Hier was pas iets over op tv, niet over amerikaanse invloeden, maar gewoon indonesiers die toegaven dat ze in de jaren 60 bij doodseskaders zaten en alle communisten in het hele land hebben afgemaaktquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Klopt...
interssant is bv ook de ultrageheime Oorlogs-operatie van Amerika in Indonesie 1958 (die ze pas in de jaren negentig toegaven).. Operation HAIK.
Amerikaanse troepen met amerikaanse vliegtuigen ondersteunden rebellen die een oorlog voerden tegen het Indonesische leger... vreemd genoeg was Indonesie gewoon een bondgenoot en president Sukarno juist pro-VS. (het mocht ook niet bekend worden dat de VS deze oorlog deels voerden en hun vliegtuigen werden zwart geschilderd, mar alsnog viel en amerikaanse piloot in indonesische gevangenschap).
De amerikanen wilde hun bondgenoot Soekarno sterker onder druk zetten om harder op te treden tegen communistische invloed in zijn land en liet daarom een oorlog ontstaan om zo het leger meer macht en invloed te laten geven.
een erg twijfelachtig en eigenlijk milsukt project, dat veel meer schade had kunnen aanrichtten.. en na het deels mislukken en halsoverkop opzeggen van het hele project eheft de CIA en het amerikaane leger ook geprobeerd vrijwel alle documenten erover te vernietigen (wat behoorlijk gelukt lijkt te zijn, omdat het idd erg lastig is er documentatie-materiaal over te vinden in allerhande archieven, ook waar deze al vrijgegeven zijn)
Ik denk dat er bedoeld word, zonder DE echte reden.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?
Als je dan toch nooit oplet, moet je niet gaan denken dat je hersenspinsels interessant zijn voor andere mensen...
Doe nou eerst eens gewoon je huiswerk voordat je theorieën gaat bedenken en publiceren.
Het leger geeft ze dat recht? Waar heb jij gestudeerd, dictatorschool?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Hun leger geeft ze dat recht.
[..]
Dat is dus wel een beetje van toepassing.
[..]
1. Omdat de informatie grotendeels onzin is.
2. Omdat de informatie vaak niet geverifieerd is.
3. Omdat China qua militaire kracht niet in de buurt komt van Amerika.
4. Omdat ze het wel best vinden.
[..]
Dat zijn wel meer landen niet. Echter is er niemand in de klas die de grote pestkop een duw durft terug te geven. En enigszins terecht.
Nee, logica. Ze hebben het grootste leger dus ze kunnen shit flikken. "Recht" is een relatieve term die niet zoveel betekent.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:43 schreef alweereennaampie het volgende:
[..]
Het leger geeft ze dat recht? Waar heb jij gestudeerd, dictatorschool?
Ervanuitgaand dat vóór NSA nooit gespioneerd werd. Wat, denk je dat dat pas iets is van de laatste jaren?quote:De status van wereld leider, is ze eerst gegund, wij waren U$Ablind.
Nu wij anders piepen, is ineens de hele wereld mogelijk terrorist, geen toeval hier hoor.
ok.quote:Ik denk dat Uw claim:
"1. Omdat de informatie grotendeels onzin is.
2. Omdat de informatie vaak niet geverifieerd is."
Opgaat voor de U$A, de conspiracy nuts hebben inmiddels vaker gelijk gekregen dan de officiële statements van U$A
quote:Op maandag 22 juli 2013 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, logica. Ze hebben het grootste leger dus ze kunnen shit flikken. "Recht" is een relatieve term die niet zoveel betekent.
Dat maakt het nog niet legaal.
Hitler probeerde het ook.
[..]
Ervanuitgaand dat vóór NSA nooit gespioneerd werd. Wat, denk je dat dat pas iets is van de laatste jaren?
Eun nee spioneren is al zo oud als de mensheid zelf, apie ziet, apie doet.
De grote en schaal waarop het nu gebeurt is het gootste verschil, en gevaar.
Misbruik kan erg makkelijk zeg maar, zeker met geheime diensten.
[..]
ok.
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:32 schreef alweereennaampie het volgende:
[..]
Ik denk dat er bedoeld word, zonder DE echte reden.
Inmiddels is het duidelijk dat het gaat om landjepik, gronstoffen en controlle.
Heeft allemaal weing te maken met communisme, kapitalisme, terrorisme en democratie.
Vrede brengen zeggen ze altijd, doen ze met bommen granaten om het land vervolgens in puin achter te laten, Is DAT vrede?
[knip]
Inderdaad. Zij hebben het sterkste leger, en dus het recht van de sterkste.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
quote:
----------------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 5 juli 2013 12:13 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Maar hoe ik het ook bekijk, Amerika is van grote invloed op al de benoemde oorlogen. Zegt dat niet iets over Amerika zelf? Wie geeft hun het recht om zich overal mee te bemoeien of zomaar oorlogen te starten om landen 'onder druk' te zetten.
----------------------------------------------------------------------------------------
Hun leger geeft ze dat recht.
Mee eens.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.
Wat was er eerder: ongerechtigheid of recht?
Al die dingen die op -isme eindigen zijn nieuwe dingen. Dingen die bedacht zijn om een excuus te hebben voor al die miljoenen jaren oude zaken als landjepik, grondstoffenpik, etc. etc.
Vroeger werden al die kwalijke zaken gedaan uit naam van een geloof. Tegenwoordig worden ze gedaan uit naam van een politieke overtuiging (en ook het geloof, want je moet alle medestanders nemen die je kunt krijgen).
Allemaal excuses om dingen van mensen af te pakken zonder met hen te hoeven samenwerken.
Dus jouw verhaal is exact verkeerd om. Die 'echte' reden is gewoon altijd 'controle over grondstoffen'. Waarbij ik onder grondstoffen ook 'arbeid' schaar.
Al de rest is gewoon een verklaring om maar geen last van het geweten te krijgen.
Ik mag leien dat Bush 's nachts geen oog dicht doet. Want als hij wel fatsoenlijk slaapt na al die honderdduizenden doden die hij op zijn geweten heeft, dan is hij een gewetenloze psychopaat.
Anyway, Amerikaanse soldaten worden opgeleid tot psychopaat, als ze het niet al zijn om mee te beginnen. De president is baas over het leger. Dus Bush is opperpsychopaat. Obama net zo goed.
Zozo, je beweert nogal wat. Denk je zo over alle soldaten en wereldleiders of alleen maar over Amerika?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.
Wat was er eerder: ongerechtigheid of recht?
Al die dingen die op -isme eindigen zijn nieuwe dingen. Dingen die bedacht zijn om een excuus te hebben voor al die miljoenen jaren oude zaken als landjepik, grondstoffenpik, etc. etc.
Vroeger werden al die kwalijke zaken gedaan uit naam van een geloof. Tegenwoordig worden ze gedaan uit naam van een politieke overtuiging (en ook het geloof, want je moet alle medestanders nemen die je kunt krijgen).
Allemaal excuses om dingen van mensen af te pakken zonder met hen te hoeven samenwerken.
Dus jouw verhaal is exact verkeerd om. Die 'echte' reden is gewoon altijd 'controle over grondstoffen'. Waarbij ik onder grondstoffen ook 'arbeid' schaar.
Al de rest is gewoon een verklaring om maar geen last van het geweten te krijgen.
Ik mag leien dat Bush 's nachts geen oog dicht doet. Want als hij wel fatsoenlijk slaapt na al die honderdduizenden doden die hij op zijn geweten heeft, dan is hij een gewetenloze psychopaat.
Anyway, Amerikaanse soldaten worden opgeleid tot psychopaat, als ze het niet al zijn om mee te beginnen. De president is baas over het leger. Dus Bush is opperpsychopaat. Obama net zo goed.
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zozo, je beweert nogal wat. Denk je zo over alle soldaten en wereldleiders of alleen maar over Amerika?
Dat denk ik ook. Jonge mensen waar ook ter wereld.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 18:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?
hij kwam niet door psychologische test?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat is hierop uw antwoord, gij terugkaatsende man?
Is niet van belang.....maar ik zou zeker liever naar t gevangenis dan in t leger.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat is hierop uw antwoord, gij terugkaatsende man?
Waarschijnlijk niet nee,gelukkig.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
hij kwam niet door psychologische test?
ik mocht zelf helaas niet ivm knie..en enkel..
jup, helaas mocht ik niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee,gelukkig.
Jij zal perfect passen.
nee hoor, ook in de VS hebben ze bepaalde regels.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij zal perfect passen.
In t VS nemen ze alles en nog wat - maakt niet uit wie - nobody wants to join up anymore.
Not nice and uncalled forquote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij zal perfect passen.
In t VS nemen ze alles en nog wat - maakt niet uit wie - nobody wants to join up anymore.
quote:
ja, vooroordelen bestaan, maar op de persoon is niet nodigquote:Op maandag 29 juli 2013 12:18 schreef theguyver het volgende:
[..]maakt niet uit lavenderr, beetje bevooroordelen, vind ik niet erg hoor..
als hij die impressie van mij heeft omdat wij makke schaapies zijn..
so be it.
mijn conclussie over deze user is dat hij..
beetje realiteit tekort heeft
agh joh laat m lekker.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ja, vooroordelen bestaan, maar op de persoon is niet nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |