NEE! EENSCH! Je kunt alleen ook niet elk weekend een oppas regelen en zelf de deur uitrennen, dus moet je wel selectief zijn in waar je heengaat en wat je doet. En soms is er helemaal geen oppas te vinden, dus dan zijn de optiesquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:48 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij werden gewoon niet meegenomen naar verjaardagen in de avond, tenzij het specifiek ook voor de kinderen bedoeld was en we weer op tijd naar huis konden. Voor ons was er gewoon een oppas en ouders gingen zelf.
En het lijkt mij ook wel gewoon lekker om eens een feestje voor jezelf te hebben en te weten dat je koters goed verzorgd worden maar dat je er zelf ff niet naar om hoeft te kijken. Of is dit typische taal van een koter-loos iemand?
Ja, ik kan me voorstellen dat dat pijn doet, dat is ook wel echt iets gemeens om te zeggen. En dan ook nog meerdere keren, my godquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:50 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ja, ik ook. En je mag het best zeggen tegen me ook, dat kan ik prima hebben want ik snap dat. Maar een ouder die met jóu komt praten over andere dingen als de kinderen omdat ze je al zo'n tijd niet gezien heeft en zelf ook wel eens over iets anders wil praten/denken op deze manier afbranden vond ik echt heel stom en beledigend. Mijn kind was er en maalte geluid ja. Maar na de vijfde keer horen dat je kind automagisch een kutkind is omdat hij bestáát deed me echt zeer. Hij was heel lief en heeft bijna alleen maar in de speeltuin gespeeld, weg van het feest.
SQ, zeven ofzoen mijn vriendin lachte erom
___ dat feest was overigens ook met veel mensen zonder kinderen en de feestgevers hadden -HOE BRILJANT- een nanny ingehuurd om de kinderen te vermaken zodat de ouders ook hun handen vrij hadden
Ja klopt, alles vanaf 7/8 jaar is veel kleffer lijkt het... maar de gemiddelde ouder lijkt dan ook veel minder streng hierin. Ik werd inderdaad bij de eettafel gezet met een kleurboek en mocht komen vragen als er echt iets was, verder ging je maar spelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb overigens wel het idee dat de kinderen van nu veel meer rond de volwassenen blijven hangen en aandacht vragen dan de kinderen in mijn tijd. Misschien ook omdat er bij veel feestjes nu eenmaal minder kinderen zijn dan vroeger? Maar wij waren altijd met meerdere kinderen en dan vielen we alleen elkaar lastig, chips kregen we in kinderbakjes aan de kindertafel en bij de volwassenen wilde je eigenlijk niet eens in de buurt komen want die waren saaaaaai...
Zou dat het zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb overigens wel het idee dat de kinderen van nu veel meer rond de volwassenen blijven hangen en aandacht vragen dan de kinderen in mijn tijd. Misschien ook omdat er bij veel feestjes nu eenmaal minder kinderen zijn dan vroeger? Maar wij waren altijd met meerdere kinderen en dan vielen we alleen elkaar lastig, chips kregen we in kinderbakjes aan de kindertafel en bij de volwassenen wilde je eigenlijk niet eens in de buurt komen want die waren saaaaaai...
Maar onze ouders gaven in die tijden ook echt nooit avondfeesten toch? Alle verjaardagen waren gewoon 's middagsquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja dit... Bij opa en oma was er altijd een mega tafel met speelgoed en chips, wij zochten elkaar als neven/nichten op en wilden helemaal niet dat pa en ma ff kwamen checken of het wel goed ging...
Mijn ouders waren inderdaad ook zeker niet elk weekend weg, die feestjes waarbij een oppas nodig was kwamen een paar keer per jaar voorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef Incantrix het volgende:
[..]
NEE! EENSCH! Je kunt alleen ook niet elk weekend een oppas regelen en zelf de deur uitrennen, dus moet je wel selectief zijn in waar je heengaat en wat je doet. En soms is er helemaal geen oppas te vinden, dus dan zijn de opties
-meenemen
-thuisblijven, alleen of samen.
Ja! Inderdaad, verjaardagen waren 's middagsquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar onze ouders gaven in die tijden ook echt nooit avondfeesten toch? Alle verjaardagen waren gewoon 's middags
Wel hebben mijn ouders jarenlang twee feesten gevierd -eerst op zaterdagavond voor buren en vrienden, en de volgende dag overdag voor de familie-met-kinderen. Ideaal!
Als ik in de BUURT kwam van de toastjes met franse kaas kreeg ik al een tik op mijn vingers. Serieusquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja klopt, alles vanaf 7/8 jaar is veel kleffer lijkt het... maar de gemiddelde ouder lijkt dan ook veel minder streng hierin. Ik werd inderdaad bij de eettafel gezet met een kleurboek en mocht komen vragen als er echt iets was, verder ging je maar spelen.
Ja, dat is denk ik wel een belangrijke factor. En het is een vicieuze cirkel want kinderen verwachten ook dat je ze aandacht geeft daardoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Zou dat het zijn?
Dunno.... Ik denk soms omdat de ouders tegenwoordig veel meer aandacht géven aan het kind. Een kind krijgt veel meer dan vroeger... je hebt babyfoons waar je elk zuchtje bij hoort en zodra de baby iets jengelt staat iedereen er omheen... Vroeger liet je een kind een keer goed huilen of negeerde je die... Nou dan gingen we maar weer onszelf bezig houden ofzo
Maar dat idee heb ik dus een beetje....
Kennissen van ons hadden kinderen en eentje daarvan vrat ook het liefst alles op wat op tafel stond. Zijn ouders zeiden daar niks van, maar mijn ouders vonden het wel irritant en onbeschoft. Dus die hebben er op een gegeven moment wel wat van gezegd toen ie dat bij ons thuis deed. Kind keek heel raar, want het stond er toch? Ja, voor de volwassenen, en om van te snacken, niet als avondmaaltijd deel 2quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik in de BUURT kwam van de toastjes met franse kaas kreeg ik al een tik op mijn vingers. SerieusTegenwoordig eten de kinderen de tafel leeg voordat je iets hebt kunnen pakken
HAHAHAHA zo herkenbaarquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:55 schreef Debsterr het volgende:
Ouders zijn gewoon vaak veel te bezorgd en daardoor te veel bezig met hun kind lijkt het - elke huiltje en zuchtje wordt geanalyseerd, constant checken hoe het kind zich voelt en of 'ie iets wel of niet wil... vaak te extreem. En ouders zijn volgens mij vaak bang voor de mening van anderen, dus niet streng als er anderen bij zijn.
Seriously?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
HAHAHAHA zo herkenbaar
Mijn nichtje pakte een keer mijn zonnebril van tafel en flikkerde die op de grond.
Stilte.
Dus ik kijk rond, niemand zegt iets. Dan doe ik het zelf wel: "Ben je wel lekker? Dat is mijn zonnebril! Pak die eens heel snel op en leg die op de tafel!"
Toen pas zei moeders ook iets. Dang
hahaha zulke kinderenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:57 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Kennissen van ons hadden kinderen en eentje daarvan vrat ook het liefst alles op wat op tafel stond. Zijn ouders zeiden daar niks van, maar mijn ouders vonden het wel irritant en onbeschoft. Dus die hebben er op een gegeven moment wel wat van gezegd toen ie dat bij ons thuis deed. Kind keek heel raar, want het stond er toch? Ja, voor de volwassenen, en om van te snacken, niet als avondmaaltijd deel 2
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahaha zulke kinderen
Mijn moeder heeft de zoon van haar vriendin een keer twee bruine boterhammen aangeboden, want daar paste meer brie op, hoefde hij niet zo vaak naar voren te bukken
Dat is hier ook. En soms wil ik die oppas/logeerpartij bewaren voor iets anders als een feestje, bijvoorbeeld om samen met Paul iets te gaan doen en even partners te zijn ipv moeder en vader.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Mijn ouders waren inderdaad ook zeker niet elk weekend weg, die feestjes waarbij een oppas nodig was kwamen een paar keer per jaar voor
Bwehehehequote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahaha zulke kinderen
Mijn moeder heeft de zoon van haar vriendin een keer twee bruine boterhammen aangeboden, want daar paste meer brie op, hoefde hij niet zo vaak naar voren te bukken
Ja, maar sindsdien gaat dat beter.quote:
Ja das waar. Als ze met een groep zijn, is dat voor hun ook gezelliger, nu zit dat ene kind tussen de volwassenen, oh joyquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar sindsdien gaat dat beter.
Nu is het ook wel klote als er maar 1 kind is hoor, in de familie. Die kun je nou eenmaal niet afschepen met "ga maar met de rest spelen". Dan worden ze toch sneller lastig.
Ja, hoe groter ze worden hoe beter dat gaatquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:59 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is hier ook. En soms wil ik die oppas/logeerpartij bewaren voor iets anders als een feestje, bijvoorbeeld om samen met Paul iets te gaan doen en even partners te zijn ipv moeder en vader.
Qua aandacht voor de kinders ligt dat ook meer aan de leeftijd, vorig jaar had Stef nog veel aandacht nodig van ons, nu speelt hij met vriendjes en zien we hem nauwelijks, behalve als hi hulp nodig heeft bij het plassen.
Maar stel ik heb over twee jaar een baby. Dan scheelt dat kind al vijf jaar met zijn/haar jongste nichtje. De enige andere in de familie die ik kinderen zie maken is L, maar dat kan ook nog zes jaar duren. Dat wordt een rampquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:00 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja das waar. Als ze met een groep zijn, is dat voor hun ook gezelliger, nu zit dat ene kind tussen de volwassenen, oh joy
oeh sexytimesquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:01 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Logeren deden wij trouwens ook vaak ja, bij opa en oma, 'toevallig' als pa en ma weg wilden, maar ook wel als zij thuis waren. Dan werd het gebracht als een uitje voor ons *wink wink*
Binnen de familie hebben de meesten inmiddels al wel een of meer kinders, uiteenlopend van pasgeboren tot 7/8 jaar. Maar ik zie ze nooitquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar stel ik heb over twee jaar een baby. Dan scheelt dat kind al vijf jaar met zijn/haar jongste nichtje. De enige andere in de familie die ik kinderen zie maken is L, maar dat kan ook nog zes jaar duren. Dat wordt een ramp
Tip: JOIN DEM!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Binnen de familie hebben de meesten inmiddels al wel een of meer kinders, uiteenlopend van pasgeboren tot 7/8 jaar. Maar ik zie ze nooit
Ik gok dat binnen de vriendengroep de meesten wel zo ongeveer tegelijk gaan werpen.
En dan weer zeiken zeker dat dat kind steeds aandacht vraagtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het wel altijd leuk om kinderen een beetje te plagen op van die feestjes
Het grappige is dat veel kinderen dat vaak nog kunnen waarderen ook en daardoor extra sterk naar je toe trekken
Ermahgerd bij ons ookquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:01 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Logeren deden wij trouwens ook vaak ja, bij opa en oma, 'toevallig' als pa en ma weg wilden, maar ook wel als zij thuis waren. Dan werd het gebracht als een uitje voor ons *wink wink*
Ja, voor ons ookquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:05 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Ermahgerd bij ons ook![]()
Was ook een echt uitje om bij oma en opa te mogen blijven slapen
Nee, ik vind het helemaal niet zo erg nu, ze is bijna zes en dan kun je er toch al wel mee in gesprek enzo. En ze kunnen dan zelf hun bips afvegen en eten zonder ALLES onder te smeren.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En dan weer zeiken zeker dat dat kind steeds aandacht vraagt.
Ik was ook heel makkelijkquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:06 schreef Sharana_LV het volgende:
ik ben zo blij dat ik echt een super makkelijk en lief kint was vroegerook als baby had mama nooit last met mij, en later ook niet, ook niet op verjaardagen
PI, babe, PIquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het helemaal niet zo erg nu, ze is bijna zes en dan kun je er toch al wel mee in gesprek enzo. En ze kunnen dan zelf hun bips afvegen en eten zonder ALLES onder te smeren.
Ik heb het meest moeite met kinderen tussen de twee en vier. Die kunnen nog niks zelf, maar WEL lopen en alles aanraken wat niet mag, zijn bang voor vreemden en jenken nog om alles en poepen nog in hun broek.
ik kreeg recentelijk avn een paar jongere nichtjes anders nog het verwijt dat ik ze altijd buiten sloot vroeger en dat ze zich daardoor achtergesteld voelden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:05 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Maar bij ons in de familie zag je dat ook, flink leeftijdsverschil tussen de neefjes/nichtjes maar in elke categorie zaten er wel een paar en die trokken dan naar elkaar toe
B vindt kinders ook leuk vanaf een jaar of 8. Hij heeft al wel eens gevraagd of een kind van ons niet gewoon geboren kan worden op die leeftijdquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het helemaal niet zo erg nu, ze is bijna zes en dan kun je er toch al wel mee in gesprek enzo. En ze kunnen dan zelf hun bips afvegen en eten zonder ALLES onder te smeren.
Ik heb het meest moeite met kinderen tussen de twee en vier. Die kunnen nog niks zelf, maar WEL lopen en alles aanraken wat niet mag, zijn bang voor vreemden en jenken nog om alles en poepen nog in hun broek.
Verwijt, echt? Welke 11-jarige speelt nu wel met een 5-jarige?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kreeg recentelijk avn een paar jongere nichtjes anders nog het verwijt dat ik ze altijd buiten sloot vroeger en dat ze zich daardoor achtergesteld voelden.
Ja, er zit nou eenmaal verschil tussen een elfjarige en een vijfjarige, dat voorkom je niet
Och, zolang hij het baart....quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
B vindt kinders ook leuk vanaf een jaar of 8. Hij heeft al wel eens gevraagd of een kind van ons niet gewoon geboren kan worden op die leeftijd
Haha okay goed zoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja weet ik, ik voelde me ook niet aangesproken
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:07 schreef PriemGirl het volgende:
Nope ik trek echt geen kotersZelfs als ik keilief wil doen bij buurjongetje zegt die nog steeds: "Waar is A.ndy? Is A.ndy thuis? Mag ik naar A.ndy?"
Gmrpfl kutkind
En als het cif niet is; is het 'samsoooonnnnn'
mijn nichtje van zestien (mijn kant) heeft de hele dag de vijfjarige (bb's kant) aan d'r kont vastgeplakt gehad op de bruiloft. En ze vond het nog leuk ookquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:08 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Verwijt, echt? Welke 11-jarige speelt nu wel met een 5-jarige?
Voor z'n verjaardag vroeg ik wat ie wou en hij ging heel schuchter achter mama staan.. En toen vroeg ik of ie het aan cif wou vertellen en dat wou ie dan welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |