Dat heb ik ook gemerkt. Minimaal 7 uur slaap is een vereiste.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik heb het nu ook niet echt hard meer nodig voor mezelf. Hoewel ik niet altijd teveel moet willen en goed moet slapen (dat wil ook nog wel eens een probleem zijn)
Weer een reclameblaadje....quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:10 schreef stoeltafel het volgende:
Glossy over ADHD http://www.adhdlifestylemagazine.nl/
Communicatie is een van de grootste problemen van de mensheid. Hierdoor zijn veel oorlogen en religie ontstaan. Het heeft dus niks met AD(H)Dquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb perspoonlijk moeite met speelvlak impliciet en expliciet, onlangs ging ik nog aan mezelf twijfelen omdat ik in een rollenspel tijdens cursus had gezegd "maar waarom zou iemand hier jou haten?"
Om na het rollenspel te horen dat de hele groep had gehoord meende te hebben "die persoon haat je".
Ik was laaiend en snapte niet waar ze het over hadden, ik weet toch gvd zelf wel wat ik heb gezegd?!
Bleek dat men heel erg viel over het woord "haten" en niet zozeer de context waarin het gebruikt wordt.
In communicatie naar anderen toe stem ik zoveel als mogelijk af (hier op fok een stuk minder denk ik) op de ontvanger(s), weeg mijn woorden in gesprekken en vraag om duidelijkheid of voorbeelden als ik iets niet begrijp.
Als ik echter aangesproken wordt met scheve argumentatie of met feitelijken onjuistheden dan kan ik vaak aan de hand van feiten mijn handelen prima verdedigen.
Heb je geluidopnames?quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:18 schreef Skull-splitter het volgende:
No shit, maar autisten en ADHD'ers hebben wel degelijk meer communicatieproblemen.
Waar ik meer op doelde is dat ik vaak letterlijk onthoud wat er besproken is, als ik dan van de overige 13 aanwezigen aan mag horen dat ik iets anders gezegd heb, dan ontstaat er kortsluiting.
Ik heb geen geluidsopnames nodig om mijn gesproken "Waarom zou iemand je haten" te kunnen onderscheiden van "Die collega haat je".quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:21 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Heb je geluidopnames?
Misschien heb je iets gezegd wat dus mogelijk bij jouw anders klonk dan wat je daadwerkelijk gezegd hebt.
Dit heeft niet met ADHD te maken. Misschien is het handig dit te bespreken met je coach.
Ik merk nu bijna niks, met deze dosis voegt medicatie voor mij niks toe. Ik wil dus graag weten wat een net iets hogere dosis voor me doet. Ik zou sowieso volgende week dinsdag gaan verhogen, wil het nu dus graag 2 dagen eerder.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:19 schreef abraham het volgende:
Even een vraag waarom je met haast de dosis wil verhogen, werkt het niet? Of heb je het idee dat meer gewoon beter is?
Ben zelf altijd bezig met aan de onderkant van de dosering te zitten die wordt geadviseerd. Zo lang ik de indruk heb dat dat goed gaat, en die dagen zijn er, heb ik geen haast een tolerantie te maximaliseren.
Maar belangrijkste vraag: merk je voldoende verbetering door de behandeling?
Ik heb eerder een keer een docu op Nl2 gezien over kinderen met ADHD en ik kon daar als volwassene helemaal niks mee. Maar misschien is dit een andere of heeft het een andere opzetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef sanger het volgende:
Vanavond op nl2 om een uur of 22.30 documentaire over kinderen die druk zijn en met ADHD/AFD. Misschien interessant
Ja sowieso in overleg! Mocht inderdaad blijken dat Ritalin het niet is dan proberen we gewoon iets anders. Ik hoop dat er iets is dat me wat meer rust in m'n hoofd kan geven maar ik sta er heel open in. Werkt het dan is het super, werkt het niet dan zoeken we door naar iets andersquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:14 schreef abraham het volgende:
@Plong
Goede reden inderdaad als je niet echt verbetering merkt. Wel in het begin netjes in overleg met de artsHet kan namelijk ook zijn dat ritalin niet bij je past een je beter af bent met dex of een niet-stimulerende variant.
Probeer ook op en gegeven moment 2 tot 4 dagen weer even zonder medicatie te doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:25 schreef Plong het volgende:
[..]
Ja sowieso in overleg! Mocht inderdaad blijken dat Ritalin het niet is dan proberen we gewoon iets anders. Ik hoop dat er iets is dat me wat meer rust in m'n hoofd kan geven maar ik sta er heel open in. Werkt het dan is het super, werkt het niet dan zoeken we door naar iets anders
Ik had ongeveer dezelfde dosering en ben na 6 of 7 maanden gebruik in een keer gestopt. Geen problemen mee gehad.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:48 schreef Selyn het volgende:
[..]
Probeer ook op en gegeven moment 2 tot 4 dagen weer even zonder medicatie te doen.
Ik zelf heb vaak dat ik dan pas echt het verschil merk.
Mijn recept voor dexamfetamine is nu 's ochtends 10 mg, tussen de middag 5 mg en eind van de middag weer 5 mg, maar toch neem ik vaak 's ochtends ook maar 5 mg in ipv. 10 mg, omdat ik het op dat moment niet echt nodig vind.
En af en toe op zondag (en/of zaterdag) niks innemen... is niet altijd even leuk, maar vind het wel belangrijk om het effect in de gaten te houden en daarnaast hoop ik er daardoor niet al te afhankelijk van te worden.
Daar heeft geloof ik iedereen last van die ritalin / dex etc gebruikt. Als het niet weg gaat kan je melatonine pilletjes vragen aan je psychiater. Deze kun je ook bij de drogist halen maar die zijn maar 0,1mg en de pillen die je op recept krijgt zijn 3 of 5mg.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:31 schreef Plong het volgende:
Net een mail gehad van mijn psychiater dat ik zodag al naar 10mg mag (met de opmerking dat het ook echt niet eerder mag dan de zondag)
Nog een vraag aan degenen die methylfenidaat (Ritalin) gebruiken; ik merk dat ik wat lastiger in slaap kom (bekende bijwerking natuurlijk) maar het grootste probleem blijkt nu doorslapen. Ik word wel 15 keer per nacht wakker. Welliswaar maar heel even maar toch
Zijn er meer die dit hebben (gehad) en is dit iets wat weer verdwijnt na verloop van tijd?
Problemen met inslapen heb ik veel over gehoord ja, maar niet over problemen met doorslapen. Mijn laatste dosis pak ik 's middags rond 16.00 uur dus daar ligt het niet aan. De psych zei ook al dat er mensen zijn die zo veel slaapproblemen hebben dat ze juist voor het slapen gaan nog een lage dosis nemen omdat de gedachten dan uit gaan en het slapen makkelijker wordt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:38 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Daar heeft geloof ik iedereen last van die ritalin / dex etc gebruikt. Als het niet weg gaat kan je melatonine pilletjes vragen aan je psychiater. Deze kun je ook bij de drogist halen maar die zijn maar 0,1mg en de pillen die je op recept krijgt zijn 3 of 5mg.
Voordat je melatonine gaat gebruiken kan je natuurlijk ook op een vroeger tijdstip de laatste dosis nemen. Verder waren er ook ooit mensen in dit topic die 2 uur voordat ze naar bed gingen nog een dosis namen omdat ze juist dan wel konden slapen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |