abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128562810
Volgens Insead en Cornell University, de opstellers van de jaarlijkse Global Innovation Index, hebben alleen Zwitserland, Singapore en het Verenigd Koninkrijk een meer innovatieve economie. Nederland is iets innovatiever dan de VS en Finland, en veel innovatiever dan de industriegiganten Duitsland en Japan.

U dacht misschien dat Nederland een land was vol verstikkende regels, waarin volgevreten semi-ambtenaren, zich via een kort en initiatiefloos arbeidsleven zo risicoloos mogelijk naar het vroegpensioen slepen. Maar in de ogen van buitenlandse onderzoekers wordt ons land bevolkt door creatieve en innovatieve kenniswerkers die in soepele symbiose leven met de overheid.

Op de ranglijst van het World Economic Forum, dat jaarlijks de concurrentiekracht van landen meet, staat Nederland op een prima vijfde plaats. En volgens de Human Development Index van de Wereldbank, die inkomen, scholing en levensverwachting meet, zijn alleen Noorwegen, Australië en de VS meer ontwikkeld dan Nederland

Tel de posities van ieder land op de drie ranglijsten op, maak van de uitkomsten een nieuwe ranglijst en Nederland staat op de tweede plaats! Net achter de Zwitsers en ex aequo met de Zweden. Gemiddeld is Nederland innovatiever, ondernemender en ontwikkelder dan de Amerikanen, Duitsers, Noren, Britten, Australiërs en Japanners.

Mattijs Bouman.
pi_128562886
Bouwman is een man van de cijfers maar vergeet daarbij zijn ogen te openen voor echte problemen waar mensen mee te maken hebben.

Leuk dat het vertrouwen in de industriële sector is toegenomen met 0,74% maar daar hebben we niks aan.
pi_128562950
:')
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 3 juli 2013 @ 23:29:50 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_128562977
Nederland _O_
PvdA _O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:30:21 #5
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_128562998
quote:
U dacht misschien dat Nederland een land was vol verstikkende regels, waarin volgevreten semi-ambtenaren, zich via een kort en initiatiefloos arbeidsleven zo risicoloos mogelijk naar het vroegpensioen slepen. Maar in de ogen van buitenlandse onderzoekers wordt ons land bevolkt door creatieve en innovatieve kenniswerkers die in soepele symbiose leven met de overheid.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord? _O-

Hulde
Non possumus non loqui
pi_128563187
Ik dacht dat Nederland het beste land was van de wereld.... maar het blijkt dus nog beter te zijn volgens de TT!!!!
pi_128563295
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:28 schreef Confetti het volgende:
Bouwman is een man van de cijfers maar vergeet daarbij zijn ogen te openen voor echte problemen waar mensen mee te maken hebben.
Cijfers representeren over het algemeen de werkelijkheid, niet de onderbuik en niet-definieerbare 'echte' problemen.

Voor een bijstandsmoeder voelt het erg kut om te horen dat Nederland in de top 3 van allerlei leuke lijstjes staat. Want zij ziet alleen ellende om zich heen. Maar het zijn wel feiten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:44:47 #8
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_128563622
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:28 schreef Confetti het volgende:

Leuk dat het vertrouwen in de industriële sector is toegenomen met 0,74% maar daar hebben we niks aan.
Echte problemen waar mensen mee te maken hebben. :')

Zie je nou werkelijk zelf niet in wat voor randdebiel je bent als je dit soort zinnen uitpoept?
pi_128563697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zie je nou werkelijk zelf niet in wat voor randdebiel je bent als je dit soort zinnen uitpoept?
Ik zie dat ze onderzoeken hebben genomen die kijken naar inkomen, scholing en levensverwachting.

Zegt geen ene fuck over geluk.
pi_128563751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik zie dat ze onderzoeken hebben genomen die kijken naar inkomen, scholing en levensverwachting.

Zegt geen ene fuck over geluk.
Ja, inkomen, scholing en levensverwachting staat los van geluk.
pi_128563778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:48 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Ja, inkomen, scholing en levensverwachting staat los van geluk.
Het staat in ieder geval niet gelijk aan zoals Bouwman lijkt te claimen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:50:30 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128563833
Geen bron? TS is een nieuwsorakel?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128563841
:')
pi_128563844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Op de man spelen :')
#freefrederike
pi_128563871
Waar is de bron inderdaad...
#freefrederike
pi_128563929
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het staat in ieder geval niet gelijk aan zoals Bouwman lijkt te claimen.
Het woord 'geluk' kwam überhaupt niet voor in dit topic tot jij erover begon, dus ik ben erg benieuwd waarop je bovenstaande stelling baseert.
pi_128563949
De bron is het FD
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:53:52 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_128563988
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Op de man spelen :')
Compleet terecht als je met dat soort zinsneden aankomt zetten.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:54:13 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128564008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:53 schreef arjan1212 het volgende:
De bron is het FD
Fok!se Dagblad? Post even een link, vlerk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128564061
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Fok!se Dagblad? Post even een link, vlerk.
oke

http://fd.nl/economie-pol(...)op-een-na-beste-land
pi_128564916
en nu heb ik al 9 van de 10 gratis artikels opgemaakt in 4 dagen..
pi_128565098
quote:
Als ik daarop klik, krijg ik hem niet.
#freefrederike
pi_128578783
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Voor een bijstandsmoeder voelt het erg kut om te horen dat Nederland in de top 3 van allerlei leuke lijstjes staat. Want zij ziet alleen ellende om zich heen. Maar het zijn wel feiten.
Tsja, dan had dat bijstandsmoedertje wellicht niet vijf oewesleys, oewinstons of priscilla's van even zo veel verschillende, met de noorderzon vertrokken "D.A.D.'s" uit moeten poepen. Ik ben die zielige verhalen over "bijstandsmoedertjes" inmiddels eerlijk gezegd wel een beetje beu...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_128581887
Ik wil graag een klacht indienen over de positieve toonzetting in de OP, alsmede de titel van dit topic. Dit kan echt niet hoor. Van dergelijk realisme is Nederland Slachtofferland niet gediend.

Iedereen wordt geacht om z'n gal te spuwen over hoe slecht het wel niet is in Nederland en hoe diep we in de crisis zitten. Mensen die lichtpuntjes zien aan het eind van de ontzettend lange tunnel, moeten aan de schandpaal worden genageld.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:21:10 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_128582125
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Tsja, dan had dat bijstandsmoedertje wellicht niet vijf oewesleys, oewinstons of priscilla's van even zo veel verschillende, met de noorderzon vertrokken "D.A.D.'s" uit moeten poepen. Ik ben die zielige verhalen over "bijstandsmoedertjes" inmiddels eerlijk gezegd wel een beetje beu...
Te eenzijdig. Jonge weduwen of vrouwen wiens man kostverdiener was maar door een ongeval o.i.d. niets meer in het laatje brengt. Uiteindelijk is dat clubje stumpers nog behoorlijk.
Dit, dus.
pi_128582586
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Te eenzijdig. Jonge weduwen of vrouwen wiens man kostverdiener was maar door een ongeval o.i.d. niets meer in het laatje brengt. Uiteindelijk is dat clubje stumpers nog behoorlijk.
Dat clubje met gevallen, zoals door jou beschreven, valt echter in het niet bij het aantal niet of laag opgeleide "dames" met een volstrekt afwezige (arbeids)moraal uit de lagere klasse.

Iedereen zou het recht op kinderen mogen hebben, maar de vraag is of het wel verstandig is dat bepaalde bevolkingsgroepen zich ongebreideld mogen voortplanten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_128582682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:16 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil graag een klacht indienen over de positieve toonzetting in de OP, alsmede de titel van dit topic. Dit kan echt niet hoor. Van dergelijk realisme is Nederland Slachtofferland niet gediend.

Iedereen wordt geacht om z'n gal te spuwen over hoe slecht het wel niet is in Nederland en hoe diep we in de crisis zitten. Mensen die lichtpuntjes zien aan het eind van de ontzettend lange tunnel, moeten aan de schandpaal worden genageld.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_128583017
quote:
U dacht misschien dat Nederland een land was vol verstikkende regels, waarin volgevreten semi-ambtenaren, zich via een kort en initiatiefloos arbeidsleven zo risicoloos mogelijk naar het vroegpensioen slepen.
Dat dacht ik inderdaad. Hoe erg moet het in al die andere landen dan wel niet zijn? :{
Ja, ik generaliseer.
pi_128583640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:16 schreef Elfletterig het volgende:

Ze zijn toch wel een stuk realistischer dan mensen die tegen anderen die net hun baan verloren zijn zeggen dat het eigenlijk allemaal fantastisch gaat en dat ze niet zo negatief moeten doen.
pi_128583830
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ze zijn toch wel een stuk realistischer dan mensen die tegen anderen die net hun baan verloren zijn zeggen dat het eigenlijk allemaal fantastisch gaat en dat ze niet zo negatief moeten doen.
Gelukkig heb ik nooit beweerd dat het momenteel "fantastisch" gaat. Ik heb alleen gesteld dat er overdreven negatief wordt gedaan. Waarbij er ook nog eens een direct verband bestaat tussen dat overdreven negativisme en de tegenvallende economische situatie. Een direct verband.

Want juist door dat vervelende negativisme ontstaan problemen en groeit de werkloosheid. Als die zwartkijkers lang genoeg op deze manier doorgaan, komt er vanzelf nog eens een dag dat ze gelijk krijgen. Dat is kennelijk ook wat ze drijft, ofzo...

Tegen die tijd is Nederland een derdewereldland dat ontwikkelingshulp ontvangt van Zambia en Kazachstan, maar zij - zij die het altijd al zagen aankomen - lopen dan rond met een genotsknots van een meter en kunnen elkaar trots vertellen dat ze al die tijd gelijk hadden. Dat staat dan goed op je CV, waar je tegen die tijd niks meer aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')