Bron? Of is dit weer nattevingerwerk?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sociale huur zijn dikke wachtlijsten voor, particuliere huur is ook vrij schaars en daarmee duur. Daarnaast groeit het aantal huishoudens dus de vraag naar woonruimte voorlopig nog wel even dus neemt de druk op de huursector alleen maar toe.
Dus als we een website maken waarop broddelwerk staat vind je dat wel een goede bron.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bron? Of is dit weer nattevingerwerk?
Zoals mijn beste vriend. Gelukkig wil hij in Heerlen wonen (quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als we een website maken waarop broddelwerk staat vind je dat wel een goede bron.![]()
Maar goed iedereen weet wel dat de wachtlijsten voor sociale huurwoningen in de randstand, en de meeste steden in brabant en gelderland gewoon minstens 3 jaar zijn.
Dan hebben we nog het probleem dat een iets boven modaal verdiener daarvoor sinds dit jaar ook niet meer voor in aanmerking komt. En als hij iets particuliers wilt huren dan verdient hij voor de meeste objecten weer te weinig vanwege de strenge inkomenseisen die daar weer gelden.
Link:quote:Huurprijzen particuliere woningen dalen 3,4 procent
03-04-2013 | LAATST GEWIJZIGD: 03-04-2013
In het eerste kwartaal van 2013 zijn particuliere huurwoningen voor gemiddeld 647 euro verhuurd. Dit is een daling van 3,4 procent vergeleken met het eerste kwartaal in 2012: een verschil van 23 euro. De prijs per vierkante meter is gedaald met ruim 2 procent. Dit blijkt uit de kwartaalanalyse van verhuurbemiddelaar Direct Wonen.
Uit de kwartaalanalyse blijkt dat woningen tegen een hogere huurprijs worden aangeboden dan de prijs waarvoor ze worden verhuurd. Het verschil hiertussen is in het afgelopen kwartaal (167 euro) bovendien groter vergeleken met een jaar eerder (136 euro). Het verschil is gegroeid met 22,8 procent. De gemiddelde prijs per vierkante meter is in het eerste kwartaal van 2013 ook lager dan in hetzelfde kwartaal van 2012. Deze is gedaald, met 2,3 procent, van 9,22 euro tot 9,01 euro per vierkante meter.
Volgens de directie van Direct Wonen zijn mensen minder snel bereid te verhuizen als een woning niet volledig aan hun woonwensen voldoet. ‘Bovendien willen ze een steeds betere prijs-kwaliteitverhouding. Daarom is het wenselijk om een woning reëel te prijzen en van voldoende kwaliteit aan te bieden. Te dure huurwoningen van slechte kwaliteit worden namelijk niet meer opgenomen in de markt.’
Het afgelopen kwartaal zijn er 11,7 procent meer woningen aangeboden vergeleken met dezelfde periode in 2012. Het aantal aangeboden huurwoningen van 700 tot 1.000 euro is echter licht gedaald. Het lijkt erop dat dit wordt veroorzaaktdoor de gedaalde verhuisbereidheid van huurders die woningen in het middensegment huren.
In tegenstelling tot het landelijk gemiddelde is de huurprijs het afgelopen kwartaal in de belangrijkste huursteden gedaald. De huurprijs daalde in Eindhoven het sterkst (-9,5 procent) tot het laagste niveau van alle huursteden, namelijk 598 euro per maand. Utrecht was de duurste stad om te huren met een huurprijs van 818 euro en een prijs per vierkante meter van 12,37 euro.
Link:quote:Huren in vrije sector in 3 van de 4 grote steden goedkoper
Huren in de vrije sector is het afgelopen kwartaal in drie van de vier grote steden goedkoper geworden. Zowel in Amsterdam, Den Haag als Utrecht daalden de huurprijzen van vrije sector-woningen. Dat zijn huizen waarvan de huur hoger is dan 680 euro per maand.
Amsterdammers die huren in de vrije sector betaalden afgelopen kwartaal bijna 3,5 procent minder huur, Hagenaars 1 procent en huurders uit Utrecht waren een héél klein beetje goedkoper uit: 0,1 procent. In Rotterdam gingen de huren in de vrije sector juist omhoog; met bijna 3,5 procent.
Gemiddeld, in het hele land, bleven de prijzen van vrije sector-woningen stabiel. Dat komt doordat meer mensen willen huren, maar er ook meer huurwoningen beschikbaar komen, bijvoorbeeld van mensen die hun huis niet verkocht krijgen en het besluiten te verhuren.
Voor welk onderdeel van de stelling?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bron? Of is dit weer nattevingerwerk?
En een concurrerende site, die zich 'het grootste platform voor huurwoningen in Nederland' noemen klopt dit bericht niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Laat ik dan maar als enige een bron erbij halen
[..]
Link:
http://www.vastgoedmarkt.(...)ningen-dalen-procent
Gemiddeld 10,43 ¤ per m2 in Brabant volgens Pararius,quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Ten eerste beide bronnen zijn natuurlijk op hetzelfde nieuwsbericht gemaakt. Ten 2e gaat het alleen over nieuwe verhuurprijzen. Wie van de particuliere huurders in dit topic heeft een huurverlaging van 3.4% gekregen? HD9, Remco delft, Paulie walnuts, wie nog meer, of hebben jullie toch de jaarlijkse huurverhoging voor de kiezer gehad?
Nou nou gemiddelde particuliere verhuur voor 9 euro per m^2, dan zou ik voor mijn appartement 850 euro per maand moeten betalen, tegen 270 euro per maand nu.
Hier verwachten ze weer wat anders:quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En een concurrerende site, die zich 'het grootste platform voor huurwoningen in Nederland' noemen klopt dit bericht niet.
Die geven overigens ook een wat uitgebreidere onderbouwing
http://www.pararius.nl/ne(...)vrije_sector_stabiel
Artikel uit 2009 dat over verwachtingen gaat tegenover een artikel uit 2013 dat observaties rapporteert. Welk artikel zou er beter de huidige situatie op de woningmarkt weergeven.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hier verwachten ze weer wat anders:
http://www.pararius.nl/ne(...)huurwoningen_geraakt
Die boeven van DirectWonen als bron nemen lijkt me sowieso niet representatief.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:06 schreef Basp1 het volgende:
Ten eerste beide bronnen zijn natuurlijk op hetzelfde nieuwsbericht gemaakt. Ten 2e gaat het alleen over nieuwe verhuurprijzen. Wie van de particuliere huurders in dit topic heeft een huurverlaging van 3.4% gekregen? HD9, Remco delft, Paulie walnuts, wie nog meer, of hebben jullie toch de jaarlijkse huurverhoging voor de kiezer gehad?
Nou nou gemiddelde particuliere verhuur voor 9 euro per m^2, dan zou ik voor mijn appartement 850 euro per maand moeten betalen, tegen 270 euro per maand nu.
Het bericht waar ik naar verwees is van 2 juli 2013, het bericht waar jij naar verwijst dateert uit 2009 http://www.nu.nl/economie(...)js-huurwoningen.htmlquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hier verwachten ze weer wat anders:
http://www.pararius.nl/ne(...)huurwoningen_geraakt
En je denkt niet dat de vraag van mensen die niet kunnen kopen of sociaal mogen huren ook toe zal nemen? De particuliere huursector is immers vrij bescheiden van omvang.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik verwacht trouwens al langer dat huren gaan dalen: als het prijsverschil met kopen te groot wordt, wordt het huis namelijk niet meer verhuurd. En het aanbod neemt toe van mensen die hun huis niet verkocht krijgen.
Check je wel even dat het geen draagmuur isquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:34 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Oh ja ik ga er zeker vanuit dat als ik 15 jaar geleden in een huurwoning was gaan zitten van 350 per maand ofzo dat ik nu een hee goed gevulde beurs zou hebben gehad. Geld alleen maakt niet gelukkig en heb heel even in een huurkrot gezeten vorig jaar wat was ik blij dat ik daar weer uit was en gewoon lekker een muurtje kan slopen in mijn nieuwe koopwoning.
We zitten in een Japan-scenario dus die prijzen blijven nog langdurig dalen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:33 schreef k3vil het volgende:
Wanneer denken jullie nou dat de daling van de huizenprijs tot zijn eind is gekomen
Bron?quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
We zitten in een Japan-scenario dus die prijzen blijven nog langdurig dalen.
Hee... daar heb je verschillende soorten van hè... het soort dat de hele huizenmarkt zeepbel ontkent of down-played of het soort dat het juist aandikt en scheefleners als 'zielige slachtoffers' wil wegzetten om zodoende nog meer subsidie voor ze binnen te harken.quote:
Ik ben de bron en men mag mij bij deze quotenquote:
Gezien jouw financiële keuzes is je voorspelling niet direct betrouwbaarquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben de bron en men mag mij bij deze quoten![]()
Of denk jij dat de economie zo meteen weer als een malle pietje gaat draaien?
Nee. Opstelten heeft toen het stokje overgenomen, en ook het wietlabel is geen succes. (Zoals zovele van overheidswege bedachte labels...)quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:49 schreef blomke het volgende:
Is van dat verplichte E.L. nog wat gekomen?
Klopt, daar moet inderdaad aan worden voldaan. Maar tegelijkertijd is hetgeen Revolution-NL zegt iets dat ik vaker hoor. Het staat of valt met de uitwerking. Een overheid ziet hierop toe op het niveau van de tekentafel, bij het verlenen van de vergunning.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nieuwbouw moet simpelweg aan de laatste eisen qua isolatie voldoen. Dat is zuiniger dan zeker 95% van de huizen in Nederland...
[..]
In dat geval zou de overheid hierop moeten toezien en handhaven. Lijkt me een vrij eenvoudige eis.
Dit dus.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eigenlijk moet de EPC waarde bij oplevering in de praktijk getest worden. Zoals eerder gezegd valt of staat een energiezuinige woning bij de bouwkwaliteit. Bij grote projecten moet alles snel tegen lage kosten waardoor de woning in de praktijk lang niet zo zuinig is als op papier.
Energiezuinig bouwen is een vak apart, iets wat men in het fossiele NEEderland heel slecht onder de knie heeft.
Kwantiteit gaat boven kwaliteit. De projectonwikkelaars en de aannemers hoeven immers de energierekening niet te betalen.
Ook mooi, ga je een energiezuinige woning bouwen en dan lever je deze op met een HR ketel met een aanvoer van 90c, pompstand op 3 en voetventielen vol open![]()
Isolatie in de meterkast? Dat is toch heel niet nodig.
Voor zover ik weet is dat er niet gekomen. Zie ookhttp://bouwwereld.nl/nieu(...)willig-energielabel/. Toch is het thema duurzaam bouwen en energiezuinigheid etc. iets waar al meer aandacht voor is in de bouw. Ik kan me dus voorstellen dat die ontwikkelingen in de loop van de tijd zelfs vanuit de bouw geïnitieerd kan worden. Het zou mooi zijn als dit dan niet a.d.h.v. EPC-berekeningen bij vergunning verstrekt kan worden, maar door daadwerkelijke berekeningen, zoals hierboven ook al gesuggereerd werd. Dan kan dit absoluut van toegevoegde waarde zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:49 schreef blomke het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met dat verplichte energielabel? Daar maakte die minister (nu vice voorzitter RvS) zo'n propaganda voor. Zelfs dat zonder E.L. je je huis niet zou mogen passeren bij de notaris.
Is van dat verplichte E.L. nog wat gekomen?
Ik moet bij iedere post die je plaatst denken aan Wilders en zijn retoriek. "Blablabalbalab Islam. Blablablabalba cordon sanitaire. Blablabalabla linkse kerk." In jou geval komt het op hetzelfde neer, produceer je dezelfde gebakken lucht met termen als scheefleners, banksters, tot de oogkassen gefinancieerd, etc.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hee... daar heb je verschillende soorten van hè... het soort dat de hele huizenmarkt zeepbel ontkent of down-played of het soort dat het juist aandikt en scheefleners als 'zielige slachtoffers' wil wegzetten om zodoende nog meer subsidie voor ze binnen te harken.
Maar hoe het ook zij... het is goed dat er over gepraat wordt, beter dan al het gelieg over eeuwig stijgende huizenprijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |