Let me guess... ES Energyquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:44 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Water, melk, koffie/thee. Of je koopt zelf wat te drinken. Meestal als ik van 10-21 werk dan haal ik in m'n eerste pauze meteen al 4 blikjes of zo voor de rest van de dag.
Franchise, ja.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:46 schreef mujentas het volgende:
Ik neem vaak zo'n grote fles met vers sap![]()
Maar het is inderdaad gierigheid. Franchiser toch?
Mogen jullie wel pizza in de oven gooien? Of is het alleen maar brood of magnetron?quote:
Ik ga meestal voor een 1/2 liter Coca-Cola (uiteraard bij start van de dienst in de koelcel neergelegdquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:46 schreef mujentas het volgende:
Ik neem vaak zo'n grote fles met vers sap![]()
Maar het is inderdaad gierigheid. Franchiser toch?
Officieel heb je recht op een warme maaltijd, maar een beetje goede werkgever geeft je ook recht op wat drinken. Ik vind het eerlijk gezegd nogal triest. Zelf zit de ondernemer wel tijdens de lunch flink te bunkeren met lekkere sapjes om deze vervolgens weg te scannen op rede 36?quote:
Dat wel. Ook al snap ik zelf geen bal van dat dat mag. Kost je minstens 40 of 50 minuten in totaal, waar je maar 30 minuten hebt. Eerst een keer de oven voorverwarmen terwijl je nog aan het werk bent. Dan je pizza uitzoeken. Dan je pizza in de oven doen. En dan pas pauze nemen als je pizza klaar is..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:49 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mogen jullie wel pizza in de oven gooien? Of is het alleen maar brood of magnetron?
Volgens mij zijn die sappen 1 liter.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik ga meestal voor een 1/2 liter Coca-Cola (uiteraard bij start van de dienst in de koelcel neergelegd)
Staat in de handboeken niet hoe de maaltijdvergoeding is opgebouwd? 1 maaltijd, 1 toetje en 1 drankje.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Officieel heb je recht op een warme maaltijd, maar een beetje goede werkgever geeft je ook recht op wat drinken. Ik vind het eerlijk gezegd nogal triest. Zelf zit de ondernemer wel tijdens de lunch flink te bunkeren met lekkere sapjes om deze vervolgens weg te scannen op rede 36?
Ik dump de pizza gewoon bij de broodafdeling en zij zorgen dat ie dan rond eettijd klaar isquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:51 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Dat wel. Ook al snap ik zelf geen bal van dat dat mag. Kost je minstens 40 of 50 minuten in totaal, waar je maar 30 minuten hebt. Eerst een keer de oven voorverwarmen terwijl je nog aan het werk bent. Dan je pizza uitzoeken. Dan je pizza in de oven doen. En dan pas pauze nemen als je pizza klaar is..
Dan kan dat flesje cola er ook nog wel af lijkt mij.
Wacht, je hebt maar 30 minuten pauze?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:51 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Dat wel. Ook al snap ik zelf geen bal van dat dat mag. Kost je minstens 40 of 50 minuten in totaal, waar je maar 30 minuten hebt. Eerst een keer de oven voorverwarmen terwijl je nog aan het werk bent. Dan je pizza uitzoeken. Dan je pizza in de oven doen. En dan pas pauze nemen als je pizza klaar is..
Dan kan dat flesje cola er ook nog wel af lijkt mij.
Ik zal het even nazoeken. Bij ons is het 5,- en je zoekt maar uit wat je neemt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:52 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Staat in de handboeken niet hoe de maaltijdvergoeding is opgebouwd? 1 maaltijd, 1 toetje en 1 drankje.
Ja, is dat raar?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wacht, je hebt maar 30 minuten pauze?
Ja, voor WWM ja. Of is het in de CAO vastgelegd?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:52 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Staat in de handboeken niet hoe de maaltijdvergoeding is opgebouwd? 1 maaltijd, 1 toetje en 1 drankje.
CAO zegt "Maaltijd van redelijke kwaliteit" als ik mij niet vergis.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, voor WWM ja. Of is het in de CAO vastgelegd?
Ik zal het er eens met de baas over hebbenquote:![]()
Algemeen
Als je op een dag meer dan 4,5 uur werkt en na 19:00 uur doorwerkt, heb je recht op verstrekking van een maaltijd. Albert Heijn stelt je deze ter beschikking.
Je mag uit drie categorieën (maaltijd, drinken, toetje) steeds 1 artikel kiezen, tot een een totale verkoopwaarde van ¤ 7,00 per maaltijd.
Dit bedrag wordt jaarlijks door Albert Heijn beoordeeld.
Dit betekent, dat het niet is toegestaan, om een maaltijdvergoeding uit te betalen en / of bonnen voor elders genoten maaltijden te vergoeden.
Franchise
Ondernemers hebben, in tegenstelling tot WWM winkels, de vrijheid om van genoemde procedure, naar eigen inzicht te mogen afwijken.
Denk niet dat drinken officieel onder maaltijd kan worden toegerekend?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
CAO zegt "Maaltijd van redelijke kwaliteit" als ik mij niet vergis.
Overigens vind ik 10 -21 uur wel een erg lange dag...quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:44 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Water, melk, koffie/thee. Of je koopt zelf wat te drinken. Meestal als ik van 10-21 werk dan haal ik in m'n eerste pauze meteen al 4 blikjes of zo voor de rest van de dag.
Is het ook..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:58 schreef mujentas het volgende:
[..]
Overigens vind ik 10 -21 uur wel een erg lange dag...
Officieel misschien niet. Maar drinken hoort nu eenmaal ook bij eten. Hier zie je dus weer de verschillen tussen WWM en Franchise. Blijkbaar heeft iedere franchise verschillende regels hieromtrent.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:56 schreef mujentas het volgende:
[..]
Denk niet dat drinken officieel onder maaltijd kan worden toegerekend?
Ja, ik pak gewoon wat ik lekker vindquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Officieel misschien niet. Maar drinken hoort nu eenmaal ook bij eten. Hier zie je dus weer de verschillen tussen WWM en Franchise. Blijkbaar heeft iedere franchise verschillende regels hieromtrent.
Zalm in bladerdaag, Celevita aardappeltjes met lentedressing, flesje cola en een danio toetjequote:Op donderdag 4 juli 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, ik pak gewoon wat ik lekker vind![]()
Lekker stoommaaltijdje, vers sapje en danio toetje
Wij gooien ook vaak van die snacks uit de diepvries in de oven, garnalen in filodeeg, vlammetjes, funmixjequote:Op donderdag 4 juli 2013 23:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Zalm in bladerdaag, Celevita aardappeltjes met lentedressing, flesje cola en een danio toetje![]()
Dat gebeurt hier ook met enige regelmaat door mensen. Maar ik heb ze toch liever uit de frituurquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:04 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij gooien ook vaak van die snacks uit de diepvries in de oven, garnalen in filodeeg, vlammetjes, funmixje
Mja, frituur is een beetje lastig want die hebben we nietquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier ook met enige regelmaat door mensen. Maar ik heb ze toch liever uit de frituur
Dat is zeker jammer. Net als dat we geen pannetje hebben. Anders had ik met enige regelmaat biefstukje gebakken, champignons erbij en dan op broodquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:06 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, frituur is een beetje lastig want die hebben we niet
Dat hebben we dan weer wel, zo'n elektrisch kookplaatje. Maar er is niemand die het gebruikt. Vroeger maakten we nog wel eens shoarma, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat is zeker jammer. Net als dat we geen pannetje hebben. Anders had ik met enige regelmaat biefstukje gebakken, champignons erbij en dan op brood
Mag toch ook niet meer van Albert Heijn? Is een keer een kantine in de fik gevlogen ofzo. Of denk franchise daar ook anders over?quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat hebben we dan weer wel, zo'n elektrisch kookplaatje. Maar er is niemand die het gebruikt. Vroeger maakten we nog wel eens shoarma, maar tegenwoordig eigenlijk niet meer.
Of het mag, geen idee. We doen het wel in ieder gevalquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mag toch ook niet meer van Albert Heijn? Is een keer een kantine in de fik gevlogen ofzo. Of denk franchise daar ook anders over?
Mogen jullie na werktijd met collega's bier drinken in de kantine?
Ik heb nooit gehoord dat dit niet mag van AH. Maar goed, franchise is vrij om daar zelf in te beslissen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mag toch ook niet meer van Albert Heijn? Is een keer een kantine in de fik gevlogen ofzo. Of denk franchise daar ook anders over?
Nee, is jaren geleden in ons filiaal afgeschaft volgens mijn ex-teamleider die wel altijd bier gingen zuipen in de kantine. Tegenwoordig wel zo nu en dan wel eens gezamenlijk cola drinken om een band te krijgen (heeeel veeeel nieuwe collega's). Jammer genoeg is het niet meer zo gezellig als een paar jaar terug toen we gewoon met de hele club buiten de AH gingen hangen en kletsen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:10 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Heeft ooit iemand zich een coma gezopen. Sindsdien mag het in WWM niet meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:14 schreef mujentas het volgende:
Ik heb nooit gehoord dat dit niet mag van AH. Maar goed, franchise is vrij om daar zelf in te beslissen.
Dat gevoel van vroeger was het gezelliger heb ik ook hoor. Vroeger bleven de medewerkers ook behoorlijk lang in dienst, tegenwoordig zijn het steeds nieuwe gezichten. Veel van hen zijn van die autistische klapjosti's waar ik totaal geen band mee heb.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:14 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Nee, is jaren geleden in ons filiaal afgeschaft volgens mijn ex-teamleider die wel altijd bier gingen zuipen in de kantine. Tegenwoordig wel zo nu en dan wel eens gezamenlijk cola drinken om een band te krijgen (heeeel veeeel nieuwe collega's). Jammer genoeg is het niet meer zo gezellig als een paar jaar terug toen we gewoon met de hele club buiten de AH gingen hangen en kletsen.
Dat weet ik wel, maar ik bedoelde het koken in de kantinequote:Op donderdag 4 juli 2013 23:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Heeft ooit iemand zich een coma gezopen. Sindsdien mag het in WWM niet meer.
Van dat koken heb ik ook van horen zeggen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik bedoelde het koken in de kantine
Jullie zaten serieus de overgebleven frikandelbroodjes op te eten?quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:21 schreef HenkAH het volgende:
Is inderdaad jammer, op vrijdag en zaterdag bleven we eerst nog wel eens hangen tot een uurtje of 12 (werken tot 10), maar tegenwoordig nooit meer.
Sinds onze nieuwe SM er is mag er geen bier meer gedronken worden en de afschrijvingen brood mogen we ook niet meer aankomen.
De maaltijd wordt nooit moeilijk over gedaan, gaan hele kippen de oven in hier.
Waarschijnlijk in combinatie met ES Energyquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Jullie zaten serieus de overgebleven frikandelbroodjes op te eten?
Maar het alcoholbeleid is landelijk voor WWM.
Bij 'n biertje smaakt een donut, muffin of appeltaartje wel goed hoor hahaquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Donuts.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:22 schreef mujentas het volgende:
Ik werk er pas drie jaar en er zijn op de verkoopklaarafdeling nog maar een aantal bekende gezichten van toen. Nu allemaal zestienjarigen die het nog geen jaar uithouden omdat ze niet gewend zijn omte werken en alleen maar kunnen klagen. Nou dat hoeft van mij niet hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat gevoel van vroeger was het gezelliger heb ik ook hoor. Vroeger bleven de medewerkers ook behoorlijk lang in dienst, tegenwoordig zijn het steeds nieuwe gezichten. Veel van hen zijn van die autistische klapjosti's waar ik totaal geen band mee heb.
Eens, ik merk ook steeds meer dat die jochies niks voor elkaar willen doen. Collega's helpen hoort niet meer dan normaal te zijn, maar niemand doet het meer van 15/16-jarigequote:Op donderdag 4 juli 2013 23:32 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ik werk er pas drie jaar en er zijn op de verkoopklaarafdeling nog maar een aantal bekende gezichten van toen. Nu allemaal zestienjarigen die het nog geen jaar uithouden omdat ze niet gewend zijn omte werken en alleen maar kunnen klagen. Nou dat hoeft van mij niet hoor.
Sowieso dit. "Vroegah" was je niet beroerd om na jouw gangen nog even een collega te helpen zodat tie ook optijd klaar is. Maar van die collegialiteit is nu niks meer te bekennen in ons filiaal. Die 16-jarigen willen zo snel mogelijk naar huis en een gang die eruit ziet alsof er oorlog is geweest achter latende.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:34 schreef HenkAH het volgende:
zijn op de verkoopklaarafdeling nog maar een aantal bekende gezichten van toen. Nu allemaal zestienjarigen die het nog geen jaar uithouden omdat ze niet gewend zijn omte werken en alleen maar kunnen klagen. Nou dat hoeft van mij niet hoor.
Herkenbaar. Van die prinsesjes die denken dat ze dood gaan als ze een sneetje hebben en te goed zijn voor alles. Had er laatst nog eentje die zei 'ik vind het niet leuk om te spiegelen, mag ik wat anders doen?'. Nou, dan zorg je maar dat je het leuk gaat vindenquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:32 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Ik werk er pas drie jaar en er zijn op de verkoopklaarafdeling nog maar een aantal bekende gezichten van toen. Nu allemaal zestienjarigen die het nog geen jaar uithouden omdat ze niet gewend zijn omte werken en alleen maar kunnen klagen. Nou dat hoeft van mij niet hoor.
Mijn god.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Herkenbaar. Van die prinsesjes die denken dat ze dood gaan als ze een sneetje hebben en te goed zijn voor alles. Had er laatst nog eentje die zei 'ik vind het niet leuk om te spiegelen, mag ik wat anders doen?'. Nou, dan zorg je maar dat je het leuk gaat vinden
Het lijkt wel alsof het voor jonge dames steeds meer moeite kost om hun voeten op te tillenquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:37 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Mijn god.![]()
![]()
Ja, mijn vorige SM heeft om de een of andere reden heel veel blonde meisjes aangenomen die met hun uggs door de winkel slofte. Nieuwe SM heeft ze heel sneaky gevraagd of ze niet liever kassa willen doen. Zijn we daar ook weer vanaf.
De ah waar ik werkte, een echte buurtsuper, met een vrachtwagen op zaterdag, zijn ze gelukkig wel nog collegiaal en zijn er vaste gezichten ( waar ik tot voor kort ook toebehoorde). Dat is het fijne van een klein filiaal, iedereen kent iedereen en weimig verloop.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Herkenbaar. Van die prinsesjes die denken dat ze dood gaan als ze een sneetje hebben en te goed zijn voor alles. Had er laatst nog eentje die zei 'ik vind het niet leuk om te spiegelen, mag ik wat anders doen?'. Nou, dan zorg je maar dat je het leuk gaat vinden
Als ze tot 20.00 uur moeten werken, staan ze ook klokslag 20.00 uur te vragen of ze naar huis mogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |