abonnement Unibet Coolblue
pi_128582395


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.1 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
mag het weten
pi_128582472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Vincent_vd het volgende:
Wat denken jullie trouwens van de Oppo? Is hij zijn geld waard of zeggen jullie een S4 pro met FHD scherm is ook goedkoper te vinden en zo goed als even goed?
Ik zou zeggen, check de Tweakers review en make up your mind :)
mag het weten
pi_128583221
Geef mij gewoon een zwarte G4 advanced met

- geen uitvallende wifi
- goede GPS
- verlichte knoppen
pi_128585875
THL W200 te koop voor ¤154,39 (leverbaar over een week)

1,5Ghz MTK6589T
5 inch @ 720p
1GB RAM, 8GB ROM
1800mAh accu (beetje boel weinig, 2000mAh is al mager)

Beetje /meh design, maar qua specs :o
mag het weten
pi_128586851
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:48 schreef Joosie200 het volgende:
THL W200 te koop voor ¤154,39 (leverbaar over een week)

1,5Ghz MTK6589T
5 inch @ 720p
1GB RAM, 8GB ROM
1800mAh accu (beetje boel weinig, 2000mAh is al mager)

Beetje /meh design, maar qua specs :o
Het is geen FHD scherm hè... Zijn een hele hoop minder pixels, dus de accu zal wel meevallen.
En al helemaal als je het vergelijkt met al die FHD telefoons met een 2000mAh accu.
Maar al met al zijn de specs wel nice voor die prijs, vooral de turbo processor!
pi_128587965
quote:
THL W200 te koop voor ¤154,39 (leverbaar over een week)
doet me denken aan deze:

http://www.pandawill.com/(...)en-1g-8g-p75800.html

maar dan met net wat hanteerbaarder schermpje. besluit voor jezelf of het principe groter = beter standhoudt in dit geval.

die THL zit trouwens een leuke speciale deal aan vast: "all the orders before July 12th will award extra 20 TD pionts as a gift"
ps. ze hebben bij die THL W200 een plaatje met antutu score 12000; is wel een beetje teleurstellend bij 720p. kan overigens aan veel dingen liggen en niet per definitie aan de hardware.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:39:14 #7
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_128588130
Wat is nu zowat het beste dat ik voor zo'n 250¤ kan kopen?
pi_128588335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:12 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Het is geen FHD scherm hè... Zijn een hele hoop minder pixels, dus de accu zal wel meevallen.
En al helemaal als je het vergelijkt met al die FHD telefoons met een 2000mAh accu.
Maar al met al zijn de specs wel nice voor die prijs, vooral de turbo processor!
...maar wel een hoop vierkante centimeters die toch allemaal goed verlicht moeten worden.
pi_128588413
quote:
Wat is nu zowat het beste dat ik voor zo'n 250¤ kan kopen?
Een van deze:
http://www.pandawill.com/(...)droid-42-p75801.html
http://www.pandawill.com/(...)2-1g-16g-p76562.html
http://www.pandawill.com/(...)-42-grey-p76221.html
http://www.pandawill.com/(...)-16g-ota-p76602.html

maar na douane kosten zou je dat budget misschien net overschieten.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128588539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, check de Tweakers review en make up your mind :)
Thx, heb al wel wat reviews gelezen hoor. Ik denk dat vooral de "extra's" beter zijn bij de oppo, dus betere built quality, betere camera van die dingen. Wat voor mij echter nr1 belangrijk is is de snelheid, en daarbij ook wel het scherm.
Dit zijn dingen die hier niet écht aan bod komen maar nu ik wat rondzoek precies toch ook wel bestaan, zo is er ook de xiaomi mi2s met een snapdragon 600 voor 340 euro. Waarschijnlijk te veel voor de meesten hier maar voor zo'n cpu heb ik dat wel over eigenlijk, alleen is 4.3" bijna te klein vind ik ^^.
Ga nog eens wat voortzoeken naar dit soort gsm's, tips zijn altijd welkom moesten er mensen zo direct nog voorbeelden weten :D
pi_128588586
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:44 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...maar wel een hoop vierkante centimeters die toch allemaal goed verlicht moeten worden.
Mwah, 5 inch is inderdaad redelijk groot voor 720p. Maar ik denk dat het alsnog meevalt.
Het scherm heeft maar 45% van de pixels die een FHD scherm heeft
pi_128590072
Eerste unboxing video van de TCL Idol X (S950):


Speakers kunnen beter uit ;(.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mdrop op 04-07-2013 18:51:11 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:13:06 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128591059
Hmm, fixed accu dus inderdaad als ik dat zo bekijk.
Maar ziet er nontheless puick uit verder hoor. Mooi design, scherm lijkt top. :Y Not too shabby it seems.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128591342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:13 schreef shiznuts het volgende:
Hmm, fixed accu dus inderdaad als ik dat zo bekijk.
Dit was al bekend, ook reeds door JD bevestigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mdrop op 04-07-2013 19:28:56 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 02:37:57 #15
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128608332
als een telefoon een MTK6589 chip heeft, kun je er dan vanuit gaan dat ie quad band is en dus 850, 900, 1800 en 1900 Mhz 2G kan ontvangen? ik zie weleens telefoons staan met beperktere ontvangst volgens de specificaties van shops, maar klopt dat wel?

last net ergens dit:

quote:
You know, the manifacturer doesnt really touch the frequencies phones work at, it’s mostly mediatek that do that, especially since they’re closed-source.
is dat waar?

ps. is er een manier om te checken welke 2G bands een telefoon kan ontvangen als je de telefoon in handen hebt? het zal vast in de manual staan, maar is er ook software voor om dat te bepalen?

[ Bericht 7% gewijzigd door RDMKR op 05-07-2013 06:20:22 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 5 juli 2013 @ 03:09:51 #16
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128608600
Dit is een goed alternatief voor de premium/elite versies van de 1080p scherm telefoons die je hier vaak ziet langskomen:
http://android-sale.com/jiayu-s1.html

staat er voor $319.99, maar is uitverkocht.

de chip zal het waarschijnlijk wat beter doen dan de MTK6589T.

hier voor $279.90; ook out of stock
http://www.jiayu-store.co(...)mart-phone-32gb.html

dit ziet er wel heel interessant uit: http://www.gizchina.com/2013/06/11/jiayu-s1-benchmarks-leaked/

al is het de vraag of de fabrikant zelf te vertrouwen is hierover.

edit: betekent out of stock hier dat ie alleen nog maar announced is? is maar de vraag of ie er echt komt in deze vorm dan.

ps. zou zelf geinteresseerd zijn in een versie zonder all de toeters en bellen als 32 GB, etc.

[ Bericht 35% gewijzigd door RDMKR op 05-07-2013 05:03:01 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 5 juli 2013 @ 04:53:22 #17
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128608914
Chinapadmall verkoopt vanaf 10 juli een Turbo versie van de IOcean X7 Youth!

http://www.chinapadmall.com/iocean-x7-turbo

$223.98

Zou hem onmiddelijk gekocht hebben als ik niet al een andere had besteld.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 5 juli 2013 @ 06:03:08 #18
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128608965

Op 0:43 zie je wel expliciet 2800 mAh op de batterij van de Tianhe H920+ staan. Maar ook weer 3.7V + 6.66 Wh. Beetje koffiedik kijken welke van de twee nou klopt...

14400 op antutu is ook best flex!

[ Bericht 5% gewijzigd door RDMKR op 05-07-2013 06:18:54 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 5 juli 2013 @ 06:29:05 #19
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128609033
kandidaat voor goedkoopste manier om te doen alsof je een samsung S4 in handen hebt?
http://www.focalprice.com(...)_Bl7gCFVHMtAodexcA_A

zal wel net zijn alsof je een schaakbord op je scherm hebt staan bij die resolutie op 5".

ps: hier is nog een goedkopere Samsung kloon op pandawill, vooral na inrekening van kortingen: http://www.pandawill.com/(...)nchwhite-p76756.html

[ Bericht 20% gewijzigd door RDMKR op 05-07-2013 07:18:50 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 5 juli 2013 @ 06:41:32 #20
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128609083
Dat floodposten van jou jonge... ben je zo 'eager' om je postcount op te krikken?!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 5 juli 2013 @ 07:15:06 #21
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128609246
heeft deze site uberhaupt een post count; zou niet eens weten waar ik die kan vinden.

muggenziften over de manier waarop ik post is een stuk minder constructief dan mijn laatste 5 posts. ik breng in iedere post een nieuw relevant onderwerp naar voren dus waarom dit zo bezwaarlijk is is mij een mysterie.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128609401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 06:03 schreef RDMKR het volgende:.......Beetje koffiedik kijken welke van de twee nou klopt...
Daarvoor bedoelde ik ook te waarschuwen

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 07:15 schreef RDMKR het volgende:
heeft deze site uberhaupt een post count; zou niet eens weten waar ik die kan vinden.
.....
De post count is zichtbaar in je profiel (124)
Over je inhoudelijk bijdrage wordt mi niets vermeld, alleen over de stroom berichten achter elkaar.
Om die te voorkomen kan je misschien beter je bericht wat vaker editen, zolang dit het laatste bericht is.

Hoover met je muis rechtsbovenin je bericht en er worden een aantal icoontjes zichtbaar, hoover met je muis over één zo'n icoontje en de betekenis ervan komt in een zwarte balk eronder te staan.
2e icoontje van rechts is "edit deze post"
Onderin het edit menu kan je dan de reden van wijziging vermelden.

[ Bericht 8% gewijzigd door elinx op 05-07-2013 08:03:45 (reacties samengevoegd) ]
pi_128609947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:04 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Jammer

Wat denken jullie trouwens van de Oppo? Is hij zijn geld waard of zeggen jullie een S4 pro met FHD scherm is ook goedkoper te vinden en zo goed als even goed?
Gisteravond opgehaald en ik vind hem zeker zijn geld waard. De hardware is prima in orde, de software updates komen vaak en de support naar de community toe is gewoon niet te vergelijken met een van de huidige fabrikanten.
Misschien dat dit laatste voor jou minder mee speelt maar voor mij wel, ik steun graag bedrijven die eerlijk en open naar de community zijn en beloften nakomen. Oppo ondersteund zijn apparaten goed en geeft de community alle vrijheid, dat moedig ik graag aan.

Verder is het scherm echt om te kwijlen, daar is een Samsung telefoon helemaal niks bij. Amoled verbleekt bij dit scherm.
pi_128610225
Ik heb de umi x2 (niet turbo) versie nu een paar dagen in bezit en moet zeggen dat hij me tot nu toe goed bevalt. Aantal pluspunten:

- Zeer goed geluid tijdens het bellen. De andere partij is zeer duidelijk te horen zonder gekraak, zelfs niet op de luidste instelling. Op handsfree zetten is dan niet meer nodig. :-)
- Bouwkwaliteit is goed en voelt solide aan.
- Battery gaat met zwaar gebruik toch nog ruim een dag mee.
- 1080 schermpje! Ziet er goed uit, en het verschil tussen 720 en 1080 is toch echt wel te zien, ook al beweren een aantal mensen van niet. ;-)

Aantal minpuntjes;

- De aan uit knop onder de volumeknop.
- Telefoon is redelijk zwaar vergeleken met de S3. Voelt wel weer solide.
- Achterkant is naar mijn mening iets te glad.
- De software/android kan wel wat updates gebruiken.

Al met al een super telefoon ter vervanging van mijn Zopo zp100 welke ik al een jaar gebruikt heb. Ik heb de umi x2 gekocht bij antelife voor 180euro.
pi_128617115
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 03:09 schreef RDMKR het volgende:
Dit is een goed alternatief voor de premium/elite versies van de 1080p scherm telefoons die je hier vaak ziet langskomen:
http://android-sale.com/jiayu-s1.html

staat er voor $319.99, maar is uitverkocht.

de chip zal het waarschijnlijk wat beter doen dan de MTK6589T.

hier voor $279.90; ook out of stock
http://www.jiayu-store.co(...)mart-phone-32gb.html

dit ziet er wel heel interessant uit: http://www.gizchina.com/2013/06/11/jiayu-s1-benchmarks-leaked/

al is het de vraag of de fabrikant zelf te vertrouwen is hierover.

edit: betekent out of stock hier dat ie alleen nog maar announced is? is maar de vraag of ie er echt komt in deze vorm dan.

ps. zou zelf geinteresseerd zijn in een versie zonder all de toeters en bellen als 32 GB, etc.
Staat daar volgens mij gewoon om preorders aan te trekken want tegen dat die echt gereleased wordt zullen we wel weer een tijdje verder zitten ^^

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 04:53 schreef RDMKR het volgende:
Chinapadmall verkoopt vanaf 10 juli een Turbo versie van de IOcean X7 Youth!

http://www.chinapadmall.com/iocean-x7-turbo

$223.98

Zou hem onmiddelijk gekocht hebben als ik niet al een andere had besteld.
Hmm ziet er heel vreemd uit, had nog nergens iets gezien over zo'n tussenversie, en lijkt mij vreemd dat iOcean die zou uitbrengen eigenlijk...

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:37 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Gisteravond opgehaald en ik vind hem zeker zijn geld waard. De hardware is prima in orde, de software updates komen vaak en de support naar de community toe is gewoon niet te vergelijken met een van de huidige fabrikanten.
Misschien dat dit laatste voor jou minder mee speelt maar voor mij wel, ik steun graag bedrijven die eerlijk en open naar de community zijn en beloften nakomen. Oppo ondersteund zijn apparaten goed en geeft de community alle vrijheid, dat moedig ik graag aan.

Verder is het scherm echt om te kwijlen, daar is een Samsung telefoon helemaal niks bij. Amoled verbleekt bij dit scherm.
Ok mooi, bedankt voor de reactie :) Support naar de community vind ik idd ook belangrijk, vind het altijd knap als een producent dit zelf stimuleert, gebeurt nog veel te weinig. Bedoelde vooral dat ik bvb wel kan leven met wat mindere built quality en camera zoals bij de andere china phones als hij wel lekker snel gaat, wat ik naar mijn gevoel nét niet genoeg heb bij de iOcean :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')