft een zeer duidelijke reden. Die je eigenlijk niet wilt zien als je zelf geen echt schulden hebt die je niet kunt afbetalen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tikbalang op 12-07-2013 22:46:22 ]
pi_128891160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:41 schreef Tikbalang het volgende:
Je kunt je creditcard echt heel erg lang in credit laten staan zonder dat je een negatieve BKR notering krijgt. Zelfde geldt voor rood staan als je maar 1 keer in de 3 maand in de plus staat is er ook niks in de weg. Derhalve kunnen ze bij dat soort dingen niet je krediet verleden checken.

MAW hou eens op met dat boehoe huilie huilie boze bank gebeuren want dat heeft een zeer duidelijke reden. Die je eigenlijk niet wilt zien als je zelf geen echt schulden hebt die je niet kunt afbetalen.
Dat dus. Al heb je 12 creditcards, zolang er geen schuld openstaat kun je ze onmiddelijk cancellen. Staat er wel een schuld op open, dan los je die even af. Lukt dat niet, dan moet je sowieso al geen woning willen kopen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')