abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128601381
Beste users.

Post hier leerzame, educatieve filosofische uitspraken van bekende mensen of van minder bekende mensen. Alles quotes zijn welkom.

Graag wel met de naam van diegene van wie de uitspraak is.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:53:31 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_128601615
Zoals de wijze man ooit zei: laat me je vrienden zien en ik vertel je hoe je bent.
pi_128602103
Abou Hourairah overleverde dat de profeet Mohammed (Vrede zij met hem) zei: ''De beste van jullie is degene die zijn vrouw vriendelijk behandelt''
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:06:30 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_128602190
Bovenkant bak, is onderkant zak

-Een loodgieter van Theo Maassen
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_128602221
Een wijze man zei eens:

Wees waakzaam over uw gedachten, ze zijn het beginpunt van uw daden.
pi_128602292
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.

A sudden silence in the middle of a conversation suddenly brings us back to essentials: it reveals how dearly we must pay for the invention of speech.

Sperm is a bandit in its pure state.

Emile M. Cioran
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_128602757
Be happy, but never satisfied.

-bruce lee
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_128602842
'Citaten zijn dom'

- Purplesparks
Touching from a distance ~
pi_128603187
'Het ergste moet nog komen'

- Schopenhauer
pi_128606292
"Een koude wc-bril is balen, maar een warme wc-bril is gewoon eng"
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:30:04 #12
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128606319
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:29 schreef Skillsy het volgende:
"Een koude wc-bril is balen, maar een warme wc-bril is gewoon eng"
Vooral als je denkt de enige persoon in huis te zijn. :P
Touching from a distance ~
pi_128666493
pi_128667235
"When you have to shoot, shoot. Don't talk."

-Tuco
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_128668161
Nothing is so difficult as not deceiving oneself.
Ludwig Wittgenstein

Dictatorship naturally arises out of democracy, and the most aggravated form of tyranny and slavery out of the most extreme liberty.
Plato
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_128669661
"If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed."
-Albert Einstein

"Democracy is the worst form of Government. Except for all other forms that have been tried."
-Winston Churchill

"Live as if you were to die tomorrow, learn as if you were to live forever."
-mahatma gandhi

"Believe nothing, no matter where you read it or who say it, unless it agrees with your own reason and common sense."
-Buddha
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_128672185
When you forgive, you in no way change the past - but you sure do change the future
Bernard Meltzer

If you're gonna be two-faced at least make one of them pretty.
Marilyn Monroe

Hij die een 'mooie', 'goede' en 'intelligente' vrouw zoekt, zal er drie nodig hebben.
:7
If idiots could fly - this place would be an airport.
;)

All religions, arts and sciences are branches of the same tree.
Albert Einstein

[ Bericht 7% gewijzigd door Natural-Cool op 07-07-2013 01:40:12 ]
  zondag 7 juli 2013 @ 21:36:24 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128699783

Ook in toevallig toepasbaar op jouw quotes, Natural-Cool (was niet eens de bedoeling)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 7 juli 2013 @ 23:57:20 #19
402457 domynsy
I´m curious
pi_128706327
Zoals de stem de openbaring is van de met het uiterlijke incommensurabele innerlijkheid, zo is het oor het instrument waarmee die innerlijkheid wordt opgenomen, het gehoor de zin waarmee ze wordt toegeëigend.

-Sören Kierkegaard
Carpe diem: seize the day
Let´s change the way we treat each other.
It´s on us to do what we got to do.... To surveive.
quote- 2Pac
pi_128710012
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:36 schreef SpecialK het volgende:

Quotes in Rhetoric

Ook in toevallig toepasbaar op jouw quotes, Natural-Cool (was niet eens de bedoeling)
Nogalwiedes :D
pi_128715944
A wise man can see more from the bottom of a valley than a fool can see from a mountain top.

- weet niet van wie
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_128719351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:05 schreef Meki het volgende:
Abou Hourairah overleverde dat de profeet Mohammed (Vrede zij met hem) zei: ''De beste van jullie is degene die zijn vrouw vriendelijk behandelt''
Jammer dat die uitspraak in islamitische landen totaal genegeerd wordt.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:46:41 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128719419
In tijden van vrede bereid je voor op oorlog. In tijden van oorlog bereid je voor op vrede. Sun Tzu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_128723792
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jammer dat die uitspraak in islamitische landen totaal genegeerd wordt.
Ook echt totaal. |:(
pi_128723925
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:01 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ook echt totaal. |:(
Nee, niet bepaald, maar ik begrijp dat je dat zegt.
pi_128724140
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald, maar ik begrijp dat je dat zegt.
Ja, omdat jouw uitspraak ook over mijn familie en kennissen gaat.
pi_128724183
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:11 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, omdat jouw uitspraak ook over mijn familie en kennissen gaat.
En wat wil je daarmee zeggen?
pi_128724284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee zeggen?
Dat jouw uitspraak ieder onbeschoft is. Ja, er zijn vrouwen die slecht behandeld worden. Maar om te beweren dat het totaal is, is van een andere schaal.
pi_128724324
quote:
Je hebt het niet in de hand om geboren te worden.
Wel om het te beëindigen.

-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_128724360
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:15 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat jouw uitspraak ieder onbeschoft is. Ja, er zijn vrouwen die slecht behandeld worden. Maar om te beweren dat het totaal is, is van een andere schaal.
Ik vind het ook onbeschoft om vrouwen hun vrijheden te ontnemen, ze te slaan, of anderszins als minderwaardig te behandelen. Ik vind het wel raar dat je daar niet druk om maakt, maar wel over het feit dat dat geconstateerd wordt.
pi_128724551
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind het ook onbeschoft om vrouwen hun vrijheden te ontnemen, ze te slaan, of anderszins als minderwaardig te behandelen. Ik vind het wel raar dat je daar niet druk om maakt, maar wel over het feit dat dat geconstateerd wordt.
Ik maak me daar wel druk over en dat gaat jou geen ene reet aan. Maar dat jij van 3000~9000 km verderop balkend komt, helpt voor geen ene meter.
pi_128724661
Laten we het alleen over qoutes/citaten hebben..
pi_128724691
"Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something."
-Plato
pi_128724748
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:22 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik maak me daar wel druk over en dat gaat jou geen ene reet aan. Maar dat jij van 3000~9000 km verderop balkend komt, helpt voor geen ene meter.
Wat een zelfbeheersing weer... Wat is dat toch met moslims? Vrouwen onderdrukken en mishandelen, maar als dat geconstateerd wordt, dan beginnen ze meteen te schuimbekken want dat is beledigend enzovoort. Maar kijken naar de reden voor die constateringen? Nee, natuurlijk niet, want dat is zelfkritiek en zelfkritiek is haram.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:26 schreef Meki het volgende:
Laten we het alleen over qoutes/citaten hebben..
Prima.
pi_128724811
Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

uitspraak van onze grote vriend albert einstein. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_128724873
As fire when thrown into water is cooled down and put out, so also a false accusation when brought against a man of the purest and holiest character, boils over and is at once dissipated, and vanishes and threats of heaven and sea, himself standing unmoved.

Marcus Tullius Cicero
pi_128725580
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:32 schreef Murdera het volgende:
As fire when thrown into water is cooled down and put out, so also a false accusation when brought against a man of the purest and holiest character, boils over and is at once dissipated, and vanishes and threats of heaven and sea, himself standing unmoved.

Marcus Tullius Cicero
Toevallig net vandaag de aflevering van Rome gezien waarin Pullo Cicero neersteekt. Arme dude :(
Conscience do cost.
pi_128725602
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Toevallig net vandaag de aflevering van Rome gezien waarin Pullo Cicero neersteekt. Arme dude :(
Ach, het was zelf ook niet zo'n lieverdje he? ;)
pi_128726077
Zeker niet. Maar Tony Soprano was ook geen lieverdje en voor mijn part werd hij president :P
Conscience do cost.
pi_128726285
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:12 schreef ems. het volgende:
Zeker niet. Maar Tony Soprano was ook geen lieverdje en voor mijn part werd hij president :P
  maandag 8 juli 2013 @ 18:09:09 #41
395284 tetouaribo
expectations
pi_128727808
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:27 schreef Mathemaat het volgende:
"Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something."
-Plato
Harde diss.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_128755526
Whenever i watch tv and see those poor starving kids all over the world. I can't help but cry. I mean i'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff.
Mariah Carey

Please Lord grant me the ability to punch people in the face over the internet.
o|O
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:09:46 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128757410
Yogi Berra:
• "In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is."
• "If you come to a fork in the road, take it."

Yoda:
• "To be Jedi is to face the truth, and choose. Give off light, or darkness, Padawan. Be a candle, or the night."
• "When you look at the dark side, careful you must be ... for the dark side looks back."

Albert Einstein:
• “If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
• “Intellectual growth should commence at birth and cease only at death”

Carl Sagan:
• "Skeptical scrutiny is the means, in both science and religion, by which deep insights can be winnowed from deep nonsense."
• "The truth may be puzzling. It may take some work to grapple with. It may be counterintuitive. It may contradict deeply held prejudices. It may not be consonant with what we desperately want to be true. But our preferences do not determine what's true."
• "In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."

Galileo Galilei:
• "In questions of science, the authority of a thousand is not worth the humble reasoning of a single individual."
• "I do not feel obliged to believe that the same God who has endowed us with sense, reason, and intellect has asked us to forgo their use."
• "The Book of Nature is written in mathematical characters, without whose help it is impossible to comprehend a single word, without which one wanders in vain through a dark labyrinth."

Isaac Asimov:
• "The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but rather 'hmm....that's funny...'"
• "Those people who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Napoleon Bonaparte:
• "Never ascribe to malice that which is adequately explained by incompetence."

Douglas Adams:
• "Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Catherine Aird:
• "If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning."

Winston Churchill:
• "A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject."

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 09-07-2013 18:53:36 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_128775676
A Friend in Need Is A Friend Indeed - Mufti Menk
pi_128788987
I'm a good housekeeper! Everytime when i divorce i keep the house.

Zaza Gabor...
pi_128789493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:18 schreef Meki het volgende:
A Friend in Need Is A Friend Indeed - Mufti Menk
But a friend with weed is better - Top Cat

A friend with breasts and all the rest,
A friend who's dressed in leather, -Placebo

[ Bericht 5% gewijzigd door Murdera op 10-07-2013 11:19:07 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:15:27 #47
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_128815247
Hij die niets verlangt heeft alles.

Een man met vee, maakt zich druk om zijn vee, een man met veel geld maakt zich druk om zijn geld, een man met een huis maakt zich druk om zijn hypotheek.
Hij die niets heeft, kent geen zorgen. :D
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:46:05 #48
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_128837602
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:05 schreef Meki het volgende:
Net of het iets heel raars is om je vrouw (op zijn minst) vriendelijk te behandelen.

Volume 4, boek 55, nr 547: Verteld door Abu Huraira:
De profeet zei: "Als er geen Israëliërs waren, zou het vlees niet rotten, en als Eva er niet was geweest, zouden echtgenotes nooit hun mannen bedriegen."

De profeet had niet zoveel op met vrouwen, zoals blijkt uit bovenstaande onzin-redenering.
pi_128837810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Net of het iets heel raars is om je vrouw (op zijn minst) vriendelijk te behandelen.

Volume 4, boek 55, nr 547: Verteld door Abu Huraira:
De profeet zei: "Als er geen Israëliërs waren, zou het vlees niet rotten, en als Eva er niet was geweest, zouden echtgenotes nooit hun mannen bedriegen."

De profeet had niet zoveel op met vrouwen, zoals blijkt uit bovenstaande onzin-redenering.
Dit is natuurlijk onzin en hier is geen plaats voor discussie

Als je daarover wilt discussieren mag je naar een andere topic gaan
pi_128838201
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin en hier is geen plaats voor discussie

Als je daarover wilt discussieren mag je naar een andere topic gaan
Ik vind het wel een goede opmerking van hoatzin bij dat citaat. "Behandel je vrouw vriendelijk." ...... Wow! Eye-opener!!!1!! Check die onmetelijke wijsheid!!! Echt, hoe bedenk je het? Je vrouw vriendelijk behandelen... wat een fantastisch nieuw filosofisch inzicht! :')

En ik zou niet weten waarom je in dit topic niet over de geplaatste quotes zou mogen discussiëren. Dat is de bedoeling van een forum. Quotes kan ik zelf ook wel vinden.

Wel offtopic: Er staat een tautologie in je onderschrift. Tegen alle soorten vormen van geweld is dubbelop. Het is of: alle soorten geweld. Of: alle vormen van geweld.

[ Bericht 4% gewijzigd door UltraR op 11-07-2013 16:23:23 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')