Betreft inbouwdoos uit 1971, net iets krapper en dus die hardplastieken deskels passen dus niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:40 schreef koffielepel het volgende:
Plaatje eraf halen en dan zo'n kunststof plaatje erin dat bij nieuwe inbouw dozen zit. Deze stuc je gewoon af (normaal gesproken tik je ze daarna stuk en dus weer open).
Hier hecht stuc altijd wel op.
Of heul dun MDF, heb waarschijnlijk nog wel stukje 4mm liggen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
Of een plaatje watervast multiplex op maat zagen?
Ik heb maar een paar mm vulruimte. Gipsplaatje van een paar mm gaat moeilijk wordenquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:58 schreef Deetch het volgende:
In de inbouwdoos heb je ws. lasklemmen zitten? Officieel mag je die niet onbereikbaar wegwerken.
Heb het zelf overigens ook gedaan en dan zoals koffielepel beschrijft hierboven.
ruimte om de inbouwdoos vrijgemaakt. inbouwdoos zelf met schilderstape afgeplakt en daaroverheen een gipsplaatje die ik vast zet met roodband om de inbouwdoos heen. Vervolgens roodband erover en laten drogen en afwerken.
tja dan wordt het mdf oid. Hopelijk is de laag roodband dan dik genoeg dat het niet gaat scheuren en brokkelen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:01 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik heb maar een paar mm vulruimte. Gipsplaatje van een paar mm gaat moeilijk worden
Nee, die moeite ga ik me niet op de hals halen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:03 schreef Deetch het volgende:
kun je de inbouwdoos niet vervangen en dieper inleggen zodat je wel voldoende afwerkruimte hebt?
Heb ik ook aan gedacht, maar het is van dat beetje flexibele, vettige plastic. Heb er geen goed gevoel bij.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:11 schreef blomke het volgende:
Je plastic afwerkplaatje opruwen met P80 en dan stucen/latexen.
Ja, zitten lasklemmetjes in waarmee de nieuwe contactdoos is aangesloten. Helemaal dichtsmeren is dus geen optie.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat plastic plaatje van jou is eigenlijk bedoeld voor centraaldozen in het plafond.
De "oude" inbouwdoos, is die nu leeg ?
Of er lopen in nog installatiedraden door en heb je misschien de nieuwe inbouwdoos aangesloten vanuit deze oude doos met lasklemmen/lasdoppen ?
Boh gek, daar had ik nog niet eens aan gedachtquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Als je nieuwe draden trekt vanaf de centraaldoos in het plafond (ik ga er maar vanuit dat je centraaldozen hebt), tot aan de nieuwe inbouwdoos dan ben je voor een paar ¤¤ aan draad klaar.
Daarna kun je die oude inbouwdoos gewoon volstoppen met roodband en gladstrijken met de muur.
Het mooiste is natuurlijk als je die inbouwdoos verwijdert en daar een stukje pvc-buis voor terug plaatst.
Dat is wel beste optie en bij dit soort dingen is het echt wel de moeite waard om er wat meer tijd in te steken zodat je een klus goed kan afwerken dan dat je je nog jaren ergert aan het prutswerk van toen je het snel-snel wilde oplossen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Boh gek, daar had ik nog niet eens aan gedacht![]()
Ga vanavond kijken of dit nog te regelen is.
True. Mijn pa komt vanavond eten en die zal ik dus eens even aan het werk zettenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:50 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is wel beste optie en bij dit soort dingen is het echt wel de moeite waard om er wat meer tijd in te steken zodat je een klus goed kan afwerken dan dat je je nog jaren ergert aan het prutswerk van toen je het snel-snel wilde oplossen.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:09 schreef cvboer het volgende:
Waarom is die oude doos niet weggehaald? Dan had je dit probleem niet gehad.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Boh gek, daar had ik nog niet eens aan gedacht![]()
Ga vanavond kijken of dit nog te regelen is.
quote:
? Ik geef gewoon antwoord op de vraag..........quote:
Vond de combi wel mooiquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:29 schreef blomke het volgende:
[..]
? Ik geef gewoon antwoord op de vraag..........
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |