abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128527713
Zwangerschap & geboorte

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
07 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)

06 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Taartjesfee op 04-07-2013 22:23:48 ]
pi_128527728
Nog wijzigingen voor de OP?
pi_128527763
ja gooi jij em ineens dicht :D

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:27 schreef Mabawa. het volgende:
Spontane harde buiken zijn wel gestopt gelukkig. :) Alleen toen ik vannacht eruit moest om te plassen maar dat is niet zo erg.
Het is zover, ik moet weer werken. Ach nog 3 mnd en een beetje en dan heb ik verlof!

Ik wil ook een schommelstoel maar dat gaat hier waarschijnlijk niet passen :(

Fijne dag allemaal!
Ben je gevoelig voor blaasontsteking? kan tijdens een zw.schap heel anders tot uiting komen dan normaal, oa harde buiken enz krijg je dr van.

Schommelstoel, wij hebben er een van marktplaats, zat bij t kamertje en ik ben er zo blij mee O+
:)
pi_128528366
Gaaf!
pi_128528480
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:47 schreef Kiwisoep het volgende:
Gaaf!
Kiwi heb je eigenlijk al een datum? Of wil je die niet delen?
pi_128528486
Gelukkig geen harde buiken meer Mabawa!

En Spewey ook voor de overheerlijke suikersnack. Het lijkt wel of iedereen aan bod komt.

Schommelstoel gratis bij het kamertje gekregen. De mensen van wie we de spullen overgenomen hebben hadden hem Zelfs nog nooit gebruikt. Was een grote verrassing toen de klep van de bus open ging O+

Gisteren afmaken is niet helemaal gelukt. Het was op een gegeven moment 3 uur, toen ben ik maar gestopt. Heb ook geen naaimachine :') En te ongeduldig om op mamma te wachtwn :D
pi_128528504
Ja kiwi, datum kreeg je toch vandaag? :D
pi_128528839
Morgen! Tenminste dan veewacht ik het te weten. Weet nog niet of ik het deel hoor! Tenzij het echt een verjaardagsbaby zal worden haha. Is het normaal dat ik wel wat zenuwachtig ben voor morgen?
pi_128528885
Kiwi, tuurlijk is dat normaal. Je weet straks precies wanneer de baby komt en je hebt een keizersnede voor de boeg dat is best spannend hoor!

Hilz, wat ene leuke verassing!
pi_128528925
Maar ben inderdaad ook heel nieuwsgierig naar je schommelstoel met kussentje! Wanneer komen de hulptroepen (mams met naaimachine)? Show je daarna hoe het geworden is?
pi_128528927
Tuurlijk is dat spannend Kiwi. Je bespreekt toch de nieuwe verjaardag van je beebie!

Ik ga hem nu afmaken :) Tis eigenlijk het vermaken van een ander kussen. Anders was het op de hand niet te doen.
pi_128528970
Gelukkig Sull. Het is natuurlijk niet zo dat we mirgen een baby krijgen, maar het feir dat we het morgen weten, wanneer we papa en mama worden... Gaaf! Maar dus ook spannend. Alle twijfels die ik de hele zwschap niet gwhad heb komen nu :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:33:10 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128529597
Nou kan me zeker voorstellen dat het spannend is Kiwi! Je krijgt dan gewoon te horen wanneer je meisje geboren gaat worden O+

Ben benieuwd Hillz! En damn, tot 3 uur :o Ik lig dan al kwijlend in een hoekje van vermoeidheid.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:38:12 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128529726
Spannend Kiwi! Ik zou ook zenuwachtig zijn :Y

Vandaag 37 weken! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:38:23 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128529734
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:38 schreef Sylver_ het volgende:
Spannend Kiwi! Ik zou ook zenuwachtig zijn :Y

Vandaag 37 weken! *O*
Meldplicht! *O*
pi_128530186
Mabawa, mooi dat je spontane harde buiken minder zijn nu. Rustig aan doen dan :Y

Kiwi, kan me voorstellen dat het erg spannend is! Maar ook wel weer fijn dat je morgen weet waar je aan toe bent :)

Sylver, gefeliciteerd met 37 weken!! Nu mag het officieel gebeuren..Maar wacht nog maar lekker even hoor :). Je hebt tot nu toe ook zwangerschap zonder lastige complicaties of grote ergernissen toch?

Hilz, succes met het kussen voor de schommelstoel!

Ik wilde ook erg graag een schommelstoel op de babykamer en heb hem uiteindelijk via marktplaats bij een vrouw vandaan die oude schommelstoelen renoveert en daar ook leuke passende kussens bij maakt. In het babykamertjes topic staat hij ook op de foto. (http://www.schommelstoel.net/fotogallerij/)

En, vandaag 36 weken *O*
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:06:05 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128530567
Thanks!
En yep Suusz, ik mag niet klagen :) Feli met 36 weken! *O* Zit echt precies een week tussen ons :)

Had ik al gezegd dat ik ook een schommelstoel wil? :P

Ik wil ook nog een nachtkastje naast het ledikantje, maar ik heb de Denver babykamer en nu kan ik maar niet kiezen wat voor kastje er leuk bij zal staan (laat staan vinden).
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:08:40 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128530645
Suusz, ik zat net ook op die website te kijken! Tevreden over alles? (levering, kwaliteit)?
pi_128530789
Yay voor Sylver er Suusz! *O*
pi_128530915
Een schommelstoel lijkt me zo leuk O+. Maar wij hebben eigenlijk iets veel leukers... Een grote fateuil waar mijn opa altijd in zat toen hij nog leefde. Hij zat altijd in die stoel en dan nam hij zijn kleinkinderen op schoot om te knuffelen en verhaaltjes te vertellen O+. En nu staat 'ie dus bij ons op de babykamer. Zo rond mijn UD zou mijn grootvader 100 jaar oud zijn geworden, wat het voor mij nog specialer maakt (en stiekum hoop ik op zijn 'verjaardag' te bevallen).
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:19:16 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128530998
Oh mooi zand! O+ Wat klinkt (en is) dat speciaal!
pi_128531022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:08 schreef GotC het volgende:
Suusz, ik zat net ook op die website te kijken! Tevreden over alles? (levering, kwaliteit)?
Ja, tevreden inderdaad. Ik had de website eerder gezien en vond toen de stoelen nog net iets te duur. Maar kwam haar later ook op marktplaats tegen waar ik een lager bod had gedaan en dat was ook prima (tipje dus, al zal zij er misschien iets minder blij mee zijn :@ ). Ik heb de stoel niet laten leveren maar uiteindelijk zelf opgehaald omdat ik hebberig was geworden en hem ineens ook perse dezelfde dag wilde hebben *)

Zand, dat is inderdaad heel bijzonder, gaaf!
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:21:23 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128531059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:20 schreef Suusz het volgende:

[..]

Ja, tevreden inderdaad. Ik had de website eerder gezien en vond toen de stoelen nog net iets te duur. Maar kwam haar later ook op marktplaats tegen waar ik een lager bod had gedaan en dat was ook prima (tipje dus, al zal zij er misschien iets minder blij mee zijn :@ ). Ik heb de stoel niet laten leveren maar uiteindelijk zelf opgehaald omdat ik hebberig was geworden en hem ineens ook perse dezelfde dag wilde hebben *)

Ha, goeie tip, thanks! ;) Fijn dat de kwaliteit ook goed is, dat is altijd zo'n vraagteken bij online kopen..
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:21:50 #24
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128531073
Dat is wel gaaf, Zand :Y
pi_128531079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:20 schreef Suusz het volgende:

[..]

:D

Je zou mij kunnen zijn ;).
pi_128531084
jeetje zand... dat is wel echt heel speciaal O+
pi_128531217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Ha, goeie tip, thanks! ;) Fijn dat de kwaliteit ook goed is, dat is altijd zo'n vraagteken bij online kopen..
Oja, bedenk me nog wel dat je even op de hoogte moet letten, elke stoel is anders. De zitting van onze schommelstoel is wat lager. Is voor mij zelf prima, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt.
pi_128531584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:07 schreef Kiwisoep het volgende:
Morgen! Tenminste dan veewacht ik het te weten. Weet nog niet of ik het deel hoor! Tenzij het echt een verjaardagsbaby zal worden haha. Is het normaal dat ik wel wat zenuwachtig ben voor morgen?
heel normaal :Y

schommelstoel heb ik ook..heel goedkoop via marktplaats *)

dat is wel speciaal zand :)

Ik heb echt een bewegelijke baby in mijn buik :o echt vanacht meer dan een uur (ja ik lag wakker) en sinds half 9 is ze ook constant eigenlijk wel aan het bewegen...dat was bij D echt niet zoveel
ik hoop maar dat het niet heel veel zegt over na de bevalling :D
pi_128531833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:16 schreef zandsculptuur het volgende:
Een schommelstoel lijkt me zo leuk O+. Maar wij hebben eigenlijk iets veel leukers... Een grote fateuil waar mijn opa altijd in zat toen hij nog leefde. Hij zat altijd in die stoel en dan nam hij zijn kleinkinderen op schoot om te knuffelen en verhaaltjes te vertellen O+. En nu staat 'ie dus bij ons op de babykamer. Zo rond mijn UD zou mijn grootvader 100 jaar oud zijn geworden, wat het voor mij nog specialer maakt (en stiekum hoop ik op zijn 'verjaardag' te bevallen).
O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128532021
Sylver LLM, yay! *O*

Suusz ook een mooie mijlpaal!

zand, klinkt heel bijzonder!

Stoel in de babykamer heb ik niet, nog niet zeker of we er een nodig gaan hebben... Kiddo komt de eerste tijd toch bij ons op de kamer.
Home is where the O+ is...
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:57:20 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128532268
Thanks Suusz!

Bla, heerlijk he, zo'n bewegelijke baby? O+ Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben of het idd ook wat zegt over hoe de baby in 'het echt' zal zijn! Iemand ervaringen?
pi_128532437
ja ik vindt het wel erg gezellig :)
ik las laatst ergens dat het niet zoveel zegt...maarja, dat scheelt vast ook van baby tot baby
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:03:32 #33
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128532475
Wat is LLM? :@

En ik ben ook wel benieuwd of de bewegelijkheid iets zegt over de baby 'in het echt' :)
Ik vind d'r erg netjes en bescheiden, lees dat veel mensen gekneusde ribben etc hebben, maar bij mij beweegt ze gewoon rustig en schopt op niet pijnlijke plaatsen O+
pi_128532908
Gefeliciteerd LLM en bijna LLM *O*
(LLM = Laatste Loodjes Mama)

Wat een enorme rukdag! Na suikerdrankje was het 13.7 dus heb ik net t stempel zwangerschapsdiabetes gehad. Mocht meteen door naar diabetesvpk en arts, grote doos met prikshit en een pluchebeest gehad.(diabetesbeer :') ) Afspraak voor diëtiste en gyn en moet ik vandaag en morgen 7 keer prikken en verwacht ze dat ik vrijdag weer terug mag en insuline krijg :/

Vind het steeds minder jammer dat het m'n laatste zwangerschap is :')

Nu ga ik even lekker huilen
pi_128533034
oooh spewey wat klote!! niet wat je verwacht had dus. Geen symptomen? Ik weet eigenlijk niet eens of er symptomen zijn behalve bolle buik baby...

Llm is iets met op het eindje lopen en dat je je verplicht iedere dag moet melden hier :)

edit: spuit 11 :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:21:22 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128533143
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:15 schreef Spewey het volgende:
Gefeliciteerd LLM en bijna LLM *O*
(LLM = Laatste Loodjes Mama)
Ah, bedankt!

quote:
Wat een enorme rukdag! Na suikerdrankje was het 13.7 dus heb ik net t stempel zwangerschapsdiabetes gehad. Mocht meteen door naar diabetesvpk en arts, grote doos met prikshit en een pluchebeest gehad.(diabetesbeer :') ) Afspraak voor diëtiste en gyn en moet ik vandaag en morgen 7 keer prikken en verwacht ze dat ik vrijdag weer terug mag en insuline krijg :/

Vind het steeds minder jammer dat het m'n laatste zwangerschap is :')

Nu ga ik even lekker huilen
Awwwh! Toch zwangerschapsdiabetes ;( :*
pi_128533144
Het was wel shocking dat het zo hoog was een uur na die gore zooi
pi_128533158
oei spewey, wat een tegenvaller :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:23:26 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128533218
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:18 schreef Hilzillah het volgende:
oooh spewey wat klote!! niet wat je verwacht had dus. Geen symptomen? Ik weet eigenlijk niet eens of er symptomen zijn behalve bolle buik baby...
Veel dorst (en veel plassen). Volgens mij had Spewey dat ook?

quote:
Llm is iets met op het eindje lopen en dat je je verplicht iedere dag moet melden hier :)

edit: spuit 11 :')
Oh! Vandaar de meldplicht! Goed om te weten :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:25:23 #40
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128533289
Spewey -O- :( wat klote joh..en idd nog flink hoog een uur later.
pi_128533357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:03 schreef Sylver_ het volgende:
En ik ben ook wel benieuwd of de bewegelijkheid iets zegt over de baby 'in het echt' :)
Dat onderwerp is een aantal maanden geleden hier toevallig ook ter sprake gekomen, toen was de conclusie dacht ik dat het een niks zei over het ander ;).

@Spewey balen zeg -O-.
pi_128534123
balen zeg :*
pi_128534551
Spewey, wat ruk :(. Dus toch... Maar prikken ze al zo snel na dat vieze drankje? Bah. Hoop dat je dagcurves toch meevallen!
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:08:49 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128534871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:00 schreef Cwen het volgende:
Spewey, wat ruk :(. Dus toch... Maar prikken ze al zo snel na dat vieze drankje? Bah. Hoop dat je dagcurves toch meevallen!
Bij mij was het na 2 uur..maar verschilt volgens mij per ziekenhuis :?
pi_128535047
Hier bij de eerste wel een erg drukke buikbaby en ook na de geboorte erg druk qua bewegen, hield zichzelf ook wakker door z'n ongecontrolleerde bewegingen, daarom bij 5 weken gaan inbakeren.
Deze is iets rustiger in de buik volgens mij (niet veel) maar hoop in ieder geval dat ze zichzelf niet wakker gaat houden tijdens dr slaapjes.. ;)

Spewey, wat vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt! Gaan ze niet eerst met een dieet proberen dus? (ik weet niet wat de waarde een uur na dat drankje moet zijn, weet alleen wat ie na twee uur moet zijn).
succes met prikken morgen en hopelijk is het snel in te regelen met insuline zodat je (en vooral de baby) er weinig last van hebt! :*
pi_128535358
Internist dacht niet dat ik het met alleen dieet zal redden omdat ik al vrij weinig en beperkt eet door al dat spugen wat ik deed.
Vind het nog het meest klote straks voor Pino, ben je net op de wereld en dan gaan ze al in je prikken
pi_128536538
Spewey wat klote!
Je hebt het over baby prikken na de geboorte, is dat een paar keer voor de check of moet je baby dan echt een hele periode geprikt worden? Ik ken eigenlijk alleen de gevallen waarbij moeder al diabetes had voor de zwangerschap. Is dat heel anders?

Sylver en Suusz gefeliciteerd met een weekje erbij, wat gaat het toch nog redelijk vlug voorbij he!
Zand de stoel klinkt inderdaad ook heel bijzonder. Kan veel waarde hechten aan dat soort dingen, is het een mooie stoel? Of vooral door de herinneringen mooi ;)

Suusz ik vind jullie stoel echt mooi, maar weet ook niet of ik er mee ga pronken omdat het gewoon 'hoort' in een babykamertje, of dat hij ook daadwerkelijk gebruikt zal worden. Ik denk dat het bij mij vooral sier zou zijn, met leuke kussentjes erin (die ik dan weer lekker koop, ipv maak hihi). Maar wie weet, komt 'ie er alsnog.

Blij dat jullie begrijpen waar de zenuwen vandaan komen. Inderdaad, we gaan gewoon een verjaardag plannen voor ons meisje. Al heb ik wel heel snel harde buiken. Ah en nog veel meer eigenlijk. Dus wie weet?

Nu lekker ff foto's van de zwangerschap inplakken tot nu toe, de foto's van de fotoshoot versturen voor op canvasdoekjes, lekker dagje.
pi_128536542
Spewey, dat is balen zeg!
pi_128536869
Kiwi, ga je het nou toch nog spannend maken? :D

Spewey, op zich kan het geen kwaad voor Pino, en als je het met insuline onder controle houdt vallen de onderzoeken na geboorte volgens mij ook wel mee?
pi_128536989
Haha nee spannend word het denk ik niet hoor. Ik maak het spannender als dat het is _O-
pi_128537310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:46 schreef Kiwisoep het volgende:
Spewey wat klote!
Je hebt het over baby prikken na de geboorte, is dat een paar keer voor de check of moet je baby dan echt een hele periode geprikt worden? Ik ken eigenlijk alleen de gevallen waarbij moeder al diabetes had voor de zwangerschap. Is dat heel anders?

Van wat ik net begrepen heb wordt z'n spiegel gedurende 24 uur in de gaten gehouden en afhankelijk van de resultaten wordt hij dan bijgevoed, ik wil bv geven dus dan zal hij, mocht het nodig zijn, wel wat kv krijgen
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 14:04:57 #52
5428 crew  miss_sly
pi_128537490
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:01 schreef Spewey het volgende:

[..]

Van wat ik net begrepen heb wordt z'n spiegel gedurende 24 uur in de gaten gehouden en afhankelijk van de resultaten wordt hij dan bijgevoed, ik wil bv geven dus dan zal hij, mocht het nodig zijn, wel wat kv krijgen
Bij S was het inderdaad de bedoeling om de eerste 24 uur iedere 3 uur te prikken (hielprik, heel zielig), maar na de derde keer was ze al stabiel en hoefde het niet vaker. KV heeft ze wel gehad, wel via fingerfeeden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128537506
quote:

[..]

Je kunt proberen alvast vanaf 37 weken met de hand wat voor te kolven als je al productie hebt, dan kunnen ze hem dat geven. Als je dat wil, natuurlijk ;)
pi_128537628
Ah okee. Misschien inderdaad alvast zorgen voor wat bijvoeding (bv). Als dat lukt uiteraard

Wat mij herinnerd aan het feit dat mijn hemdje doorweekt was aan 1 kant vannacht, getsie!
pi_128537819
Spewey wat balen. En meteen volop actie zo te lezen. Hebben ze ook nog naar de groei van de baby gekeken?
Zand dat is wel heel speciaal idd.
Sylver llm vanaf bnu meldplicht
Suusz je bent toch maar mooi al 36wk nog een week en je hebt een a terme baby
pi_128537840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:05 schreef Cwen het volgende:

[..]

Je kunt proberen alvast vanaf 37 weken met de hand wat voor te kolven als je al productie hebt, dan kunnen ze hem dat geven. Als je dat wil, natuurlijk ;)
Oh dat is wel een goede tip, het lekt al een tijdje :')

Wat fijn dat S al zo snel stabiel was, ik moest al huilen bij het gewone hielprikje

Vanmiddag naar de vk, overdracht naar Gyn en vanavond pretecho, dus ik ga wel even vragen hoe groot m'n mannetje wordt geschat
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 14:13:58 #57
5428 crew  miss_sly
pi_128537915
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:12 schreef Spewey het volgende:

[..]

Oh dat is wel een goede tip, het lekt al een tijdje :')

Wat fijn dat S al zo snel stabiel was, ik moest al huilen bij het gewone hielprikje
Ja, dat hielprikje is echt ultiem sadistisch :'(

BV opvangen kun je inderdaad proberen! En dan echt in hele kleine hoeveelheden invriezen. Volgens mij is er wat over te vinden op borstvoeding.com
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128538016
Dank! Ga vanavond daar eens lezen :Y
pi_128540183
Hier vielen de prikjes na de geboorte mee, bij het eerste prikje heeft ie wat gejammerd en tweede en derde prikje gaf hij geen kik.. (Hier was het drie keer prikken in een tijd tussen geboorte 3.30 en 12.00, wat uiteindelijk wat later werd omdat ze het druk hadden) waardes waren alle drie goed en mocht toen naar huis. Ik heb toen geen insuline gehad misschien dat dat scheelt..
Maar als je je suiker met insuline goed onder controle hebt is de kans op een suiker dipje en dus bijvoeding volgens mij vrij klein..
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:12:17 #60
30252 Soempie
Procreating
pi_128540514
Spewey -O- Hopelijk is het zoals hillie zegt in haar laatste zin.

Hier viel de hielprik zelf trouwens wel mee, dus dat kan ook nog.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128543370
Kussen KLAAR! Hij moet nog wel even douchen... er zit bloed op aan de achterkant. -O- En ik heb een zere vinger :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128543837
Dat geeft de zwangere weer moed, thanks Hillie :*

Om 19uur lekker babyloeren, ben wel toe aan wat leuks O+
pi_128544668
Sylver en Suusz, allebei een mooie mijlpaal! *O* *O*

Spewey wat ontzettend rot. Hopelijk valt het instellen een beetje mee :*

Goed werk gedaan Hilz!!
pi_128544676
Wat goed, Hilz!

Spewey, veel plezier! Hoe ver ben je nu?
pi_128544948
Nice Hilz!

Ik ben nu 28+1
pi_128544981
Goed bezig Hilzillah! Leuk geworden.

Hier een heel lijstje met to-do afgewerkt ondertussen, denk dat ik nu ff een uurtje op bed plof en ff dom tv ga liggen staren :') . Ben kapot!
pi_128545358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:24 schreef mignonne het volgende:
ja gooi jij em ineens dicht :D

[..]

Ben je gevoelig voor blaasontsteking? kan tijdens een zw.schap heel anders tot uiting komen dan normaal, oa harde buiken enz krijg je dr van.

Schommelstoel, wij hebben er een van marktplaats, zat bij t kamertje en ik ben er zo blij mee O+
Goeie, ga morgen even een plasje naar de ha brengen. Dank je!
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:55:52 #68
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128545420
Veel plezier Spewey :* Lekker babyspieken na dat rotte nieuws van vanmorgen.

Dom tv staren O+

Straks wel sporten..zucht. Vind het leuk om te doen en daarna ben ik blij dat ik ben gegaan maar damn, wat kost het moeite om zin te maken :')
pi_128546342
Pff morgen weer een dagje vroeg op om de schilder binnen te laten, ben gebroken nu (niets gewend) vind het ook raar om een dutje te doen als er iemand hier aan het werk is ;) maarrrr... als het goed is is de schilder morgen klaar op onze nieuwe slaapkamer, dan kan ons bed naar boven (zolder) van het weekend en dan kan onze oude kamer worden opgeknapt voor Jelle (gaatjes plamuren en twee muren texen en muurstickers plakken en dan meubeltjes er in, dus niet super veel werk) en dan kan Jelle z'n oude kamer weer gereed gemaakt worden voor babykamer (ook niet veel werk gelukkig) en dan gaan we het toch op tijd klaar hebben voor da baby komt (als die niet besluit veel eerder te komen tenminste ;) ) maar dat zal wel los lopen (en het wiegje komt de eerste dagen toch op onze kamer te staan.

Spewey veel plezier met babyspieken vandaag

Hilz wat mooi geworden zeg!!

Gotc, ik geloof meteen dat het je moeite kost om je naar het sporten te slepen, maar dat het wel fijn is als je geweest bent!
pi_128546529
Och spew wat rot! En met die waarden en jouw al okaye dieet wordt t moeilijk met een dieet idd.

Wat eerder al gezegd werd. Je kindje is direct afhankelijk van jouw insuline/suikers. Hij krijgt het nu zelf niet ingesteld en die kindjes schieten na de bevalling ook alle kanten op. Echter als jouw insuline/suikerspiegel weer normaal is, hetzij met dieet hetzij met spuiten, dan heb je dezelfde kansen als iedere andere zwangere op een ontregeld kind of complicaties omdat je kindje dan gewoon normale suikers toegevoerd krijgt.

Mijn jongste is ook geprikt wegens heul groot. Maar toen de eerste controles goed waren hebben ze het daarbij gelaten. Maar goed ik had geen diabetes, mijn baby viel alleen in het diabetesprotocol vanwege gewicht
pi_128546864
Dom tv staren is zeker O+
Nog even alle uitleg over zwschsuiker gelezen. Er komt behoorlijk wat bij kijken als ik dat zo lees...
pi_128547195
Spew wat vervelend maar gelukkig wel tijdig geconstateerd dus dan is het nog goed binnen de perken te houden.

Zand wat een mooi idee van die stoel. Echt heel speciaal.

Kiwi morgen weet je gewoon wanneer je kleine meisje geboren gaat worden, spannende dag voor jullie.

De afgelopen dagen niet veel gedaan, heb vakantie. Maar nu wel al 2 dagen pijn in mn lies, is dit een voorbode van bekkenpijn? Morgen om 1600 uur de 20 wekenlang echo, vind het nu wel spannend worden.
pi_128547286
quote:

[..]

He bah Spewey...zit je ook niet op te wachten.

Ik kwam er bij Noah pas met 40+1 achter dat ik zw. diabetes had en werd toen de volgende dag meteen ingeleid. Noah is toen na de geboorte een paar keer geprikt. Hij is om 18.13 geboren en is s nachts 1x geprikt, na de geboorte ook en de volgende ochtend. Daarna mochten we naar huis.

Ik werd ook gecontroleerd bij de nacontrole bij de gyn, dat de waardes weer normaal waren.

Noah is bijgevoed, maar niet door de suikerwaardes, hij had honger maar hij zoog niet meteen aan. Ook met fingerfeeding gedaan en een keer een flesje.

Sterkte :* gelukkig ben je er op tijd bij en kan je je er op voorbereiden
Lotte!
Noah!
pi_128547384
Gotc dat geloof ik ook best. Sterkte! Vanavond ben je trots dat je toch maar weer ff bent geweest.

Hilliebillie wat heerlijk als het opschiet in huis!

De rest... Sorry!
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:06:01 #75
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128548395
Onze datum, eind januari!
pi_128548419
Gefeliciteerd!
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:08:21 #77
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128548465
Thanx! Ben nu nog opzoek naar een interessant zwangerschapsboek voor mijn vrouw. Niet te spiritueel, mag/moet wel wat humor hebben, maar vooral ook informatief.

Waarschijnlijk 1 van de weinige mannen in dit topic, maar goed denk dat ik voor bovenstaande vraag wel op de juiste plek ben! :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:18:43 #78
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128548806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:39 schreef Kiwisoep het volgende:
Gotc dat geloof ik ook best. Sterkte! Vanavond ben je trots dat je toch maar weer ff bent geweest.

Hilliebillie wat heerlijk als het opschiet in huis!

De rest... Sorry!
Dat is waar :) Komt goed!

Martine, spannend morgen. Veel plezier :)
pi_128550363
Leuk om er weer een man bij te hebben!
Hoever is je vrouw/vriendin nu?

Een leuk zwangerschapsboek... Eh ja. Ik vind zelf het negenmaandendagboek van pauline Oud heel leuk, maar das geen informatieboek denk ik. Ik heb een oud boekje gekregen van een collega, dat lekker spottend was. Maar daar hou ik wel van, het heette 'roze wolk? aan mn reet!'
Ook het papaboekje van Kluun is voor beiden erg leuk om te lezen en geen zware kost.
Verder zou ik lekker alle nieuwsbrieven via internet naar je mail laten versturen, ook naar die van jou. Mijn vriend krijgt ook een kalender-iets per week binnen en praat mij dan bij over wat ik aan kwaaltjes zou kunnen hebben, hoe groot de baby waarschijnlijk ongeveer is... Best heel leuk omdat hij veel meer betrokken is als wanneer ik de mails zou krijgen.

Hoop dat je hier iets mee kunt!
pi_128551930
Dames, ik trek me voor nu terug uit dit topic. Na dagen oud bloed verlies werd het vanmiddag rood en heb ik nu het gevoel leeg te stromen en het doet zo enorm zeer. Ik zou nu 6 weken moeten zijn..
pi_128552040
ooh ikina wat klote :*
pi_128552054
Ach Ikina ;(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128552132
Ikina veel sterkte, wat klote.
pi_128552617
Ikina ;(
pi_128552784
Ah Ikina, wat ontzettend rot :*
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:12:26 #86
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128552966
Ikina :*
Dat is echt, echt niet leuk...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_128553446
ikina :*
pi_128553779
Ikina wat klote, sterkte :*
pi_128553962
Och lieve Ikina!
Bah, wat is dat naar..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128554142
Ikina wat naar! Sterkte!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:11:21 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128555656
Ikina..sterkte meid ;( :*
pi_128555731
Nee Ikina, nou :( ;( sterkte meis...
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:23:34 #93
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128556257
Ah nee, Ikina, wat naar ;( Sterkte!
pi_128557243
Ach nee, Ikina heel veel sterkte :*
pi_128559336
sterkte Ikina :*
pi_128562043
Ikina :*
pi_128569006
Zit ik hoor, op de bank met een kleedje, een bakje brinta en een kop koffie. Vanaf het begin vd zwangerschap moet ik s'ochtends niet te lang wachten met ontbijten, anders nog steeds spugen. Vannacht recordpoging aantal keren uit bed om te plassen en na de laatste keer om half 5 te wakker om weer in slaap te vallen, na een paar keer omdraaien in bed (denk aan schildpad op z'n rug) . Op vriend zijn werk is het ff druk en hij moet nu goed slapen. Ik ben overdag thuis en hoef niet weg. Dus doe mij maar een kop koffie dan he, ben ik over een paar uur in ieder geval er een beetje bij als we naar het ziekenhuis moeten.
Benieuwd hoe de datum bij vriend binnenkomt, hij lijkt nog niet te beseffen dat het nu best binnen een paar dagen gebeuren kan. Of misschien ben ik er wel veel te veel mee bezig hoor, waardoor het zo lijkt.

Effe klagen nog over huishouden, vind het lastig. Vriend is nu dus ff druk op z'n werk en draait een paar dagen 12-21 u diensten. Alleen zondag enndinsdag was hij vrij. Toen heeft hij dus de hightea geregeld en dinsdag heeft hij wat schilderklusjes rondom het huis afgemaakt omdat dat eindelijk kon qua weer. Maar ik krijg best een beetje boel moeite met grotere klussen zoals boodschappen (meer om het autorijden) en stofzuigen. Hoe doen jullie dat thuis nu? Neemt jullie vriend wat uit handen? Want voor mijn gevoel gaat dat hier dus niet echt.
Heel verhaal, wat negatiever klinkt als dat ik me voel! Valt dus allemaal best mee hoor. Allee ff een ieniemini dipje zo op dit tijdstip.
  donderdag 4 juli 2013 @ 07:28:51 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128569316
Kiwi, wat ben je vroeg wakker meid! Vervelend, zo vaak moeten plassen. Ben je zenuwachtig voor straks?
Kan me goed voorstellen dat De Datum nog niet binnenkomt bij je vriend, maar dat komt vast wel.

Huishouden.. Ik heb een begrenzer thuis (Yur), mag niet meer dan 1 ding doen na het koken. Hij neemt wel wat uit handen (keuken opruimen, was doen+opvouwen, gaat mee met boodschappen doen) en andere dingen zou ik specifiek moeten vragen. Misschien met je vriend erover praten? Kan me voorstellen dat jij nu graag alles op orde wil aangezien het nog maar een paar dagen duurt, en dat hij dat nog niet zo doorheeft.
:*
pi_128569351
Ik snap je minidipje (ik mocht vandaag ook slapen tot 7, maar sinds Jelle om 5.50 wakker geweest is heb ik helaas niet meer kunnen slapen = dus moe..)

Hier komt mijn schoonzus af en toe poetsen (betaald) is schoonmaken nooit m'n hobby geweest scheelt misschien ook wel, want hier is manlief na z'n werk bezig met het klussen hier in huis dus ook geen tijd voor het huishouden.. Hij brengt wel braaf op verzoek volle wasmanden naar boven of naar beneden.
Qua boodschappen/autorijden heb ik geen moeite maar op het eind van de eerste zwangerschap heb ik wel eens de boodschappen in de auto laten zetten door winkelpersoneel en dat heeft mijn man er toen hij thuis was weer uitgehaald (ik de gewone boodschappen zelf in niet te zware hoeveelheden tegelijk en hij de krat frisdrank) verder doe ik nu ook niet voor een hele week tegelijk boodschappen maar liever gefaseerd kleine beetjes.

Maar misschien dat je familie of vrienden kunt vragen of je mee mag rijden als die boodschappen gaan doen, hoef je niet zelf te rijden en kun je wellicht vragen om even boodschappen mee binnen te brengen.

Hier zit ik vooral tegen m'n berg wasgoed aan te hikken die opgeruimd moet worden (hoeveelheid valt mee opzich) kan er niet mee beginnen terwijl Jelle afgelopen twee dagen naar het dagverblijf is geweest en ik dus mogelijkheid genoeg er voor had. Nu moet ik het vandaag toch echt doen als hij wel thuis is :{

En kiwi verder succes vandaag! Echt superspannend om dadelijk te weten wanneer je kindje geboren wordt! O+
pi_128569451
Thanks en goeiemorgen!
Ja wel zenuwachtig, helpt natuurlijk ook niet mee als je wilt slapen. Gisteravond ecpres wat minder gedronken maar dat pkassen s'nachts hoort er nu ook gewoon bij natuurlijk.
Mijn huishoud-begrenzer is dus nu overdag weg en het voelt lullig om dan dingen te laten liggen. Ik probeer nu in ieder geval niet meer als 1 groot ding te doen per dag, maar inderdaad nu je weet dat het niet lang meer duren zal wil je altijd alles in huis netjes hebben. Ik ben normaal geen fanatiekeling maar we hebben 3 katten en ik weiger een 'poezenhuis' te hebben. Dus stofzuig wel vaker als een ander denk ik. Alhoewel, oudere kids maken ook troep ;).
Ik kijk ff wat de datum straks wordt, en aan de hand daarvan wat vriend nog kan doen in huis.

GotC sporten nog gelukt?
Hilliebillie wat jammer dat je zoontje zo vroeg wakker was. Kun je hem dan nog wel even meenemen bij jou in bed of is dat niks?
De volle wasmanden probeer ik hier te voorkomen, is een hoop spul dat ik en veel draag, en mee wil naar het ziekenhuis. Als mijn ene joggingbroek aan mijn billen zit was ik de ander, zodat er iig altijd eentje klaarligt.
Meerijden met iemand die boodschappen doet is mss wel een goeie. Al wonen veel bekenden net ff te ver waardoor het alsnog autowerk wordt haha. Maar ik kan misschien wel wat regelen... en het is echt niet zo dat vriend niet wil hoor! Ik vind het gewoon stom als hij voor/ na zo'n lange dienst nog zou moeten stofzuigen of boodschappen dodn.
pi_128569547
Kiwi je kunt ook je boodschappen thuis laten bezorgen door ah, schijnt niet veel duurder te zijn dan zelf halen. Ben je die stress in ieder geval al vast kwijt. Man lief doet hier niet veel in het huishouden. Hij is heel druk met de verbouwing dus hij is druk genoeg. Succes straks!

Om 1600 uur gaan wij voor de echo. Begin nu toch wel een beetje nerveus en ongeduldig te worden.
pi_128569590
Oja daar kan ik ook nog wel eens naar kijken! Gelijk ff wat zware spullen bestellen, lijkt me inderdaad ff handig nu. Maar wie weet zijn we maandag al aan de beurt haha.

Spannend de echo, en ik vind dat het dat ook blijft hoor. Maar zodra je ook maar iets ziet bewegen op het scherm.... Heerlijk! Toch weer ff opluchting dan. Al zijn de beelden op het laatst abracadabra echobeelden. Het is dat ze je soms op een voetje ofzo wijzen.
pi_128569629
Ik snap dat je het vervelend vind om dingen te laten liggen voor je vriend, maar idd misschien als je straks de datum hebt even in overleg wat hij nog wel een keer extra kan doen en dan kun je ook voor je zelf een gedoseerd schema maken.

Ik heb Jelle nog even terug kunnen leggen in z'n ledikantje, daarin slaapt hij toch langer als in z'n peuterbed en hij ligt nu nog te slapen, alleen ik moest er om 7 uit om de schilder binnen te laten.

Wat betreft iemand mee laten rijden ook al wonen ze wat verder weg, mijn ervaring is dat de meeste mensen dat toch wel graag voor je doen hoor, als je het maar even vraagt want anders weten ze niet met welk 'probleem' je zit. En dat ze dan met liefde en plezier voor jou een omweg maken :Y
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:28:48 #104
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128569720
Normaal doet mijn man veel. Maar omdat het nu niet zo goed gaat is dat moeilijker.

Ik kijk het even aan en anders komt mijn moeder wel helpen.
pi_128569857
Boodschappen laten bezorgen is idd ook nog een idee, als je niet op zo'n dorp woont als ik waar volgens mij geen een supermarkt in de buurt dat doet ;) alleen een kleine buurtsuper een paar dorpen verderop, maar daar schijn je erg op de houdbaarheidsdatum te moeten letten (want zij doen het niet schijnbaar) maar goed dat terzijde.. En zijn vort genoeg supers die het wel doen..

Martine veel plezier bij je echo vanmiddag! Hoop dat je mooie beelden te zien krijgt!
  donderdag 4 juli 2013 @ 08:50:46 #106
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128570002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:41 schreef hilliebillie het volgende:
Boodschappen laten bezorgen is idd ook nog een idee, als je niet op zo'n dorp woont als ik waar volgens mij geen een supermarkt in de buurt dat doet ;) alleen een kleine buurtsuper een paar dorpen verderop, maar daar schijn je erg op de houdbaarheidsdatum te moeten letten (want zij doen het niet schijnbaar) maar goed dat terzijde.. En zijn vort genoeg supers die het wel doen..

Martine veel plezier bij je echo vanmiddag! Hoop dat je mooie beelden te zien krijgt!
Gewoon via albert.nl! :Y Ze brengen het tot in je keuken, ideaal. Wij hebben het een keer laten doen tijdens de 'hamsteren' weken, gewoon véél pakken sap enzo besteld :+
Goede ervaring mee iig!

Sporten ging lekker gisteren. Moet mezelf gewoon 'beperken' tot de oefeningen die goed zijn voor mensen met bekkenklachten. Prima! :Y) Was heerlijk om op het strand te lopen en oefeningen te doen.

Spewey, hoe was de echo gisteravond? En Martine, veel plezier en succes straks! Altijd spannend, vooral zo'n medische echo :*
pi_128570118
Albert ftw! :Y) of desnoods pickup point, wordt de boel in ieder geval in je auto gehezen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128570329
Dat zou inderdaad al schelen!
pi_128570586
Goedemorgen!

Martine, succes zo bij de 20 weken echo, spannend!

Nobono, gefeliciteerd! En over 'luchtige' maar toch informatieve boeken; inderdaad Kluun wat hiervoor al was gezegd. Had ik eigenlijk voor mijn man, maar heb er zelf ook echt hard om moeten lachen en was stiekem ook nog informatief. En 'Babymanagement voor mannen' (dus eigenlijk ook weer op mannen gericht..) is ook erg informatief en op een grappige manier beschreven.
Verder vond ik 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders wel een nuttig boek om te lezen. Maar dit is niet luchtig, nog best dik, en ook erg pro-thuis-bevallen. Maar is waarschijnlijk meer iets voor de laatste fase van de zwangerschap.
En verder, inderdaad zwangerschaps app-jes met informatie downloaden :)

Ikina, jeetje wat naar!! Heel veel sterkte! :*

Kiwi, heel veel succes in het ziekenhuis vandaag! Ben heel benieuwd wat de datum gaat worden (maar kan me ook goed voorstellen als je het niet gaat delen hier ;) )

Even klagen:
Wat een brakke nacht was het weer zeg...Lag er op tijd in, maar de eerste paar uur gewoon wakker gelegen. Daarna van die korte slaapjes waarbij ik elke 1,5 uur moest plassen..Heb elk uurtje op de wekker weg zien tikken. Had gehoopt dat ik nu met mijn verlof er wat uitgeruster uit zou gaan zien. Moet denk toch nog wat harder proberen om overdag wat slaap in te halen.

Straks om 12 uur komt de verloskundige langs. Ben benieuwd of ze kan zien of hij al meer ingedaald is, zou in ieder geval het vele plassen verklaren.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:41:03 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128570871
Goedemorgen! :)

Succes met de echo, Martine!

En Kiwi, spannend! Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn?

Klinkt als mijn nacht, Suusz. In ieder geval het vele plassen. Om 5 uur weigerde ik nog een keer te gaan, heb het gered tot half 8, toen moest ik zo nodig plassen dat ik last kreeg van harde buiken - whoeps.

Succes zo bij de vk! Misschien een goed idee om daarna even een dutje te doen? :)
pi_128570910
Zie je het vele plassen hoort er echt een beetje bij nu :)
Schrale troost dat jij ook last hebt van dat soort nachten.
Datum delen; misschien wrl want jullie zijn juist buitenstaanders waardoor ik hier mijn mond lekker niet hoef te houden. Andere kant; straks leest er iemand mee? Onze ouders en zussen lichten we iig in, zodat zij qua werk wat kunnen regelen om evt savonds ff te komen kijken. Mijn kant van de familie moet nog een uurtje rijden.
pi_128570929
Half elf! Gaan zo die kant op. En ik stem ook voor een dutje vanmiddag!
pi_128571087
Succes kiwi!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128571102
Spannend Kiwi! de verjaardag van je kind gewoon!! :D

Wat rot dat je/jullie zo vaak wakker zijn om te plassen 's nachts. Dus als beeb ingedaald is moet je vaak plassen? Dat wist ik niet.

Spannend Martine! Veel plezier bij de echo O+

Gefeliciteerd Nobono! Geen tips qua boeken. Heb er nog geen gelezen. Veel google gluren. Dat dan weer wel.

En ik moet mijn fotostudio gaan soppen... Muisjes all over the place. Die krengen stuiteren blijkbaar alle kanten op als je ze op je buik laat vallen :')
pi_128571461
Sterkte ikina :*

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 06:04 schreef Kiwisoep het volgende:
het lastig. Vriend is nu dus ff druk op z'n werk en draait een paar dagen 12-21 u diensten. Alleen zondag enndinsdag was hij vrij. Toen heeft hij dus de hightea geregeld en dinsdag heeft hij wat schilderklusjes rondom het huis afgemaakt omdat dat eindelijk kon qua weer. Maar ik krijg best een beetje boel moeite
pff rottijd om al wakker te zijn hoor.
Mijn ervaring is dat mijn man er bij de eerste ook veel minder mee bezig was als ik..mannen ervaren het gewoon anders denk ik.

Hier neemt manlief heel veel uit handen. Zorgt er echt voor dat ik zo min mogenlijk hoef te doen. Vooral omdat ik dit x echt gewoon zowiezo al zo moe ben.
Daarnaast hebben wij het geluk dat mijn moeder ons graag dingen uit handen neemt. Vandaag bijvoorbeeld wordt de badkamer gepoetst en de was weggewerkt terwijl op ons werk zitten.

boodschappen doen we trouwens samen in het weekend..of zoals de laatste 2 weken, mijn man alleen.

Mannen zien gewoon veel dingen niet denk ik..
En je moet duidelijk zijn! Dus gewoon zeggen, schat ik weet dat je het druk hebt en lange dagen maakt, maar ik trek het niet!
Ach en iedereen heeft zo wel eens een dipje, komt goed hoor :*

Martine, veel plezier bij de echo!

En..nog vaker plassen als de baby is ingedaald :o
pi_128571479
@hillz tip voor de volgende keer: deken eronder leggen, dan stuiteren ze niet zo ;).

Spannend kiwi! *O*
pi_128571722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:06 schreef zandsculptuur het volgende:
@hillz tip voor de volgende keer: deken eronder leggen, dan stuiteren ze niet zo ;).

Spannend kiwi! *O*
Oh ja! Dat is idd best logisch eigenlijk :D
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:42:50 #118
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128572403
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:51 schreef Hilzillah het volgende:
En ik moet mijn fotostudio gaan soppen... Muisjes all over the place. Die krengen stuiteren blijkbaar alle kanten op als je ze op je buik laat vallen :')
Haha :D
pi_128572420
Spannend Kiwi, ben benieuwd! *O*

Hier doet ML ook bijna alles, ik kan gewoon nog heel weinig. Ik ga 1x per dag mee boodschappen doen en doe 1 klusje als de was of de vaatwasser, maar that's it. Stofzuigen? Wat is een stofzuiger ook alweer? ;)
En ik vind het ook lullig, want ook mijn man werkt veel, maar momenteel is het zo en we leggen ons daar beiden bij neer - wat zeg ik, ik mág niets meer dan dat! En dat is ook wel fijn, ergens.

Martine, veel plezier vanmiddag!

Hilz, poets ze! Wel mooie foto's geworden?

Vaker plassen als baby ingedaald, tja, dat verwacht ik wel... Maar ze is nog niet ingedaald, dus ik slaap 10-11 uur achter elkaar zonder wakker worden of plassen! *O*
pi_128572593
Hoe doe je dat, Cwen? :D Ik moet er tegenwoordig ook al twee keer per nacht uit ;( :').
pi_128572663
Ik heb geen idee :D. Ben al de hele zwangerschap nacht-plas-vrij. En ik voel echt wel dat ze bezig is met indalen, er wordt wel geduwd op m'n blaas, maar mijn lichaam begrijpt op de één of andere manier heel goed het verschil tussen echte aandrang en kind :D.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:52:41 #122
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128572688
Lekker toch, mijn lichaam niet, zeker niet op de fiets :X
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:58:59 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128572851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:51 schreef Cwen het volgende:
Ik heb geen idee :D. Ben al de hele zwangerschap nacht-plas-vrij. En ik voel echt wel dat ze bezig is met indalen, er wordt wel geduwd op m'n blaas, maar mijn lichaam begrijpt op de één of andere manier heel goed het verschil tussen echte aandrang en kind :D.
Verdorie, dat is handig! :D

Ik heb eigenlijk de hele tijd het gevoel dat ik moet plassen. Komt ook regelmatig voor dat ik ga plassen en er echt een mini plasje komt, terwijl ik het gevoel had enorm nodig te moeten :P
pi_128573181
Jaloers Cwen!! :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:24:27 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128573515
Ik ben er ook nog geen enkele keer uitgeweest 's nachts :D *O*
pi_128573780
Overdag wel veul mini plasjes maar 's nachts hoef ik nog niet mijn bed uit gelukkig.

Foto's zijn denk ik wel leuk geworden. Laat ze meestal een weekje 'liggen' voordat ik ga bewerken. Iets met frisse blik enzo. En alle muisjes achter de plinten vandaan gekregen gelukkig :D
pi_128574496
Ff een ego update... opgenomen voor ctg vanwege hoge bloeddruk. 160 nogwat. Geen idee. Nu halfuurtje ctg en dan weet ik of ik weer mag gaan. Spoedje is niet uitgesloten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:58:24 #128
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128574720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:51 schreef Kiwisoep het volgende:
Ff een ego update... opgenomen voor ctg vanwege hoge bloeddruk. 160 nogwat. Geen idee. Nu halfuurtje ctg en dan weet ik of ik weer mag gaan. Spoedje is niet uitgesloten.
Wat een schrik :o :*
pi_128574842
Oeh kiwi dat is wel even spannend. Hopelijk valt t mee, succes met wachten!

Martine, veel rucces en plezier bij de echo.
pi_128574914
Kiwi nee! Dat is schrikken!
pi_128574950
Oh en na twee uur kan ik bellen voor uitslag plasje. Assistente vond het maar raar dat ik 'zonder klachten' gecheckt wilde worden. Tijd voor bijscholing :{
pi_128575150
Kiwi spannend, sterkte en succes.
pi_128575151
Nou inderdaad ff de schrik erin. Maar ga er nog steexs vanuit vannacht in mijn eigen hoge bed te slapen hoor :)
pi_128575175
O en ook bloed en urine testen etc om zwaschapsvergiftiging uit te sluiten.
pi_128575224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:05 schreef Mabawa. het volgende:
Oh en na twee uur kan ik bellen voor uitslag plasje. Assistente vond het maar raar dat ik 'zonder klachten' gecheckt wilde worden. Tijd voor bijscholing :{
De assistente hier zei ook dat je het meestal wel echt merkt als je een blaasontsteking hebt, de blaasontstekingingen zonder klachten waarover je op internet vaak leest, kwamen volgens haar echt nauwelijks voor.
Ze zag ook de laatste jaren een flinke toename van het aantal plasjes van zwangeren om te controleren, en vrijwel nooit was er bij de dames zonder klachten wat aan de hand.
Bij mij dus ook niet, maar ik mocht er zo vaak mee komen als ik wilde ;).
pi_128575248
Kiwi, dat is even schrikken!
pi_128575264
kiwi, wat doe je nu!
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:26:30 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128575654
Kiwi! :o Succes meid, ben benieuwd naar de uitslagen!
pi_128575728
Oeh, Kiwi, dat is idd wel erg hoog. Hoop dat het alleen zenuwen zijn en dat er verder niets aan de hand is!
pi_128575816
Kiwi dat is wel schrikken, hopen dat alles goed is en het geen spoedje wordt. Hoe voel je je verder?
pi_128575921
Nou kiwi!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128576264
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:13 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

De assistente hier zei ook dat je het meestal wel echt merkt als je een blaasontsteking hebt, de blaasontstekingingen zonder klachten waarover je op internet vaak leest, kwamen volgens haar echt nauwelijks voor.
Ze zag ook de laatste jaren een flinke toename van het aantal plasjes van zwangeren om te controleren, en vrijwel nooit was er bij de dames zonder klachten wat aan de hand.
Bij mij dus ook niet, maar ik mocht er zo vaak mee komen als ik wilde ;).
Maar mabawa heeft wel klachten die zouden kunnen wijzen op een blaasontsteking :)
blaas en baarmoeder liggen tegen elkaar aan, als de blaas geïrriteerd is heeft dat zn wisselwerking op de baarmoeder, hence harde buiken als symptoom bij een zwangerschap.

En in zn algemeenheid, mocht het wel een blaasontsteking zijn kan dat in ernstige gevallen tot weeën leiden, door die prikkeling van de blaas en daarbij kan het een gbs-blaasontsteking zijn wat weer gevallen heeft voor het kind. Komt inderdaad niet heel veel voor, maar ik heb ze zien liggen op de couveuse-afdeling, de gbs-baby's. Not pretty, geloof me, dat wil je niet. Dus ik stuur liever een vrouw een keertje voor niks met een plasje naar de huisarts dan altijd maar te zeggen joh je merkt het vanzelf wel hoor als je een blaasontsteking hebt. Ik vind t altijd een beetje jammer voor de geloofwaardigheid van de verloskundige als een assistente dr van alles van gaat zeggen en vinden. Een verloskundige is immers ook opgeleid voor haar vak en prima in staat in te schatten of een test zinvol zou kunnen zijn.
pi_128576333
Kiwi wat rot :*
pi_128576347
Eenmaal op de kamer met ctg bloeddruk 150/110. Iets lager al. Hartfilmpje baby ziet er goed uit. Nu nog uurtje wachten op bloed en urine uitslagen maar kon ook zijn dan ze puur vanwege bloeddruk al tot opname overgaan. Weten dus ook weinig nog :). In ieder geval blij dat mijn huis gestofzogen is hihi. En het best meevalt hoeveel was er ligt haha.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:51:07 #145
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128576358
De test op een blaasontsteking is trouwens toch binnen 5 minuten gedaan? Of is dit anders bij zwangerschap?
pi_128576365
O en ikhad wel wat teveel vocht :p
Reflex in mijn knie doet het daardoor tijdelijk ff niet
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:52:02 #147
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128576383
Oh Kiwi, dat is schrikken!
pi_128576389
Even ter nuancering, ik liet het nakijken omdat ik de hele dag aandrang had, niet omdat de vk me stuurde. Misschien dat ik daarom ook deze uitleg kreeg en was die me anders bespaard gebleven ;).
pi_128576406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:51 schreef GotC het volgende:
De test op een blaasontsteking is trouwens toch binnen 5 minuten gedaan? Of is dit anders bij zwangerschap?
Bij mij wel.
pi_128576480
O en zand, klote is dat ja. Hele dag aandrang. Heb je nu al uitslag? Sorry mijn hoofd draait niet helemaal 100p nu.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:59:22 #151
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128576583
Oh, schrikken kiwi! Maar met die bloeddruk en al dat vocht wel goed dat ze meteen handelen. Sterkte en hopelijk mag je toch nog naar huis
pi_128577050
Kiwi, dat is inderdaad even schrikken. Goed dat het hartfilmpje wel goed is :) . Hopen dat de rest van de uitslagen goed zijn.Succes!!

Hier is net de verloskundige geweest en alles was prima *O* . Bloeddruk en hartje goede waarden. En hij ligt inderdaad dus al ingedaald in het bekken. Dus dat verklaard het vele plassen :) . Hij schijnt smalle billetjes te hebben en ze schatte hem qua gewicht zo rond de 5 pond. Is net iets onder het gemiddelde, maar prima!
pi_128577516
Klinkt goed suusz!
Hier beetje bijgekomen vd schrik. Nu nog wachten hoe de uitslagen zijn en wat ze willen met de bloeddruk.
En inderdaad tante soesa, wel blij dat ze zo adrem handelen! Mocht niet eens naar het lab vd gyn om bloed te prikken. Dus moest net op bed braaf bloed prikken. Grappig altijd hoe snel ze er dan bij kunnen zijn in vergelijking met het wachten tot je geprikt wordt in het lab haha.
pi_128577782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:51 schreef Kiwisoep het volgende:
O en ikhad wel wat teveel vocht :p
Reflex in mijn knie doet het daardoor tijdelijk ff niet
Nou das wel rot van je vocht maar in ieder geval prettig dat je geen over-actieve reflexen hebt :)

Maar jeetje joh je bloeddruk. Hopelijk is het alleen je bloeddruk en kunnen ze verder iets voor je betekenen daarin.
pi_128577843
Daarom. Ff wachten dus...
pi_128577913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:52 schreef zandsculptuur het volgende:
Even ter nuancering, ik liet het nakijken omdat ik de hele dag aandrang had, niet omdat de vk me stuurde. Misschien dat ik daarom ook deze uitleg kreeg en was die me anders bespaard gebleven ;).
Snap ik hoor, maar ik hoor t ook wel eens terug van assistenten en das gewoon irritant. No offense naar de assistente verder die ook geleerd heeft voor wat zij doet en die al eea voorbij ziet komen maar gewoon, blijf bij je leest.

Zelfde niveau irritant als de verpleegkundige op de verloskamer die over je schouders hangt en om de anderhalve minuut roept dat je een epi moet zetten, nu is het echt tijd voor een knip hoor, zou je niet alvast verdoven? hier moet wel een knip in hoor.
Ja ze hebben ook hun vakkennis en ja ze hebben ervaring maar hou es op zeg. }:| Prima in staat zelf die epi dr in te jassen als ie nodig is.
pi_128578414
Mignonne, geven ze nog wat met puur en alleen zo'n bloeddruk op deze termijn? Of is hetdan datum vervroegen?
pi_128578476
Jeetje Kiwi, dat is wel hoog ineens, schrikken zeg!

Mabawa goed dat je je urine hebt laten checken hoor, ik heb me tijdens de zwangerschap weg laten sturen omdat bizar vaak plassen en harde buiken 'er nu eenmaal bij horen', paar dagen later had ik een nierbekkenontsteking :')

Pretecho/placenta lokalisatie gisteravond was geweldig, mannetje lag er perfect voor, ze heeft ook een paar metingen gedaan en ja, hij is groot, P98 maar dat was hij al met 14, 17 en 21 weken, hij volgt precies zijn lijntje op de curve en hij heeft niet ineens een buikje wat buiten proporties is.
Hij weegt nu 1500 gram en hij heeft al haartjes en wimpertjes en oh wat is hij leuk O+ O+ O+

pi_128578554
:) O+ O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128578560
wat mooi! O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:54:05 #161
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128578594
Wat gaaf! Ziet er goed uit O+
pi_128578605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:49 schreef Kiwisoep het volgende:
Mignonne, geven ze nog wat met puur en alleen zo'n bloeddruk op deze termijn? Of is hetdan datum vervroegen?
Geen idee, dat hangt van heel veel andere dingen af. Hoe je medische voorgeschiedenis/familiegeschiedenis eruit ziet, hoe je kindje het doet, hoe de groei is, hoe jij je voelt, hoe groot de gyn de kans acht dat medicatie echt iets voor je gaat doen.
Inleiden bij 37 weken doen ze liever doorgaans echt niet, tenzij niet anders kan, bij 38 weken zijn ze er al wat makkelijker mee want minder risico's voor kind en bij 39 weken nog weer makkelijk.
Jij bent nu 38+2 toch? wie weet, ik heb geen idee.
pi_128578615
Spew hij is prachtig, wat een ontzettend mooie duidelijke foto <3 <3
pi_128578896
Spewey mooi!

Nou dan ben ik benieuwd. Nog steeds aan het wachten. Ben nu 38.2 ja.
pi_128579001
spewey wat mooi
Kiwi nog even in spanning dus. Maar ik denk dat ze je snel inplannen voor een ks. 38,2 is opzich een goede termijn en je krijgt toch al een ks i.v.m stuitligging.
Maar dat is mijn gevoel en nergens op gebasseerd.
pi_128579167
Jeetje kiwi, wat een tensie :o Succes!
pi_128579445
Spewey, prachtig!

Kiwi, afwachten dus!
pi_128579550
Kiwi wat een schrik. Gelukkig was de ctg goed. Hopelijk zijn de andere waarden ook in orde.

De loodgieters zijn vandaag begonnen met de nieuwe badkamer. Wat een hel, zit noodgedwongen buiten in de zon met een boek. Het is nu echt niet te doen binnen met al die herrie.
pi_128579793
Martine succes met de verbouwing en nu is buiten zitten geen straf gelukkig.
pi_128580389
Toch nog sensatie! Hee maar topic 2000 was pas mijn werptopic hoor, hier nog ff geen baby whaha.
Nu net gehoord dat verlaagde bloedplaatjes zijn, alleen urine uitslag nog. Opname was bijna zeker.. getsie
pi_128580521
Dat snap ik wel met die tensie. Ik mocht toen geen kant meer op.
Succes met de bedrust.
pi_128580574
balen kiwi, niet het einde dat je voor ogen had, hoewel het toch al ZH opname werd ivm keizersnee.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128580604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:40 schreef Kiwisoep het volgende:
Toch nog sensatie! Hee maar topic 2000 was pas mijn werptopic hoor, hier nog ff geen baby whaha.
Nu net gehoord dat verlaagde bloedplaatjes zijn, alleen urine uitslag nog. Opname was bijna zeker.. getsie
en de rest van de waarden zijn wel ok? je lever enzo?

ik denk dat je er goed aan doet om niet van bijna zeker uit te gaan maar van zeker :*
pi_128583058
Hopelijk weet je al wat meer Kiwi, die onzekerheid is ook niet leuk!

Spewey wat een prachtig plaatje O+

Hier gebeld voor uitslag, stick was schoon maar voor de zekerheid hebben ze het toch in een kweekje gezet :) Vond het gewoon stom van haar om te zeggen 'geen klachten' terwijl ik net zeg dat ik spontane harde buiken en krampende harde buik na het plassen heb. We hebben op afdeling vaak genoeg consult harde buiken gehad die met een ab-kuurtje naar huis ging. Liever teveel checken in dit geval. Maar ben blij dat ze het nu in ieder geval serieus nemen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:43:11 #175
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128583175
Geloof toch echt dat ik de enige kerel ben in dit topic! hahaha

Bedankt voor de boekentips, heb Kluun al uit, zal eens naar de andere titels kijken en inderdaad, veel googlen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:03:26 #176
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128584012
Mooi hoor, Spewey! O+

Succes daar Kiwi! Wat duurt het wachten altijd lang, he :{

NoBoNo, ik denk dat de rest van de a.s papa's gewoon stiekem meelezen ;)
pi_128585208
Nou hier ben ik hoor! Net garantie gekregen niet meer zonder baby het zkh te verlaten. Als alles blijft mss morgen de ks al. Vriend blijft slapen gelukkig!
pi_128585365
Oh bah kiwi...wat een onverwachte uitkomst van je ziekenhuisbezoek. Hopelijk komt je kleine snel, zodat je niet al te lang hoeft te blijven!

Spewey wat een mooie duidelijke echo!
Lotte!
Noah!
pi_128585514
Fijn dat je vriend mag blijven slapen kiwi!
En mischien morgen je baby al :D spannend!!
pi_128585586
Kiwi, dus toch pre-eclampsie? Wat vervelend, maar fijn dat ze jullie goed in de gaten houden!
pi_128585663
Inderdaad zwschapsvergiftiging. Ja wel fijn hoor!
pi_128585881
En toen ging het ineens snel! Fijn dat ze erachter zijn Kiwi.
pi_128585948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:44 schreef Kiwisoep het volgende:
Inderdaad zwschapsvergiftiging. Ja wel fijn hoor!
zw.schapsvergiftiging of hellp?

hoe dan ook wat rot voor je zeg! sterkte en succes met voorbereiden :*
pi_128586007
Hoop dat je alsnog genoeg nachthemden hebt ;). Veel sterkte, moet toch schrikken zijn maar fijn dat je man mag blijven!
pi_128586361
Kiwi, sterkte in het zkh!
Hopelijk heb je morgen je kleintje al in je armen ^O^
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:11:32 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128586818
Ohh kiwi! Wat spannend, morgen ontmoet je je kindje! Sterkte met de zwangerschapsvergiftiging :* Fijn dat je vriend kan blijven slapen. Hoe voel je je?

Wb boeken..ik heb wel een boek over zwangerschap, maar lees er eerlijk gezegd nauwelijks in. Haal alle benodigde info bij m'n vk, bij familie, hier of elders op internet :) Waste of money dus in mijn geval :+
pi_128586950
Jeetje Kiwi wat onverwachts.
Fijn dat je vriend mag blijven vannacht.
pi_128587171
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:43 schreef NoBoNo het volgende:
Geloof toch echt dat ik de enige kerel ben in dit topic! hahaha
sharpdressedman en Rossdale zijn ook aanstaande papa's en die posten hier ook af en toe ;).
pi_128587223
Kiwi, misschien heb je morgen je meisje O+.
pi_128587565
Ikina, sterkte, wat rot zeg!

Spewey, wat een mooi plaatje!

Kiwi, dat is even schrikken, maar morgen is het dus misschien al zover!

Pff, vandaag lijkt wel een beetje miscommunicatiedag. Ik hoop dat het morgen beter is, ik voel me echt prut zo..
pi_128587574
Oh jeetje kiwi! Fijn dat je vriend kan blijven, succes!!
♥ J & S
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:39:00 #192
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128588121
Jeetje, wat onverwacht Kiwi! Hoe voel je je?
Succes daar! Blij dat je vriend kan blijven slapen :Y
pi_128588249
Ohw kiwi, dat is schrikken! Geen wonder dat je je niet lekker voelde vannacht. Hopelijk dat je je kindje gezond en wel in de armen mag sluiten!

Hier gister controle gehad. Het is een volkomen stuit, voetjes liggen dus voor de uitgang. We kregen de indruk dat we niet moesten verwachten dat het nog zelf zou draaien en ook een uitwendige versie (draaipoging) is misschien niet mogelijk, nu durfden ze het in elk geval ook nog niet aan. Kindje is volgens de metingen ook erg groot en ligt net onder de p95 lijn, dus dat maakt het draaien ook niet makkelijker.
Ik wil nu toch maar moxatherapie proberen, iemand daar ervaring mee?
pi_128588333
He balen van de stuit, Sull... krijg je sowieso een KS als het niet zelf meer gaat draaien?
Moxa heb ik veel over gelezen en ik ben erg benieuwd ernaar, dus post vooral je ervaringen :D!
pi_128588470
Kiwi succes. Neem je rust maak nog een paar mooie foto's als het lukt.

Sull ook een stuitliggertje dus.
pi_128589292
Geen ervaring Sull, maar het lijkt me de moeite van het proberen waard!
pi_128589324
Ze had het over vergiftiging. Leverwaardes zijn oke. Men wat doet die katheter zeer, constant het idee alsof ik 2 druppeltjes blaasontsteking plas eruit moet werken. Net gecheckt en alles zit wel goed. Ze willen mij nu stabiel hebben zodat ze kunnwn operen. Voor nu reageer ik goed op het spul dus das mooi!
pi_128589420
Waarom een katheter?
Voor de ruggeprik van de ks?
pi_128589719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef Kiwisoep het volgende:
Ze had het over vergiftiging. Leverwaardes zijn oke. Men wat doet die katheter zeer, constant het idee alsof ik 2 druppeltjes blaasontsteking plas eruit moet werken. Net gecheckt en alles zit wel goed. Ze willen mij nu stabiel hebben zodat ze kunnwn operen. Voor nu reageer ik goed op het spul dus das mooi!
Dat deed bij mij ook zeer idd. De 2e keer dat hij gezet werd niet.
Lig je aan de magnesium? of is het vast voor de ks?
pi_128590177
Magnesium ja. En de katheter om urine constant op te vangen vanwege eiwitten, en voor de hoeveelheid precies. Vanavond om 8u gaan ze nog een keer bloedwaardes prikken en hoogstwaarschijnlijk morgenvroeg dan weer. Ze zei dat ze dan gaan kijken hoe moeders en baby het hebben en me vervolgens met spoed inplannen voor de ks.
pi_128590200
FR werd ie toen opnieuw gezet omdat je pijn had?
pi_128590612
Kiwi, wat vervelend van je katheter. Eerlijk gezegd lijkt mij een katheter me niet echt noodzaak nu. Voor de keizersnede moet het wel, maar dan zou morgen ook vroeg genoeg zijn. Opvangen van urine kan ook op een po en daarmee kun je ook de hoeveelheid bepalen.
pi_128590911
Hmm nou fraai is dat. Maar om hem er nou nu uit te trekken en morgen weer te moeten ;)
pi_128591098
Kiwi, dat is ook niet wat he! Ik geloof dat het inbrengen ook niet zo'n pretje is, dus om dat nou extra over te doen... Het voordeel van een katheter nu is dat bij acute spoed je gelijk voor een ks kunt.
Hoe voel je je nu? Heb je er een beetje vrede mee? Had je je vluchttas bij je of is die al opgehaald door je man?Fin hoor dat hij ook mag blijven vannacht, hopen dat jullie goed slapen en fris en fruitig zijn voor morgen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:21:50 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128591386
Brrrr, katheter :{

Kan zwangerschapsvergiftiging zo plotseling de kop op steken, trouwens? Of zie je dan vaak wel geleidelijk aan je bloeddruk stijgen bij bijv de controle van de vk?
pi_128592014
Vriend is net terug met de vluchttas. En een mini tasje voor zichzelf. Vriendin is net ff langs geweest, was wel ff fijn.
pi_128592086
Katheter is echt ruk joh. Je hoort hem niet te voelen, maar ik had precies wat jij nu hebt :D Sterkte en heel veel succes morgen Kiwi! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_128592170
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

sharpdressedman en Rossdale zijn ook aanstaande papa's en die posten hier ook af en toe ;).
Zeker weten, ik kijk hier altijd meerdere keren per dag :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_128592267
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:46 schreef Kiwisoep het volgende:
FR werd ie toen opnieuw gezet omdat je pijn had?
ik mocht even van de magnesium af. Wel geteld 30min toen ging het mis en 2 uur later was ean er.
heb je niet het idee dat er een deken over je brein ligt door de magnesium?
pi_128592559
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:21 schreef Sylver_ het volgende:
Brrrr, katheter :{

Kan zwangerschapsvergiftiging zo plotseling de kop op steken, trouwens? Of zie je dan vaak wel geleidelijk aan je bloeddruk stijgen bij bijv de controle van de vk?
Kan altijd, zowel geleidelijk als vrij plotseling. Je hebt wel een hogere kans in een aantal gevallen waardoor je er wellicht vanzelf alerter op bent. Maar het kan altijd. Daarom is t goed om je bewust te zijn van symptomen en die ook aan te geven bij je gyn/vk.

Alarmsignalen, zeker in combinatie met elkaar, kunnen zijn:
- plotseling (veel) vocht vasthouden. Vooral ook plotseling vocht in je gezicht enz.
- hoofdpijn
- duizeligheid
- sterretjes zien of flitsen/vlekken, kortom klachten met betrekking tot je gezichtsvermogen
- misselijkheid, braken
- buikpijn bovenin je buik, alsof er een strakke riem om je buik zit.
- pijn tussen de schouderbladen
- tintelende vingers

Bij pre-eclampsie (zw.schapsvergiftiging) stijgt oa de bloeddruk maar dit verschil kan ook subtiel zijn. Het hoeft niet zo enorm hoog te zijn als wat kiwi had en je hoeft als zwangere helemaal niet direct iets te merken van een hoge bloeddruk. HELLP kan ook voorkomen zonder een hoge bloeddruk. Voor vergiftiging is de gouden standaard de eiwitten die in de urine terecht komen. HELLP kan zelfs voorkomen zonder eiwitten in de urine, daarvoor is echt bloedonderzoek nodig naar een aantal zaken waaronder je leverwaarden.
pi_128592681
Oh, dacht altijd dat dat hetzelfde was, hellp, pre eclampsie en zwangerschaps vergiftiging. Niet dus?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128592692
Haha en ik vanmorgen nog posten over mijn misselijkheid. En klagen tegen vriend over sterretjes voormijn ogen :)
pi_128592710
Die laatste twee wel zeiden ze bij mij net
pi_128592878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:56 schreef DJMomo het volgende:
Oh, dacht altijd dat dat hetzelfde was, hellp, pre eclampsie en zwangerschaps vergiftiging. Niet dus?
Zwangerschapsvergiftiging is een oude term voor pre-eclampsie. Tegenwoordig zeggen we eigk altijd PE omdat het de lading beter dekt. Pre-eclampsie kan onbehandeld overgaan in eclampsie --> kort gezegd, epileptische aanvallen.

HELLP staat voor Hemolyse (bloedafbraak), Elevated Liver (verhoogde leverwaarden) en Low Platelets (lage aantallen bloedplaatjes). Is een andere aandoening dan PE, maar veel van de klachten komen bij beiden voor en beiden zijn ernstige aandoening die directe actie vereisen.
pi_128593057
En PE kan overgaan in hellp, zoals bij mij :)
pi_128593078
Weer wat geleerd!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:09:03 #217
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128593199
Bedankt, mignonne!

Het is dus verstandig om het ook aan de vk te melden als je maar 1 symptoom hebt?
Vond het best schrikken van Kiwi! :o
pi_128593376
En veel succes en sterkte kiwi!
pi_128593427
Ik zag bij Sjaak in week 38 1 keer per dag licht sterretjes. Had dat terloops gemeld bij vk. Vervolgens vond die een mini spoortje eiwit in mijn urine, en lag ik vervolgens 36u ter observatie in het zh. Moest toen 24u urine opvangen in een container, gelukkig geen katheter. Ennieweej van de stress kreeg ik spontaan een migraine aanval. Man, tóen zag ik pas sterretjes. 8)7

Uiteindelijk in container niet genoeg eiwit gevonden, alles was verder prima, en ik heb nog 2,5 week rondgelopen. Met de schrik goed in de benen. Durfde daarna nog amper naar de suup.

Maarre, altijd melden ja! Ik neem het sindsdien in ieder geval uiterst serieus.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128593570
Gewoon altijd melden. De symptomen los van elkaar zijn niet zo spannend en meestal goed verklaarbaar (hoofdpijn bij verkoudheid of sterretjes bij heet douchen ofzo). Maar melden op spreekuur is altijd goed.
Soms zijn het kleine dingen en een opstapeling van gebeurtenissen die je voelsprieten wakker schudden ;)
pi_128593604
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:09 schreef Sylver_ het volgende:
Bedankt, mignonne!

Het is dus verstandig om het ook aan de vk te melden als je maar 1 symptoom hebt?
Vond het best schrikken van Kiwi! :o
Altijd melden ja :)

Niet in paniek raken bij 1 v d verschijnselen, meestal is er niet veel aan de hand, maar toch melden. Je weet het niet. :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:23:11 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128593719
Hmm, toch maar even melden bij de volgende check. Ik zie ook af en toe sterretjes, eerst tijdens inspanning, maar nu ook vaak gewoon in rust. Maar bloeddruk is altijd goed, dus vond het niet noemenswaardig.
pi_128594086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan altijd, zowel geleidelijk als vrij plotseling. Je hebt wel een hogere kans in een aantal gevallen waardoor je er wellicht vanzelf alerter op bent. Maar het kan altijd. Daarom is t goed om je bewust te zijn van symptomen en die ook aan te geven bij je gyn/vk.

Alarmsignalen, zeker in combinatie met elkaar, kunnen zijn:
- plotseling (veel) vocht vasthouden. Vooral ook plotseling vocht in je gezicht enz.
- hoofdpijn
- duizeligheid
- sterretjes zien of flitsen/vlekken, kortom klachten met betrekking tot je gezichtsvermogen
- misselijkheid, braken
- buikpijn bovenin je buik, alsof er een strakke riem om je buik zit.
- pijn tussen de schouderbladen
- tintelende vingers

Bij pre-eclampsie (zw.schapsvergiftiging) stijgt oa de bloeddruk maar dit verschil kan ook subtiel zijn. Het hoeft niet zo enorm hoog te zijn als wat kiwi had en je hoeft als zwangere helemaal niet direct iets te merken van een hoge bloeddruk. HELLP kan ook voorkomen zonder een hoge bloeddruk. Voor vergiftiging is de gouden standaard de eiwitten die in de urine terecht komen. HELLP kan zelfs voorkomen zonder eiwitten in de urine, daarvoor is echt bloedonderzoek nodig naar een aantal zaken waaronder je leverwaarden.
HELLP ook zonder hoge bloeddruk? Dat wist ik nog niet! Het wordt nu wel heel lastig, want iedere zwangere komt een of meerdere van genoemde klachten wel ergens in de zwangerschap tegen... Het zal toch ook niet de bedoeling zijn dat we de vk helemaal platbellen. Hoe weet je het verschil?

De laatste keer dat ik meldde dat ik heel soms sterretjes zag, werd het afgedaan met niets, overigens.
pi_128594211
Kiwi wat vervelend dat je moet blijven. Maar het duurt dan nu ook niet lang meer voor dat ze er is.

We moesten ruim drie kwartier wachten tot dat we aan de beurt waren voor de echo. Maar als troost kregen we theeemet koekjes. En de echo gratis op dvd. Baby was een eigenwijsje liet zich niet goed op de foto zetten. Na lang wachten een mooi voetje en een foto van de zijkant met duimpje. Enne we krijgen er weer een jongetje bij. We zijn helemaal blij, en mn zoon helemaal want zijn grote wens komt uit een broertje!
pi_128594374
Martine nog een jongetje! Jammer dat jullie zo lang moesten wachten maar uiteindelijk mooi resultaat.
pi_128594442
Super Martine!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:41:10 #227
403214 Lettersoep
met ballen!
pi_128594521
Ik heb net een echo gehad en mijn datum mag naar 21 januari O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:42:20 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128594556
Ah leuk, martine - een jongetje! :)
pi_128594564
Mooi Soep, een paar dagen naar voren :)
pi_128594694
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:30 schreef Cwen het volgende:

[..]

HELLP ook zonder hoge bloeddruk? Dat wist ik nog niet! Het wordt nu wel heel lastig, want iedere zwangere komt een of meerdere van genoemde klachten wel ergens in de zwangerschap tegen... Het zal toch ook niet de bedoeling zijn dat we de vk helemaal platbellen. Hoe weet je het verschil?

De laatste keer dat ik meldde dat ik heel soms sterretjes zag, werd het afgedaan met niets, overigens.
Jup HELLP kan zeker zonder hoge bloeddruk.

Daarom zeg ik het ook, de klachten afzonderlijk zijn niet zo spannend en betekenen over het algemeen niets, maar het is altijd goed om het aan te geven. Je bent de eerste niet hoor die tegenover zn vk zit en zegt dat ze wat sterretjes ziet de afgelopen weken en dat je vk dan vraagt van goh, heb je ook hoofdpijn? of hou je vocht vast sinds kort? en dat dan blijkt dat je eigenlijk meer klachten had zonder dat je het zelf direct had gemerkt.

Als klachten op zichzelf staan en logisch verklaarbaar zijn dan wordt er ook niets mee gedaan, juist omdat het klachten zijn die vrij gewoon zijn, maar een enkele keer verandert het totale plaatje wel iets en is je ene klacht wel reden tot verder onderzoek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beiden waren al lang a terme en alles hoor, maar gewoon, het is soms subtiel en voor een verloskundige kunnen dingen makkelijk over het hoofd gezien worden als je het niet aangeeft.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:50:48 #231
403214 Lettersoep
met ballen!
pi_128594938
Ik zal zo even een foto van de 3d echo posten voor de echo liefhebbers.
pi_128595081
Martine een jochie erbij wat leuk
Lettersoep ben benieuwd naar je 3c echo

Ik na de 20wk wel telkens een spoortje eitwit in mijn urine. maar niks zorgwekkends volgens het z-huis. Mijn bloeddruk liep ook op maar nog binnen de marges.
Dus toen ik ineens vocht ging vasthouden in mijn gezicht dacht ik tja dat komt door de warmte. Dezelfde wk lag ik nog in het z-huis met hogebloedduk.

En nu knaagt het ergens wel aan me. Zou het nu wel goed gaan? Daarom wil ik morgen toch vragen om een keer mijn urine te testen op eiwitten of is dat echt zo'n rare gedachten van mij?
pi_128595236
f_r: wat is er gezegd over de kans op herhaling?

(ik durf nooit meer..)
pi_128595358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:57 schreef L-E het volgende:
f_r: wat is er gezegd over de kans op herhaling?

(ik durf nooit meer..)
Er zijn geen afwijkingen in mijn bloed gevonden. Maar omdat ik het de vorige keer vrij vroeg in de zwangerschap heb gekregen is de kans iets groter dan normaal. Maar een percentage geven ze niet.

Ik snap heel goed dat je niet meer durft. Onbezorgd ben je toch niet.

Collega van mijn vriend is tante geworden van een kindje dat met 27wk en 850gram is geboren ook zwangerschapsvergiftiging of PE zoals ze het nu noemen. En dat zette mij toch ook weer aan het denken.
pi_128595419
Martine wat leuk, een jongetje!
Lettersoep show me!

Wij zijn net weer beetje bijgepraat, het is een beetje afwachten hoe mijn bloedplaatjes straks zijn. Als deze hetzelfde of hoger zijn morgen dr ks, als ze lager zijn moet ik eerst een paar dagen deze opkrikken en dan alsnog de ks. Even spannend dus!
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:05:46 #236
403214 Lettersoep
met ballen!
pi_128595628

pi_128595714
Kiwi neeeee! wat schrikken ineens! lees nu net pas alles... Dat was vast niet je bedoeling. Van datum inplannen naar spoed.. Gelukkig mag vriend bij je blijven.

Martine een jongetje O+

En ik zag van ik geloof Spewey een mooie 3D echo voorbij schuiven.. Mooi O+
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:15:34 #238
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128596075
Soep dan worden leuke baby's geboren.

Martine een jongetje erbij leuk O+
pi_128596221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:07 schreef Hilzillah het volgende:
En ik zag van ik geloof Spewey een mooie 3D echo voorbij schuiven.. Mooi O+
Ik kan niet ophouden met loeren, ieder half uur zit ik wel even te staren :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:22:08 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128596355
Martine een ventje erbij *G* top!

Soep een goede echo *O*

En weer een hoop geleerd hier. Blijft mooi en handig :)
pi_128596428
Le hier bij de eerste ingeleid wegens hellp. Nu vanaf 25 weken kom ik onder een strengere controle bij de vk om mn bloeddruk goed in de gaten te houden. Maar op zich zou ik geen extra risico hebben dan een andere zwangere
Gave echo soep!
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:28:58 #242
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128596677
Mooie echo Lettersoep! En een paar dagen naar voren :)

Blijft nog even spannend, Kiwi. Maar binnenkort zien jullie je meisje! O+
pi_128596905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup HELLP kan zeker zonder hoge bloeddruk.

Daarom zeg ik het ook, de klachten afzonderlijk zijn niet zo spannend en betekenen over het algemeen niets, maar het is altijd goed om het aan te geven. Je bent de eerste niet hoor die tegenover zn vk zit en zegt dat ze wat sterretjes ziet de afgelopen weken en dat je vk dan vraagt van goh, heb je ook hoofdpijn? of hou je vocht vast sinds kort? en dat dan blijkt dat je eigenlijk meer klachten had zonder dat je het zelf direct had gemerkt.

Als klachten op zichzelf staan en logisch verklaarbaar zijn dan wordt er ook niets mee gedaan, juist omdat het klachten zijn die vrij gewoon zijn, maar een enkele keer verandert het totale plaatje wel iets en is je ene klacht wel reden tot verder onderzoek.

SPOILER
Beiden waren al lang a terme en alles hoor, maar gewoon, het is soms subtiel en voor een verloskundige kunnen dingen makkelijk over het hoofd gezien worden als je het niet aangeeft.
Heel eerlijk gezegd vind ik dit niet echt geruststellender... Maar bedankt voor de uitleg :). Ik houd m'n klachten altijd goed in de gaten, maar ik weet dat hellp in essentie levensbedreigend is en dat staat me niet aan :).

Soep, fijn! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 04-07-2013 21:45:04 ]
pi_128597065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:18 schreef Spewey het volgende:

[..]

Ik kan niet ophouden met loeren, ieder half uur zit ik wel even te staren :')
Het is ook écht wel een speciaaltje hoor. Je kan het gezichtje zo mooi zien!

Soep ook een goeie echo O+

Vandaag 4th of july feestje gehad. Veel.. heel veel gegeten. (vader is amerikaan)

Nu op de bank, zwaar iritant klote plekje net onder mn schouderblad die maakt dat ik niet meer normaal kan zitten. Zit dus nu mooi gedrapeerd over de bank.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:42:14 #245
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128597334
Lettersoep ik heb je datum aangepast :)
Zijn er nog meer dingen in de OP die gewijzigd moeten worden toevallig?
Ik heb mn quote alert aanstaan dus als je me quote kom ik vanzelf deze kant op :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_128597335
Martine, bij welke termijn kreeg je hellp?
pi_128597387
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:33 schreef Cwen het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd vind ik dit niet echt geruststellender... Maar bedankt voor de uitleg :).
met betrekking tot je eigen situatie? gewoon vertrouwen hebben in t inschattingsvermogen en de kennis/ervaring van je vk.

Of bedoelde je in het algemeen? dat hoeft ook niet, ik wilde niet per se geruststellen, wel alert maken. Wie weet heeft iemand er tzt ooit iets aan.
pi_128597558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

met betrekking tot je eigen situatie? gewoon vertrouwen hebben in t inschattingsvermogen en de kennis/ervaring van je vk.

Of bedoelde je in het algemeen? dat hoeft ook niet, ik wilde niet per se geruststellen, wel alert maken. Wie weet heeft iemand er tzt ooit iets aan.
Ik had 'm al uitgebreid :). Ik ben me goed bewust van de risico's en hoewel dat meestal fijn is, kan het soms voor wat extra zorg zorgen. Over mezelf maak ik me geen zorgen, tenminste nu niet ;).

Oh, en Hilz, leuk! Vieren jullie dan een speciaal soort feestje?
pi_128597735
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb mn quote alert aanstaan dus als je me quote kom ik vanzelf deze kant op :)
:W
Teruggezet naar 7 jan. Mooi 3 dagen winst.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128597753
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik had 'm al uitgebreid :). Ik ben me goed bewust van de risico's en hoewel dat meestal fijn is, kan het soms voor wat extra zorg zorgen. Over mezelf maak ik me geen zorgen, tenminste nu niet ;).

Ah ik zie het, ik zag wel iets verspringen maar zag niet waar :')

Nouja dat is het ook, maar daarom is het wel belangrijk dat anderen ook op de mogelijke klachten gewezen worden. In de praktijk blijkt het toch wat tegen te vallen hoe mensen op de hoogte zijn van wanneer ze wel even aan de bel moeten trekken. Vandaar dat ik zeg, hoeft ook niet geruststellend te zijn. Voor jou niet zo fijn nu zoals je aangeeft. Maar hopelijk (of eigenlijk hopelijk juist niet but you know :P ) heeft iemand er ooit iets aan. Who can say.
pi_128597767
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

hey! O+
hoe is t met de mrs? hoe gaat t?
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:55:29 #252
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128598020
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ook aangepast :)
pi_128598179
Fijn, vanyel!

En ja mignonne, je hebt idd gelijk. Het is belangrijk om goed op de hoogte te zijn :).
pi_128599283
quote:
Ikina helaas uit de OP. :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128599457
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:42 schreef L-E het volgende:
Martine, bij welke termijn kreeg je hellp?
40 weken en 4 dagen. Dus ik was wel al een stuk verder dan jij.

Taartjesfee er mag bij mij een jongetje achter mn naam
pi_128599551
Edit: ik zag dat momo het ook al gemeld had maar bij deze:

quote:
Ik wil graag uit de OP..

Na gisteravond heftig bloedverlies met buik en rugkrampen liet de echo vandaag zien dat er geen vruchtje meer is. Wel blijk ik een cyste van 7cm te hebben. Wat daarmee gaat gebeuren is nog onduidelijk, over 3 maanden weer een echo. We hebben wel groen licht voor een nieuwe zwangerschap.
pi_128599599
Ah, daar heb je Ikina zelf ook al. Ik had het al gemeld, wist niet of je hier nog zou lezen. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:24:31 #258
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128599787
Ikina wat naar en verdrietig! Veel sterkte met verwerken van dit verdriet..
pi_128599831
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:46 schreef Cwen het volgende:

[..]

Niets heel byzonder hoor. in USA is het echt feest. Hier grote bbq met heel veel eten :D
pi_128600006
Ik ga weer in lurkstand denk ik momo. Hopelijk kan ik me snel weer melden. We zullen zien, ik blijf vertrouwen hebben. Volgens de VK is 1 op de 10 zwangerschappen een mk. Oftewel, de volgende 9 gaan goed ;) (beetje humor om het een plekje te geven)
pi_128600062
Keep the spirit up, Ikina! Hopelijk tot snel. :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128601618
Mooie echo lettersoep!
pi_128603311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Er zijn geen afwijkingen in mijn bloed gevonden. Maar omdat ik het de vorige keer vrij vroeg in de zwangerschap heb gekregen is de kans iets groter dan normaal. Maar een percentage geven ze niet.

Ik snap heel goed dat je niet meer durft. Onbezorgd ben je toch niet.

Collega van mijn vriend is tante geworden van een kindje dat met 27wk en 850gram is geboren ook zwangerschapsvergiftiging of PE zoals ze het nu noemen. En dat zette mij toch ook weer aan het denken.
Mijn gyn zei t volgende: als je met dezelfde partner een tweede kind neemt, is de kans niet groter dan anders, met een andere partner is je kans groter dan gemiddeld. Plus dat als je t weer krijgt is het vaak later in de zwangerschap..
pi_128609325
Hoe gaat het vandaag kiwi, al meer nieuws?
pi_128609585
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ikina wat naar en verdrietig! Veel sterkte met verwerken van dit verdriet..
mod?

Ik heb weer eens wat gemist.. eng hoor.

feestje
31e wk!
pi_128609632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

hey! O+
hoe is t met de mrs? hoe gaat t?
Ha :*
De mrs doet het inmiddels best goed. Misselijkheid trekt nu echt weg, alleen nog wel moe (en hormonaal!). Vroeg in bed dus, maar das al veel fijner dan elke ochtend vechten tegen de misselijkheid.
En... Ze groeit. Beetje buikje, das nog niet zo indrukwekkend, maar de voorgevoel gaat sneller dan bij mij *)

Ik was een stuk actiever hier toen ik zelf de kwalen en jolijtjes had. Misschien omdat ik nu ook veel meer tijd kwijt ben aan zorgen voor vrouw en peuter. Toch wel gek.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:21:58 #267
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128610692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

mod?

Ik heb weer eens wat gemist.. eng hoor.

feestje
31e wk!
OUD / Het grote 'bedank hier BE en welkom TF' topic ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:26:06 #268
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128610775
Kwam even kijken of er al nieuws van Kiwi was
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:27:35 #269
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_128610806
Vandaag 31 weken dus de 32e week in. Wat ben ik trots op mijn vriendin hoe ze alles nog doet en hoe ze er in staat ^O^ O+

Als verrassing heb ik naast de babykamer ook onze slaapkamer helemaal opnieuw geverfd etc (we slapen tijdelijk beneden dus ze wist van niks) en daar was ze erg blij mee :)

Buikje is nog steeds bescheiden maar volgens de verloskundige ook doordat mijn vriendin een lang bovenlichaam heeft en de baby dus meer dan genoeg ruimte..

SPOILER
pi_128610875
SDM, Fijn dat het met je vriendin goed gaat! Wel verdrietig dat het minder gaat met je ouders... sterkte!

Kiwi, hoe is het? Je ligt toch niet al onder het mes hé!

KD, al 31 weken *O*
pi_128611111
Kiwi, hoe gaat het? Al meer nieuws?
Martine, jeej nog een jongetje! *O*
Zag mooie echo's voorbij komen van Spewey en Soep!
KD en SDM 31 weken :) En sterkte met je ouders!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:42:14 #272
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128611129
Sharp en Kleurdoos allebei 31 weken *O* (toch?)
Wel rot dat het minder gaat met je ouders, Sharp :{ Kan me voorstellen dat je natuurlijk heel graag wilt dat zij je kinderen ook meemaken. Het is zo vervelend dat niet te te voorspellen is hoe het zal gaan.

Ben ook benieuwd hoe het met Kiwi gaat!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:43:01 #273
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128611141
Hey toch nog een kerel op dit forum en nog een Fries ook. Zo stug zijn we dus ook weer niet he! ;-)
Leuke verrassing! Mmmmm zal bij ons onze eigen slaapkamer maar niet aanpakken, is net nieuw, dus dan heb ik eerder ruzie in de keet dan dat het goed doet! Hahaha
Over een aantal weken maar wel eens beginnen met de babykamer, heb nog tot januari, maar mezelf kennende heb ik de tijd wel nodig. ;-)

Vervelend van je ouders, hoop dat ze alles nog mee mogen maken en het liefst een paar jaar lang!
pi_128611418
KD en SDM 31 weken! *O*

SDM, wat lief! Wel balen van je ouders, ik hoop dat het allemaal stabiel blijft.

Ik vermoed dat Kiwi's baby er al is, maar dat horen we vast vanzelf!

Hier een *O* voor mijzelf en de mijnen ;), want we zijn vandaag 34 weken! *O*
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:00:17 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128611547
Jeej Cwen, 34 weken *O*
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:04:24 #276
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128611665
Oh hai!

Kiwi, ik ben benieuwd hoe het er mee staat :).

Verder (nog) niet bijgelezen want daar is de WIFI het nog niet helemaal mee eens.

16 weken vandaag *O*
pi_128611698
nee KD 30- wk 31 in en SDM 31- wk 32 in

en Cwen, jeej!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleurdoos op 05-07-2013 10:29:46 ]
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:07:39 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128611748
Vrijdag is wel een echte wisseldag voor veel mensen *O* 30 weken, 31 weken, 16 weken, 34 weken.. *O*
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:16:31 #279
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_128611979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:07 schreef GotC het volgende:
Vrijdag is wel een echte wisseldag voor veel mensen *O* 30 weken, 31 weken, 16 weken, 34 weken.. *O*
Dit, *O* voor iedereen :D
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:18:25 #280
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128612045
10 weken en een dag??? dan was gisteren de wisseldag of vandaag? :P
pi_128612131
*O* voor de mijlpalen!

Hier toch een positieve kweek, vanmiddag terugbellen voor plan want eigen huisarts is er niet.
Dank je wel Mignonne, als jij niets had gezegd had ik er waarschijnlijk veel later pas aan gedacht :*
pi_128612165
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:07 schreef GotC het volgende:
7 voor mij, maar dat is niet echt een mijlpaal natuurlijk ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:23:45 #283
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128612196
Dus toch! Yay voor Mignonne want een nierbekkenontsteking zuigt als een beer
pi_128612201
Dus toch, mabawa! AB kuurtje waarschijnlijk?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:24:45 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128612230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:21 schreef Mabawa. het volgende:
*O* voor de mijlpalen!

Hier toch een positieve kweek, vanmiddag terugbellen voor plan want eigen huisarts is er niet.
Dank je wel Mignonne, als jij niets had gezegd had ik er waarschijnlijk veel later pas aan gedacht :*
Oh, dus toch! Ondanks dat stripje geen afwijkingen liet zien, toch?

@Nobo, gisteren dan geloof ik. Want gisteren gingen jullie van 9 weken en 6 dagen naar 10 weken, toch?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:28:07 #286
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128612339
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:22 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

7 voor mij, maar dat is niet echt een mijlpaal natuurlijk ;)
De anderen hebben ook niet écht een mijlpaal, dus ook voor jou: 7 weken! *O* *O*!

En toch een positieve kweek voor Mabawa! 'Gelukkig' maar (als je snapt wat ik bedoel), nu kunnen ze er tenminste wat tegen doen ^O^
pi_128612357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:21 schreef Mabawa. het volgende:
*O* voor de mijlpalen!

He joh, dat is rot -O-
Vervelend dat ie positief is maar wel fijn dat je er nu achter bent. :*
pi_128613115
Sdm wat een leuke verrassing voor je vrouw. En wat naar van je ouders hopelijk kunnen ze nog lang genieten van hun kleinkind

Hier al weer 20 weken zwanger. Wat gaat dat toch snel!
pi_128613297
Goed dat je weet wat er scheelt, mabawa!

Zand, ook voor jou een *O*!

Martine 20 weken *O*
pi_128614009
Goed dat je aangedrongen hebt op nakijken mabawa.

Geen kiwi?

Hier 9+1. *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128614562
hier 22 :)

ze zullen vast niet meer zo snel raar kijken als dames zonder klachten ene test willen dus ;) Wel rottig!

en jeej voor alle andere wisseldagmensen ;)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:42:06 #292
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128614812
Morgen 28 weken, dan ga ik het 3de trimester in :o

*O* voor alle wisseldagen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:46:30 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128614973
Ben benieuwd naar nieuws van Kiwi!
pi_128616527
Lig te wachten op de ks voor mij en dan mogen wij.... spannend!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:30:45 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128616657
Spannend!! Succes meis :*
pi_128616756
Oooh vanmiddag word je mama, kiwi O+!
pi_128616776
Good luck kiwi! Nog even! X
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:36:11 #298
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128616878
Kiwiiiiii! Succes! Spannend! :*
pi_128616908
Kiwi, heel veel succes!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:39:43 #300
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128617014
Jaaah, bijna verse babykiwi O+ heel veel succes!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:43:36 #301
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128617161
Succes! :+

En slotje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')