Dat kon toch altijd al, wat heeft dalende huizenprijzen uit te staan met sparen. Sparen voor ene huis kon ook toen de huizenprijzen stijgende waren. Dat het voor starters leuker lijkt, snap ik. Helaas is het natuurlijk de betaalbaarheid waar het om draait.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je naast je huurwoning flink kan sparen is het wel degelijk voordelig dat de huizenprijzen dalen. Dan kan je over een aantal jaar gewoon een deel zelf betalen.
Als huizenprijzen dalen en je spaargeld toeneemt neemt de betaalbaarheid toch toe.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:43 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat kon toch altijd al, wat heeft dalende huizenprijzen uit te staan met sparen. Sparen voor ene huis kon ook toen de huizenprijzen stijgende waren. Dat het voor starters leuker lijkt, snap ik. Helaas is het natuurlijk de betaalbaarheid waar het om draait.
Gedeeltelijk wel ja. Uiteindelijk blijft het dan nog afhankelijk van de hypotheek die je kunt krijgen. In mijn optiek als je 10k bij elkaar hebt gespaard is er nog niks veranderd aan de betaalbaarheid van een huis.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als huizenprijzen dalen en je spaargeld toeneemt neemt de betaalbaarheid toch toe.
Vast nog 1000 andere huizen in Eindhoven die aan je eisen voldoen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:05 schreef friekin_ het volgende:
In Eindhoven gaat de verkoop echt heel snel. We hebben ernaast gegrepen.
Niet voor die prijs.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Vast nog 1000 andere huizen in Eindhoven die aan je eisen voldoen.
Dit dus, het is al verkocht.het stond net 2 weken te koop.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:17 schreef Krisp het volgende:
[..]
Ik zou willen dat verkopers zo gemakkelijk mee gaan in mijn bieding.
Niks kletspraat. Vroeger heette het 'wegenbelasting'. Dat is veranderd naar 'houderschapsbelasting' c.q. 'motorrijtuigenbelasting' om exact de reden die ik aangaf.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:29 schreef HD9 het volgende:
kletspraat.
De motorrijtuigbelasting kan geheven worden, ook al komt jouw voertuig helemaal nooit op de weg
daarom.
Nergens. Al jaren is er een vast bedrag wat de WOZ moet opbrengen. Dus stijgt de WOZ, dan daalt de premie per 5000,-, en daalt de WOZ dan stijgt de premie per 5000,-quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:08 schreef monkyyy het volgende:
Als die WOZ waardes maar blijven dalen, dan krijgen gemeentes ook steeds minder belastinginkomsten, waar zouden ze dan wat extra willen/kunnen wegplukken?
In de gouden jaren heeft de gemeente het vaste bedrag aardig op weten krikken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nergens. Al jaren is er een vast bedrag wat de WOZ moet opbrengen. Dus stijgt de WOZ, dan daalt de premie per 5000,-, en daalt de WOZ dan stijgt de premie per 5000,-
Bron? Ik weet niet beter dat de grondslag voor de WOZ jaar op jaar daalde toen de gemiddelde WOZ waarde omhoog ging.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:21 schreef sig000 het volgende:
In de gouden jaren heeft de gemeente het vaste bedrag aardig op weten krikken.
http://www.ftm.nl/upload/content/images/WOZ.pngquote:
Kansloos plaatje. Ik mis in die grafiek juist datgene waar je het over hebt, het WOZ-tarief.....quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:28 schreef sig000 het volgende:
http://www.ftm.nl/upload/content/images/WOZ.png
Weinig mensen konden er tegenop sparen als een huis een jaar later 20k meer kost. Dat leidde tot "snel kopen voor-ie duurder wordt" en versterkte daarmee de prijsstijging.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:43 schreef Tikbalang het volgende:
Dat kon toch altijd al, wat heeft dalende huizenprijzen uit te staan met sparen. Sparen voor ene huis kon ook toen de huizenprijzen stijgende waren.
Ik zie hier ook soms een huis langskomen op Funda waarvan ik verwacht dat-ie heel snel verkocht wordt. Die zijn zeldzaam en daardoor snel weg. Het geeft ook aan dat er genoeg kopers zijn, voor de juiste prijs.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:05 schreef friekin_ het volgende:
In Eindhoven gaat de verkoop echt heel snel. We hebben ernaast gegrepen.
Dus dan is sparen nog steeds zinloos dus in jou verhaal. Wat ik al eerder zei ergens 10k spaargeld bij een huis is net niks. Heb je net een nieuwe oprit en dakkapel mee betaald + makelaar (bij wijze van dan). Dan blijft huizen kopen nog steeds een kwestie van hoeveel hypotheek kan ik krijgen. En daar dat er niet beter op word zullen de huizenprijzen idd blijven dalen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Weinig mensen konden er tegenop sparen als een huis een jaar later 20k meer kost. Dat leidde tot "snel kopen voor-ie duurder wordt" en versterkte daarmee de prijsstijging.
Precies zoals de prijsdaling nu ook zichzelf versterkt: rustig aan, volgend jaar is-ie goedkoper, we wachten wel even...
[..]
Ik zie hier ook soms een huis langskomen op Funda waarvan ik verwacht dat-ie heel snel verkocht wordt. Die zijn zeldzaam en daardoor snel weg. Het geeft ook aan dat er genoeg kopers zijn, voor de juiste prijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |