abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128631948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik zal jou eens laten zien waarom voedselprijzen zo hoog zijn in Egypte. En nog veel hoger gaan worden.

[ afbeelding ]

Thats it....
Verdiep je eens meer in verschillende bronnen en kom uit je tunnelvisie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128631958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik zal jou eens laten zien waarom voedselprijzen zo hoog zijn in Egypte. En nog veel hoger gaan worden.

[ afbeelding ]

Thats it....
De voedselprijzen stijgen wereldwijd. En dat heeft niets met de bevolking van Egypte te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128632077
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:47 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Gewoon weer 40 jaar lang martial law en een generaal die op het land let om de democratie te beschermen.
Monarchie, de beste oplossing.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:53:50 #229
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128632083
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:43 schreef Meki het volgende:

Als je dit onzin noemt dan ken jij de werkelijkheid van deze wereld nog niet.
Verdiep je eens in het voedselprijzen die kunstmatig hoog worden gehouden om de bevolking als slaaf te maken.
Het is de prijzen en niet het prijzen, tenzij je het als werkwoord bedoelt, en dat lijkt niet het geval te zijn.

En je samenzweringstheorie is te rudimentair om een reactie te verdienen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128632096
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
De voedselprijzen stijgen wereldwijd. En dat heeft niets met de bevolking van Egypte te maken.
Natuurlijk wel. Meer vraag, hogere prijzen. Dat in andere landen de bevolking ook explodeert betekent niet dat Egypte slachtoffer is. Egypte doet zelf hard mee.

En Egypte is ook nog eens ontzettend kwetsbaar omdat het nvl woestijn is en dus eigenlijk haar populatie helemaal niet kan voeden. Voedselexporterende landen kunnen nog hun voedselexport cutten om hun eigen verhoogde vraag te voldoen.
pi_128632170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Meer vraag, hogere prijzen. Dat in andere landen de bevolking ook explodeert betekent niet dat Egypte slachtoffer is. Egypte doet zelf hard mee.

En Egypte is ook nog eens ontzettend kwetsbaar omdat het nvl woestijn is en dus eigenlijk haar populatie helemaal niet kan voeden. Voedselexporterende landen kunnen nog hun voedselexport cutten om hun eigen verhoogde vraag te voldoen.
Het boeit in die zin helemaal niet of de bevolking van Egypte nu wel of niet groeit. Er zijn veel te veel andere factoren die prijsbepalend zijn, en Morsi is daar echt niet een van:

http://www.worldwatch.org/global-food-prices-continue-rise-0
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:59:52 #232
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_128632311
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Monarchie, de beste oplossing.
King Faroek heeft vast nog wel ergens een zoon of achterneef in Amerika zitten die wellicht geïnteresseerd is.
Cool story, Hansel.
pi_128632473
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het boeit in die zin helemaal niet of de bevolking van Egypte nu wel of niet groeit. Er zijn veel te veel andere factoren die prijsbepalend zijn, en Morsi is daar echt niet een van:

http://www.worldwatch.org/global-food-prices-continue-rise-0
Er staat niets in jouw bron dat ontkent dat een bevolkingsexplosie de voedselprijzen niet omhoog zou drijven. Het is ook simpele logica. Jouw bron is gwn een berichtje dat wat andere, kortere termijn en minder politiek gevoelige andere oorzaken noemt. Jouw "andere factoren" sluiten bevolkingsgroei achter voedselprijsverhoging totaal niet uit.

Het zou fijn zijn als je niet irrelevante lappen tekst neerpleurt die ik dan weer moet lezen.

Hier, ik zal je de moeite besparen door net alsof te doen dat ik expert ben, en ik zal gwn de google link neerpleuren.
https://www.google.co.uk/(...)ial&client=firefox-a
https://www.google.co.uk/(...)d+prices&gs_l=serp.3...159672.159672.0.159810.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.19.psy-ab.2Btb0rqQjVI&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.d2k&fp=839d9582418924f5&biw=1366&bih=665

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharmacist op 05-07-2013 20:14:16 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:04:17 #234
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_128632492
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Hij is niet democratisch afgestraft. Dat is ook bijna onmogelijk, rationeel gezien, na 1 jaar.
Heb je wel gevolgd welke maatregelen hij genomen heeft? Die broodprijs was overigens laag door een subsidie regeling die nu vervallen is. Noem dat symboolpolitiek, het heeft er voor gezorgd dat er weer miljoenen op de been kwamen. Diskwalificeer dat niet zo eventjes. Het leger heeft een bijna gedwongen keuze moeten maken en hopelijk kunnen we later terugkijken en zeggen dat het is meegevallen. Het gemak waarmee je conclusies trekt zegt eigenlijk al genoeg. Je zegt een jaar is te kort om Morsi goed te beoordelen of zelf te laten falen naar de democratie zet je in diezelfde periode op als volkomen mislukt.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_128633050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Er staat niets in jouw bron dat ontkent dat een bevolkingsexplosie de voedselprijzen niet omhoog zou drijven. Het is ook simpele logica. Jouw bron is gwn een berichtje dat wat andere, kortere termijn en minder politiek gevoelige andere oorzaken noemt. Jouw "andere factoren" sluiten bevolkingsgroei achter voedselprijsverhoging totaal niet uit.

Het zou fijn zijn als je niet irrelevante lappen tekst neerpleurt die ik dan weer moet lezen.

Hier, ik zal je de moeite besparen door net alsof te doen dat ik expert ben, en ik zal gwn de google link neerpleuren.
https://www.google.co.uk/(...)ial&client=firefox-a
https://www.google.co.uk/(...)d+prices&gs_l=serp.3...159672.159672.0.159810.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.19.psy-ab.2Btb0rqQjVI&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.d2k&fp=839d9582418924f5&biw=1366&bih=665
Ik ontken het ook niet, ik zeg alleen dat het nu een irrelevante factor is. Al had Egypte 30 miljoen inwoners, de prijzen zullen alsnog hoog zijn omdat deze wereldwijd bepaalt worden. Vandaar mijn reactie. Een google op 'rising food prices' en je ziet dat de problemen overal van een soortgelijke orde zijn. Met het verschil dat de welvarende landen er wat minder van merken mede vanwege de financiele middelen die zij hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128633180
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:04 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Heb je wel gevolgd welke maatregelen hij genomen heeft? Die broodprijs was overigens laag door een subsidie regeling die nu vervallen is. Noem dat symboolpolitiek, het heeft er voor gezorgd dat er weer miljoenen op de been kwamen. Diskwalificeer dat niet zo eventjes.
De broodprijs structureel verlagen - in 1 jaar - hoe wil je dat doen? Zoals ik zelf al zei, in Marokko gaat de subsidieregeling ook vervallen, net als in Egypte, echter na de Ramadan. Dit zijn geen bijzondere maatregelen, zeker niet gezien de ontwikkelingen wereldwijd. En dat Morsi een rare knakker was, dat ben ik met je eens.

quote:
Het leger heeft een bijna gedwongen keuze moeten maken en hopelijk kunnen we later terugkijken en zeggen dat het is meegevallen. Het gemak waarmee je conclusies trekt zegt eigenlijk al genoeg. Je zegt een jaar is te kort om Morsi goed te beoordelen of zelf te laten falen naar de democratie zet je in diezelfde periode op als volkomen mislukt.
Het leger maakt inderdaad een keuze - en dat is de crux van het verhaal. Ik wil nu constateren dat de democratie heeft gefaald inderdaad. Het heeft een jaartje geduurd, maar het is niet gelukt. Dat neemt niet weg dat het in de toekomst gewoon weer kan lukken. Ik ben geen fatalist.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 05-07-2013 20:26:45 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_128633463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ontken het ook niet, ik zeg alleen dat het nu een irrelevante factor is. Al had Egypte 30 miljoen inwoners, de prijzen zullen alsnog hoog zijn omdat deze wereldwijd bepaalt worden. Vandaar mijn reactie. Een google op 'rising food prices' en je ziet dat de problemen overal van een soortgelijke orde zijn. Met het verschil dat de welvarende landen er wat minder van merken mede vanwege de financiele middelen die zij hebben.
Well, het probleem voor Egypte en andere voedselimporterende landen is dat voedselproducerende landen eerst aan henzelf denken en dat oogsten per jaar verschillen. Dus, als er in een jaar een slechte oogst is zal een voedselexporterend land weinig minder zelf consumeren met als gevolg dat het effect op de export veel en veel groter is.

In 2010 had Rusland bijvoorbeeld een slechte oogst met als gevolg een ban op export van graan. Dan heeft natuurlijk enorme effecten op voedselprijzen, zeker als financiele aasgieren zich er nog eens mee gaan bemoeien door in voedsel te investeren. Volgens mij viel dit ook "toevallig" samen met de hongersnood in de hoorn van Afrika.
pi_128633775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, het probleem voor Egypte en andere voedselimporterende landen is dat voedselproducerende landen eerst aan henzelf denken en dat oogsten per jaar verschillen. Dus, als er in een jaar een slechte oogst is zal een voedselexporterend land weinig minder zelf consumeren met als gevolg dat het effect op de export veel en veel groter is.

In 2010 had Rusland bijvoorbeeld een slechte oogst met als gevolg een ban op export van graan. Dan heeft natuurlijk enorme effecten op voedselprijzen, zeker als financiele aasgieren zich er nog eens mee gaan bemoeien door in voedsel te investeren. Volgens mij viel dit ook "toevallig" samen met de hongersnood in de hoorn van Afrika.
Precies. Dit maakt dat het probleem m.b.t. voedselprijzen niet één, twee, drie opgelost kan worden. Dus het is wat dat betreft vreemd om Morsi juist op dat punt hard te gaan bekritiseren. Je kan hooguit zeggen dat hij onmogelijke beloftes (gouden bergen) heeft gedaan en een deel van het Egyptische volk zo stom is geweest om daarin te geloven. Aan de andere kant - na een periode Mubarak is bijna alles beter.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:41:50 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128634166
weskandar twitterde op vrijdag 05-07-2013 om 20:31:25 If this is a military coup, why are MB protesters attacking civilians? reageer retweet
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128634351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
Precies. Dit maakt dat het probleem m.b.t. voedselprijzen niet één, twee, drie opgelost kan worden. Dus het is wat dat betreft vreemd om Morsi juist op dat punt hard te gaan bekritiseren. Je kan hooguit zeggen dat hij onmogelijke beloftes (gouden bergen) heeft gedaan en een deel van het Egyptische volk zo stom is geweest om daarin te geloven. Aan de andere kant - na een periode Mubarak is bijna alles beter.
Oh, ik heb eerder in dit topic al gezegd dat ik denk dat Morsi voor een onmogelijke taak stond en dat ik nu al medelijden heb met zijn opvolger. Ik ben eerder pro-Morsi dan tegen Morsi. Ik denk dat Morsi de middenweg was tussen de Al Nour mensen en de liberalen. Het is bijna onmogelijk zowel Al Nour supporters en de liberalen/Christenen tevreden te krijgen denk ik. Bovendien was Morsi gwn democratisch gekozen.

Anyway, ik denk denk landen als Egypte onzettend fucked zijn mbt grondstoffen. Het aantal mensen blijft groeien en de vraag naar grondstoffen blijft toenemen. Niet alleen mbt voedsel, maar ook drinkwater, energie en bouwmaterialen. En er zitten enorme hefbomen achter die fluctuaties omdat producerende landen hun eigen bevolking voorop stellen en door financiele aasgieren. Een kleine productievermindering of conflict kan zo tot een prijsverdubbeling leiden.
pi_128634410
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
weskandar twitterde op vrijdag 05-07-2013 om 20:31:25 If this is a military coup, why are MB protesters attacking civilians? reageer retweet
Vreemd, want ik ben nu in contact met een Egyptenaar en die zegt gewoon dat beide facties elkaar in de haren vliegen (zowel pro - als anti morsi). Dus dat de MB specifiek burgers zou aanvallen.....is volgens mij nog niet aan de orde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_128634490
Een verkozen staatshoofd wordt afgezet door het leger, maar het is echt geen coup hoor! :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:49:21 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128634557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vreemd, want ik ben nu in contact met een Egyptenaar en die zegt gewoon dat beide facties elkaar in de haren vliegen (zowel pro - als anti morsi). Dus dat de MB specifiek burgers zou aanvallen.....is volgens mij nog niet aan de orde.
Dus die facties zijn geen burgers?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:49:56 #244
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128634589
Nou, ziet er gezellig uit hoor. :{

http://rt.com/on-air/opposition-rally-egypt-morsi/
pi_128634651
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus die facties zijn geen burgers?
MB-ers zijn geen burgers? Je weet prima wat ik bedoel.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:51:13 #246
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128634669
BowenBBC twitterde op vrijdag 05-07-2013 om 19:09:10 MB protestor shot dead by army http://t.co/j0z9cIXZPO reageer retweet
pi_128634761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:49 schreef YazooW het volgende:
Nou, ziet er gezellig uit hoor. :{

http://rt.com/on-air/opposition-rally-egypt-morsi/
Zijn ze nou met molotov's naar elkaar aan het smijten.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:54:55 #248
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128634868
Nee hoor, gewoon vuurwerk. Niet altijd het ergste denken.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:55:07 #249
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128634881
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zijn ze nou met molotov's naar elkaar aan het smijten.
Daar lijkt het wel op ja
pi_128634932
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:54 schreef JerryWesterby het volgende:
Nee hoor, gewoon vuurwerk. Niet altijd het ergste denken.
Wel degelijk molotovs, en ik zie zelfs mensen schieten.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')