abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128562423
Dan moet je eens naar Sven Kokkelman kijken.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:21:10 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128562546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:16 schreef Knip het volgende:

[..]

Omdat vrouwen ook moesten studeren en een diploma halen. Daarom studies als culturele antropologie etc.
Die mutsjes worden toch gewoon allemaal voorleesmoeder. Niks aan de hand een geen concurrentie op de arbeidsmarkt.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:26:58 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128562827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:19 schreef arjan1212 het volgende:
Dan moet je eens naar Sven Kokkelman kijken.
Klopt, maar dat soort programma's lijken steeds verder verstopt te raken. Daarnaast doen ze vaak maar 10 minuten ofzo per item, dus echt iemand aanpakken is er niet bij, omdat ze toch door een aantal vragen heen moeten.

Bij een ander programma zag je destijds Rutte in de studio over het PGB en de gevolgen daarvan (ben even de naam kwijt), en de helft daarvan was dat Rutte het wegzette als een grove leugen en schandalig hoe de VVD zo in beeld wordt gebracht, en de helft was dat hij zelf de boel verder voorloog door te zeggen dat het schrappen van het PGB absoluut niet op de agenda staat en dit soort kwetsbare groepen niets te vrezen zouden hebben....

Toen werd Rutte dus even aangepakt, liegt hij zich eruit en acteert de vermoorde onschuld en roept heel hard dat hij het een schande vindt, etc etc... en vervolgens blijkt het allemaal dus gewoon te kloppen, en dan mis je dus de keiharde journalistieke ophef en aanpak die daaruit zou moeten voortkomen.

De media faalt keihard in Nederland.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:27:48 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128562876
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die mutsjes worden toch gewoon allemaal voorleesmoeder. Niks aan de hand een geen concurrentie op de arbeidsmarkt.
Toch handig dat iemand het even voor je voorleest, als je niet hebt leren lezen door het steeds slechtere onderwijs ... :P
pi_128564614
Mooi om te lezen dat steeds meer mensen het corrupte, doorzichtige spelletje van onze "volksvertegenwoordigers" doorzien. Nu nog het besef dat democratie meer van burgers eist, als alleen eens in de vier jaar een vakje rood kleuren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:05:50 #106
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128590808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Mooi om te lezen dat steeds meer mensen het corrupte, doorzichtige spelletje van onze "volksvertegenwoordigers" doorzien. Nu nog het besef dat democratie meer van burgers eist, als alleen eens in de vier jaar een vakje rood kleuren...
Dat besef zit wel goed, maar om actie te nemen moet je actie ondernemen.
En dat kost geld, wat er inmiddels bij de meeste niet meer is.
Als je moet kiezen tussen een week eten of tank vullen en parkeren in Den Haag om te demonstreren, kiezen de meeste toch voor eten.

Ze zijn murw gebeukt door alle leugens die ze krijgen.
Maar ik verwacht wel veel animo voor 21 september.
Zeker als de vakbonden aansluiten en bussen laten rijden.

Dan heb je pas mensen op de been.
Dat kon wel eens heel groot gaan worden.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:26:07 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_128591541
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:05 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat besef zit wel goed, maar om actie te nemen moet je actie ondernemen.
En dat kost geld, wat er inmiddels bij de meeste niet meer is.
Als je moet kiezen tussen een week eten of tank vullen en parkeren in Den Haag om te demonstreren, kiezen de meeste toch voor eten.

Ze zijn murw gebeukt door alle leugens die ze krijgen.
Maar ik verwacht wel veel animo voor 21 september.
Zeker als de vakbonden aansluiten en bussen laten rijden.

Dan heb je pas mensen op de been.
Dat kon wel eens heel groot gaan worden.
Ik heb heel mijn leven nog nooit gedemonstreerd, maar 21 september ga ik zeker van de partij zijn. Het volk moet nu maar eens voor zichzelf op gaan komen. Genoeg gebukt nu.

Het moet ergens beginnen. Hopelijk gaat het idd groot worden. Wat men elders kan, moeten we hier ook kunnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:38:05 #108
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_128591993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb heel mijn leven nog nooit gedemonstreerd, maar 21 september ga ik zeker van de partij zijn. Het volk moet nu maar eens voor zichzelf op gaan komen. Genoeg gebukt nu.

Het moet ergens beginnen. Hopelijk gaat het idd groot worden. Wat men elders kan, moeten we hier ook kunnen.
Het zal er wel lachwekkend uitzien; de rijkste mensen in de wereld die demonstreren voor nog meer rijkdom terwijl de rest van de wereld crepeert.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:03:29 #109
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128592938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:38 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Het zal er wel lachwekkend uitzien; de rijkste mensen in de wereld die demonstreren voor nog meer rijkdom terwijl de rest van de wereld crepeert.
Weer die dooddoener... :')

Rot toch op man. We hadden hier een prima land en dat wordt de laatste 15 jaar compleet afgebroken door een stel debielen die niet eens sluitende begroting voor elkaar weten te krijgen, ondanks idioot hoge belastinginkomsten, een hoog opgeleide bevolking, voorheen weinig werkloosheid, en een redelijk goede infrastructuur, met heel Europa als achterland, en 2 belangrijke mainports (Rotterdamse Haven en Schiphol).

Weet je hoe ongelooflijk knap het is als je het in zo'n situatie alsnog compleet weet te verneuken....!? Dan moet je het haast wel met opzet doen.

Een demonstratie is nog wel zo'n beetje het allerminste wat nu zou mogen gebeuren.
pi_128593759
quote:

[..]

:')

Volgens mij zijn we als mensheid toch echt allemaal op hetzelfde nulpunt van start gegaan, er is dus geen enkele reden om onszelf een schuldgevoel aan te praten vanwege die vermeende "rijkdom".

Als die rijkdom je niet bevalt, heb je nog altijd de mogelijkheid om te vertrekken. Dan kan de rest van de Europeanen protesteren. Niet om meer rijkdom te eisen, maar om het sociale vangnet, onze pensioenen, burgerrechten en andere verworvenheden overeind te houden in plaats van voor het karretje van plucheklevende, tot op het bot corrupte politici en hun vrinden bij banken en multinationals gespannen te worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:11:33 #111
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128602550
quote:

[..]

Wie is er rijk dan in Nederland ??
Ik niet lullo, al 2 jaar geen inkomen meer. Ik leef van mijn vrouw etc.
Volgens jouw moet ik me rijk voelen ?

Leuk joh, wil ik eens wat, eerst toestemming vragen of het deze maand wel kan qua geld.
Doe jij eens normaal, achterlijke holbewoner.

Ik heb geen leven, ik word geleefd door anderen, en dat noem jij rijkdom ?
Sukkel.
pi_128603916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 80:
- Hadden we de gulden.
- Konden we studeren, zwembaden, bibliotheken, gemeentehuizen, premie-A woningen et cetera, et cetera, allemaal subsidiëren met de belastinginkomsten. Tegenwoordig verdwijnt dat geld elders
- Was één inkomen genoeg om rond te komen voor een gezin
- Was tot je 72-ste doorwerken een belachelijk voorstel
- Werd fietsendiefstal nog als een vergrijp gezien.
- Waren er geen Oost-Europeanen die onze bejaarden doodmepten om een tientje
etc, etc, etc
Afgezien van de tyfus euro en EU vraag ik me echt af of in de jaren 80 de inkomens echt beter waren. We hebben nu veel meer bejaarden. Toch is kwaliteit van gezondheidszorg beter (ja echt waar), leven we langer en zie ik nog steeds iedereen om me heen idiote dingen kunnen doen en kopen. Daarnaast is Nederland nou echt crimineler nu?
Begin jaren 80 hadden we niet eens de basisbeurs... Maar inderdaad het is klote wat er nu gebeurt en een grote stap terug.
pi_128610992
Kunnen we dat geld niet beter in het omscholen van Nederlandse werklozen steken? Rutte hoort MP voor Nederland en niet voor Zuid-Europa te zijn.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:45:08 #114
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128611185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:34 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Afgezien van de tyfus euro en EU vraag ik me echt af of in de jaren 80 de inkomens echt beter waren. We hebben nu veel meer bejaarden. Toch is kwaliteit van gezondheidszorg beter (ja echt waar), leven we langer en zie ik nog steeds iedereen om me heen idiote dingen kunnen doen en kopen. Daarnaast is Nederland nou echt crimineler nu?
Begin jaren 80 hadden we niet eens de basisbeurs... Maar inderdaad het is klote wat er nu gebeurt en een grote stap terug.
"We leven langer" komt omdat nu veel meer mensen veel minder fysiek zwaar werk hoeven te doen, maar gewoon kantoorbaantjes enzo hebben, en betere werkomstandigheden. Heeft weinig met de gezondheidszorg te maken.

Daarnaast verdienen we nu wellicht meer, maar is de koopkracht omlaag gegaan, en kun je dus niet meer fatsoenlijk leven van 1 normaal midden-inkomen, als je een gezin moet onderhouden in een huisje.
pi_128612543
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ten eerste omdat er geen solidariteit is tussen de burgers. Iedereen wijst naar elkaar: Links,. Rechts. Autochtoon. Allochtoon. Huizenbezitters en mensen die al jaren zoeken. De oude garde die alles meehad, en de jonge generatie die nu overal buitenvalt. Etc etc.

Divide and Conquer.

Ten tweede omdat men jarenlang GEÏNDOCTRINEERD is met het stigma dat demonstreren en protesteren alleen iets is voor "LINKS LANGHARIG WERKSCHUW TUIG!", en dus weggezet worden als kansloze sneue idioten die niets beters te doen hebben dan zeuren.

Daarnaast is er uiteraard ook nog het "Ach, we hebben het toch best goed hier!?", en "We kennen hier geen echte armoede!", en dat soort simpele dooddoeners waarmee alle (terechte) kritiek weggewoven wordt. Het grote schouderophalen.
HET probleem van NL in een notedop!
pi_128612623
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Des te schrijnender dus dat voornamelijk VVD en CDA dat de laatste 15 jaar echt helemaal compleet hebben weten af te breken en te verneuken.

De bevolking was gemiddeld goed opgeleid. Weinig werkloosheid. We hadden prima onderwijs en goede betaalbare zorg. We hadden een sociaal en eerlijk vangnet voor mensen die het even iets minder hadden. Etc etc.

We waren een moderne kenniseconomie. Nu worden we aan alle kanten ingehaald, weigeren we te investeren in onderwijs, is de zorg onbetaalbaar geworden, is de woningnood en de huizenmarkt verneukter dan ooit, en het ergste is misschien nog wel dat het land geregereerd wordt door volstrekte debielen die daar ook nooit aansprakelijk voor gesteld zullen worden, maar straks allemaal afvloeien naar andere pluche-baantjes, ondanks aangetoonde incompetentie. Want corrupt.
Het is triest, intriest, maar je hebt wel gelijk....
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 10:40:04 #117
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128612667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:46 schreef beerten het volgende:
Als we alle cynisme nu eens weglaten en komen tot de essentie van het verhaal: wij zijn te laf en te arrogant om onze handjes te laten wapperen. Te beroerd om een CV-leiding aan te leggen. Dan verdienen we ook nog eens 20 euro minder dan Jantje met zijn schone nagelriempjes achter de computer "op kantoor".
Maar dat willen we niet horen.
100 punten voor je rake post.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128612677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit alleen CDA en VVD zijn. Eigenlijk hebben alle grotere middenpartijen meegedaan aan het doorschieten van de liberalisering en het afdragen van soevereiniteit aan Europa. Ook PvdA en D66.
Ook waar. Dat hele europa is het prestigeproject van politici (geweest) en die euro is ons door de strot geduwd.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 10:42:19 #119
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128612728
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:35 schreef stopnaald het volgende:

[..]

HET probleem van NL in een notedop!
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het is triest, intriest, maar je hebt wel gelijk....
Kortom: we zijn verwijfd.
Sja...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128612936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:40 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ook waar. Dat hele europa is het prestigeproject van politici (geweest) en die euro is ons door de strot geduwd.
Mensen die het nut van 1 Europa niet snappen: :')___!!!

Dat de huidige Europese politiek volledig verziekt/gestoord is: helemaal mee eens, maar in mijn ogen is de oplossing niet een nieuw hekwerk om de landsgrenzen en boerenkool blijven eten zoals in de jaren '50. Dat zou een typische reactie zijn van een tanende macht die denkt nog wel wat voor te stellen.

Mijn irritatie zit vooral in de volstrekte incompetentheid van de Europese politiek om effectief en efficient te werken:
- subsidies van allerlei projecten, zoals snelwegen in Polen waar de Polen zelf ook niet op zitten te wachten
- Brussel-Straatsburg gereis niet af weten te schaffen
- Dat afstempelen om je dagvergoeding maar te ontvangen (zoals Pownieuws laatst in beeld bracht) niet weten te beteugelen
- Allerlei dingen promoten wat totaal geen toegevoegde waarde heeft ("Kip, het meest veelzijdige stukje vlees": waarom moet dit door de EU gesusidieerd worden???)
- Nationale overheiden moeten aan alle kanten bezuiningen: waar bezuiningd de EU? Ik zie/hoor niets.

Zolang men in Europa dit soort basale zaken niet op orde brengt, moet men niet vreemd opkijken dat de aversie tegen de EU toeneemt. Maar zelfs dat lijkt de gemiddelde Europarlementarier zich niet te beseffen.
pi_128613078
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:46 schreef beerten het volgende:
Als we alle cynisme nu eens weglaten en komen tot de essentie van het verhaal: wij zijn te laf en te arrogant om onze handjes te laten wapperen. Te beroerd om een CV-leiding aan te leggen. Dan verdienen we ook nog eens 20 euro minder dan Jantje met zijn schone nagelriempjes achter de computer "op kantoor".
Maar dat willen we niet horen.
Dit dus!

http://tegenlicht.vpro.nl(...)/duitsland-wint.html
pi_128614141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:49 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mensen die het nut van 1 Europa niet snappen: :')___!!!
Mensen die niet kunnen lezen wat er staat en dus zelf maar iets bedenken en dat vervolgens spottend becommentariëren. Dat is pas :')

quote:
Dat de huidige Europese politiek volledig verziekt/gestoord is: helemaal mee eens, maar in mijn ogen is de oplossing niet een nieuw hekwerk om de landsgrenzen en boerenkool blijven eten zoals in de jaren '50. Dat zou een typische reactie zijn van een tanende macht die denkt nog wel wat voor te stellen.
Waarom ga je er vanuit dat als een ander kritiek heeft op Europa (of beter gezegd: de Europese politici), dat DUS een roep om terugkeer naar de jaren '50 is?

Hoe je het ook wend of keert, Europa IS een prestigeproject van politici en de euro IS de nederlandse burger tegen zijn wil, door de strot geduwd. Net zoals al die Zuid-Europese banken die met ons geld overeind gehouden zijn of de missies in Afganistan. En dan is mijn punt niet of die beslissingen goed of fout waren, maar dat deze beslissingen tegen de wil van het (overgrote deel van het) volk door onze politici erdoor gedrukt zijn, omdat het goed was voor de carrière van diezelfde politici.

quote:
Mijn irritatie zit vooral in de volstrekte incompetentheid van de Europese politiek om effectief en efficient te werken:
- subsidies van allerlei projecten, zoals snelwegen in Polen waar de Polen zelf ook niet op zitten te wachten
- Brussel-Straatsburg gereis niet af weten te schaffen
- Dat afstempelen om je dagvergoeding maar te ontvangen (zoals Pownieuws laatst in beeld bracht) niet weten te beteugelen
- Allerlei dingen promoten wat totaal geen toegevoegde waarde heeft ("Kip, het meest veelzijdige stukje vlees": waarom moet dit door de EU gesusidieerd worden???)
- Nationale overheiden moeten aan alle kanten bezuiningen: waar bezuiningd de EU? Ik zie/hoor niets.

Zolang men in Europa dit soort basale zaken niet op orde brengt, moet men niet vreemd opkijken dat de aversie tegen de EU toeneemt. Maar zelfs dat lijkt de gemiddelde Europarlementarier zich niet te beseffen.
Allemaal met je eens, maar het punt van Yi-Long blijft staan. Die EU kan zich gedragen zoals ze doet, omdat onze eigen politici dat faciliteren. Neem alleen al je laatste punt: op nationaal niveau moet er aan alle kanten (en in sommige landen zelfs op absurde manieren) worden bezuinigd en op europees niveau blijft het een rupsje-nooit-genoeg. Maar als er dan over een nieuwe begroting moet worden onderhandeld, stemmen de nationale politici als makke schapen toe.

En waarom blijft dat zo? Omdat diezelfde politici toch steeds weer aan de macht geholpen worden, doordat heel veel kiezers zich steeds weer laten lijmen.
pi_128615006
Is al lang zo. Ga maar 'ns op een scheepswerf kijken, loopt het vol met portugezen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:33:46 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128616774
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:36 schreef Zienswijze het volgende:
Kunnen we dat geld niet beter in het omscholen van Nederlandse werklozen steken? Rutte hoort MP voor Nederland en niet voor Zuid-Europa te zijn.
Merkel hat gesagt.
Merkel ooit lid van de communistische jongeren afdeling van de staatspartij SED(DDR)weet wel hoe het werkt om een grote natie te creëren.
Maw droeftoeter Rutte heeft niets te willen. Alle macht ligt in Brussel. Ons kabinet is uitgerangeerd en staat op een zijspoor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:39:47 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128617016
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

"We leven langer" komt omdat nu veel meer mensen veel minder fysiek zwaar werk hoeven te doen, maar gewoon kantoorbaantjes enzo hebben, en betere werkomstandigheden. Heeft weinig met de gezondheidszorg te maken.

Daarnaast verdienen we nu wellicht meer, maar is de koopkracht omlaag gegaan, en kun je dus niet meer fatsoenlijk leven van 1 normaal midden-inkomen, als je een gezin moet onderhouden in een huisje.
Niet geheel waar. Het aantal mensen met een brun-out die zo nodig aan de ratrace willen meedoen maar dit niet aan kunnen neemt gigantisch toe.
En als het om fysiek werk gaat is er niet veel veranderd. Vroeger sleepte men met een zak cement van 50 kilo, maar nu met 2 zakken van 25 kilo gelijktijdig. Want alles moet morgen af. Het werktempo is gigantisch toegenomen. Door tijdsdruk en het mag niets meer kosten gaat de kwaliteit ook nog eens achteruit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 05-07-2013 15:46:41 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')