je kan op zich wel grote marges inrekenen; die dingen zijn zooo goedkoop vergeleken bij westerse telefoons en de meeste mensen weten gewoon niet dat deze dingen bestaan. en als je bij groothandelaars of fabrikanten koopt op grote schaal betaal je ook veel minder dan bij die webshops. als je +/- 15% winst op iedere aankoop maakt break je al even bij 15% "total loss" defecten, en ik ga er niet van uit dat het percentage zo hoog ligt. en je kan mensen ook laten weten dat de aankoop (deels) op hun eigen risico is en dan naar je terms of service document wijzen als ze beginnen te klagen.
je kan vanuit nederland door heel de EU zonder veel moeite verkopen dus aan klanten ook geen gebrek. ook natuurlijk een bedrijfje voor oprichten en alle risicos op naam van het bedrijf zetten zodat als je failliet gaat niemand de kosten op jou kan verhalen.
het enige probleem is dat je competeert met mensen die de belasting ontduiken door bij webshops te bestellen, en ik denk dat je dat niet kan doen als je ze in grote aantallen aankopt.
nog een grappig ding gevonden trouwens:
FHD scherm + MTKT 1.5 Ghz + 6.5 inch (!!!) koelkast scherm in 1 voor $320.
---
Ik zie niet vaak Chinaphones met Super AMOLED schermen, maar hier is er toch 1:
http://www.gogi.in/gionee-dream-d1-review.htmlIemand ervaring met het vergelijken van SAMOLED (samsung S tot S4 reeks heeft ze) met LCD? Maakt het echt veel verschil? En is 1 van de twee beduidend beter?
uit mijn hoofd weet ik dat:
SAMOLED heeft een betere contrast ratio (infinity) omdat zwarte pixels helemaal "uit" staan
SAMOLED wordt soms bekritiseerd door de te felle kleuren, maar "simpele zielen" vinden het vaak juist mooi
SAMOLED gebruikt soms een gedeelde pixel tussen twee pixels voor de kleur groen, dus eigenlijk is de resolutie lager in dat geval dan bij een gelijkwaardige LCD
de knoppen bij de Gionee Dream D1 zitten op het scherm, dus dat zijn allemaal pixels waar je niks aan hebt; is wel minder dus. "The screen resolution is HD (1280×720 pixels) however you get 1184×720 pixels. 96 pixels are used by the on screen navigation buttons." Nee, dat zijn er dus 96 x 720!! best ernstig, imo.
[ Bericht 6% gewijzigd door RDMKR op 06-07-2013 09:33:42 ]